Het is in veel gevallen beter als ze er samen uitkomen. De rechter kan minder dan je denkt...Ronaldussen schreef:Laat het maar voor de rechter komen dan. Dan komt er misschien een keer echt duidelijkheid op dit vlak.
Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Ze komen er al jaren niet uit, dan is het maar aan de rechter om de knoop door te hakken. Scheelt ook weer jarenlange gelazer op andere plekken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Dat voorschrijven van de kleur van tuinhekjes loopt niet via een bestemmingsplan, maar via een soort contractuele verplichting. In een bestemmingsplan kader je gebieden in bestemmingen (bijvoorbeeld Groen, Verkeer, Wonen) en geef je daar functies (wonen, kantoren, stationsfaciliteiten) aan :YHainje schreef:Zoals in BrandevoortMr-W schreef:Weet dat ze vrij veel in een bestemmingsplan vast kunnen leggen tot aan de kleur van tuinhekjes aan toe.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Ik lees toch iets heel anders in dat artikel. De gemeente kan natuurlijk nooit toestaan dat er afsluitingen of blokkades worden ingericht en gehandhaafd door de privé-milities van 'vervoerders'. Dan is echt het einde zoek, zero tolerance wat mij betreft.Bee schreef:Mede daarom nomineer ik de volledige politiek van Leiden voor de Knikkende Knieën Award 2015, omdat ze te bang zijn besluiten te nemen op welk terrein dan ook.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
De poortjes op Leiden Centraal staan daar al jaren, volgens mij zijn die daar al in 2007 (!) neergezet. In die tijd heeft de gemeente Leiden constant gemopperd dat er poortjes stonden en dat er geen vergunning voor afgegeven zou zijn.
In al die tijd heeft de gemeente Leiden nog nooit maar een stap gezet op van die poortjes af te komen behalve een beetje mopperen in de raadszaal. Een keer stonden ze op het punt een proces te starten maar daar hebben ze al bijna net zo snel weer vanaf gezien. De wethouder die nu een beetje opschept met "we gaan die poortjes afbreken" is precies zo'n doormoddermopperaar zoals Leiden er tientallen van heeft in het gemeentebestuur en je hoeft echt niet te verwachten dat er nu iets anders gaat gebeuren.
Tenslotte wordt het stationsgebied ook al bijna twintig jaar geteisterd door leegstaande kantoorgebouwen en open gaten in de bebouwing waar de gemeente niets aan durft te doen, hebben ze nooit een beslissing durven nemen over de eventuele tramlijn maar dat door de burgers laten doen en probeert men al dertig jaar de bussen uit de Breestraat te weren met precies 0% resultaat. Leiden zou de afgelopen twintig jaar praktisch net zo goed gefunctioneerd hebben zonder gemeentebestuur.
In al die tijd heeft de gemeente Leiden nog nooit maar een stap gezet op van die poortjes af te komen behalve een beetje mopperen in de raadszaal. Een keer stonden ze op het punt een proces te starten maar daar hebben ze al bijna net zo snel weer vanaf gezien. De wethouder die nu een beetje opschept met "we gaan die poortjes afbreken" is precies zo'n doormoddermopperaar zoals Leiden er tientallen van heeft in het gemeentebestuur en je hoeft echt niet te verwachten dat er nu iets anders gaat gebeuren.
Tenslotte wordt het stationsgebied ook al bijna twintig jaar geteisterd door leegstaande kantoorgebouwen en open gaten in de bebouwing waar de gemeente niets aan durft te doen, hebben ze nooit een beslissing durven nemen over de eventuele tramlijn maar dat door de burgers laten doen en probeert men al dertig jaar de bussen uit de Breestraat te weren met precies 0% resultaat. Leiden zou de afgelopen twintig jaar praktisch net zo goed gefunctioneerd hebben zonder gemeentebestuur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Blijkbaar wordt er al lange tijd (!) duidelijk en consequent gecommuniceerd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee; neerhalen dat spul.Bee schreef:..............volgens mij zijn die daar al in 2007 (!) neergezet. In die tijd heeft de gemeente Leiden constant gemopperd dat er poortjes stonden en dat er geen vergunning voor afgegeven zou zijn.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Beide partijen vinden dat ze in hun recht staan, maar Leiden durft het niet aan om dan hun recht te gaan handhaven. Met wat brieven heen en weer los je zoiets echt niet op hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
De poortjes zijn nog niet gesloten dus die conclusie lijkt me voorbarig.Bee schreef:Beide partijen vinden dat ze in hun recht staan, maar Leiden durft het niet aan om dan hun recht te gaan handhaven.
'En mocht dat niet helpen, dan verwijdert de gemeente de poortjes op kosten van de NS'. :pos:Bee schreef:Met wat brieven heen en weer los je zoiets echt niet op hoor.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
En dan krijg je vervolgens een proces van NS aan je broek omdat je andermans eigendom moedwillig hebt beschadigd. Dat gaan ze in Leiden echt niet doen, dat zou een niveau van daadkracht vertonen zijn wat ze daar nog nooit hebben geëvenaard.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Ik las bijna 'proces verbaal'. :YBee schreef:En dan krijg je vervolgens een proces van NS aan je broek ..........
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Dat selectieve lezen begint cabareteske vormen aan te nemen, atbrg Je reageert niet op andere gebruikers, maar blijft steeds dezelfde tirade afdraaien (A)
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Sommige mensen hebben een obsessie met zweeftreintjes en anderen met poortjes.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
NS *O*Vinny schreef:................ zweeftreintjes en .......... poortjes.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
'Zweeftreintjes' deed mij denken aan de NS-Fyra. Met 'poortjes' bedoel ik de hier besproken afsluitingen van (delen van) onze binnensteden door NS. In beide gevallen budgetslurpende 'OV-projecten' zonder overwegend voordeel (understatement) voor de belastingplichtige reiziger. Na het Fyra-debacle wederom een parlementair onderzoek in het verschiet dus.Hainje schreef:?
Goed dat je het eerst even vraagt als je het niet begrijpt en niet meteen om een ban gilt
Kaart ongeldig err. 007
Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Toe maar! Maarre, hoe wordt een binnenstad afgesloten met poortjes op een station als Rotterdam Centraal dat op minstens 500 meter, zo niet meer, van het echte stadscentrum ligt?atbrg schreef:Met 'poortjes' bedoel ik de hier besproken afsluitingen van (delen van) onze binnensteden door NS.
In diverse andere landen zijn treinstations overigens ook afgesloten met poortjes, zoals het Verenigd Koninkrijk, Japan, in de Parijse regio en Spanje. In België zijn ze het ook aan het overwegen. Waarom zou dat in Nederland niet kunnen, waarom zouden we hierdoor een politiestaat worden en wat zou jij dan als alternatief willen zien om het zwartrijderspercentage te laten dalen en het aantal agressiegevallen m.b.t. het treinpersoneel terug te brengen? Want om die reden wordt het proces nu versneld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Misschien omdat je niet aan symptoombestrijding moet doen maar de raddraaiers een bal moet afdraaien?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Het is wat mij betreft volledig onbestaanbaar dit soort blokkades van de publieke ruimte te accepteren, binnenstad of platteland. Ik heb dat nooit 'politiestaat' genoemd; het betreft hier afsluitingen door uitsluitend particuliere organisaties (inderdaad soms van buitenlandse oorsprong dus ik begrijp waarom je naar al dat buitenland verwijst). Als 'klap' op de vuurpijl mogen zij vervolgens ook nog beschikken over 'franchise wehrkorpsen' voor het veiligstellen van de eigen belangen. We verliezen onze bewegingsvrijheid en uiteindelijk onze autonomie aan deze organisaties. Daarbij wordt er maximaal ingespeeld op de angstgevoelens en emoties van de belastingbetaler; er bestaan immers geen onafhankelijke en betrouwbare gegevens over zwartrijden of 'agressie' in het OV.Bee schreef:Toe maar! Maarre, ..................................
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Een station is een semi-openbare locatie. Semi-openbaar wil in feite zeggen: "Openbaar, maar met beperkingen." Bijvoorbeeld een V&D is ook semi-openbaar. Hoewel deze winkels in diverse steden vooral als doorgang van A naar B gebruikt werd en niet zozeer om iets te kopen, had en heeft het management van V&D het volste recht om deze doorgang op bepaalde tijden af te sluiten.
Dat is met een station niets anders. Het is een terrein van NS Stations en is vrij toegankelijk op voorwaarden die zijn vastgesteld door de eigenaar van het vastgoed. Dat een station jarenlang is gedoogd als vrije doorgang van A naar B doet niets af aan het recht van NS Stations om dit beleid te wijzigen. Uiteraard kan een gemeente in overleg om te kijken of er iets geregeld kan worden om de doorgang zoveel mogelijk te behouden, maar als NS Stations zegt "we willen het gewoon zo en zo", dan geschied het gewoon op die manier.
Dat is met een station niets anders. Het is een terrein van NS Stations en is vrij toegankelijk op voorwaarden die zijn vastgesteld door de eigenaar van het vastgoed. Dat een station jarenlang is gedoogd als vrije doorgang van A naar B doet niets af aan het recht van NS Stations om dit beleid te wijzigen. Uiteraard kan een gemeente in overleg om te kijken of er iets geregeld kan worden om de doorgang zoveel mogelijk te behouden, maar als NS Stations zegt "we willen het gewoon zo en zo", dan geschied het gewoon op die manier.
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Volgens mij gaat je vergelijking alleen mank op het moment dat de gemeente/Prorail/I&M een financiële bijdrage leveren aan het station... Weet niet hoeverre dat zo is geweest op station Leiden, maar zeker van toepassing bij Rotterdam en Delft.
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Het is uiteindelijk allemaal belastinggeld inderdaad. Maar voor scholen geldt ongeveer hetzelfde, echter is daar de redenering volledig anders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Dat klopt! In de praktijk kunnen veel als openbaar aangeduide ruimtes beter semi-openbaar genoemd worden. Zoals een winkelcentrum, een park of een straat waar auto’s rijden. Zelfs de toegankelijkste ruimten zijn bijna altijd onderhevig aan beperkingen: doorgangen moeten vrijgelaten worden, straathandel is verboden enz.Hainje schreef:Een station is een semi-openbare locatie. Semi-openbaar wil in feite zeggen: "Openbaar, maar met beperkingen."
Dat klopt niet per sé! Hoewel vrijwel de gehele OV-infrastructuur (direct of indirect) is gefinancierd met algemene (belasting) middelen, is het onderscheid in privaat of publiek eigendom van het aan NS in beheer gegeven vastgoed niet relevant. Het betreffende terrein kan namelijk 'een door het gemeentebestuur als zodanig aangewezen openbaar gedeelte binnen een woonplaats vormen' (VROM 2002).[/quote]Hainje schreef: Dat is met een station niets anders. Het is een terrein van NS Stations en is vrij toegankelijk op voorwaarden die zijn vastgesteld door de eigenaar van het vastgoed.
Welnee, ook hier geldt natuurlijk het primaat van de (lokale) politiek; het gemeentebestuur in dit geval. Zonder vergunning worden bij sluiting de poortjes verwijderd op kosten NS, eventuele alternatieven voor rekening NS.Hainje schreef:Dat een station jarenlang is gedoogd als vrije doorgang van A naar B doet niets af aan het recht van NS Stations om dit beleid te wijzigen. Uiteraard kan een gemeente in overleg om te kijken of er iets geregeld kan worden om de doorgang zoveel mogelijk te behouden, .........
Ah, we zijn van de (veiligheids)argumentatie afgestapt? Snel een nieuw onderzoekje met alarmerende resultaten uitvoeren misschien?Hainje schreef:.......maar als NS Stations zegt "we willen het gewoon zo en zo", dan geschied het gewoon op die manier.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Dat geneuzel over veiligheid, dat is gewoon verkiezingsretoriek van de VVD. Mensen een angstgevoel aanpraten voor politiek gewin. Het valt allemaal wel mee met de drama en onveiligheid in dit land, zon chipkaartje brengt daar echt geen verandering in.
🍉
Re: Poortjes Rotterdam Centraal op 1 mei dicht
Immers:Hainje schreef:.............. als NS Stations zegt "we willen het gewoon zo en zo", dan geschied het gewoon op die manier.
Misselijke mentaliteit, ik hoop op wehrstand.Hainje schreef:Dat geneuzel over veiligheid, dat is gewoon verkiezingsretoriek.....
Kaart ongeldig err. 007
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten