OVer Missers in de Reisinformatie #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door MdJ »

Lijn 310 heb ik twee weken geleden gewoon op die displays bij de haltes zien staan?
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

Reed gisteren in Ede achter een Amba op lijn 2. Die hebben een bizarre bestemmingsbak achter: filmt lijn 2 met rechts daarvan horizontaal de hele bestemming. Volgens mij heeft niemand daar wat aan...
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Etienne »

Dat is waarschijnlijk buitenbeentje 2146. Die heeft inderdaad een storing in de filmbak zitten en niet helemaal leesbaar geloof ik.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Voelde het al een beetje aankomen door de onmogelijke route die anders gereden had moeten worden, maar op de Amersfoortse lijn 8 vervielen dit weekend dus nog twee haltes meer dan er op de Connexxion-site vermeld werden.
Van al die uitsluitend dit weekend vervallende haltes was halte Euterpeplein overigens de enige waar de reizigers daar ook over geinformeerd werden :roll: Merkwaardig genoeg, gezien de halte richting Schuilenburg verviel, werden reizigers verwezen naar halte Weberstraat wat de laatste halte aan de lus door Schuilenburg is. Reizigers richting station konden immers veel dichterbij (lees: direct om de hoek) instappen bij de halte Euterpeplein in de andere richting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Aking »

Er reed hier in Utca030 net een lijn 81 op de croeselaan de stad uit die enkel "station" toonde... Lekker duidelijk in een stad met 5 stations (waar ie dus niet heen ging)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Vast een Wright geweest. Die hebben "Gorinchem Station" er als alternerende bestemming op zitten, maar de filmbak verspringt nogal langzaam bij die bussen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Aking »

Het was een bus, en daar houdt mijn busfaplevel redelijk op :')

Maar het heeft er zeker 30-60 seconden opgestaan, dus dan verspringt het wel heel langzaam idd...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Stefan »

Nou, bij de 387 is de laatste update van Albatros ook niet helemaal goed gegaan... Ben ook 4x vertrokken vanaf Utrecht Centraal met alleen '387 Station' op de film.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door nvdw »

Het was iig geen Wright. Die hebben, op een paar na, twee jaar geleden een update voor de filmbak gekregen zodat die koeienletters en alternerende bestemmingen zijn verdwenen.

Volgens mij zit er iets krom in de Albatros, die stuurt bij de Volvo's en enkele Ambassadors de filmbak aan.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Jurre »

Het was een Ambassador. Zag hem rond half 12 voorbij het Anne Frankplein komen met '81 Station'. Overigens valt me op dat de bestemmingsdisplay elke keer wat anders tonen, vooral aan de zijkant. Eenmaal 'Utrecht Jaarbeurszijde' als statische tekst, andermaal scrollend in koeienletters van rechts naar links.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Stefan »

Ligt er een beetje aan welke Ambassador je treft, de ene heeft namelijk wel een filmbak die vanuit Albatros aangestuurd kan worden en de andere niet (dus de chauffeur kiest dan dus zelf een bestemming, kan dus van alles zijn..).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Lekker consequent... Bij de 5700 doen ze het niet maar de 12600 staat in Dordrecht dan weer al als IC naar Leeuwarden aangekondigt.
Toch maar overgestapt op die andere IC naar Leeuwarden in Rotterdam...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Marc »

Gisteren moest ik met de stopbus van Den Bosch naar Houten. In Den Bosch, Geldermalsen, Houten en Utrecht stond nog personeel bij het station. De reizigers in Zaltbommel en Culemborg moesten het zich zelf maar uitzoeken. Er was geen duidelijke informatie waar de bussen naartoe reden en waarschijnlijk ook niet hoe laat de bussen ongeveer vertrokken. In Zaltbommel hoorde ik dat reizigers al een poosje aan het wachten waren op een bus richting Den Bosch en in Culemborg stoppen alle bussen op dezelfde plek voor het station (richting Utrecht, Den Bosch én Tiel.
De chauffeur van mijn bus had twee briefjes op de ruit hangen: stopbus Utrecht-Den Bosch en stopbus Den Bosch-Utrecht. Dat schiet natuurlijk ook niet op...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

InfoPlus leek vandaag wat raar te doen. Zo werd op spoor 8 in Utrecht gemeld op de TBP "7.32 Intercity Rotterdam C. vertrekt van spoor 18", maar zover dat al een spoorwijziging zou zijn vertrekt dat ding normaal nooit van 8 dus apart dat hij er daar op stond.
In Amersfoort eerder al de nodige spookspoorwijzigingen. Zo werd alles wat normaal al van spoor 6 vertrekt nog eens extra met "...vertrekt van spoor 6" aangegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:In Amersfoort eerder al de nodige spookspoorwijzigingen. Zo werd alles wat normaal al van spoor 6 vertrekt nog eens extra met "...vertrekt van spoor 6" aangegeven.
Ze staan gepland op 6a, als ik de vertrekstaat mag geloven. Van 6a naar 6 wordt als spoorwijziging getoond op de TBP's van spoor 6a, hoewel dat niet heel begrijpelijk is voor de gemiddelde reiziger.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hageneis »

t2656 nam vandaag de tijdmachine in Asd, Ass en Asdl: op die stations +65, ervóór en erna slechts +2
Laatst gewijzigd door Hageneis op di 31 mar 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Etienne »

Als gevolg van een omgevallen boom op metrolijn E was het metroverkeer van aanvang dienst tot +- 12:30 flink verstoord. Volgens de omroep ging het echter om een "defecte bovenlijn". :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hendrik »

Werd dat echt gezegd? Ik dacht dat gewoon "defecte bovenleiding" omgeroepen werd, maar wellicht maakte ik dat er zelf automatisch van...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Op Schiphol doet men op spoor 1/2 een proef met een afwijkende plaatsing van de beeldschermen onderaan de roltrap. In plaats van het scherm naar de roltrap met de vier treinen van dit perron en daarachter twee schermen met alle treinen op het station, zijn er nu twee panelen waar alle informatie naast elkaar wordt getoond.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Thom91 »

Dan zie je in de spits dus alleen de treinen van de komende 10 minuten?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Voor een overzicht van alle treinen kan het digitale blauwe scherm in de stationshal gebruikt worden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Thom91 »

Ohja, die grote unit hangt daar nu toch?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Suus »

Ja, de ene helft toont treinen en de andere helft toont bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Daniel »

Wat hangen die reisinfoschermen in de ZHNse Volvo's toch ontzettend handig (niet dus). Maargoed, nadat ik op m'n zij in de stoel was gaan liggen kon ik toch nog lezen hoe laat m'n bus op Schiphol zou aankomen.
In normale zitpositie werd m'n zicht geblokkeerd door een bagagerek en een spiegel :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #39

Bericht door Stefan »

Dan weet je ongeveer ook hoe ik in m'n binnenspiegel moet kijken als ik na de achterdeur wat wil zien in die wagens.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten