Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik begrijp het. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk zal werken. Zeker in de spits chauffeurs willen snel verder en willen niet wachten op iemand die zijn product of saldo nog moet ophalen aan de buitenkant van de bus tenzij dit allemaal binnen luttele seconden gebeurd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Die apparaten zijn volgens mij vrij snel, maar het neemt sowieso meer tijd in beslag als een passagier met negatief saldo probeert in te checken en vervolgens naar kleingeld moet gaan zoeken om een los kaartje te kopen.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Die blauwe apparaten die bij Veolia in de bus hangen zijn vaak heel traag of ze werken niet. Hoe het bij Arriva is die dezelfde blauwe apparaten heeft weet ik niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Dat zijn ook de oude modellen die jij bedoelt Michael, die zijn inderdaad heel langzaam. Maar wat er op de foto te zien is betreft het daar de nieuwe kastjes van Connexxion/Hermes. Die zijn volgens mij een stuk sneller.
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Michael schreef:Hoe het bij Arriva is die dezelfde blauwe apparaten heeft weet ik niet.
Erg snel zijn ze inderdaad niet, maar ze doen het wel, voor zover ze überhaupt gebruikt worden...
Wat ik me afvraag: hoef je bij het ophaalapparaat van die Connexxionbus alleen maar je ov-chipkaart voor het apparaat te houden?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik heb het even opgezocht op de website van Connexxion en ik vind daar de volgende uitleg:

Afbeelding
Hoe werkt het ophaalapparaat?
1) Hou uw OV-chipkaart tegen het 'winkelwagen' -icoontje op het apparaat
2) Uw bestelling wordt op de kaart geladen
3) Het afhaalapparaat begint groen te knipperen en meldt 'bestelling is geladen'

http://www.connexxion.nl/ophaalapparaat-in-de-bus/947
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Even een vraagje: Van Oeveren reed vroeger nog wel eens versterking met een MAN Caetano of een Mercedes o405G. Zijn die bussen nog steeds op de lijndienst te vinden?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Hermes heeft ze al een tijdje, maandje of 6.
http://www.chess-ix.com/portfolio-item/connexxion/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:Even een vraagje: Van Oeveren reed vroeger nog wel eens versterking met een MAN Caetano of een Mercedes o405G. Zijn die bussen nog steeds op de lijndienst te vinden?
De o405G reed laatst nog op lijn 132 en ook op lijn 631. de MAN Caetano bussen rijden ook af en toe op de 132 en 631.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

In Zeeuws-Vlaanderen reden tot voor kort veel TCR bussen rond.
Volgens mij gebruikte TCR hier de volgende bussen:

198
199
211
212
243
248
257
258
259
260
284
260
282
283
286
287
288
289
402
439
453
454
466
467

Van enkele MAN bussen weet ik dat die nu in Tilburg/Waalwijk rond rijden. Maar die kleine Mercedes bussen die waren ingericht om OV lijnen mee te rijden. Heeft iemand een idee wat daar nu mee gebeurd?
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Ik heb het idee dat een flink deel van die taxibusjes al veel eerder doorgeschoven is, want waarom reden er de laatste maanden (jaren?) dan van die afgeragt ex CTS-busjes rond. De laatste keer dat ik in Zeeuws-Vlaanderen was tijdens de herfstvakantie zag ik slechts 2 van die busjes in Oostburg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

De TCR 402 zag ik afgelopen week in Breda klaarstaan om een rit op lijn 617 naar Fijnaart te rijden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

henk1234 schreef:
Ezra schreef:Even een vraagje: Van Oeveren reed vroeger nog wel eens versterking met een MAN Caetano of een Mercedes o405G. Zijn die bussen nog steeds op de lijndienst te vinden?
De o405G reed laatst nog op lijn 132 en ook op lijn 631. de MAN Caetano bussen rijden ook af en toe op de 132 en 631.
Weet je toevallig nog welke ritten?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:De TCR 402 zag ik afgelopen week in Breda klaarstaan om een rit op lijn 617 naar Fijnaart te rijden.
De 467 zag ik laatst op lijn 626. Ik ben via Ov- zoeker en via eigen waarnemingen aan het proberen om een lijst samen te stellen van TCR- materieel in Brabant.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:
henk1234 schreef:
Ezra schreef:Even een vraagje: Van Oeveren reed vroeger nog wel eens versterking met een MAN Caetano of een Mercedes o405G. Zijn die bussen nog steeds op de lijndienst te vinden?
De o405G reed laatst nog op lijn 132 en ook op lijn 631. de MAN Caetano bussen rijden ook af en toe op de 132 en 631.
Weet je toevallig nog welke ritten?
Voor de Caetano bussen: op lijn 631 1 van de 3 ochtendritten die om 8:26 aankomen, ik weet niet welke. op lijn 132 heb ik een keer de 58 gehad, volgens mij rond twaalf uur in zierikzee.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ezra schreef:
Michael schreef:De TCR 402 zag ik afgelopen week in Breda klaarstaan om een rit op lijn 617 naar Fijnaart te rijden.
De 467 zag ik laatst op lijn 626. Ik ben via Ov- zoeker en via eigen waarnemingen aan het proberen om een lijst samen te stellen van TCR- materieel in Brabant.
er rijden soms in hwgo MAN bussen van TCR in arriva brabant huisstijl op de scholierenlijnen, ik weet niet welke
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik zag daarnet een gelede Connexxion bus met Geen Dienst rijden op de A16 bij Breda in de richting van Antwerpen. Lijkt mij een behoorlijke kostenpost als dit iedere zondagavond gebeurd over een rit van 110 kilometer van Breda naar de stalling in Terneuzen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

datm schreef:Ik zag daarnet een gelede Connexxion bus met Geen Dienst rijden op de A16 bij Breda in de richting van Antwerpen. Lijkt mij een behoorlijke kostenpost als dit iedere zondagavond gebeurd over een rit van 110 kilometer van Breda naar de stalling in Terneuzen.
Las in een ander draadje dat er 2 gelede citaro's van Cxx naar regio Haaglanden gaan om te gaan rijden op de Duinrel pendel, de Twents rode 9106 en de 9155...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

datm schreef:Ik zag daarnet een gelede Connexxion bus met Geen Dienst rijden op de A16 bij Breda in de richting van Antwerpen. Lijkt mij een behoorlijke kostenpost als dit iedere zondagavond gebeurd over een rit van 110 kilometer van Breda naar de stalling in Terneuzen.
Volgens de dienstregeling komt de laatste lijn 19 in Breda aan om 22:57 en vertrekt om 23:31 naar Hulst.
Of er dan nog veel reizigers zijn weet ik niet maar er is geen "Geen Dienst" rit nodig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daniel »

Springer schreef:Las in een ander draadje dat er 2 gelede citaro's van Cxx naar regio Haaglanden gaan om te gaan rijden op de Duinrel pendel, de Twents rode 9106 en de 9155...
Dan lijkt het mij behoorlijk om om vanaf Breda via Antwerpen te rijden. Naast dat er in Zeeland alleen geledes op aardgas rijden en dat zijn de 9106 en 9155 beide niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:
sirvinniei schreef:Wat is de meerwaarde van lijn 209 op 102 en 107/108?
Lijn 209 is eigenlijk gewoon de oude 609.
Lijn 209 rijdt ook in de vakanties.

@datm zulke lange mat-ritten valt weinig aan te doen met een spitsrichting. Een andere optie is om TCR Breda ritten naar Hulst te laten rijden zodat er s avonds minder mat-ritten nodig zijn
Misschien dat ik er iets in mijn studie mee ga doen. Krimpregio's vind ik intressant.

@cxx ophaalkastje, Hermes heeft de grijze in de streekbussen al een tijdje en vaak werken ze niet. Zal t vrijdag eens proberen en neem dan ook de tijd op als t werkt.
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 23 mar 2015, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

Daniel schreef:
Springer schreef:Las in een ander draadje dat er 2 gelede citaro's van Cxx naar regio Haaglanden gaan om te gaan rijden op de Duinrel pendel, de Twents rode 9106 en de 9155...
Dan lijkt het mij behoorlijk om om vanaf Breda via Antwerpen te rijden. Naast dat er in Zeeland alleen geledes op aardgas rijden en dat zijn de 9106 en 9155 beide niet.
De 9106 staat er al en je kan bij Breda ook de A58 pakken richting Zeeland...
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Via de route over de A58 moet er tol betaald worden voor de Westerscheldetunnel. Het kan goedkoper zijn via Antwerpen te rijden naar Zeeuws-Vlaanderen :idea:
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ricardo »

De 9155 rijd nog gewoon zijn rondjes op de scholierenlijnen in ijsselmond. Vind het wel een leuk gezicht om is iets anders te zien rijden qua kleur. Wel jammer dat juist die bus naar Haaglanden toe moet. :O
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

@Mr-W Ik begrijp dat die MAT ritten niet te voorkomen zijn. Het zelfde gebeurd in feite op de maandagochtend dan rijden er ook extra bussen vanuit Hulst richting Breda en ze komen vrijwel leeg weer terug.
Als jij dat interessant vindt dan vindt je misschien dit artikel van 17 maart ook wel interessant.
http://www.ovpro.nl/bus/2015/03/17/conn ... axisector/
Het gaat over hoe men het ov wilt verbeteren in dunbevolkte regio's als Zeeland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten