Buslijnen in de provincie Gelderland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door deadlock »

SuperGhost schreef:En wat is daar nu een verbetering aan dan?
Het is een verbetering omdat het minder belastinggeld kost. Het is totale waanzin om vaker dan 2x/u een bus tussen Zwolle en Apeldoorn te laten rijden die al die dorpskernen aandoet. Ben je er wel eens geweest? Als Almere een slaapstad is dan bestaat deze regio puur uit lijken.
De Veluwelijnen zijn juist goed lopende lijnen, omdat de reistijden allen kort zijn. En dat hele concept ga je hiermee juist afbreken, omdat wat? Zodat er een rechtstreekse bus van Vaassen naar Wapenveld rijdt?
Iedereen waar ik nog contact mee heb uit Heerde en mijn schooldorp Epe willen juist dat de oude buslijnen terugkomt, echt helemaal niemand behalve een paar idioten in Arnhem die het huidige plan bedacht hebben (en meerdere keren aangepast omdat het voor geen kak liep) willen dit. Er is vervoersvraag vanuit alle kernen naar Zwolle en naar Apeldoorn en een wat beperktere vraag tussen Epe en Heerde.
De lijnen 202 en 203 liggen tussen Epe en Heerde verknoopt zodat die enkele reizigers die baat zou hebben van zo'n stopbus ook een goede overstap heeft.
En dat kost veel te veel tijd, het oude systeem was logischer, duidelijker en beter.
Daarnaast hebben de kernen Vaassen, Emst, Epe en Heerde een snelle busverbinding met Zwolle door lijn 202.
En hebben Epe, Heerde, Wapenveld en Hattem een snelle busverbinding met Apeldoorn door lijn 203.
Met een overstap bij De Keet waar niemand dood gevonden wil worden en wat miljoenen heeft gekost om te realiseren.
Dat wil je dus afwaarderen tot alleen Epe en Heerde, die daarmee niet eens vooruit gaan. Wat hoop je hiermee dus te bereiken?
Ze gaan er alletwee mee vooruit aangezien je vanuit Epe opeens een snelle verbinding hebt met Apeldoorn en vanuit Heerde ook. Die zijn er nu gewoon niet meer.
[Daarnaast gaat de verbinding Apeldoorn-Zwolle wel zwaar achteruit, want daar laat je alleen nog in de brede spits ritten rijden en slechts 2x per uur, terwijl onlangs de spitsfrequentie juist verhoogd is naar 4x per uur, omdat er te veel vraag was.
Toen de 294 nog bestond was de trein al sneller.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

deadlock schreef:
De Veluwelijnen zijn juist goed lopende lijnen, omdat de reistijden allen kort zijn. En dat hele concept ga je hiermee juist afbreken, omdat wat? Zodat er een rechtstreekse bus van Vaassen naar Wapenveld rijdt?
Iedereen waar ik nog contact mee heb uit Heerde en mijn schooldorp Epe willen juist dat de oude buslijnen terugkomt, echt helemaal niemand behalve een paar idioten in Arnhem die het huidige plan bedacht hebben (en meerdere keren aangepast omdat het voor geen kak liep) willen dit. Er is vervoersvraag vanuit alle kernen naar Zwolle en naar Apeldoorn en een wat beperktere vraag tussen Epe en Heerde.
Dus omdat vanuit alle kernen juist vraag is naar Zwolle en Apeldoorn moeten juist de verbindingen naar Apeldoorn en Zwolle verslechterd worden? Ik snap niet de logica daarachter.

Vergeet niet dat die plaatsen nu JUIST snel naar Zwolle en Apeldoorn kunnen, terwijl in jouw opzet ze alleen langzaam kunnen, omdat je dan met een stopbus moet en je bus niet als snelbus verder gaat rijden. De huidige opzet is juist bedoeld om al die kernen goed met Zwolle en Apeldoorn te verbinden. Dat beide buslijnen (202 en 203) via Epe én Heerde gaan is om ook deze kernen naar beide steden een snelle verbinding te geven en dus helemaal niet vanwege de verbinding tussen beide plaatsen.
deadlock schreef:
Daarnaast hebben de kernen Vaassen, Emst, Epe en Heerde een snelle busverbinding met Zwolle door lijn 202.
En hebben Epe, Heerde, Wapenveld en Hattem een snelle busverbinding met Apeldoorn door lijn 203.
Met een overstap bij De Keet waar niemand dood gevonden wil worden en wat miljoenen heeft gekost om te realiseren.
Nu snap ik waarom je het slecht vind: je kent de hele lijnen niet. Je hoeft helemaal niet over te stappen om in een van de steden te komen. Je hoeft alleen over te stappen als je van Vaassen naar Wapenveld wilt, maar je roept dus al zelf dat daar toch (vrijwel) geen vraag naar is.
Het systeem is nu dat de stopbus op Apeldoorn-Heerde daarna over de snelweg (vrijwel non-stop) doorrijdt naar Zwolle en de stopbus Zwolle-Epe non-stop doorrijdt naar Apeldoorn over de snelweg. Hierdoor kun je juist enorm snel naar die steden en hoef je dus helemaal niet over te stappen. Het systeem dat jij zegt dat je terug wil is juist een systeem waarbij je op dat transferium moet gaan overstappen halverwege om snel naar de steden te komen. Dat transferium was juist voor dat oude systeem gebouwd, waarbij er dus een volledige stopbus (lijn 90) reed en een snelwegbus (294), waarbij reizigers dus halverwege bij dat transferium op de snelbus moesten overstappen. Dat werkte helemaal niet (al was het ook omdat de stopbus in de spits 6x per uur reed en de snelbus slechts 2x) en daardoor is juist het huidige systeem gekomen met de zonebussen (202 en 203) en de interlinerbus (201)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door deadlock »

SuperGhost schreef:Dus omdat vanuit alle kernen juist vraag is naar Zwolle en Apeldoorn moeten juist de verbindingen naar Apeldoorn en Zwolle verslechterd worden? Ik snap niet de logica daarachter.
Nee, de huidige opzet met twee halve snelbuslijnen is juist een verslechtering voor het grootste gedeelte van de reizigers.
Vergeet niet dat die plaatsen nu JUIST snel naar Zwolle en Apeldoorn kunnen, terwijl in jouw opzet ze alleen langzaam kunnen, omdat je dan met een stopbus moet en je bus niet als snelbus verder gaat rijden. De huidige opzet is juist bedoeld om al die kernen goed met Zwolle en Apeldoorn te verbinden. Dat beide buslijnen (202 en 203) via Epe én Heerde gaan is om ook deze kernen naar beide steden een snelle verbinding te geven en dus helemaal niet vanwege de verbinding tussen beide plaatsen.
Het is nu langzamer dan toen het nog de 95 was voor veruit de meeste reizigers. Dat is toch ook niet zo moeilijk te checken?
deadlock schreef:Nu snap ik waarom je het slecht vind: je kent de hele lijnen niet. Je hoeft helemaal niet over te stappen om in een van de steden te komen. Je hoeft alleen over te stappen als je van Vaassen naar Wapenveld wilt, maar je roept dus al zelf dat daar toch (vrijwel) geen vraag naar is.
Jawel omdat het half snelbus en half stopbus is is het een verslechtering. De enige kernen met enigszins vervoersvraag ertussen zijn of de oude dorpskernen die bediend werden door lijn 90 aangevuld tussen Epe en Heerde vv met 95 die onderweg nergens stopte.
Het systeem is nu dat de stopbus op Apeldoorn-Heerde daarna over de snelweg (vrijwel non-stop) doorrijdt naar Zwolle en de stopbus Zwolle-Epe non-stop doorrijdt naar Apeldoorn over de snelweg. Hierdoor kun je juist enorm snel naar die steden en hoef je dus helemaal niet over te stappen.
Dan mag jij mij uitleggen hoeveel sneller het is dan vroeger en waarom. Want alle zogenaamd gewonnen tijd is verloren tijd vanwege de ontzettend lange haltering en kering bij De Keet.
Het systeem dat jij zegt dat je terug wil is juist een systeem waarbij je op dat transferium moet gaan overstappen
Nee, niemand wil overstappen. Mensen willen van Vaassen naar Epe, van Epe naar Heerde, van Heerde naar Wapenveld en van Heerde naar Hattem in de tussenliggende kernen. Dat kan prima met een stopbus. En misschien vijf scholieren die naar Buys Ballot in Hattem moeten vanuit Epe. Die trouwens prima met de fiets kunnen.
halverwege om snel naar de steden te komen. Dat transferium was juist voor dat oude systeem gebouwd, waarbij er dus een volledige stopbus (lijn 90) reed en een snelwegbus (294), waarbij reizigers dus halverwege bij dat transferium op de snelbus moesten overstappen. Dat werkte helemaal niet (al was het ook omdat de stopbus in de spits 6x per uur reed en de snelbus slechts 2x) en daardoor is juist het huidige systeem gekomen met de zonebussen (202 en 203) en de interlinerbus (201)
Reizigers stapten helemaal niet over, hoe kom je daarbij? Er is geen vervoersvraag voor die verbinding. Het is niet voor niets dat het hele systeem na de invoering van de nieuwe lijnen al twee keer grondig op de schop is gegaan en dat men nog steeds niet tevreden is. Hoeveel mogelijke reizigers zijn er die tussen Apeldoorn en Epe op kunnen stappen? 16.000 inwoners oid? En hoeveel zijn het er tussen Zwolle en Heerde die geen gebruik van lijn 95 konden maken? 17.000? Hattem en Wapenveld zijn op Heerde en Zwolle gericht, Heerde op Zwolle en in mindere mate Epe en Apeldoorn, Vaassen en Emst op Apeldoorn, Epe op Apeldoorn en in mindere mate Heerde en Zwolle. Dit is een slecht systeem en de fik moet erin. Het is gewoon een of ander plan van een ambtenaar die bedacht heeft dat hij zijn kinderen toch echt moet kunnen laten zien dat papa wel wat gedaan heeft in de tijd dat hij op PS zat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Ik kan uit jouw reactie nog altijd niet opmaken welke reizigers er op achteruit zouden gaan.

Alle reizen die jij noemt als belangrijk worden nog altijd bediend.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door deadlock »

Epe-Zwolle vv en Heerde-Apeldoorn duren veel langer en er is een geldverslindend transferium aangelegd wat ook nog eens vele minuten aan reistijd kost.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Hoe kan Epe-Zwolle langer duren als er een bus rijdt die na Heerde de snelweg op gaat in plaats van dat er alleen een stopbus rijdt?
Ditzelfde geldt ook voor Heerde-Apeldoorn.
Eerst moest je vanaf Epe en Heerde via Vaassen en Wenum als je naar Apeldoorn wilde en via Wapenveld en Hattem als je naar Zwolle wilde. Nu kun je die plaatsen links laten liggen, omdat er een snelwegbus rijdt.

Eerder werden Epe en Heerde alleen met een stopbus bediend, nu hebben ze een snelbus naar Zwolle én Apeldoorn.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door NG²7²™ »

deadlock schreef:Epe-Zwolle vv en Heerde-Apeldoorn duren veel langer en er is een geldverslindend transferium aangelegd wat ook nog eens vele minuten aan reistijd kost.
Duren veel langer terwijl de route hetzelfde is? 95 Epe->Zwolle en 202 Epe->Zwolle is exact dezelfde route, op het lusje bij het Transferium na. 95 Heerde->Apeldoorn en 203 Heerde->Apeldoorn net zo, dat transferium ligt er nou eenmaal...
Groeten,
Nick
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door StefanH »

Waarom zou je het stuk tussen Tiel en Ochten (540) door een buurtbus willen laten rijden? De huidige lijn 45 voldoet prima en zit in de ochtendspits (7:15-9:15) in Tiel al aardig gevuld (+- 12 personen) ook de bus van 12:15 zit vanaf Tiel altijd al redelijk gevuld door het aansluiten op de collegetijden van de Wageningen Universiteit. Ook mist in je plan de huidige redelijk succesvolle lijn 248 (buurtbus) tussen Tiel en Zaltbommel.

Het inkorten van de huidige lijn 44 naar de 41 tot aan Kesteren voldoet niet aan de vraag richting Rhenen voor de overstap naar Veenendaal (trein of de 80).

Ik zou de lijnen vanuit Tiel als volgt indelen (naar gebruik van huidige lijnnummers):
42) Tiel - Leeuwen - Druten - Nijmegen (2x p/uur)
43) Tiel - Passewaay - Wadenoijen - Geldermalsen - Waardenburg - Gorinchem (2x p/uur op G'malsen-Gorinchem, 1x p/uur op Tiel-Gorinchem)
44) Tiel - Kellen - Maurik - Lienden - Kesteren - Rhenen - Veenendaal (1x p/uur)
45) Tiel - Medel - Echteld - Ochten - Kesteren - Rhenen - Wageningen - Bennekom - Ede (2x p/uur)
46) Tiel - Buren - Culemborg - Vianen - Nieuwegein - Utrecht Uithof (2x p/uur op Culemborg - Uithof, 1x p/uur op Tiel-Uithof)
248) Tiel - Passewaay - Ophemert - Varik - Waardenburg - Zaltbommel (1x p/uur)

Waarbij de halfuurdiensten na 18:00 overgaan in uurdiensten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Van lijn 45 is simpel: die rijdt volstrekt onnodig parallel aan het spoor. Tiel-Wageningen kan veel sneller en goedkoper via de trein en een goed overstap in Kesteren. De enige kernen die het bediend zijn IJzendoorn (vrij klein) en Echteld. Echteld krijgt in mijn idee al een station + een stop van de lijn Tiel-Nijmegen en is daarmee veel beter af (aantal verbindingen met Tiel neemt toe en daarnaast een veel betere verbinding met Arnhem en Nijmegen). IJzendoorn is te klein om een bus te rechtvaardigen en kan dus prima met een buurtbus ontsloten worden, waarbij de buurtbus dan ook echt bij de kern kan stoppen, waar de huidige bus nu 700 meter tot 1,5 km buiten de kern stopt (afhankelijk van waar in IJzendoorn je woont). IJzendoorn gaat daarmee dus ook niet echt er op achteruit als je het mij vraagt.

De lijn Tiel-Lienden-Kesteren-Rhenen laten eindigen in Kesteren lijkt ook me logisch, want de hele dag 3 bussen per uur op Kesteren-Rhenen lijkt me niet nodig. Laat die lijn lekker aansluiten op de frequentere buslijn naar Rhenen (die bovendien ook door gaat naar Wageningen). Daar zijn reizigers beter mee af en het is wederom goedkoper.

De buurtbus is simpel: het buurtbusnetwerk heb ik nog niet af, dus daarom staat hij er nog niet bij :wink:
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door nvdw »

Als parallel rijden aan het spoor het probleem is, dan geldt dat net zo goed (of nog meer) voor de huidige lijn 43.

Bovendien is het leuk bedacht, maar niet reëel dat de provincie Gelderland BDU-geld in zal zetten voor busdiensten op het grondgebied van een andere provincie. Naar de Uithof zijn voldoende reismogelijkheden zonder de 46 door te trekken. Blijkbaar geldt het argument van parallel rijden dan niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door waldo79 »

Naar Utrecht is de trein leidend. Met een overstap in Vianen heb je goede mogelijkheden om per bus op de Uithof te komen. Gelderland hoeft dit niet te financieren. Zeker in een tijd waarin ze moeite hebben om het eigen netwerk op niveau te houden :x
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

nvdw schreef:Als parallel rijden aan het spoor het probleem is, dan geldt dat net zo goed (of nog meer) voor de huidige lijn 43.
Help me even herinneren, dat is Tiel-Geldermalsen? Daar moet ik inderdaad nog eens naar kijken.

nvdw schreef:Bovendien is het leuk bedacht, maar niet reëel dat de provincie Gelderland BDU-geld in zal zetten voor busdiensten op het grondgebied van een andere provincie. Naar de Uithof zijn voldoende reismogelijkheden zonder de 46 door te trekken. Blijkbaar geldt het argument van parallel rijden dan niet.
Dat is niet mijn plan en ben ik ook helemaal niet voor. Nieuwegein is een prima eindpunt waar je op de sneltram kan stappen, die straks bovendien ook al naar de Uithof zal gaan. Je gebruikt hier dus mijn argumentatie/uitgangspunt (zo min mogelijk buslijnen parallel aan het spoor) bij een plan van een ander (StefanH). :wink:
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door waldo79 »

SuperGhost schreef:
nvdw schreef:Als parallel rijden aan het spoor het probleem is, dan geldt dat net zo goed (of nog meer) voor de huidige lijn 43.
Help me even herinneren, dat is Tiel-Geldermalsen? Daar moet ik inderdaad nog eens naar kijken.
:
Daar kan ik wel tussendoor komen, lijn 43 is juist :)
StefanH
Berichten: 92
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 14:01
Locatie: Tiel / Wageningen

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door StefanH »

SuperGhost schreef:Van lijn 45 is simpel: die rijdt volstrekt onnodig parallel aan het spoor. Tiel-Wageningen kan veel sneller en goedkoper via de trein en een goed overstap in Kesteren. De enige kernen die het bediend zijn IJzendoorn (vrij klein) en Echteld. Echteld krijgt in mijn idee al een station + een stop van de lijn Tiel-Nijmegen en is daarmee veel beter af (aantal verbindingen met Tiel neemt toe en daarnaast een veel betere verbinding met Arnhem en Nijmegen). IJzendoorn is te klein om een bus te rechtvaardigen en kan dus prima met een buurtbus ontsloten worden, waarbij de buurtbus dan ook echt bij de kern kan stoppen, waar de huidige bus nu 700 meter tot 1,5 km buiten de kern stopt (afhankelijk van waar in IJzendoorn je woont). IJzendoorn gaat daarmee dus ook niet echt er op achteruit als je het mij vraagt.

De lijn Tiel-Lienden-Kesteren-Rhenen laten eindigen in Kesteren lijkt ook me logisch, want de hele dag 3 bussen per uur op Kesteren-Rhenen lijkt me niet nodig. Laat die lijn lekker aansluiten op de frequentere buslijn naar Rhenen (die bovendien ook door gaat naar Wageningen). Daar zijn reizigers beter mee af en het is wederom goedkoper.

De buurtbus is simpel: het buurtbusnetwerk heb ik nog niet af, dus daarom staat hij er nog niet bij :wink:
De lijn 45 rijdt inderdaad voor een deel parallel aan het spoor (tussen Tiel en Ochten) maar is tevens een belangrijke ontsluiting voor Tiel-Oost en het centrum. Met een kleine aanpassing zouden zelfs de Medel en het vinex dorp Lingemeer ontsloten kunnen worden. In die zin zou, om een grote verslechtering van het aanbod in deze delen van Tiel te voorkomen, zou het goed zijn om naast Echteld een extra station te creëren ter hoogte van Westroijen. Maar houdt er wel rekening mee dat er vanuit Echteld zelf maar weinig gebruik wordt gemaakt van de bus. Het zijn vooral studenten en middelbare scholieren die met de fiets/brommer vanuit Leeuwen en Wamel naar Kesteren + Veenendaal (christelijk onderwijs) en Wageningen + Ede (hoger onderwijs) reizen. Voor de richting van Tiel (middelbaar onderwijs) worden vooral lijn 42 bij Leeuwen en het voetveer bij Wamel gebruikt, een enkeling pakt de 45.

Zal zelf ook nog een keer alles doornemen.

PS: Echteld en IJzendoorn zijn van dezelfde grootte :wink:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

De bediening van Tiel-Oost en Medel heb ik ondergebracht bij de buslijn Tiel-Lienden-Kesteren.

Het kaartje is nog niet helemaal klaar, die zal ik postten als die klaar is. Dan wordt het een en ander wellicht iets duidelijker. Daarbij neem ik ook het commentaar van nvdw over de huidige lijn 43 mee.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door nvdw »

Als ik dan toch commentaar mag leveren.

Het busnet in Rivierenland is zodanig opgezet dat alles vanuit één stalling wordt gereden, met station Tiel als centraal punt in het netwerk. Een lijn als 43 is bijvoorbeeld zo in het netwerk opgenomen dat hij ook dient om bussen vanuit Tiel in Geldermalsen te krijgen zonder dat dit een materiaalrit kost.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door SuperGhost »

Maar een matrit is nog altijd goedkoper dan meerdere structurele ritten natuurlijk.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Jef400 »

Maar gaat het om de prijs van een rit of het leveren van Dru's en capaciteit aan passagiers.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Zou het wel leuk vinden als er ooit een buslijn komt tussen Epe en Nunspeet. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door deadlock »

Dat die weer terugkomt bedoel je ;)

Die is er niet meer omdat er gemiddeld zo'n 1 reiziger per dienst inzat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

deadlock schreef:Dat die weer terugkomt bedoel je ;)

Die is er niet meer omdat er gemiddeld zo'n 1 reiziger per dienst inzat.
Ja, dat bedoel ik. :P

Maar dan moet je die verbinding aantrekkelijker maken en zo'n lang stuk is Epe - Nunspeet niet. Je zou die lijn kunnen koppelen aan lijn 170 en lijn 171 om zo Nunspeet - Epe - Twello - Deventer te maken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door Hainje »

Denk niet dat dit veel reizigers op gaat leveren. Gezien de reizigersaantallen lijkt het mij dat mensen uit Epe e.o. vooral naar Zwolle en Apeldoorn reizen. Voor mensen die richting Randstad reizen is het m.i. veel logischer om via Apeldoorn te reizen, simpelweg omdat er van daar uit een IC naar zowel de Noord- als Zuidvleugel rijdt. Terwijl je vanaf Nunspeet eerst een boemeltje naar Utrecht moet nemen en dan in Amersfoort nog eens over moet stappen op een IC als je richting de kust wilt.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Denk niet dat dit veel reizigers op gaat leveren. Gezien de reizigersaantallen lijkt het mij dat mensen uit Epe e.o. vooral naar Zwolle en Apeldoorn reizen. Voor mensen die richting Randstad reizen is het m.i. veel logischer om via Apeldoorn te reizen, simpelweg omdat er van daar uit een IC naar zowel de Noord- als Zuidvleugel rijdt. Terwijl je vanaf Nunspeet eerst een boemeltje naar Utrecht moet nemen en dan in Amersfoort nog eens over moet stappen op een IC als je richting de kust wilt.
Ja klopt ook dat mensen uit Epe eerder naar Apeldoorn of Zwolle reizen. Met een busverbinding van 4x/uur buiten de spits en 6x/uur in de spits is dit dan ook goed terug te zien.

Maar als je nu van Nunspeet naar het oosten wilt, moet je eerst via Wittenberg - Apeldoorn of via Zwolle, dat is toch gigantisch om. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door waldo79 »

En wat zit er überhaupt aan bebouwing tussen Epe en Nunspeet dat dat een buslijn rechtvaardigt...Er is nog steeds geen geldboom gevonden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Buslijnen in de provincie Gelderland

Bericht door regenmaker »

Wat dacht je van Tongeren? :P Overigens zitten er wel een aantal Bungalow parken die op de route liggen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten