Boekenweek 2015 (33 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Mr-W »

Plan-V444 en ik zijn met het boekenweekgeschenk en zijn weekendvrij door Nederland gereisd.
Maandag vroeg plan-v444 of ik al een boek had, maar die had ik niet en kon zo 1,2,3 geen titel bedenken die ik zou willen lezen. Daarom ben ik naar de site van de bibliotheek gegaan en heb ik het boekenweekgeschenk gereserveerd.
De Bibliotheek heeft het uit Asten over laten komen en vrijdag was ik verzekerd van een geldig vervoersbewijs.
Afbeelding
Afbeelding
Om 08:00 begon de reis op Station Helmond-Brandevoort
Afbeelding
Een enkele aardig gevulde plan-v zou ons naar Eindhoven brengen
Afbeelding
Zondag begint de t3526 in Eindhoven waardoor we meer dan genoeg keus hadden uit zitplaats. :pos:
Afbeelding
In Utrecht namen we de s8800 naar Apn om Z2N op te gaan halen
Afbeelding
Ondertussen zeer fraaie Fietsappel en het busstation op de foto gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Het busstation was helemaal leeg tot dat Lijn 370 kwam *bus*
Afbeelding
Daarna met z'n 2en de sprinter naar Gouda genomen. In Boskoop kregen we een telefoontje dat Z2N koorts had :(
Afbeelding
In Gouda een zeer drukke s12500 naar Rotterdam genomen om daar de stoelen te gaan uittesten. Jammer dat er maar 1 stemhokje was, we hebben gekozen voor optie B.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna heb ik mijn 1e ritje gemaakt met de RET.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanuit het Macroniplein hebben we de metro naar Schiedam genomen met een zeer bekend nummer :lol: *bus*
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens een korte tussenstop heb ik het nieuwe station van Delft voor het eerst gezien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hierna gingen we naar het Oosten van 't land. Waarbij onze ruggen op de proef werden gesteld door een rit van 2 uur in VIRM.
Afbeelding
Maar gelukkig we hebben de uitdaging doorstaan :) En gingen we in een rustige maar gezellige DM90 naar Twente.
Afbeelding
Na een mooie rit door de Sallandse Heuvelrug kwam we in Almelo de Riet deze achtergelaten kinderwagen tegen in een mooie abri.
Afbeelding
In Hengelo zijn we overgestapt op de Lint naar Oldenzaal. Hiermee kon er weer een spoorlijn van plan-v444 lijstje worden afgestreept.
Afbeelding
Daarna met DM90 naar Enschede gereden en daar kwamen we binnen op spoor 402?
Afbeelding
Meteen bij het verlaten van het station viel me het intercity hotel op
Afbeelding
Op de terugweg naar het station nog wat busfoto's gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
In Enschede zagen we ook nog 2 Talentjes naar Münster
Afbeelding
Daarna zijn we langzaam aan weer terug gereisd richting Brabant met eerst nog een tussenstop in Hengelo-o-o.
Afbeelding
Eerst kwam de 1750 binnen in Hengelo met een stam rijtuigen voor Berlijn
Afbeelding
De 1751 zou ons vergezellen tot Amserfoort. Daar hebben we uitgebreid gebruik gemaakt van de Bistro met zeer klantvriendelijk personeel. :pos:
Afbeelding
Na Amserfoort was het propvol in beide ICM's. In de s3500 stonden we op het balkon met een vrouw uit Brandevoort en een man uit Weert met een Kraški ovčar hond. Vanwege de drukte zijn we uitgestapt in Den Bosch en zijn we als afsluiter nog naar de Starbucks geweest waarna we lekker ontspannen in de sprinter naar Helmond Brandevoort zijn gehobbeld.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Plan-V444 »

Erg leuk verslag! Heb ook van het dagje genoten en het avondeten in IC Berlijn was lekker achteroverliggen op een stoel met currywurst :wink:

Leuk dat je foto's van ons beide erin hebt zitten! :pos:
Heb al zin in de volgende keer :D
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door waldo79 »

En hoe was het boek?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Hainje »

Waarschijnlijk beter dan de film.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door JWM »

Na de eerste alinea afgehaakt -o-
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Mr-W »

JWM schreef:Na de eerste alinea afgehaakt -o-
Ik eerlijk gezegd ook :oops:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Thom91 »

Sporen rondom perrons hebben vaak nummers in de 100 - 1000 categorie. Vandaar de 401 - 404 in Enschede. Schiphol heeft het ook en vrijwel de meeste. Je kan het ook zien op sporenplan ;)
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door JWM »

Mr-W schreef:
JWM schreef:Na de eerste alinea afgehaakt -o-
Ik eerlijk gezegd ook :oops:
Van dit reisverslag bedoel ik. Dit is natuurlijk niet de manier om gebruik te maken van een sympathieke actie van NS en de boekenbranche.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door baladid »

Hoe werkt het eigenlijk met het boekenweekgeschenk op stations met gesloten poortjes?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door Suus »

Achterop het boek was een speciale barcode (Azteccode, wordt vaak geschaard onder de QR-code) waarmee bij poortjes met een barcodescanner ingecheckt/uitgecheckt kon worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Boekenweek 2015 (33 foto's)

Bericht door webguy »

En de ebookversie had op pagina 3 dezelfde code
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten