Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Een OV-gebruiker die op zijn weblog luistert naar de naam ‘Johnito’ heeft een hoop stof doen opwaaien in Den Haag met een open klacht aan HTM over een wel heel bizar voorval in de bus. Hij besloot zelfs, met een aantal anderen, uit protest de bus te verlaten en te voet zijn weg te vervolgen. “Anders had ik niet voor mezelf ingestaan”, schrijft hij.
Het feit dat de HTM geen openlijke afstand wenst te nemen van in het ene geval ernstig klantonvriendelijke gedrag en in het andere geval vermoedelijk discriminatie laat goed zien dat het primair een sociale werkplaats is voor haar personeel.
Lijkt me handig als de reizigers aangifte doen van discriminatie, dan is het niet meer een zaak tussen HTM en de chauffeur maar tussen justitie en de chauffeur.
En maar huilen dat deze mensen van 's lands sociale werkvoorzieningen het zo zwaar hebben met alle agressie die ze toch vaak vooral zelf oproepen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ik ben er niet bij geweest, dus over het waarheidsgehalte van dit verhaal kan ik moeilijk oordelen. Gelet op het feit dat de persoon in kwestie die dit verhaal heeft aangekaart vanuit een positie tegen de buschauffeur praat, denk ik dat wat we hier lezen ook wel enigszins gekleurd is. We weten niet wat eraan voorafgegaan is, en de klager heeft er in principe ook belang bij om gebeurtenissen die de buschauffeur zouden kunnen vrijpleiten niet te vermelden.
En natuurlijk kan het net zo goed zijn dat de chauffeur in kwestie een slechte dag had - ik ben ook wel eens bij een bullebak in de bus gestapt (GVB). Daar heb ik toen ook een klacht over ingediend bij GVB, en die hebben op dezelfde wijze gereageerd als HTM nu doet. In mijn ogen heel correct: als je als personeelslid klachten krijgt van klanten, hoort dat binnenskamers met je leidinggevende afgehandeld te worden en niet waar de klant (tegenpartij!) bij staat - of in dit geval kan meelezen.
Als je door een slechte dag op zo'n manier met je betalende klanten omgaat heb je niks te zoeken in het OV.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Typisch OV-bedrijven weer: als je een opmerking of klacht over het personeel maakt, krijg je nooit een serieuze/inhoudelijke reactie. Ik ben een paar jaar geleden oook zeer onheus bejegend door een S&V'er van NS (ik denk dat je het best wel 'discriminerend' kan noemen), en de NS boeide het ook geen ruk.
Dichtbij is nu ook niet echt een van de meest betrouwbare nieuwsbronnen. Zo weet ik nog dat er in de tijd dat ik bij Hermes reed een relletje was over een buschauffeuse die onder het rijden aan het SMS-en zou zijn. Als je gewoon goed naar de foto keek was het overduidelijk dat ze gewoon haar handen relaxed aan het stuur had en een mobieltje in geen velden of wegen te bekennen was.
Uiteindelijk hebben ze de foto van de Dichtbij-site gehaald, maar het heeft wel een hoop gezeik opgeleverd die niet nodig was.