Bedankt. Dit bedoelde ik ook.Klaasje schreef:Inhoudelijk niet afgeschoten, het is in 2001 weggestaakt. Na een tijdje is Bert Meerstad president-directeur geweest die persoonlijk tegenstander van het rondje was. Waarom zullen we nooit weten want we kunnen niet in zijn hoofd kijken.KM46 schreef:Dit plan van een 'Rondje rond de kerk' is toch een aantal jaren geleden afgeschoten door de machinisten?
Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Je kan nu in Utrecht vanaf de Zuidzijde net zo veel treinen keren als pak 'em beet 4 jaar geleden, dus wat DSSU (los van wat ik verder van DSSU vind) met deze verstoring te maken heeft begrijp ik echt niet.Mikos schreef:Waar we vooral tegen aanlopen momenteel is DSSU, Prorail haalt vanwege bezuinigingen wissels weg, maar daardoor gebeurt het nu dat bij een stroomstoring in Noord-Holland de treinen tussen Amsterdam en Eindhoven niet rijden, want keren in Utrecht is zo goed als onmogelijk geworden. Dat is pas besluitvorming! Als er personeel is en er zijn treinen, waarom rijdt het dan niet? Niet omdat het personeel van ver komt en allemaal naar huis moet...
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Het duurde voor DSSU ook veel te lang voor alles weer op gang kwam. En ik denk oprecht dat het niet aan conducteurs en machinisten is om hier een weloverwogen beslissing over te kunnen maken, dat hoort in de handen van wiskundigen en statistici.Mikos schreef:Aan het einde van de dienst zien we aan het einde van de dienst wel weer. Als ik een dienst heb vanuit Amsterdam en ik zit met die verstoring in Rotterdam moet ik net zoveel naar huis zien te komen als vanuit Maastricht. Dat zijn dingen waar je rekening mee kunt houden zoveel je wilt, maar als er dan tussen Sloterdijk en Centraal iets voorvalt zul je ook uit moeten wijken.
Waar we vooral tegen aanlopen momenteel is DSSU, Prorail haalt vanwege bezuinigingen wissels weg, maar daardoor gebeurt het nu dat bij een stroomstoring in Noord-Holland de treinen tussen Amsterdam en Eindhoven niet rijden, want keren in Utrecht is zo goed als onmogelijk geworden. Dat is pas besluitvorming! Als er personeel is en er zijn treinen, waarom rijdt het dan niet? Niet omdat het personeel van ver komt en allemaal naar huis moet...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
De MediaMarkt? Dus dat 'welwillende' personeel verdwijnt onder werktijd gewoon en is dus niet direct beschikbaar om taken in het kader van het werk uit te voeren?Wubbo schreef:Als je afspreekt dat personeel op het materieel blijft tot ander nieuws volgt heb je al een andere situatie dan nu, waarbij het altijd verdacht druk met blauwe uniformen is in de MediaMarkt als er een verstoring is.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Hmm juist ja dat heb ik een aantal jaren geleden ook al een keertje meegemaakt tijdens een verstoring op Utrecht Centraal. Dit mag dan wat mij betreft een keertje aangekaart worden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Maar het helpt niet echt als de bijsturing om 5 treinen bij te sturen personeel naar huis moet zien te krijgen in Vlissingen, Groningen, Amsterdam en Zutphen bij een storing tussen Maastricht en Heerlen. Dat kost onnodig veel capaciteit, als het personeel van die 5 treinen allemaal van standplaats Maastricht zou komen (bij wijze van spreken) maakt dat het herplannen een stuk eenvoudiger.Mikos schreef:Aan het einde van de dienst zien we aan het einde van de dienst wel weer. Als ik een dienst heb vanuit Amsterdam en ik zit met die verstoring in Rotterdam moet ik net zoveel naar huis zien te komen als vanuit Maastricht. Dat zijn dingen waar je rekening mee kunt houden zoveel je wilt, maar als er dan tussen Sloterdijk en Centraal iets voorvalt zul je ook uit moeten wijken.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Als er voor een andere sector regels gemaakt worden hoe bedrijven hun logistiek moeten plannen zal de VVD moord en brand schreeuwen dat er veel te betuttelende regels zijn en dat de politiek niet zo ver moet gaan. Maar als het over NS gaat wil de VVD allemaal regels over hoe er gewerkt moet worden, terwijl geen van de politici die aan het woord komen een logistieke achtergrond hebben. In die zin is de enige zinnige reactie: misschien kan het een oplossing zijn, maar laat NS dat zelf uitzoeken en niet iets dat door de politiek opgelegd moet worden.deadlock schreef:WAnt?Bee schreef:Maar boven alles vind ik dat dit een discussie is die bij NS hoort en niet bij politici of een zonnenbankgebruinde Fries.
Dat vervolgens een zonnenbankgebruinde Fries met een rapport gaat zwaaien dat er 200 miljoen bespaard kan worden is natuurlijk helemaal raar. Het enige artikel erover wat ik van de Erasmus Universiteit heb kunnen vinden heeft het over een besparing van maximaal 7 miljoen euro per jaar en dat was in 2004 met een nieuw computersysteem dat gebruikt maakt van het huidige "Lusten&Lasten Delen" plantactiek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Dit soort berichten zijn niet bevorderlijk voor een discussie, ik kan ook 20 redenen bedenken waarom het niet vreemd is als mensen met een NS-uniform tijdens een verstoring in een Mediamarkt zijn.WSM schreef:De MediaMarkt? Dus dat 'welwillende' personeel verdwijnt onder werktijd gewoon en is dus niet direct beschikbaar om taken in het kader van het werk uit te voeren?Wubbo schreef:Als je afspreekt dat personeel op het materieel blijft tot ander nieuws volgt heb je al een andere situatie dan nu, waarbij het altijd verdacht druk met blauwe uniformen is in de MediaMarkt als er een verstoring is.
Feit is dat NS vrijdag volledig door het ijs is gezakt en dat is helaas niet de eerste keer. Dat er wat moet gebeuren lijkt mij duidelijk. Of 'het rondje om de kerk' daarvoor dé oplossing is kan ik moeilijk beoordelen maar ik sluit me aan bij Klaasje dat de huidige personeelsdiensten het wel erg lastig maken om snel en adequaat bij te sturen bij wat grotere verstoringen.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Dit is een argument om de VVD op te heffen, niet om een onderzoek niet uit te vinden wat het dagelijks vervoer van 1/15e van de populatie zou kunnen verbeteren.Bee schreef:Als er voor een andere sector regels gemaakt worden hoe bedrijven hun logistiek moeten plannen zal de VVD moord en brand schreeuwen dat er veel te betuttelende regels zijn en dat de politiek niet zo ver moet gaan. Maar als het over NS gaat wil de VVD allemaal regels over hoe er gewerkt moet worden, terwijl geen van de politici die aan het woord komen een logistieke achtergrond hebben. In die zin is de enige zinnige reactie: misschien kan het een oplossing zijn, maar laat NS dat zelf uitzoeken en niet iets dat door de politiek opgelegd moet worden.
Kan zijn. Ik zie nog steeds geen enkel argument.Dat vervolgens een zonnenbankgebruinde Fries met een rapport gaat zwaaien dat er 200 miljoen bespaard kan worden is natuurlijk helemaal raar. Het enige artikel erover wat ik van de Erasmus Universiteit heb kunnen vinden heeft het over een besparing van maximaal 7 miljoen euro per jaar en dat was in 2004 met een nieuw computersysteem dat gebruikt maakt van het huidige "Lusten&Lasten Delen" plantactiek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Een werknemer dient tijdens werktijd beschikbaar te zijn om werkzaamheden opgedragen door de werkgever uit te voeren. Klaar. En dat is die dus niet als die in de Media Markt is.
Ik begin opeens te snappen waarom dit 'welwillende personeel' geen geo-locatie op de railpocket wil waardoor de bijsturing (die nu de zwarte piet krijgt) eenvoudig kan zien waar wie uithangt.
Voor dit soort 'welwillend personeel' dat zich aan het werk onttrekt in de Media Markt is maar één oplossing: ontslag op staande voet.
Ik begin opeens te snappen waarom dit 'welwillende personeel' geen geo-locatie op de railpocket wil waardoor de bijsturing (die nu de zwarte piet krijgt) eenvoudig kan zien waar wie uithangt.
Voor dit soort 'welwillend personeel' dat zich aan het werk onttrekt in de Media Markt is maar één oplossing: ontslag op staande voet.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Beter idee; laten we ze vierendelen.
Jongens, wat is dat toch met dat extreme tegenwoordig. Ontslag op staande voet. Snap je wel wat voor sanctie dat is.
Jongens, wat is dat toch met dat extreme tegenwoordig. Ontslag op staande voet. Snap je wel wat voor sanctie dat is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Wat een onzinverhaal. Als ik dit moet geloven zou reizen over de Merwedelingelijn of de Valleilijn levensgevaarlijk moeten zijn en het beroep van conducteur op de MLL tot de gevaarlijkste in Nederland moeten behoren. We weten allemaal dat dit grote onzin is en dat op dit soort lijnen verstoring altijd snel worden opgelost.Mikos schreef: En voor wie graag onderzoek wil zien naar de gevolgen van het 'rondje om de kerk', verwijs ik u naar de volgende link. Daarachter staat een studie naar de gevolgen die rondje om de kerk kan hebben, naar aanleiding van een 15 jaar geleden geopperd idee om het personeel een rondje om de kerk te gaan laten rijden: http://www.solidariteit.nl/Documenten/2 ... Alert.html :)
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Als het personeel in dienst is vind ik zoiets eigenlijk niet meer dan logisch. Speelt dit serieus?WSM schreef:Ik begin opeens te snappen waarom dit 'welwillende personeel' geen geo-locatie op de railpocket wil waardoor de bijsturing (die nu de zwarte piet krijgt) eenvoudig kan zien waar wie uithangt.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Niet alleen daar speelt het, wij willen ook zoiets uitrollen maar het probleem is dat we dan leerlingen altijd kunnen tracken, ook in privétijd. Dus er moet nog even over geboomd worden. Ik heb er zelf geen probleem mee heel eerlijk gezegd.JWM schreef:Als het personeel in dienst is vind ik zoiets eigenlijk niet meer dan logisch. Speelt dit serieus?WSM schreef:Ik begin opeens te snappen waarom dit 'welwillende personeel' geen geo-locatie op de railpocket wil waardoor de bijsturing (die nu de zwarte piet krijgt) eenvoudig kan zien waar wie uithangt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Je zou het toch kunnen koppelen aan dienstroosters? Vanaf aanvang tot einde?
Komt wel goed schatje.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Dat kan maar dat betekent niet dat er geen arbeidsrechtelijke bezwaren zijn.Thom91 schreef:Je zou het toch kunnen koppelen aan dienstroosters? Vanaf aanvang tot einde?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Nee dat heeft men niet. Wat dat betreft is de huidige regering wel een goede afspiegeling van het volk. Het roeptoetert van alles, maar heeft geen idee wat ze nu eigenlijk zeggen. Klok en klepel, dat werk.deadlock schreef:Jongens, wat is dat toch met dat extreme tegenwoordig. Ontslag op staande voet. Snap je wel wat voor sanctie dat is.
🍉
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Het is inmiddels naar mijn idee ook algemeen geaccepteerd dat er in auto's een black box zit, wat is er zo fout aan het controleren van je werknemers?deadlock schreef:Dat kan maar dat betekent niet dat er geen arbeidsrechtelijke bezwaren zijn.Thom91 schreef:Je zou het toch kunnen koppelen aan dienstroosters? Vanaf aanvang tot einde?
Komt wel goed schatje.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Ik denk vooral omdat je uit een auto kunt stappen en weg kunt lopen. Als je zo'n gps-ding in een rail pocket zou steken, dan zou de baas in principe nog kunnen zien wanneer het personeel stiekem op de wc een peukje zit te roken. Of te lang in de eerste klasse sudoku's aan het doen is. Wild guess.
🍉
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Dus een auto kopen is hetzelfde als een baan hebben?Thom91 schreef:Het is inmiddels naar mijn idee ook algemeen geaccepteerd dat er in auto's een black box zit, wat is er zo fout aan het controleren van je werknemers?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Een black box zit in diverse lease auto's en andere bedrijfsauto's. Of wat wil je zeggen?
Komt wel goed schatje.
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Het probleem van de afdeling bijstuiring is heel simpel: de capaciteit in mankracht en computerrekenkracht is onvoldoende om bij grootschalige verstoringen zijn werk te doen. De oplossing kost of heel veel geld, of nog meer geld. En dat is er niet.
Een andere oplossing is een simpeler dienstregeling zodat er minder (of niet) bijgestuurd hoeft te worden. En dat wil het personeel klaarblijkelijk niet. En zo is het in de CAO vastgelegd. Kortom dat werkt dus ook niet.
Tot nog toe heb ik niemand een begin van een oplossing horen geven, behalve dat er wat statistici en wiskundigen zich mogen uitleven. Nou, die mensen bestaan en en kunnen gewoon worden ingehuurd. Kost je een paar honderd euro per uur, maar dan heb je ook wat: een menselijke rekenmachine en een hoog IQ...
Een andere oplossing is een simpeler dienstregeling zodat er minder (of niet) bijgestuurd hoeft te worden. En dat wil het personeel klaarblijkelijk niet. En zo is het in de CAO vastgelegd. Kortom dat werkt dus ook niet.
Tot nog toe heb ik niemand een begin van een oplossing horen geven, behalve dat er wat statistici en wiskundigen zich mogen uitleven. Nou, die mensen bestaan en en kunnen gewoon worden ingehuurd. Kost je een paar honderd euro per uur, maar dan heb je ook wat: een menselijke rekenmachine en een hoog IQ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Dat je het 24/7 volgen van een persoon echt niet kan vergelijken met een antidiefstal iets. Op het moment dat je in functie bent is de baas nog geen eigenaar van jouw lijf en leden.Thom91 schreef:Een black box zit in diverse lease auto's en andere bedrijfsauto's. Of wat wil je zeggen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Ik denk dat er te weinig kennis zit.Vinny schreef:Het probleem van de afdeling bijstuiring is heel simpel: de capaciteit in mankracht en computerrekenkracht is onvoldoende om bij grootschalige verstoringen zijn werk te doen. De oplossing kost of heel veel geld, of nog meer geld. En dat is er niet.
CAO's kunnen veranderd worden.Een andere oplossing is een simpeler dienstregeling zodat er minder (of niet) bijgestuurd hoeft te worden. En dat wil het personeel klaarblijkelijk niet. En zo is het in de CAO vastgelegd. Kortom dat werkt dus ook niet.
Euh. Ja. Zoveel kost het niet en je weet zelf ook dondersgoed dat een menselijk brein iets anders is dan een willekeurige rekenmachine.Tot nog toe heb ik niemand een begin van een oplossing horen geven, behalve dat er wat statistici en wiskundigen zich mogen uitleven. Nou, die mensen bestaan en en kunnen gewoon worden ingehuurd. Kost je een paar honderd euro per uur, maar dan heb je ook wat: een menselijke rekenmachine en een hoog IQ...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Kamer voelt voor onderzoek 'rondje om de kerk' op spoor
Ik ben voorlopig nog niet zo ver dat ik dat als probleem zie. Het probleem is volgens mij dat de randvoorwaarden om goed bij te kunnen sturen niet bekend zijn, en dus ook niet geregeld zijn. Als je op een andere manier met verstoringen om gaat kun je al wat winnen. Ik noem wat dwarsstraten met mogelijkheden (waar ongetwijfeld commentaar op komt, maar dat is niet erg):Vinny schreef:Het probleem van de afdeling bijstuiring is heel simpel: de capaciteit in mankracht en computerrekenkracht is onvoldoende om bij grootschalige verstoringen zijn werk te doen. De oplossing kost of heel veel geld, of nog meer geld. En dat is er niet.
- Afspreken dat als een trein strandt, het personeel bij de trein blijft totdat ze wat anders te horen krijgen. Dat voorkomt dat je personeel moet zoeken bij een klaarstaand treinstel;
- Machinisten en conducteurs per dag als vast koppeltje. Als je dan moet bijsturen hoef je nog maar de helft van de mensen te bellen;
- Zorgen voor een flexibele schil van bijstuurders, die normaal ander werk doen in een vroeg/laatroulering (of in ieder geval in een periode die ochtendspits en avondspits beslaat);
En zo zijn er vast nog wel wat maatregelen te bedenken, zonder dat je uitgebreid in ICT hoeft te investeren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten