Het grote OVInfo-app topic
Re: Het grote OVInfo-app topic
Stammerkamp is door Connexxion in de DRGLgezet.
Die vertragingen in het midden, je ziet misschien dat er op de haltes daartussen net minder dan een minuut vertraging is. En omdat de dienstregeling niet overal even realistisch is kan de vertraging soms ook oplopen. Als de vertraging daar wel zou aflopen, is er onrealistisch hard gereden.
Die vertragingen in het midden, je ziet misschien dat er op de haltes daartussen net minder dan een minuut vertraging is. En omdat de dienstregeling niet overal even realistisch is kan de vertraging soms ook oplopen. Als de vertraging daar wel zou aflopen, is er onrealistisch hard gereden.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Het grote OVInfo-app topic
De dienstregeling van lijn 69 loopt in de app 2 of 3 min achter dan de daadwerkelijke dienstregeling richting Pernis.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Betreffende de functionaliteit van de app:
wanneer je de vertrektijd van je bus bij de halte hebt gekozen, kun je de route volgen. Wanneer je in dat lijstje op je uitstaphalte tikt en dat ingedrukt houdt, krijg je de vertrektijden van die overstaphalte te zien, en da's handig. Alleen: wel de vertrektijden vanaf de actuele tijd.
Mooier zou het zijn, dat wanneer je de overstaphalte ingedrukt houdt, direct de tijden te zien zijn vanaf het moment dat jouw bus daar aankomt.
Dus: vertrektijd bij mijn thuishalte 15:35, scrollen naar Groningen Hoofdstation perron E -> aankomst 16:01, deze uitstaphalte ingedrukt houden, vertrekstaat van Groningen Hoofdstation beginnend bij 16:01.
Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om van daar naar boven te scrollen zodat ook alle bussen, die vanaf nu nog moeten vertrekken zichtbaar zijn, maar volgens mij is deze functie van ingedrukt houden intuitiever.
Just my two cents...
wanneer je de vertrektijd van je bus bij de halte hebt gekozen, kun je de route volgen. Wanneer je in dat lijstje op je uitstaphalte tikt en dat ingedrukt houdt, krijg je de vertrektijden van die overstaphalte te zien, en da's handig. Alleen: wel de vertrektijden vanaf de actuele tijd.
Mooier zou het zijn, dat wanneer je de overstaphalte ingedrukt houdt, direct de tijden te zien zijn vanaf het moment dat jouw bus daar aankomt.
Dus: vertrektijd bij mijn thuishalte 15:35, scrollen naar Groningen Hoofdstation perron E -> aankomst 16:01, deze uitstaphalte ingedrukt houden, vertrekstaat van Groningen Hoofdstation beginnend bij 16:01.
Natuurlijk moet het wel mogelijk zijn om van daar naar boven te scrollen zodat ook alle bussen, die vanaf nu nog moeten vertrekken zichtbaar zijn, maar volgens mij is deze functie van ingedrukt houden intuitiever.
Just my two cents...
Re: Het grote OVInfo-app topic
Een kleine toevoeging zou het vermelden van de vertraging bij het eindpunt kunnen zijn, net als bij de tussenhalten. Nu wordt alleen (cursief) de verwachte aankomsttijd getoond.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik keek vandaag in deze app welk materieel er in t3641 zou rijfen. Volgens de app was het 1 ICM3 maar in werkelijkheid waren het 2 stellen ICM3. Dit gebeurt vaker de laatste tijd. Iemand enig idee waardoor dit komt?
Re: Het grote OVInfo-app topic
Omdat materieelsamenstelling bij DVS zacht gezegd geen prio heeft bij NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Vanavond tussen 18.00 en 19.00 uur zag ik in de app diverse keren op de haltes Amersfoort Daltonstraat, Everard Meysterweg en De Ganskuijl een 8 Schuilenburg met iets van +23 verschijnen.
Op zich kwamen dat soort plusjes wel vaker voor door de omleiding en de bijbehorende grote verkeersdrukte in Amersfoort-Zuid, echter als ik de ritten aantikte kreeg ik te zien dat ze onderweg zouden zijn tussen halte Snouckaertlaan en Centraal Station. Iets wat niet zou moeten kunnen, want halte Snouckaertlaan bestaat uitsluitend op de terugweg vanuit Schuilenburg.
Ook worden de ritten die nog op weg naar het station zijn om op lijn 8 te keren doorgaans juist aangegeven met "Onderweg naar Centraal Station", dus 't lijkt te gaan om een normale dienstrit die een rare bestemming (van de tegenrichting) erbij heeft.
(Overigens sowieso slecht van Connexxion dat "De Ganskuijl" nog tijden ri. Schuilenburg gaf, daar komt namelijk tot dinsdag geen lijn 8 langs!)
Op zich kwamen dat soort plusjes wel vaker voor door de omleiding en de bijbehorende grote verkeersdrukte in Amersfoort-Zuid, echter als ik de ritten aantikte kreeg ik te zien dat ze onderweg zouden zijn tussen halte Snouckaertlaan en Centraal Station. Iets wat niet zou moeten kunnen, want halte Snouckaertlaan bestaat uitsluitend op de terugweg vanuit Schuilenburg.
Ook worden de ritten die nog op weg naar het station zijn om op lijn 8 te keren doorgaans juist aangegeven met "Onderweg naar Centraal Station", dus 't lijkt te gaan om een normale dienstrit die een rare bestemming (van de tegenrichting) erbij heeft.
(Overigens sowieso slecht van Connexxion dat "De Ganskuijl" nog tijden ri. Schuilenburg gaf, daar komt namelijk tot dinsdag geen lijn 8 langs!)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ringlijnen zijn een nogal moeilijk concept voor voertuigvolgsystemen zoals Infoxx...
Re: Het grote OVInfo-app topic
In Twente eindigt de rit meestal bij de eerste halte van de ring (2, 22, 65) maar ook wel eens halverwege (5 zwering, 24) of helemaal niet (lijn 8 rijdt van Hengelo naar Hengelo).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Normaal gaat dit echter gewoon goed. We kunnen het dus houden op een bugje doordat de bus even van de route geweest is?Somoht schreef:Ringlijnen zijn een nogal moeilijk concept voor voertuigvolgsystemen zoals Infoxx...
Apart trouwens dat Connexxion deze lijn er volledig als ringlijn in zet ondanks dat voertuigvolgsystemen er blijkbaar moeite mee hebben. In de praktijk is lijn 8 namelijk helemaal geen ringlijn: tot halte Heiligenbergerweg wordt de route in twee richtingen bediend en alleen in Schuilenburg zelf wordt een rondje gereden. Maar dat zou gewoon een kwestie kunnen zijn van haltes tot een "eindpunt" in de ene richting en dan vanaf daar de haltes bij de andere richting tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Het is een ringlijn in het opzicht dat er maar één richting is. Juist als een ringlijn enkele haltes deelt gaat het fout, bijvoorbeeld doordat de halte aan de overkant word gezien als huidige halte en worden er vervolgens helemaal verkeerde punctualiteiten op gestuurd. Heb net logbestanden gekenen voor één rit en die schiet opeens tien haltes verder en dan weer terug.. Zoiets als Ganskuijl (via omleiding) naar tweede keer Halte Amersfoort, Heiligenbergerweg (de haltering van 12:16:00) vervolgens eerste keer Heiligenbergweg (haltering van 12:05) en dan verder naar Euterpeplein.
Een tip: Houd je ovchipkaart overzicht heeeeel goed in de gaten..
Een tip: Houd je ovchipkaart overzicht heeeeel goed in de gaten..
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote OVInfo-app topic
Vind het vreemd waarom ringlijnen nu problemen geven. Veolia heeft toch ook al jaren ringlijnen waarbij het wel goed gaat? Dat bij omleidingen de boel enigszins van streek raakt vind ik niet meer dan logisch.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat wij ze als reiziger niet zien, wil niet zeggen dat deze problemen er achter de schermen niet zijn.
🍉
Re: Het grote OVInfo-app topic
Veolia en goed in één zin over reisinformatie? Onmogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote OVInfo-app topic
De nuance is dat het natuurlijk niet continu misgaat op ringlijnen maar dat het wel vaker misgaat en zeker met omleidingen. Dit door afwijkingen van GPS en de complicatie van dezelfde halte meerdere keren op dezelfde rit. Ik denk dat Connexxion het daarin iets beter doet gezien zij ook het openen van de deur meenemen in de positiebepaling.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik kan met juist herinneren dat het op lijn 2 in Enschede nog wel eens mis ging met Connexxion bij de Stroinksbleekweg, terwijl het met Syntus eigenlijk altijd goed gaat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ja, slechts een ringlijn voor de systemen van Connexxion dus. In de praktijk wordt tussen Amersfoort CS en Euterpeplein in beide richtingen dezelfde route gereden en komen slechts de laatste 6 haltes maar in één richting voor.Somoht schreef:Het is een ringlijn in het opzicht dat er maar één richting is.
Maar heel duidelijk waar het fout gaat aan jouw post te zien: de bus denkt dus gewoon al op de terugweg te zijn als hij na de omleiding langs halte Heiligenbergerweg komt. En da´s ook logisch want vanaf de omleiding gezien ligt de halte ri. CS net een paar meter eerder dan die de andere kant op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Syntus heeft geen Prodata boordcomputer ;)dennistd schreef:Ik kan met juist herinneren dat het op lijn 2 in Enschede nog wel eens mis ging met Connexxion bij de Stroinksbleekweg, terwijl het met Syntus eigenlijk altijd goed gaat.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Vanmiddag vrijwel live gezien hoe het nu echt mis gaat met lijn 8 in Amersfoort op OVinfo: bussen op weg naar het station blijken omrijdend over de Stadsring op een zeker moment weer de route terug te vinden als ze halte Centrum passeren. Vervolgens zie je ze dus achterstevoren bewegen qua actuele positie. Eerst zijn ze onderweg tussen Centrum en Zonnehof-West, minuutje later tussen Centraal Station en Centrum
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote OVInfo-app topic
Als ik lijn 5 van Hoofdstation naar Europapark in Groningen geeft telkens verbindingsfout.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ugh.. er conflicteert iets door die evenementenritten.. Eens kijken hoe ik dit asap kan fixen.
/edit
fixed
/edit
fixed
Re: Het grote OVInfo-app topic
Een beetje klaar met de reisinformatie vanuit Syntus?
Los van het feit dat Syntus aan 9292 levert, komen deze storingen door Syntus zelf of omdat 9292 gewoon zo brak is?
Dat vragen collega's op Facebook zich ook af ;)
Los van het feit dat Syntus aan 9292 levert, komen deze storingen door Syntus zelf of omdat 9292 gewoon zo brak is?
Dat vragen collega's op Facebook zich ook af ;)
Re: Het grote OVInfo-app topic
9292 is de afgelopen 4 weken iig een stuk stabieler en de datastromen van de paar vervoerders die nog via 9292 leveren (Qbuzz, HTM, RET, Veolia) is ook niet zo dramatisch als Syntus. Is dus niet zozeer dat afgelopen week direct veroorzaakt wordt door 9292SSC.
Wel is er een communicatieprobleem tussen Syntus en OpenGeo gezien Syntus alleen via 9292SSC wilt communiceren, worden storingen onnodig traag hersteld worden en structurele fouten niet aangepakt worden. Andere vervoerders zoals Arriva, GVB, EBS en Connexxion leveren inmiddels wél direct aan het NDOVloket van OpenGeo en worden allerlei terugmeldingen op z'n minst onderzocht.
Daarnaast speelt er een vies spelletje vanuit Syntus rondom de levering van tariefdata welke Syntus alleen levert aan 9292 en daar ook nog eens volledig corrupt/onleesbaar op de 9292 opendata website staat, stuk als in het is een document waar dingen door elkaar heen zijn geschreven. Dingen als omleidingen, hoe/wat omtrent busvervoer hoeven we al helemaal niet te verwachten, maar die gaan wel allemaal naar de 9292 reisplanner.
Dit in combinatie dat er meerdere incidenten waren vorige week waar de Syntus verkeersleiding verstoord raakte en er spookvertragingen in de datastroom zaten, waardoor mensen hun bus gemist hebben, begint de emmer vol te lopen.
Oh en het was overigens (waarschijnlijk) niet dezelfde verstoring als de afgelopen 11 zondagen, dit keer was er wel iemand die om 18:30 uur de boel heeft gereset.
Wel is er een communicatieprobleem tussen Syntus en OpenGeo gezien Syntus alleen via 9292SSC wilt communiceren, worden storingen onnodig traag hersteld worden en structurele fouten niet aangepakt worden. Andere vervoerders zoals Arriva, GVB, EBS en Connexxion leveren inmiddels wél direct aan het NDOVloket van OpenGeo en worden allerlei terugmeldingen op z'n minst onderzocht.
Daarnaast speelt er een vies spelletje vanuit Syntus rondom de levering van tariefdata welke Syntus alleen levert aan 9292 en daar ook nog eens volledig corrupt/onleesbaar op de 9292 opendata website staat, stuk als in het is een document waar dingen door elkaar heen zijn geschreven. Dingen als omleidingen, hoe/wat omtrent busvervoer hoeven we al helemaal niet te verwachten, maar die gaan wel allemaal naar de 9292 reisplanner.
Dit in combinatie dat er meerdere incidenten waren vorige week waar de Syntus verkeersleiding verstoord raakte en er spookvertragingen in de datastroom zaten, waardoor mensen hun bus gemist hebben, begint de emmer vol te lopen.
Oh en het was overigens (waarschijnlijk) niet dezelfde verstoring als de afgelopen 11 zondagen, dit keer was er wel iemand die om 18:30 uur de boel heeft gereset.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Over professioneel leveren van reisinformatie gesproken. Omdat allerlei met elkaar overhoop liggen blijven reizigers verstoken van correcte reisinformatie.
Het is werkelijk om kotsneigingen van te krijgen :neg:
Het is werkelijk om kotsneigingen van te krijgen :neg:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Is niet zozeer overhoop met elkaar liggen, maar 9292 wilt (begrijpelijk) erg graag zijn huidige positie behouden. Ze hebben alle vervoerders 'gratis' het sharedservicecenter aangeboden zodat ze maar hoeven te dealen aan één enkele partij. Dat veel vervoerders dit aanbod hebben geaccepteerd gezien de kosten is ook begrijpelijk.
Alleen ben ik zelf van mening dat die positie van 9292 juist ẃel moet worden aangetast gezien 9292 en vervoerders nauwelijks motivatie hebben om reisinformatie te verbeteren, de dingen die 9292 heeft gerealiseerd zoals de nieuwe website en de (hoewel imo slecht werkende) realtime reisplanner zijn pas in beweging gekomen toen de overheid met het idee voor een Nationale Databank Openbaar Vervoer (ND-OV) kwam.
En er is nog zoveel te verbeteren op het gebied van alleen al omleidingen...
Alleen ben ik zelf van mening dat die positie van 9292 juist ẃel moet worden aangetast gezien 9292 en vervoerders nauwelijks motivatie hebben om reisinformatie te verbeteren, de dingen die 9292 heeft gerealiseerd zoals de nieuwe website en de (hoewel imo slecht werkende) realtime reisplanner zijn pas in beweging gekomen toen de overheid met het idee voor een Nationale Databank Openbaar Vervoer (ND-OV) kwam.
En er is nog zoveel te verbeteren op het gebied van alleen al omleidingen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten