Mag ik even kwijt #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Chauf21 »

Wat ik begrijp staan die dingen nu op een spoor nabij Istrochem (gelukkig kan Google vertalen - 2007).

En wat ik dan vervolgens opmaak (2008), is dat dat terrein in de buurt van station Bratislava Predmestie moet liggen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door webguy »

BKRS ging iig niet met personenvervoer verder en zocht een koper ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

webguy schreef:BKRS ging iig niet met personenvervoer verder en zocht een koper ;)
Lekker handig gedaan van die guiten :(
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:Wat ik begrijp staan die dingen nu op een spoor nabij Istrochem (gelukkig kan Google vertalen - 2007).
Getuige de reacties zijn ze nog geeneens tevreden met onze afgedankte rommel. Naja hier heeft het natuurlijk een bepaalde cultstatus, maar een beetje minder verwend zou ze sieren. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door deadlock »

Aking schreef:KUTlui!

*woont 9 hoog in die flat*

'Jack de Knipper' terroriseert flat
Door MARGREETH FERNHOUT
ZEIST - Op de galerijen van de L-flat in Zeist wordt hij al ‘Jack de Knipper’ genoemd. De nog onbekende vandaal knipt alles wat hij tegenkomt dwars door midden.
afbeelding vergroten Liftmonteurs repareren de verwoeste liften in Zeist. FOTO ARNO BROER
Eerst de kabels van alle zestien liften, nu ontkomen ook rem- en versnellingskabels van fietsen niet aan zijn knipwoede.

Vrijdag- op zaterdagnacht sloeg Jack de Knipper voor de vierde keer in anderhalve maand toe. Alle liften werden onklaar gemaakt. Ze waren net gerepareerd van een eerdere knipactie op donderdagnacht. In oktober was het ook twee keer in een week tijd raak.

De L-flat aan de Laan van Vollenhove in Zeist was bij de bouw in 1978 de langste galerijflat van Europa: vijfhonderd meter. De zestien liften zijn verdeeld over acht portieken en gaan twaalf verdiepingen omhoog.

De vandaal gaat grondig te werk. Eerst knipte hij de kabels van de bedieningskasten alleen doormidden, nu knipt hij er hele stukken tussenuit. Nog meer gevolgen heeft de schade die hij aanricht aan de kabel die door de hele liftschacht loopt.

Die kabel is zo’n vijftig meter lang en valt niet te herstellen, maar moet helemaal vervangen worden. Liftmonteurs zijn met man en macht bezig de liften te herstellen.

,,Vernielen is in vijf minuten gebeurd,’’ zegt een van hen, ,,maar herstellen duurt een dag.’’

In het weekend hebben bewoners gebruik moeten maken van de trap. Pieter Doomen is herstellende van twee gebroken enkels en zijn vrouw is net bevallen. Acht verdiepingen moeten ze omhoog, voor ze thuis zijn. ,,Ik heb het zaterdag drie keer gedaan, en daarna kon ik de bank niet meer afkomen. Als ik de deur uitga denk ik heel goed na of ik wel alles bij me heb. Maar goed, ik kom de deur nog wel uit, er zijn hier ook genoeg mensen in een scootmobiel of met een rollator. Zij kunnen geen kant op.’’

Gevaarlijk is de situatie nog niet geweest, na het doorknippen van de kabels doet een lift niets meer. Wel is het zo dat het aantal reparaties dat aan een bedieningskast wordt uitgevoerd beperkt is. De middelste lift van de 500 meter lange galerijflat wordt steeds zo snel mogelijk gemaakt, zodat er in elk geval ergens een mogelijkheid is om met de lift naar boven te gaan.

De politie heeft nog geen idee wie er achter het vandalisme zit. Woordvoerder Talia Luckel: ,,We hebben een goed contact met buurtbewoners en de huismeester, maar het moet maar net gezien worden. ’’

Woningbouwvereniging De Kombinatie neemt extra maatregelen om de dader te betrappen. Directeur Willem de Bruin: ,,We zijn in gesprek met een beveiligingsbedrijf om meer surveillances uit te laten voeren en gaan nog meer camera’s op hangen.’’
Lol. Ik weet wie de dader is :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Mja, ik inmiddels ook. :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:Wat ik begrijp staan die dingen nu op een spoor nabij Istrochem (gelukkig kan Google vertalen - 2007).

En wat ik dan vervolgens opmaak (2008), is dat dat terrein in de buurt van station Bratislava Predmestie moet liggen.
3D-letters voor een stationsbordje :shock: Het stikt in die omgeving van de aftakkingen, opstelterreintjes en fabriekssporen volgens deze lijnnetkaart
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Bee schreef: 3D-letters voor een stationsbordje :shock:
Nou, wat een paniek :lol:

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Niet slecht trouwens die vertaling :pos: Rammelt nog aan alle kanten natuurlijk, maar het verhaal is goed te volgen :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

Eh ja, maar die is wel iets groter en staat op het dak he :P Een houten bordje op het perron met 3D-letters zie je hier iets minder vaak. Ik wist overigens niet dat Utrecht Centraal dat op het dak had staan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Mja, ik inmiddels ook. :neg:
Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. De enige vraag die ik heb is WAAROM!? Maar ik wist eigenlijk gelijk al dat hij het was toen ik hoorde dat hij in de L-flat woonde (dat hoorde ik drie dagen nadat ik van het eerste knipincident hoorde).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Bee schreef:Eh ja, maar die is wel iets groter en staat op het dak he :P Een houten bordje op het perron met 3D-letters zie je hier iets minder vaak. Ik wist overigens niet dat Utrecht Centraal dat op het dak had staan?
Gebeurt door het hele land hoor, alleen wat ik wil weten is waar allemaal precies. Ik heb ze al van Venlo, Eindhoven, Nijmegen, Roermond, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Bijlmer ArenA, Krommenie-Assendelft en vast nog wel een paar. Moeilijk de vinger op te leggen wanneer dat wel en wanneer niet gedaan wordt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Mja, ik inmiddels ook. :neg:
Ik kan er gewoon niet bij met mijn hoofd. De enige vraag die ik heb is WAAROM!? Maar ik wist eigenlijk gelijk al dat hij het was toen ik hoorde dat hij in de L-flat woonde (dat hoorde ik drie dagen nadat ik van het eerste knipincident hoorde).
Geen idee. Maar goed, ik hoef er ook geen idee over te hebben gelukkig :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door deadlock »

Ik lees net dat hij bekend heeft :d
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

ja, leuk. Zou ik ook doen als ik een pathologische aandachtshoer was. Blog jij die shizzle nou maar, dan kunnen we het hier over treintjes hebben ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door deadlock »

Tsss, het is het Mag ik even kwijt topic hoor Fles! :oops:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Tsss, het is het Mag ik even kwijt topic hoor Fles! :oops:
Oh sorry :P Ik was me vast aan het inlikken bij het crewteam :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door deadlock »

Ik heb een heleboel mooie nieuwe plaatjes gemaakt maar het uploaden naar mijn webspace gaat nog niet helemaal zoals ik het wil :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door tsov »

Fles schreef:Gebeurt door het hele land hoor, alleen wat ik wil weten is waar allemaal precies. Ik heb ze al van Venlo, Eindhoven, Nijmegen, Roermond, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Bijlmer ArenA, Krommenie-Assendelft en vast nog wel een paar. Moeilijk de vinger op te leggen wanneer dat wel en wanneer niet gedaan wordt.
Amsterdam Amstel, Lelylaan, Zuid, RAI en Holendrecht hebben het in ieder geval ook :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Daan »

Groningen, Leeuwarden :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Daniel »

Schiedam Centrum, Rotterdam Centraal, Rotterdam Lombardijen en Den Haag HS ook nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Ruben »

Almere en Lelystad Centrum, 's-Hertogenbosch.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

Oh fijn ja :? Kan ik weer het hele land rond verdulle :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Lelystad Centrum, 's-Hertogenbosch.
Die heb ik al trouwens :D Net als Asdz
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #14

Bericht door Suus »

Den Haag Centraal volgens mij helemaal bovenop de kantoorflat, als je in de trein zit tussen HS en Laan van NOI kan je hem ook zien (als je de juiste kant op kijkt natuurlijk)

En daar hebben we kruidvatkaartjes voor :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: regenmaker en 11 gasten