Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door flipje »

On-topic
Wanneer wordt de OV-chipkaart weer ingevoerd op Texel voor lijn 28?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Ronald schreef:Maar die worden gepubliceerd zodat je erop kan plannen, op Texel voor zover ik weet niet.
@JeffreyMeijer: je kan ook gewoon alleen het (off-topic-)gedeelte quoten waarop je reageert.
In belbussysteem in België kan je ook niet zomaar een soort van dienstregeling opvragen. We als je een reis plant.
Het systeem in België is, net zoals in Nederland, voor zo gemaakt dat het niet uitnodigt om te gebruiken.

Zoiets heeft de Texelhopper. De app en de site van de Texelhopper ziet er overigens netjes uit.

De haltetaxi in Zeeland is helemaal het ultieme negeer-OV.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

flipje schreef:On-topic
Wanneer wordt de OV-chipkaart weer ingevoerd op Texel voor lijn 28?
Ik denk dat niemand het weet... Wel komen er heel binnenkort een paar veranderingen mbt het reizen voor OV-(jaar)kaarthouders en OV-studentenkaarten. Hoe en wat weet ik niet precies alleen, en het is online een stuk lastiger terug te vinden (het stond wel in het Texelse dooie bomen blaadje)

Het komt er, volgens mij, op neer dat je dan van te voren een soort kaartje moet halen en die, samen met je studentenkaart/OV(jaar)kaart, moet laten zien aan de bestuurder. Zo willen ze voorkomen dat mensen met een pasje (alle pasjes zijn namelijk hetzelfde) gewoon doorlopen ondanks dat ze geen recht hebben op gratis reizen). Dus in plaats van 1 pasje te tonen moet je dan ook je studentenkaart uit je portemonnee toveren. Volgens mij is gewoon iedereen laten inchecken, al dan niet met OV-kaart, VEEL handiger...
Ronald schreef:Maar die vertrektijden worden dus niet vooraf gepubliceerd. Als ik dan om, zeg maar, '.54 bel kan ik dus pas over anderhalf uur vertrekken, toch?
Als je een busje reserveert via internet krijg je een overzicht met tijden waarop het busje bij je halte kan zijn. Als je belt, dan krijg je te horen hoe laat het busje er is. Op de website van Texelhopper kun je bij de verschillende palen klikken op "vertrektijden", en zien waarop de bus/"het hoppertje" vertrekt vanaf die halte (ik zie nu pas dat op https://texelhopper.nl/reisinformatie/haltes/ geen vertrektijden voor de hopper staan, terwijl die best wel "vast" zijn per halte. Dat moet dus nog beter).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

flipje schreef:
JeffreyMeijer schreef: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eiland
Volgens mij ben je dan wel degelijk een eiland.
Taalkundig zou het onder de definitie 'eiland' kunnen vallen. Maar er speelt ook een bepaald gevoel bij een eiland, immers legt iedereen de link met een veerboot of de enkele brug die het eiland met het vaste land verbind. Het eiland wordt 2 sluizen, 8 tunnels, 2 dijken en een brug verbonden met de 'rest' Nederland. Dan valt het bij mij NIET onder de noemer eiland.
Een eiland is niet éénduidig gedefinieerd. Je hebt in Utrecht de wijk Kanaleneiland bijvoorbeeld. Maar als je alle vormen van "omgeven door water" meetelt is alles in Nederland een eiland ten westen van Kampen en ten noorden van Dordrecht... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door isadora »

En nog een klein stapje verder, en we wonen allemaal op een eiland. ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Feitelijk gezien doen we dat ook. Namelijk het eiland "Eurazië".
🍉
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Kom op mensen; niet te veel van Texel afdwalen. Ben benieuwd hoe deze proef met Pasen gaat uitpakken.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik ben ook wel benieuwd hoe het aankomend weekend gaat uitpakken met de Texelhopper op Texel met de paasdrukte.
Alle criticasters zullen op de loer liggen om hun ongezouten mening te plaatsen op de welbekende facebookpagina's en lokale media van Texel als er ook maar iets mis gaat!

Ik zag op de officiele Facebookpagina van de Texelhopper dat de laatste hand gelegd wordt aan de bestickering en interieur van de nieuwe Texelhopperbusjes die zsm gaan rijden. In deze busjes is meer ruimte voor bagage en ook kinderwagens en een rolstoel! :D
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hendrik »

Artikel over de nieuwe busjes voor de Texelhopper: http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel/056159/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Raymond »

Nog steeds geen ov-chipkaart op Texel, Mansveld boos
Wie deze lente Texel bezoekt, heeft nog altijd niets aan de ov-chipkaart op het Waddeneiland. En onduidelijk is of dat in de zomer ook nog zo is.

De provincie Noord-Holland beloofde staatssecretaris Wilma Mansveld begin december dat het landelijke betaalmiddel voor het ov in ‘drie tot vier maanden’ weer zou worden geaccepteerd op Texel. Maar tot grote onvrede van de bewindsvrouw blijkt dit nog altijd niet te zijn geregeld.

Lees verder
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Onvrede
Volgens mij een teken van weinig urgentie.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

BusFreakRotterdam schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe het aankomend weekend gaat uitpakken met de Texelhopper op Texel met de paasdrukte.
Alle criticasters zullen op de loer liggen om hun ongezouten mening te plaatsen op de welbekende facebookpagina's en lokale media van Texel als er ook maar iets mis gaat!
En terecht als mensen kritiek hebben. Overigens werd ik vandaag ook 10 minuten te laat opgehaald. Gisteren ook een minuut of 5 te laat. En aangezien het hier nogal extra koud is bij storm is dat niet altijd even fijn. Ik vraag me dan ook af hoe de "punctualiteit" gemeten wordt. (Overigens was ik vandaag wel op de verwachte aankomsttijd (een minuut of 15 a 20 later meestal) thuis).
BusFreakRotterdam schreef: Ik zag op de officiele Facebookpagina van de Texelhopper dat de laatste hand gelegd wordt aan de bestickering en interieur van de nieuwe Texelhopperbusjes die zsm gaan rijden. In deze busjes is meer ruimte voor bagage en ook kinderwagens en een rolstoel! :D
De busjes gaan pas na pasen rijden (hoewel ze dus al wel klaar zijn).
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door waldo79 »

nogal extra koud
Lijkt mij volledig subjectief (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door SuperGhost »

Raymond schreef:Nog steeds geen ov-chipkaart op Texel, Mansveld boos
Wie deze lente Texel bezoekt, heeft nog altijd niets aan de ov-chipkaart op het Waddeneiland. En onduidelijk is of dat in de zomer ook nog zo is.

De provincie Noord-Holland beloofde staatssecretaris Wilma Mansveld begin december dat het landelijke betaalmiddel voor het ov in ‘drie tot vier maanden’ weer zou worden geaccepteerd op Texel. Maar tot grote onvrede van de bewindsvrouw blijkt dit nog altijd niet te zijn geregeld.

Lees verder
Aangezien de OV-Chipkaart een verplicht betaalmiddel moet zijn, dan zou de minister maar eens op haar strepen moeten gaan staan: per direct moet die geimplementeerd worden in die bussen en zo niet reist een ieder die met OV-Chipkaart wil reizen gratis op die bus, aangezien dat betaalmiddel niet geweigerd mag worden. Eens zien hoe snel de vervoerder het dan voor elkaar krijgt om dat voor elkaar te krijgen. Ik krijg nu namelijk een beetje de indruk alsof de vervoerder aan het rekken is om het maar zo lang mogelijk zonder de OVC te kunnen doen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door isadora »

groningen schreef:Kom op mensen; niet te veel van Texel afdwalen. Ben benieuwd hoe deze proef met Pasen gaat uitpakken.
Ben eigenlijk nog steeds benieuwd, jij ook?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Frank93 »

Zijn de nummers van de gelede texelhoppers ergens te vinden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

Ja, onder meer links voorop de bussen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Touché.
🍉
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

isadora schreef:
groningen schreef:Kom op mensen; niet te veel van Texel afdwalen. Ben benieuwd hoe deze proef met Pasen gaat uitpakken.
Ben eigenlijk nog steeds benieuwd, jij ook?
Volgens mij is het wel aardig gegaan. Ook op de Facebook weinig klachten. Heb ook behoorlijk wat busjes langs zien rijden trouwens. De grote bus weet ik verder niet zo, maar die heeft ook alle boten gehaald, dus ook niets bijzonders.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door isadora »

Nou, gelukkig maar, experiment geslaagd dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zugführer »

Had deze hier nog niet langs zien komen: SP test de Texelhopper door met 50 mensen tegelijk te bellen :mrgreen:
Verder lees ik onder andere hier dat men er over denkt in de zomer toch weer meer bussen te laten rijden. Het lijkt me best waarschijnlijk dat er weer een zomerlijn zoals 827 gaat rijden. Ik weet niet hoe populair die was, maar onze wiki (= huibf) noemt hem "druk"
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Kustbuslijn 827 komt deze zomer niet terug, zag ik staan op de Facebookpagina van de Texelhopper waar iemand een vraag had gesteld over deze lijn. Antwoord was duidelijk "Nee deze lijn komt niet terug, je kan met de kleine Texelhopperbusjes op de bestemming komen".
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Hainje »

Oké dan. Hopelijk hebben ze een extra servertje en een blik personeel klaar staan bij CXX voor de afhandeling van de klachten. They gunna need it. *pakt popcorn*
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Globetrotter »

Een nieuwe 'lijn', een nieuw voertuig:
http://www.ovpro.nl/bus/2015/05/08/eers ... -327799601
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Het was vandaag weer een grote chaos met de Texelhopper door het grote aantal passagiers die vanaf Den Helder Station naar Texel wilde reizen ivm Hemelvaartsweekend, hieronder een verhaal wat op Facebook is geplaatst;

Quote
Wat een slechte organisatie vandaag.. Het loket in Den Helder gesloten zodat niemand een kaartje kan kopen van te voren, met als gevolg dat het eeuwen duurt bij de bus. De buschauffeur had natuurlijk koffiepauze om 11 uur dus pas 5 min voor de geplande vertrektijd van de bus gingen de deuren open. Iedereen snapt dat dat niet gaat lukken dus alle deuren werden opengegooid om kwart over en iedereen kon er zo in, wel of niet betaald, met of zonder bootkaartje.. vervolgens moest bij de steiger iedereen de bus weer uit aangezien de Teso de grote bus niet op de boot wilt hebben met deze drukte, aldus de buschauffeur. Wederom chaos bij het tesoloket om vijf voor half 12... gooi alsjeblieft het loket open in de drukste weekenden van het jaar, dit kan toch niet de bedoeling zijn zo?
Unquote
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten