Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Ik zou zelf lijn 8 de bestemming 'Wielwijk via Drechtwerk & Dordtse Kil III' geven, maar goed.. Wie ben ik. :P Overigens, ik ben zo'n eigenwijs die gewoon heel de weg (dus ritten die vanaf de Staart rijden) dan maar handmatig '8 Dordtse Kil III' op de film zet.

De ritten van lijn 8 in de daluren filmen trouwens 'Dordrecht Laan van Europa'.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Tja, da´s ook wel een argument om geen Amstelwijck te tonen... bedoel je dan nou het ziekenhuis of het kantorenpark :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door zone5324bericht... »

het is trouwens wel weer typisch Arriva, dat de lijnenkaart van Dordrecht op hun site niet bijgewerkt is.
daar staat nog steeds een kaart op van Dordrecht met datum 5-12-2014, maar met een lijnennet, dat voor bepaalde lijnen dus helemaal niet klopt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

De kaart op de haltes is ook niet persé juist trouwens, daarop bestaat heel lijn 8 niet tussen Staart en station.
Wat bestemmingen die in de Wrights geprogrammeerd staan betreft vond ik het trouwens ook altijd al apart dat bij de start van de concessie in 2007 bepaalde kort trajectritten geen bestemming konden tonen (doordat die er niet in stond), maar dat wel alle bestemmingen van buurtbussen en taxibuslijntjes waar nooit een grote bus op zou rijden erin zaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

nvdw schreef:
Bussen waar de film niet door de Albatros wordt ingevuld moeten door de chauffeur worden ingesteld. Dat is het geval bij de Irisbussen, de Wrights en de meeste Ambassadors. Dan ben je dus afhankelijk van wat er van tevoren is ingeladen. Omdat dat per bus moet is dat een nogal tijdrovende bezigheid en aangezien de meeste streekbussen in DAV er op vrij korte termijn uit moeten, denk ik niet dat daar heel veel prioriteit aan wordt gegeven.
Bij Infoxx wordt er toch standaard automatisch geswitcht naar het nieuwe lijnnummer en de nieuwe bestemming?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hendrik »

Bussen in DAV hebben geen InfoXX, dus wat is de relevantie van je vraag? :wink:
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Ezra schreef:
nvdw schreef:
Bussen waar de film niet door de Albatros wordt ingevuld moeten door de chauffeur worden ingesteld. Dat is het geval bij de Irisbussen, de Wrights en de meeste Ambassadors. Dan ben je dus afhankelijk van wat er van tevoren is ingeladen. Omdat dat per bus moet is dat een nogal tijdrovende bezigheid en aangezien de meeste streekbussen in DAV er op vrij korte termijn uit moeten, denk ik niet dat daar heel veel prioriteit aan wordt gegeven.
Bij Infoxx wordt er toch standaard automatisch geswitcht naar het nieuwe lijnnummer en de nieuwe bestemming?
Hendrik schreef:Bussen in DAV hebben geen InfoXX, dus wat is de relevantie van je vraag? :wink:
Ik ben benieuwd naar het verschil op dit gebied tussen Albatros en Infoxx.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Ezra schreef:Bij Infoxx wordt er toch standaard automatisch geswitcht naar het nieuwe lijnnummer en de nieuwe bestemming?
In Albatros (Arriva's 'InfoXX') ook, maar in een deel van de bussen is er geen koppeling tussen de Albatros en de lijnfilm.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Ok, dankje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Vanmiddag weereens een ritje met de 388 gemaakt (met dalkorting 20% goedkoper dan de trein, en even snel ook naar Dordrecht Stadspolders).
Goed om te zien dat vergeleken met de vorige keer in januari de zaterdagse ritten op die lijn steeds meer ontdekt worden. Waren behoorlijk wat instappers in Utrecht en ook vooral naar de haltes waar alleen 388 komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Rustigjes aan beginnen mensen inderdaad weer te leren dat 'ie ook op zaterdag rijdt.. Goed teken! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door zone5324bericht... »

Had op 27 maart de volgende vraag aan Arriva gesteld:

Kunt u mij vertellen, waarom de lijnenkaart van Dordrecht Stad nog steeds niet aangepast is, naar de huidige dienstregeling? De kaart geeft als datum 5-12-2014, maar zo zijn de lijnen 4 & 8 niet ingetekend zoals deze momenteel rijden. Tevens de vraag, waarom in de dienstregeling van lijn 8 wel staat, dat deze van Amstelwijck naar Merwepolder rijdt, maar dan niet de tijden erbij. Een voetnoot had dan beter geweest om te melden, dat doorgaande ritten onder het nummer 4 doorrijden, nu weet je a.d.h.v. de tabel in het online busboekje niet welke ritten doorrijden.

Daarop heb ik volgend antwoord gekregen:

Op de lijnennetkaart staan de routes van lijn 4 en 8 ingetekend, zoals ze zouden moeten rijden.
Lijn 4 rijdt echter in de Merwepolder een iets andere route, omdat de bocht niet is aangepast bij het kruispunt Hunzeweg-Baanhoekweg, waardoor de bus hier niet rechtsaf kan slaan.
Lijn 8 rijdt in de Dordtse Kil een langdurige omleidingsoute vanwege de werkzaamheden ikv de dijkverzwaring.

De bestemming Merwepolder op lijn 8 is feitelijk onjuist en die gaan we aanpassen in Station. Lijn 8 rijdt tot Station* alleen in de avondspits rijdt lijn 8 verder als lijn 4 door naar de Merwepolder.
In de tabel zullen we deze spitsritten een voetnoot meegeven dat deze doorrijden na het station als lijn 4 richting de Staart/Merwepolder.

Volgens mij klopt het antwoord niet helemaal, maar enkele punten zijn mij nu in ieder geval wel duidelijk geworden en er zal dus wel wat aangepast worden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ik zou wat woorden omdraaien, want dat antwoord klopt helemaal niet (i.p.v. niet helemaal) :wink: Immers staat lijn 8 er nog met de route naar Sterrenburg i.p.v. Ziekenhuis Amstelwijck ingetekend en lijn 4 nog naar het eindpunt bij de Arriva-stalling op de Staart i.p.v. in de Merwedepolder. Zelfs de route naar de Biesbosch staat er nog op, waarbij trouwens ook nog lijn 801 vermeld wordt terwijl die tegenwoordig 501 heet.
Ook de route van lijn 10 is nog niet aangepast en in het stukje Zwijndrecht op de kaart is nog de oude situatie te zien.

Oftewel samengevat: het is gewoon nog de oude kaart met een nieuwe datum erop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door zone5324bericht... »

misschien, dat die vervoerskundige een andere kaart heeft, dan die op de site geplaatst is...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Ik denk eerder dat ze niet snapten welke lijnennetkaart je bedoelt.
Op de lijnennetkaart van DAV (http://www.arriva.nl/uploads/media/Drec ... den_02.pdf) klopt de plattegrond van Dordrecht wel, dus ik denk dat men vergeten is de kaart van Dordrecht zelf (http://www.arriva.nl/uploads/media/Lijn ... cht_01.pdf) te vervangen of te verwijderen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ze zijn ´m gewoon vergeten volledig aan te passen, want de datum is wel verandert op die kaart :wink:
Overigens klopt de kaart van DAV ook niet helemaal: lijn 8 rijdt niet tegen het verkeer in op het Plein van Europa zoals die suggereert :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Ja, in een ander topic hebben we ooit al eens de foutjes van die kaart besproken, maar in grote lijnen klopt hij wel. ;)

De datum van 5 december 2014 vind ik overigens wel raar, want de dienstregeling ging pas op 14 december 2014 in. Die foute kaart is dus negen dagen goed geweest. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ik zat net wat Koningsdag-omleidingen in Dordrecht te verwerken, maar die zijn zo af en toe toch wat extreem :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hendrik »

Rijdt lijn 10 die dagen überhaupt nog? Is het dan een rechtstreekse route, zonder tussenstops?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Hij rijdt nog wel ja. Gebruikelijke route (Dordt in Stoom kent dezelfde omleiding) is dan dat 'ie buitenom rijdt via Toulonselaan/Oranjepark - Oranjelaan - Noordendijk. Al werd in het verleden dan nog wel een slagje centrum gemaakt terwijl daar nu alleen lijn 7 lijkt te komen (op halte aan de Spuiboulevard, rest is omgeleid i.v.m. Dancetour) en diverse extra parkeerpendels (op de halte aan de Johan de Wittstraat).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

De 6042 zal wel eventjes uit de running zijn, diesellekkage en al zou erbij opgetreden zijn...
Bus rijdt tegen poller aan
Afbeelding
Een stadsbus is vanmiddag tegen een poller aangereden. De Visstraat is zeker nog enkele uren gestremd.

De buschauffeur en een passagier zijn gewond geraakt. Ze zijn meegenomen door een ambulance. Volgens een getuige reed de bus te hard, waardoor de poller nog niet volledig was gezakt.
Bron
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Is inderdaad een beste klapper geweest...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Reizen met de stadsbussen in Dordrecht is gratis op koningsdag. De vervoerder rekent bovendien slechts € 6,50 per persoon voor de hele dag onbeperkt reizen met alle streekbussen én Qliners van door de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.

Wie gebruik wil maken van de actie, kan bij het instappen bij de buschauffeur een actiedagkaart kopen. De reiziger moet rekening houden met aangepaste routes in verband met de vele afzettingen. Veel buslijnen rijden een aangepaste route.
Bron: http://www.rtvdordrecht.nl/reizen-voor- ... tem?205741
Het staat niet expliciet hierboven, maar Arriva meldt dat zelf wel: de streekbussen binnen Dordrecht zijn dus niet gratis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Ze kunnen eigenlijk die lijn 10 gewoon opheffen op Koningsdag. Het is nu slechts een rechtstreekse verbinding naar het energiehuis
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Opheffen zou ik juist niet doen: P-Energiehuis is immers nog prima bruikbaar als P+R locatie voor deze dag. ´t ligt immers dicht op het centrum en ook nog buiten de cirkel waarin een volledig parkeerverbod geldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten