Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door Daniel »

Met een fraaie lentedag als afgelopen zaterdag, die eigenlijk gewoon vroeg om er op uit te gaan, in combinatie met spoorwerkzaamheden in zo'n beetje elke richting die ik vanaf hier op kan werd het een makkelijke keuze. 't was alweer een tijdje geleden dat ik een wat groter rondje door de "achtertuin" (vanuit m'n raam kan ik 'm in de verte al zien liggen), ofwel een stukje Utrechtse Heuvelrug.
Zodoende ging het aan de zuidkant de stad uit waarbij het mooi uitkwam nog even een tussenstopje langs lijn 1 te maken...
Afbeelding
Connexxion 4192 - Amersfoort, Kapelweg

Het volgende plaatje maakte ik een heel eind verder naar het zuiden, waarbij de Doornseweg toch een ideale vlakke route is ondanks de aard van het gebied. In het buitengebied van de gemeente Woudenberg loopt de route van lijn 81 door een zeer fraai stukje ingraving in de bossen.
Afbeelding
Connexxion 4176 - Woudenberg, Zeisterweg

Een eindje verder ging het linksaf richting Austerlitz waar lijn 81 via de nou niet echt brede Traayweg naar het dorpje rijdt. Met een net toevallig passerend bestelbusje was die smalte nog extra goed te zien...
Afbeelding
Connexxion 4259 - Austerlitz, Traayweg

Aan de oostkant kwam ik vervolgens Zeist binnen. Aldaar is de wijk Kerkebosch bezig een transformatie te ondergaan. Vergeleken met de laatste keer dat ik er was stond er al aardig wat nieuwbouw, maar langs de busroute is dat nog niet zo te merken. Lijn 43 heeft hier wel een aantal haltes waar waarschijnlijk geen hond meer instapt gezien de omgeving ervan bestaat uit bergen puin van gesloopte flats of, zoals hier aan de Prinses Irenelaan, flats die op het punt staan gesloopt te worden...
Afbeelding
Qbuzz 4492 - Zeist, Prinses Irenelaan

Na een kleine pauze bij station Driebergen-Zeist ging het vervolgens nog even heen en weer naar Odijk, een dorpje waar ik tot op heden eigenlijk alleen vanuit Utrecht langs gekomen was. Dit keer dus maar eens een plaatje aan de andere kant van Odijk gemaakt, waarop lijn 43 vanuit de brug over de Kromme Rijn Odijk in duikt...
Afbeelding
Qbuzz 4425 - Odijk, Zeisterweg

Toevallig was de volgende bus die op de foto ging ook de volgende qua nummer. Inmiddels was ik ook weer terug in Zeist...
Afbeelding
Qbuzz 4426 - Zeist, Waterigeweg

Langzaamaan ging het vervolgens terug richting Amersfoort en kwam ik zodoende ook weer door Huis ter Heide. Daar was het even een kwestie van snel van de fiets af springen en oversteken om nog precies lijn 59 erop te krijgen...
Afbeelding
Qbuzz 4411 - Huis ter Heide, Prins Alexanderweg

En als afsluiter vervolgens lijn 59 de andere kant op op de Dolderseweg in Bosch en Duin...
Afbeelding
Qbuzz 4480 - Bosch en Duin, Dolderseweg

...waarna via Den Dolder en het pad langs het spoor de weg verder richting Amersfoort ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door waldo79 »

Fraaie reportage al kan ik me nu wel voorstellen dat je het warm zou krijgen in een winterjas.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door Milco »

Mooie omgeving en daardoor ook mooie foto's :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #94: Over de heuveltjes (8 foto's)

Bericht door Plan-V444 »

Leuk! Veel VDL daar zeg. Zitten wel heel mooie plekjes tussen om foto's te maken :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten