De aanbesteding voor de regionale treindiensten RB34 (Mönchengladbach - Dalheim) en RB38 (Düsseldorf - Bedburg (Erft)) is gewonnen door VIAS. De concessieperiode gaat in december 2017 in voor een periode van 12 jaar. VIAS gaat nieuwe dieseltreinstellen van Alstom inzetten.
Veranderingen bij deze concessie zullen zijn dat de huidige RB38 in Bedburg wordt geknipt, het trajectgedeelte Bedburg - Horrem wordt opgenomen in de S-Bahn Rheinland. De RB34 zal op werkdagen voortaan elk uur gaan rijden en bovendien wordt er 's avonds een uur langer doorgereden. De RB38 zal van zes tot acht uur 's ochtends elk kwartier gaan rijden van Bedburg naar Neuss.
Het recent geherstructureerde VIAS was oorspronkelijk een samenwerking van het Deense DSB en de Rurtalbahn uit Düren. DSB heeft zich teruggetrokken nadat alle concessies van VIAS waren overgedragen aan het nieuwe bedrijf VIAS Odenwaldbahn. Dit bedrijf is voor 100% in bezit van de RATH-Gruppe, het moederbedrijf van de Rurtalbahn. De Rurtalbahn is op dit moment al de onderaannemer voor de RB34 in opdracht van DB Regio.
Bron: https://www.nvr.de/aktuelles/pressemeld ... 269fec17ff
NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
Naar Dalheim gaat nu toch de RB39?
Het zijn ook twee lijnen die totaal geen raakvlak met elkaar hebben. :?
Het zijn ook twee lijnen die totaal geen raakvlak met elkaar hebben. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
Die lijn is afgelopen december naar RB34 omgenummerd omdat in Rheinland-Pfalz de korttrajectdiensten Remagen - Dersau van de RB30 op de Ahrtalbahn voortaan onder het nummer RB39 gingen rijden. Aangezien de Ahrtalbahn in het NRW-tarief en takt valt heeft men besloten de lijn naar Dalheim een nieuw lijnnummer te geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
RB34 was toch het nummer van Emmerich-Arnhem? Gaat dat nu gewoon onder RB35 vallen?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: NRW: aanbesteding RB34 en RB38 gewonnen door VIAS
Arnhem - Düsseldorf gaat als doorgaande trein onder het lijnnummer RB35 rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten