Misschien is dat zo voor Köln en Frankfurt, maar voor Hannover en Hamburg is dat niet zo.
'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per dag
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Hannover-Hamburg heeft meer baat aan een Thalys die op de 140 aansluit... Dus van Breda het beste naar Deventer... Maar die zal nog minder vervoeren dan Oostende-Brussel.
Waarom schrapt men niet de parallele IC Oostende-Brussel, laat de Thalys in het treinpad van de IC rijden en geeft hem voor het traject Oostende-Brussel voor »gewone« passagiers vrij?
Waarom schrapt men niet de parallele IC Oostende-Brussel, laat de Thalys in het treinpad van de IC rijden en geeft hem voor het traject Oostende-Brussel voor »gewone« passagiers vrij?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» — Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Omdat Thalys alleen tickets verkoopt met reservering, zo kunnen ze een systeem met zogenoemde globaalprijzen hanteren in plaats van prijzen gebaseerd op de afstand die je aflegt.
Rame à l'approche
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Dat weet ik. Men zou dus een IC Oostende-Brussel hebben (dus zonder reservering) die gereden wordt door een Thalys, hetzelfde treinstel dat de Thalys Brussel-Parijs rijdt... Technisch geen probleem toch?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» — Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar
- Nitein-Repart
- Berichten: 2560
- Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
baladid schreef:Hannover-Hamburg heeft meer baat aan een Thalys die op de 140 aansluit... Dus van Breda het beste naar Deventer... Maar die zal nog minder vervoeren dan Oostende-Brussel.
Waarom schrapt men niet de parallele IC Oostende-Brussel, laat de Thalys in het treinpad van de IC rijden en geeft hem voor het traject Oostende-Brussel voor »gewone« passagiers vrij?
Een TGV PBA heeft minder capaciteit dan een stam I11-rijtuigen en verder verdwijnt er een verbinding Brugge/Gent-Leuven, wat een van de belangrijkere verbindingen over Brussel heen is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
benza schreef:Wanneer komt het verbinding tussen Breda en Antwerpen trouwens?
Vanaf dienstregeling 2017 als het mee zit. Reken maar op 2018.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Erno-BE schreef:Een TGV PBA heeft minder capaciteit dan een stam I11-rijtuigen en verder verdwijnt er een verbinding Brugge/Gent-Leuven, wat een van de belangrijkere verbindingen over Brussel heen is.
En ook minder deuren, dus zeer traag in en uitstappen. De Thalys is absoluut niet geschikt voor dit soort dienst, zoals alle TGV trouwens.
ICE105 schreef:benza schreef:Wanneer komt het verbinding tussen Breda en Antwerpen trouwens?
Vanaf dienstregeling 2017 als het mee zit. Reken maar op 2018.
Wat lang...dit is denk ik een zeer kansrijke verbinding...
Maar dit is gewoon het Benelux-plus toch? Dus geen directe verbinding met Eindhoven?
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Nee, Eindhoven krijgt geen directe verbinding met Antwerpen over het spoor.
Mij best :)
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
waldo79 schreef:Je gaat een Thalys niet over de IJzeren Rijn sturen. Dan beter in Eindhoven eindigen.
Nee er zijn grenzen, maar ik bedoelde dat het ook voor goederen sneller is om langs Luik te rijden dan om langs de Ijzeren Rijn en dus langs Nederland te rijden.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Fout; uit de haven van Antwerpen is het sneller om over Lommel, Weert dan wel Venlo of Roermond te rijden dan via Liege en Aachen. Zeker als je richting het Roergebied moet gaan. De route via ons land lijkt me ook wat vlakker (minder heuvels).
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
groningen schreef:Fout; uit de haven van Antwerpen is het sneller om over Lommel, Weert dan wel Venlo of Roermond te rijden dan via Liege en Aachen. Zeker als je richting het Roergebied moet gaan. De route via ons land lijkt me ook wat vlakker (minder heuvels).
Bedoel je dan het Ruhr-gebied?
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3037
- Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
- Locatie: Maarssen-Dorp
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Het aantal goederentreinen dat van de Antwerpse haven richting het Roergebied wil zal inderdaad maar beperkt zijn, zoals ik op de vorige pagina ook al uiteen probeerde te zetten
De Montzenroute is de belangrijkste verbinding voor goederentreinen tussen Antwerpen en West-Duitsland nu, die loopt direct onder de Nederlandse grens en dus niet via Liège en bevat inderdaad een aantal steile hellingen. Volgens wikipedia moest men in het verleden een extra locomotief inzetten tussen Montzen en Aachen om de treinen te kunnen trekken.
Maar dat is eigenlijk best wel off-topic
De Montzenroute is de belangrijkste verbinding voor goederentreinen tussen Antwerpen en West-Duitsland nu, die loopt direct onder de Nederlandse grens en dus niet via Liège en bevat inderdaad een aantal steile hellingen. Volgens wikipedia moest men in het verleden een extra locomotief inzetten tussen Montzen en Aachen om de treinen te kunnen trekken.
Maar dat is eigenlijk best wel off-topic

OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: trein 450 km - bus 62 km
- Nitein-Repart
- Berichten: 2560
- Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Er is daarom discussie of de gehele IJzeren Lijn weer open moet, of de treinen via Reuver te laten rijden met dus twee bogen (Swalmen-Weert en Tegelen-Kaldenkirchen). De IJzeren Rijn route is in ontbruik geraakt door de neutraliteit van Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog (en daarmee de aanleg van de Montzenroute) en later de ongemakken van het korridorvervoer door Nederland (twee grenscontroles). Door het openstellen van de grenzen is dit een achterhaalde gedachte en is het gebruik van de IJzeren Rijn gunstiger dan die van de Montzenroute.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3037
- Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
- Locatie: Maarssen-Dorp
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Maar, nu we toch off-topic zijn geraakt: dat stuit natuurlijk op veel weerstand van de omwonenden rondom Weert, wat ook weer consequenties heeft voor het doortrekken van de IR vanaf Hamont naar Weert en het oostelijke deel Roermond - Dalheim loopt dwars door een waardevol natuurgebied, dus het alternatief via Venlo is eigenlijk de enige optie.
Voor een thalys in ieder geval geen interessante route
Voor een thalys in ieder geval geen interessante route

OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: trein 450 km - bus 62 km
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Zo lang een Thalys van snelheid niet gebruik kan maken, is een verbinding naar Eindhoven onzinnig en ik zie een nieuwe HSL van Brussel/Antwerpen naar Eindhoven richting Duitsland niet van komen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3037
- Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
- Locatie: Maarssen-Dorp
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Geheel mee eens. Ik denk dat een Thalys met één keer per dag een variant naar allerlei niet-HSL stations sowieso nooit erg aantrekkelijk zal zijn. Of dat nou de "Waalse" thalys, "Vlaamse" thalys of een vage variant naar Eindhoven of waar dan ook in Nederland is.
Ik denk dat de verbinding van Eindhoven naar België en Duitsland ook uitstekend met een (frequentere) intercity bediend kan worden.
Ik denk dat de verbinding van Eindhoven naar België en Duitsland ook uitstekend met een (frequentere) intercity bediend kan worden.
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km | 2019: trein 450 km - bus 62 km
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Een thalys heeft voornamelijk zin op trajecten met een hogesnelheidslijn inderdaad. Een IC-direct achtige verbinding kan wel op regulier spoor, als er verscheidene stations worden overgeslagen. Daar kun je dan ook een iets hogere prijs voor vragen. Of je vraagt voor Eindhoven-Breda de normale prijs, en voor Antwerpen-Breda een wat hogere.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
En dat was het einde voor het spook:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... gie-146878
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bui ... gie-146878
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Bureaucratisch gezegd is de verplichting tot bediening van Oostende, Brugge, Gent-Sint-Pieters, Namur, Charleroi-Sud en Mons met Thalys tijdelijk onderbroken vanwege "de zware financiële omstandigheden van NMBS". In de praktijk verwacht ik niet dat deze treinen ooit nog terug zullen keren.
Rame à l'approche
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Typisch België. Is de treinverbinding naar Bastenaken niet ook al een jaar of twintig tijdelijk onderbroken?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» — Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10646
- Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
- Locatie: Deventer
- Contact:
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Jep, sinds 1993 

2019 (11-2):
Trein 1686 km · S-Bahn 1 km · Metro 98 km · (Snel)tram 106 km · Bus 70 km · Veer 0.3 km
Trein 1686 km · S-Bahn 1 km · Metro 98 km · (Snel)tram 106 km · Bus 70 km · Veer 0.3 km
- Busfoto.nl
- Berichten: 855
- Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
- Contact:
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Bakpapier schreef:Een thalys heeft voornamelijk zin op trajecten met een hogesnelheidslijn inderdaad. Een IC-direct achtige verbinding kan wel op regulier spoor, als er verscheidene stations worden overgeslagen. Daar kun je dan ook een iets hogere prijs voor vragen. Of je vraagt voor Eindhoven-Breda de normale prijs, en voor Antwerpen-Breda een wat hogere.
ik vroeg me wel eens af of het potentie heeft om 1 vroege Thalys per dag te laten beginnen in Groningen, met een tussenstop in Zwolle, en andersom. En dan vanaf Amsterdam regulier naar Parijs. Voor Groningers en Zwollenaren snel en ckmfortabel naar zowel Amsterdam en Parijs.
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Ik denk niet dat daar markt voor is eigenlijk. Niet met de huidige reistijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 'Spookthalys' Oostende-Parijs vervoert 4 passagiers per
Als dat ding in Sneek begint wil ik wel een keer een weekendje Parijs boeken hoor....
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"
NMBS wil intercity Wallonië – Parijs
De Belgische spoorwegen (NMBS) starten per december twee maal per dag een intercity Namen (Namur) – Charleroi – Maubeuge. Deze zal aansluiting geven op de intercity van de Franse spoorwegen (SNCF) naar Parijs. Op termijn hoopt de NMBS tussen Wallonië en Parijs weer een rechtstreekse trein te kunnen gaan aanbieden.
Vanaf december gaan er vanuit Wallonië feitelijk vier treinen per dag rijden naar Frankrijk. Behalve twee treinen uit Namen, zullen er ook twee treinen Bergen (Mons) naar Frankrijk gaan rijden. Die treinen zullen in Aulnoye-Aymeries eindigen, en aldaar op dezelfde intercity naar Parijs aansluiting gaan geven. Voor de trein zullen vaste tarieven gelden en zal er geen reserveringsplicht zijn. Hoeveel een treinkaartje gaat kosten, durft een woordvoerder van de NMBS nog niet te zeggen.
Treinreiziger.nl
Vanaf december gaan er vanuit Wallonië feitelijk vier treinen per dag rijden naar Frankrijk. Behalve twee treinen uit Namen, zullen er ook twee treinen Bergen (Mons) naar Frankrijk gaan rijden. Die treinen zullen in Aulnoye-Aymeries eindigen, en aldaar op dezelfde intercity naar Parijs aansluiting gaan geven. Voor de trein zullen vaste tarieven gelden en zal er geen reserveringsplicht zijn. Hoeveel een treinkaartje gaat kosten, durft een woordvoerder van de NMBS nog niet te zeggen.
Treinreiziger.nl
Terug naar “OV in het buitenland”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten