Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Heb het altijd al lompe schijtdingen gevonden, dus als het moet ben ik bereid te helpen ze te verwijderen. Maar goed, dat autistisch neurotisch trekje dien ik maar te onderdrukken. :X
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Overigens, vanochtend merkte ik dat de bussen van Arriva nu met hotspots zijn uitgerust. Ik zie in mijn wifi-lijst dat de 7309 en de 8130 een werkende hotspot hebben. Dat gaat dus een hele lange lijst worden over een paar weken.
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Het viel mij op dat de DRIS-en in Tilburg vanochtend uit stonden. Ik ga zo toch nog even richting Centrum, dus eens kijken hoe het er nu bij staat. Wellicht dat het een reboot was oid en dat het systeem is geüpdatet.
Ik had hier een paar weken geleden informatie over gevraagd aan Arriva. Inmiddels heb ik reactie terug: Er word verwacht dat het binnen enkele weken zal werken. Eerst met statische informatie en later met dynamische informatie zodat ook vertragingen zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Om heel eerlijk te zijn mogen ze in de periode met statische informatie de schermen wel uit laten staan. Anders is het niets meer dan een overmaatse vertrekstaat.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind om op een paneel te zien in een oogopslag wanneer de eerst volgende bussen komen i.p.v. de vertrekstaten door te lezen. Maar inderdaad dit moet niet te lang duren. Die (dure) panelen zijn juist geplaatst om de actuele vertrektijden te laten zien.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Op station Gorinchem leek de dynamische reisinfo voor de Brabantse lijnen vandaag in elk geval te werken.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:Overigens, vanochtend merkte ik dat de bussen van Arriva nu met hotspots zijn uitgerust. Ik zie in mijn wifi-lijst dat de 7309 en de 8130 een werkende hotspot hebben. Dat gaat dus een hele lange lijst worden over een paar weken.
Dat werd tijd. Het 'in de loop van 2015' krijgen alle bussen in Brabant gratis wifi is een erg ruim begrip.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Inderdaad een erg ruim begrip, maar aan de andere kant, we hebben hier nog nooit wifi in de bus gehad. Die paar maandjes langer wachten overleven we wel.;)
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Ja, maar het was wel een concessie- eis.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Tja. Maar dr kwam ff een rechtszaakje tussendoor ;)
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

In Den Bosch is het nu self service geworden dmv gele lijnen en wat gele borden. Ben nu wel benieuwd wanneer de tunnel weer opengaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Een rijbaan op de Paleisring in Tilburg is afgesloten en gelijk loopt heel de dienstregeling in de soep. Vertragingen van 10 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. :')
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Hainje schreef:Een rijbaan op de Paleisring in Tilburg is afgesloten en gelijk loopt heel de dienstregeling in de soep. Vertragingen van 10 minuten zijn eerder regel dan uitzondering. :')
Ik heb het gemerkt. Gisteren vertrok de 142 in de spits op het moment dat de 143 had moeten vertrekken (17:42). Onderweg kwam er vertraging bij. Vorige week was het trouwens ook al filerijden.

Gisteren waren daarnaast ook reizigers die naar Speelland wilden. Geen idee waarom, maar vanwege de drukte ín de bus sloeg de chauffeur Stadhuisplein over. Ik zag de man zwaaiend met een chipkaart nog verontwaardigd kijken.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Zal nog wel even blijven. Ze zijn aan de stoep aan het werken aan de kant van het Koningsplein tussen Piusstraat en Katterug.
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Vanaf morgen rijden de bussen niet meer via de stad, dus misschien scheelt dat in vertragingstijd.

Weet iemand of er een schema of dienstregeling bestaat voor de extra ritten van de Tilburgse lijn 1 van/naar Stappegoor en van/naar de Reitse Hoevenstraat? Het voelt nu alsof ze een beetje lukraak worden ingezet.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik heb net op HVS gekeken maar ik zie geen extra dienstregelingen voor de Lijn 1 staan.
Gewoon de standaard ritten vanaf 1002 t/m 1290 zijn gepland deze week, meer zie ik niet staan.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Plutona schreef:Weet iemand of er een schema of dienstregeling bestaat voor de extra ritten van de Tilburgse lijn 1 van/naar Stappegoor en van/naar de Reitse Hoevenstraat? Het voelt nu alsof ze een beetje lukraak worden ingezet.
Op welke extra ritten doel je? Want ik denk dat die van Taxi Centrale Renesse inderdaad min of meer lukraak worden ingezet.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Klopt het trouwens dat het enige verschil tussen lijn 301 en lijn 302 is dat lijn 302 ook langs de Efteling gaat?
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Check de lijnenkaart...
** ow nee... gaat niet want de langstraat heeft geen detailkaart en de normale versie is iets te ver uitgezoomd. **
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daan76 »

Qua route is dat het enige verschil. Echter: lijn 302 rijdt op tijden dat de 300/301 juist stoppen met rijden. De 302 vervangt dan beide lijnen en doet derhalve alle haltes van 300 EN 301 aan.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Daan76 schreef:Qua route is dat het enige verschil. Echter: lijn 302 rijdt op tijden dat de 300/301 juist stoppen met rijden. De 302 vervangt dan beide lijnen en doet derhalve alle haltes van 300 EN 301 aan.
In de praktijk komt het er verder op neer dat de enige halte die lijn 301 overslaat de centrale halte in Loon op Zand is. Vroeger heette die halte 'Busstation', maar tegenwoordig 'Noord', volgens mij.
Leuk detail overigens: Op de meeste halteborden is Arriva vergeten die halte weg te halen, dus is deze meestal met viltstift doorgestreept.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Vanaf zondag zijn er wijzigingen in de dienstregeling in west Brabant:

http://www.arriva.nl/nieuws/noord-braba ... t-wijzigt/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Krijg hierbij wel het idee dat Arriva, na de aanloopproblemen, de drukte richting Avans in Breda een stukje beter oppakt dan Veolia (en BBA) in het verleden. Elke 5 minuten een bus die kant op is wel netjes, zeker ook doordat het als aparte lijn gedaan wordt (waardoor reguliere reizigers minder last van de extreme drukte daar hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Ik heb de roosters al gezien en die ritten naar de Avans gaat Arriva voortaan zelf rijden. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Dat klopt. En dat had ik ook al gemeld een aantal weken geleden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten