Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Meltrain »

Maurice Hooikammer schreef:Ze krijgen nieuwe stoelen, dus ze moeten allen een voor een naar Zwolle voor de behandeling.
NG²7²™ schreef:De 5404 is gisterochtend opgehaald vanuit Zwolle, inderdaad voor een andere chauffeursstoel, de 5202 is daarvoor terug gekomen (en zal weer gaan zwerven).
Dus ze krijgen alleen een nieuwe stoel voor de chauffeur en niet voor de reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Komen die 80xx amba's uiteindelijk definitief in de Achterhoek rijden? Maar vooral waarom zijn ze hier, lage kilometerstand of staan ze zoals hierboven gesuggereerd doordat ze overbodig zijn?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

Ze komen hier tijdelijk om de reguliere bussen vrij te maken voor de ombouw naar de nieuwe versie van het Albatros systeem. Er zijn op dit moment 5 rood/grijze bussen , en dat moeten er 7 worden -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Hainje »

Voor een lage kilometerstand moet je sowieso geen 80xx bussen gebruiken. :p
🍉
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Erik1100 »

De TCE (ex CXX) 2879 rijdt op lijn 70 tussen Steenwijk en Giethoorn. Net zoals vroeger.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door NG²7²™ »

Meltrain schreef:Dus ze krijgen alleen een nieuwe stoel voor de chauffeur en niet voor de reizigers?
Wat is er mis met die passagiersstoelen? Een gemiddelde passagier zit er in Ede hooguit 20 minuten op...
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Meltrain »

Niks, ik vond die stoelen van de HTM best prima. Het was gewoon een vraag.
Maar wat was er dan mis met de chauffeursstoelen? De chauffeurs van de HTM gebruikten die immers ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Wat zou de meerwaarde zijn van die nieuwe versie? Infotainment schermen die niet anderhalf jaar lang claimen te zijn geüpdated naar versie 106.nogwat? :p
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Stefan »

Meerwaarde van Albatros 2 is vooral dat het een stuk stabieler is.. Sowieso worden er nauwelijks tot geen updates meer uitgebracht voor Albatros 1, bij ons in DAV gaan ze ergens in dit kwartaal ook beginnen met het ombouwen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

Zoals Stefan inderdaad zegt; albatros 2 is een stuk stabieler en betrouwbaarder, nieuwe generatie validators,

En nee de Infotainment schermen staan los van het Albatros systeem.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

Daniel schreef:Dat er twee naar de Achterhoek gekomen waren wist ik, maar bij mijn weten waren het twee streekwagens dus vandaar de vraag.
Het zijn inderdaad de 6032 en 6044 die in de Achterhoek rijden, en er zou er nog 1 bij gaan komen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Hendrik »

Dave4055 schreef:Zoals Stefan inderdaad zegt; albatros 2 is een stuk stabieler en betrouwbaarder, nieuwe generatie validators,

En nee de Infotainment schermen staan los van het Albatros systeem.
De inbouw van Albatros 2 hoeft toch niet gekoppeld te zijn aan de inbouw van nieuwe validators?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Stefan »

Lijkt mij ook niet, maar daarentegen is het wel logisch om het tegelijkertijd te gaan doen. Als toch heel de boel open en los ligt.. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Hendrik »

Als Albatros 2 wél genoeg toegevoegde waarde heeft en nieuwe validators niet, dan kan ik me voorstellen dat alleen Albatros 2 wordt ingebouwd. Want nieuwe validators zijn ongetwijfeld niet gratis... :wink: Maar wellicht is er een goede reden om ook de validators te vervangen!
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

Albatros 2 werkt met andere Prodata Software en daar horen ook de nieuwe type validators bij ;)
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door NG²7²™ »

Meltrain schreef:Maar wat was er dan mis met de chauffeursstoelen? De chauffeurs van de HTM gebruikten die immers ook.
De vering van de stoelen die HTM gebruikt is niet uit te schakelen, ook stonden die stoelen hoger waardoor sommige chauffeurs niet goed konden zitten.
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Vanwege The Passion rijden er extra (lange) treinen naar Enschede en ook tussen Zutphen en Hengelo. Ook worden er extra en grotere bussen ingezet van en naar Enschede. Er werd in ieder geval gesproken over geledes op lijn 61. Er zal vast ook wat versterkt worden op lijn 2, met na name na afloop voor de P +R.
Daarnaast is er via de app een speciaal Passion-kaartje. Voor 5 euro reizen met alle bussen van Twente (dus NIET de trein).
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Jammer dat Syntus en Arriva alleen de drukke tak vanaf Haaksbergen-Borculo/Eibergen vergeten zijn. Daar rijdt slechts de reguliere halfuursdienst (62)/uursdienst (73) vanavond.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

Ik zie inderdaad de s7000 met groot materieel ingepland staan ( 3xV, SGM5 ) , syntus rijdt met losse stellen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Buzzer »

marvinkok schreef:Vanwege The Passion rijden er extra (lange) treinen naar Enschede en ook tussen Zutphen en Hengelo. Ook worden er extra en grotere bussen ingezet van en naar Enschede. Er werd in ieder geval gesproken over geledes op lijn 61. Er zal vast ook wat versterkt worden op lijn 2, met na name na afloop voor de P +R.
Daarnaast is er via de app een speciaal Passion-kaartje. Voor 5 euro reizen met alle bussen van Twente (dus NIET de trein).
Ik neem aan dat dat de Duvedecs zijn?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Iets anders hebben we niet hier, dus ja ;)
Ik ben verder vrij vandaag, dus geen idee wat er daadwerkelijk rondrijdt. Je kunt er trouwens wel vanuit gaan da't er, indien nodig, ook gewoon extra ritten naar Haaksbergen/Neede rijden. Wat Arriva doet heb ik geen idee van. Er rijdt in ieder geval wel een extra rit tussen Hengelo en Zutphen vanavond.
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

op 2 april hebben de 3 geledes gereden op de lijnen 1, 2 en 3 in aansluiting op The Passion als versterking.
Tevens was er om 22.46 een extra trein ingelegd van Hengelo naar Zutphen en reden alle Syntustreinen vanaf ca. 21.00 dubbel.
Verder waren er nog 4 extra bussen op reserve ingezet. In totaliteit reden er dus 7 extra bussen waarvan 3 geleed.
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Lijn 62 van 22.50u naar Borculo stond op station Enschede van voor tot achter al helemaal vol. Bij het MST stonden nog zeker 60-70 man te wachten, hiervoor is er een extra bus ingezet die ook tot Borculo gereden heeft (die kwam daar net aan toen de reguliere bus weer vertrok naar Haaksbergen). Ik verwacht dan ook dat iedereen weer thuis is gekomen :Y
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Niek »

Volgens een bron a.k.a. Julsteren staat een arriva lint (waarschijnlijk de 33) dood langs het perron in Borne, geen front of sluitseinen en deuren aan perron zijde open. [ri. Hgl]
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Dave4055 »

Dat klopt, was inderdaad de 33 die er geen zin meer in had ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten