Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Het bod van Arriva is niet eens beoordeeld omdat ze een extra bijdrage hebben gevraagd.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Nou sorry hoor maar wij als Arriva personeel hopen dan ook echt dat TCR helemaal uit deze regio verdwijnt. Heel jammer voor de TCR chauffeurs maar echt reclame voor het openbaar vervoer is TCR niet.zone5324bericht... schreef:klopt, maar TCR werkt ook als onderaannemer voor Cxx , dus zou goed dat de scholierenlijnen nog gewoon door TCR gereden blijven worden...
Arriva-personeel zou dat zeer prettig vinden.
Laatst gewijzigd door OV Hoekschewaard op zo 28 jun 2015, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Dit is zelfs het eerste gebied wat ze weer echt terugwinnen als je Zeeuws-Vlaanderen niet meetelt (daar konden immers niet twee Transdev-bedrijven tegelijk hun gebied behouden)sneltram schreef:Toch wel leuk dat Connexxion weer iets terugwint van Arriva. Het lijkt dat Connexxion weer aardig op weg is na een hoop verliezen in 2010/2011. Eerst IJsselmond, toen Zeeland, Haarlem-IJmond en nu HWGO.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
maar ik had begrepen, dat het Arriva-personeel maar wat blij was, dat ze de scholierenlijnen niet moesten rijden...OV Hoekschewaard schreef:*bus* Connexxion terug in de Hoeksche Waard. *bus*
Nou sorry hoor maar wij als Arriva personeel hopen dan ook echt dat TCR helemaal uit deze regio verdwijnt. Heel jammer voor de TCR chauffeurs maar echt reclame voor het openbaar vervoer is TCR niet.zone5324bericht... schreef:klopt, maar TCR werkt ook als onderaannemer voor Cxx , dus zou goed dat de scholierenlijnen nog gewoon door TCR gereden blijven worden...
Arriva-personeel zou dat zeer prettig vinden.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Er zijn dus straks drie vervoerders die een buslijn Rotterdam Zuidplein - Dordrecht Station hebben. :')
RET: lijn 143 (via Ridderkerk)
Arriva: lijn 92 (via Rijsoord en H. I. Ambacht)
Connexxion: lijn 166 (via de Hoeksche Waard)
RET: lijn 143 (via Ridderkerk)
Arriva: lijn 92 (via Rijsoord en H. I. Ambacht)
Connexxion: lijn 166 (via de Hoeksche Waard)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Terug als vanouds en nu ook met dat R-net gebeuren en geen hoge OV-prijzen meer.
Dus de oude lijn 133 is weer terug in 2016
(van Zuidplein naar Middelburg)
Dus de oude lijn 133 is weer terug in 2016
(van Zuidplein naar Middelburg)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Bij Zuidplein hadden het er zelfs vier kunnen zijn als Arriva Brabant niet won.Meltrain schreef:Er zijn dus straks drie vervoerders die een buslijn Rotterdam Zuidplein - Dordrecht Station hebben. :')
RET: lijn 143 (via Ridderkerk)
Arriva: lijn 92 (via Rijsoord en H. I. Ambacht)
Connexxion: lijn 166 (via de Hoeksche Waard)
(alle lijnen van) RET
(90 tot 93, 191) van Arriva
(101/310 van) Veolia
(alle lijnen van) Connexxion
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Hoezo geen hoge OV-prijzen meer?!
Enne... De oude lijn 133 reed tot Vlissingen. Die zal er sowieso niet meer komen. Ben wel benieuwd of lijn 133 en 136 weer 'gekoppeld' worden.
Enne... De oude lijn 133 reed tot Vlissingen. Die zal er sowieso niet meer komen. Ben wel benieuwd of lijn 133 en 136 weer 'gekoppeld' worden.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik reisde vaak met Arriva en ik was vaak meer kwijt dan met RET of Qbuzz. Bijvoorbeeld het schokkende voorbeeld van Spinozaweg naar Lombardijen Station voor maar 0,89 euro!!Hendrik schreef:Hoezo geen hoge OV-prijzen meer?!
Enne... De oude lijn 133 reed tot Vlissingen. Die zal er sowieso niet meer komen. Ben wel benieuwd of lijn 133 en 136 weer 'gekoppeld' worden.
Enne... Die koppeling van 136 en 133 ben ik ook benieuwd naar. (Dan gaat lijn 130 vaker en langer doorrijden, denk ik.)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
De tarieven worden niet door de vervoerder vastgesteld. Los daarvan is het prijsverschil op het korte ritje dat jij als voorbeeld noemt hooguit een paar cent.
Ik zie nog even niet waarom lijn 130 vaker zal gaan doorrijden. Sowieso verwacht ik geen spectaculaire uitbreiding van de dienstregeling...
Ik zie nog even niet waarom lijn 130 vaker zal gaan doorrijden. Sowieso verwacht ik geen spectaculaire uitbreiding van de dienstregeling...
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Connexxion heeft gewonnen. https://twitter.com/OVtenders/status/582870053223301120
Laatst gewijzigd door Somoht op di 31 mar 2015, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ik verwacht eerder dat er een boel geknipt gaat worden..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
http://www.rijnmond.nl/nieuws/31-03-201 ... -en-goereeConnexxion wint bus in Hoeksche Waard en Goeree
Busbedrijf Connexxion neemt in de Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee het openbaar vervoer over van Arriva. Het bedrijf heeft de aanbesteding gewonnen.
Connexxion start op 13 december. De vergunning is acht jaar geldig, met een mogelijkheid tot verlenging met twee jaar. Naast Connexxion hadden ook Arriva en Noot zich ingeschreven.
De concessie is verleend door de provincie en heeft een waarde van ongeveer 200 miljoen euro.
Een van de onderdelen van de vergunning is het zogeheten R-net. Het gaat daarbij om milieuvriendelijke busverbindingen tussen Dirksland en Middelharnis en tussen Sommelsdijk, Oude Tonge en Rotterdam Zuidplein.
Op deze twee verbindingen zal Connexxion bussen inzetten die op waterstof rijden. Die stoten alleen waterdamp uit.
Vakbond FNV is afwachtend al het gaat om de overname door Connexxion. "Het bedrijf is een bekende in het gebied", zegt bestuurder Paula Verhoef.
"Voor ons is natuurlijk het belangrijkste wat er met het personeel gebeurt", gaat Verhoef verder. "De buschauffeurs moeten volgens de wet meegaan naar Connexxion, maar het is voor ons wel de vraag wat er met het kantoorpersoneel gebeurt, zoals planners. Maar daar hebben we pas een helder beeld van na een eerste overleg met Connexxion en dat is nog niet geweest".
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Noot? Hebben die ook weer een moedige poging gedaan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
.
Laatst gewijzigd door Visgraatmodel op di 31 mar 2015, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Ja, maar wat heeft dat er überhaupt mee te maken?
Dat zegt toch niks over Connexxion?
Ook Connexxion zelf heeft inmiddels een bericht geplaatst:
http://www.connexxion.nl/reizen/14/hoek ... egund/3721
Dat zegt toch niks over Connexxion?
Ook Connexxion zelf heeft inmiddels een bericht geplaatst:
http://www.connexxion.nl/reizen/14/hoek ... egund/3721
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Hoop dan dat de Zeeuwse Combikaart en de Schouwe-Duivelandpas eindelijk in heel Zeeland/ Schouwe-Duiveland geldig worden. (op de Anna Jacobabuurtbus na dan)Hendrik schreef:Hoezo geen hoge OV-prijzen meer!
Stefan schreef:Ik verwacht eerder dat er een boel geknipt gaat worden..
Ik denk dat er juist niet geknipt gaat worden maar eerder dat een aantal lijnen weer aan elkaar geplakt gaan worden. In dat opzicht is het jammer dat de stalling in Burgh Haamstede is gesloten. -o-Bart Schmeink (CEO Connexxion) schreef:''Dit is de vierde overwinning op rij. Eerst Zeeland, daarna Haarlem-IJmond en nu Hoeksche Waard/Goeree Overflakkee. Aan de zuidkant sluit dit gebied mooi aan bij Zeeland en in het noorden aan Voorne-Putten en Rozenburg. Strategisch is het erg belangrijk. Ik ben heel erg trots dat de provincie Zuid-Holland deze concessie aan ons heeft gegund.”
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
De Zeeuwse Combikaart is toch al in heel Zeeland geldig? :? Of bedoel je dat hij niet geldig is op de haltetaxi?Mr-W schreef:Hoop dan dat de Zeeuwse Combikaart en de Schouwe-Duivelandpas eindelijk in heel Zeeland/ Schouwe-Duiveland geldig worden. (op de Anna Jacobabuurtbus na dan)Hendrik schreef:Hoezo geen hoge OV-prijzen meer!
De Schouwen-Duivelandpas is (niet geheel verwonderlijk) alleen op dat eiland geldig.
Maar goed, dat is een andere provincie.
Wel gaat Connexxion weer zone-abonnementen invoeren, zodat overstappen op Zeeuwse lijnen en de lijnen van de RET makkelijker wordt. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Als de provincie Zuid-Holland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden nu eens samen de handen in een slaan voor een Randstad-Zuid abonnement zouden we in die hoek van het land ook een keer van de abonnementenchaos afraken. Dat het kan, dergelijke samenwerkingsabonnementen wordt in Noord-Holland en Almere al aangetoond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Weer een stukje erbij voor Connexxion :).
Alle punten maar eens even op een rijtje zetten:
- Grote veranderingen lijken er niet te komen voor een groot gedeelte van het lijnennet.
- Busstation Heinenoord krijgt een toilet.
- Rnet op de verbinding Dirksland naar Rotterdam Zuidplein (9x per uur in de ochtendspits en 8x per uur in de avondspits).
- Bussen zijn allen voorzien van WiFi en USB-oplaadpunten (Iveco Crossway's?? )
- Er komen 4 waterstofbussen
- In de daluren mag de fiets gratis worden mee genomen in de Rnet bussen.
- Nauwere samenwerking met de RET om overstappen te verbeteren.
- Achteraf betalen met de OV-Chipkaart
- Nieuwe abonnementsvorm op basis van tariefzones
Alle punten maar eens even op een rijtje zetten:
- Grote veranderingen lijken er niet te komen voor een groot gedeelte van het lijnennet.
- Busstation Heinenoord krijgt een toilet.
- Rnet op de verbinding Dirksland naar Rotterdam Zuidplein (9x per uur in de ochtendspits en 8x per uur in de avondspits).
- Bussen zijn allen voorzien van WiFi en USB-oplaadpunten (Iveco Crossway's?? )
- Er komen 4 waterstofbussen
- In de daluren mag de fiets gratis worden mee genomen in de Rnet bussen.
- Nauwere samenwerking met de RET om overstappen te verbeteren.
- Achteraf betalen met de OV-Chipkaart
- Nieuwe abonnementsvorm op basis van tariefzones
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Daar praat men al lang over (o.a. in het kader van Zuidvleugel), maar er is nog steeds niets...Bee schreef:Als de provincie Zuid-Holland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden nu eens samen de handen in een slaan voor een Randstad-Zuid abonnement zouden we in die hoek van het land ook een keer van de abonnementenchaos afraken. Dat het kan, dergelijke samenwerkingsabonnementen wordt in Noord-Holland en Almere al aangetoond.
Wat het rijtje punten betreft:
- Het toilet op Heinenoord zou toch al door de provincie worden geplaatst. De nieuwe concessiehouder heeft de plicht om het te onderhouden.
- R-Net is een eis van de provincie. De frequentie is wel hoger dan het minimum (6x per uur in zowel ochtend- als avondspits). Ben benieuwd hoeveel ritten via de N59 gaan rijden. Het minimale aantal is 2 per uur in de spits, maar ik verwacht dat het er wel meer zullen zijn (ook buiten de spits). Anders neemt de reistijd vanuit Dirksland en Middelharnis ook structureel toe t.o.v. de huidige situatie.
- Wifi is ook een concessie-eis.
- Het was al de bedoeling van de provincie om vier waterstofbussen in te zetten. Het is een concessie-eis dat de concessiehouder hiermee gaat rijden, als ze daadwerkelijk worden aangeschaft. Dit stukje uit het persbericht van Connexxion begrijp ik dan ook niet helemaal:
- De mogelijkheid om de fiets mee te nemen had ik niet verwacht. Er zal dus in elk geval geen hogevloersmaterieel komen (maar daar had ik toch al niet op gerekend). Althans, dat lijkt me erg lastig... (A)Naar verwachting zal de provincie binnen 4 maanden besluiten of het door Connexxion aangeboden Transitieplan wordt afgenomen. De kans hierop is aanzienlijk en dan gaan er bij aanvang vier nieuwe emissievrije waterstof bussen rijden. Daarmee wordt de uitstoot van CO2 significant verminderd.
- Ben benieuwd naar de nieuwe abonnementen. De introductie van abonnementen door Arriva is (na de afschaffing van het sterabonnement) nou niet bepaald vlekkeloos verlopen...
Verder ben ik natuurlijk erg benieuwd naar de (wijzigingen in de) dienstregeling en het materieel dat zal worden ingezet. Maar het duurt vast nog wel even voordat dat duidelijk wordt...
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Fietsen gratis in (sommige) bussen en treinen is staand beleid van de Provincie Zuid-Holland. Ook in Zuid-Holland Noord zijn enige lijnen aangewezen waar de fiets in de bus mee mag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Het staat anders niet in het Programma van Eisen...
Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)
Gaat Connexxion ook weer met nieuwe bussen rijden of is dat nog niet bekend?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten