Afscheid ICK

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Afscheid ICK

Bericht door Fles »

Vraag me niet waar ik het vandaan heb, maar ik heb gehoord dat het per 20 april as. definitief afgelopen is met de inzet van ICK-rijtuigen in Nederland. Eigenlijk wil ik nog wel even een afscheidsritje maken. Wie weet welke diensten nog door ICK gereden worden? En natuurlijk: Wie gaat er mee? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door Daniel »

De diensten die met ICK zouden moeten rijden zijn wel ergens op Somda te vinden (heb op dit moment even geen zin ze op te zoeken alleen), maar ze wijken nogal eens af.
Zo zat ik vanmiddag in ICK in de t1965, terwijl dat spul eigenlijk o.a. de t1963 hoort te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

Nou ja, desnoods kunnen we gewoon net zo lang treinen laten wegrijden tot we ICK hebben natuurlijk :P Maar klopt het idd dat het per 20 april afgelopen is? Weet iemand daar meer van?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Afscheid ICK

Bericht door Mark »

Op 20 april gaat er een wijzigingsblad in, daarin worden alle ICK-omlopen gesaneerd, oftewel: geen planmatige inzet van ICK meer.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Afscheid ICK

Bericht door Daan »

Verdikke, voor die tijd wéér richting het zuiden... :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Afscheid ICK

Bericht door Meltrain »

Zelf ga ik waarschijnlijk eind deze maand een klein afscheidsritje maken: namelijk gewoon een retourtje Rotterdam - Dordt kopen en dan wachten totdat er een trein met ICK komt. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Afscheid ICK

Bericht door Bastiaan »

Verdomd, het houdt maar niet op met die buitendienststellingen :o Je hoeft maar even niet op te letten en het halve Nederlandse materieelpark is alweer vervangen door iets nieuws.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Afscheid ICK

Bericht door Maik »

Fles schreef:Wie weet welke diensten nog door ICK gereden worden?
Keesje op Somda schreef:ICK gaat vanaf 2 februari nog rijden in:
ma-vr: 1915, t1926, t1955, t1966.
ma-vr: 71917 (Gv-Rtd), t1917, t1928, t1941, t1952, t1963, t1974, t1985.
Alstu. Tijden mag je er zelf bij zoeken :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Cookie op do 16 apr 2009, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor treinnummers gezet t.b.v. mouse-over
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door Suus »

Ik zie het heel soms ook nog wel eens in de s3500 rijden. Dat gebeurt neem ik aan niet planmatig? Toevallig deden ze vorige week maandag in Utrecht een poging een ICK-stam de s3500 in te krijgen die jammerlijk faalde. Ik weet ook niet of dat uiteindelijk ook nog is gaan rijden, maargoed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Afscheid ICK

Bericht door Daan »

Bastiaan schreef:Verdomd, het houdt maar niet op met die buitendienststellingen :o Je hoeft maar even niet op te letten en het halve Nederlandse materieelpark is alweer vervangen door iets nieuws.
Ja, inderdaad :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Bericht door Caspar »

Er staan sinds een weekje een hele hoop ICK rijtuigen veilig achter hek opgeborgen op het terrein bij de Dijksgracht in Amsterdam. Volgens mij een stuk of 50?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door reisthijs »

Tja, IC-voor-de-Korte-termijn is ook niet aangeschaft met het idee dat het lang zou blijven, en het is uiteindelijk dan toch 7 jaar in dienst geweest bij NS, nog best lang voor 'tijdelijk' materieel. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat de dienstregeling 2007 werd ingevoerd, dat nog even een opleving van ICK betekende.

Wat de s1900 betreft las ik op Somda dat de kans bestaat dat er volgend jaar nog een tijdje ICL kom te rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Wat de s1900 betreft las ik op Somda dat de kans bestaat dat er volgend jaar nog een tijdje ICL kom te rijden.
Alsof je daar blij van wordt, ik niet in ieder geval. Dan ben je in vergelijking nog beter af met het ICRm wat er nu al grotendeels in rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Er staan sinds een weekje een hele hoop ICK rijtuigen veilig achter hek opgeborgen op het terrein bij de Dijksgracht in Amsterdam. Volgens mij een stuk of 50?
Volgens Fok!ker Dennistd staan er nu o.a. 61 ICK-rijtuigen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door Suus »

Bee schreef:Ik zie het heel soms ook nog wel eens in de s3500 rijden. Dat gebeurt neem ik aan niet planmatig? Toevallig deden ze vorige week maandag in Utrecht een poging een ICK-stam de s3500 in te krijgen die jammerlijk faalde. Ik weet ook niet of dat uiteindelijk ook nog is gaan rijden, maargoed.
En ja hoor, vandaag reed er ICK in de s3500, gezien in Breukelen :P Blijkbaar gebeurt het dus vaker, eens kijken of ik daar wat mee kan voor een afscheidsritje 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Afscheid ICK

Bericht door Ruben »

Ik heb een stam 3x zien langskomen tussen Asb en Ashd. 2x in de t3100 en daarna in de t3500, aan de doorkomsttijden te zien. :) Loc aan de Amsterdamse kant was 1766.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Afscheid ICK

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die 3100 zal wel en vertraagde 3500 geweest zijn, want het stammetje zat de hele dag in de 3500. Overigens in een andere omloop nu dan voorgaande keren, dus de kans is groot dat ie er nu uit gaat. Het ICK in de 3500 is nooit planmatig geweest (zo rijdt er nu ook al bijna 2 weken hetzelfde setje Mat'64 in de Sprinterseries Uitgeest - Almere Oostvaarders / Amersfoort Vathorst v.v.).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

Vandaag ICK in de t3537 :pos: Misschien kunnen we de komende tijd even bijhouden in welke treinnummers ICK rijdt, misschien zit er een patroon in :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door Daniel »

Nou, in de s1900 zie ik dat patroon nog niet echt. Vanmorgen in ieder geval weer ineens ICK in de t1923 waar het niet in thuishoort. Ben benieuwd wat ik over 90 minuten in de t1965 ga aantreffen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Afscheid ICK

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:Vandaag ICK in de t3537 :pos: Misschien kunnen we de komende tijd even bijhouden in welke treinnummers ICK rijdt, misschien zit er een patroon in :)
Of je tikt loc 1766 in bij Somda, krijg je ook een lijstje treinnummers waar ie in heeft gezeten. :)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Afscheid ICK

Bericht door playertwo »

NS-Reiziger schreef:Ik heb een stam 3x zien langskomen tussen Asb en Ashd. 2x in de t3100 en daarna in de t3500, aan de doorkomsttijden te zien. :) Loc aan de Amsterdamse kant was 1766.
Als het goed is zou de 3100 helemaal met VIRM moeten rijden, en wanneer er ICK of ICRm rijdt in de 3500 zou die moeten keren op zichzelf.
Reiziger Ddrs schreef:
reisthijs schreef:Wat de s1900 betreft las ik op Somda dat de kans bestaat dat er volgend jaar nog een tijdje ICL kom te rijden.
Het ICL is gehuurd van DB (via een apart BV-tje zodat andere maatschappijen binnen Duitsland geen problemen konden maken), en die constructie schijnt nogal een wurgcontract te zijn voor NS, waardoor dit materieel dus niet eerder terug kan richting Duitsland en DB, en nu dus vermoedelijk richting 1900 zou kunnen gaan, wat ik persoonlijk absoluut niet erg zou vinden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

In de s3100 zit echt geen enkel bakje ICK, ICL of ICB meer hoor. Al heel lang niet meer. ICRm nog niet eens. Enige kansen op ICK zijn m.i. de s3500 en de s1900. ICB / ICL zit nog wel in de s1500.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Afscheid ICK

Bericht door Maik »

En het ICL zal naar verluidt per Juni al uit de s1500 gaan verdwijnen, s1500 is dan ICM only. Er rijden dan alleen nog 2 ICL stammen in de s14300.
Pommes.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

ICl is eigenlijk niet zo heel boeiend. ICK sluit wel een ERA af zeg maar.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Afscheid ICK

Bericht door BR628 »

ICL is dus juist wel heel er boeiend als je het mij vraagt. Niet meer dan ICK, maar het doet er zeker niet voor onder. Ik mag er altijd graag in zitten.

Of klikken..

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten