De metro roept de haltes dan in de omgekeerde volgorde af, de bus en tram doen dit niet. Het maakt niet uit waar de bestemming op staat, zolang het maar niet iets is van "niet instappen". Het systeem roept gewoon om.Vinny schreef:Amsterdam /GVB: Vanmiddag in de 18 werd richting Slotervaart de bestemming 'Centraal Station' getoond. Opmerkelijk werden de haltes wel in de juiste volgorde omgeroepen... :?
(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Scheepvaart gaat voor op het wegverkeer Gevolg van nog steeds geldende 19e eeuwse wetgeving...Geert schreef:Ach, ik zat vanmiddag in een bus die niet vooruit te branden was... Ding kwam al met +5 bij de halte (brug stond open voor DRIE schepen tegelijk, in de avondspits )
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Ja, dat weet ik. Maar je kunt je afvragen of dergelijke regels inmiddels niet aan vervanging toe zijn...
De spoorbrug die hier naast de autobrug ligt gaat overdag dan juist weer niet open (alleen 's nachts), dus daar heeft het scheepvaartverkeer kennelijk weer geen voorrang...
De spoorbrug die hier naast de autobrug ligt gaat overdag dan juist weer niet open (alleen 's nachts), dus daar heeft het scheepvaartverkeer kennelijk weer geen voorrang...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Misschien dat Prorail afspraken heeft kunnen maken; net zoals bij de IJsselbrug bij Zwolle.
Laatst was ik op de Kop van Zuid. Ging de Erasmusbrug ook omhoog. Ondanks dat het 13.30 uur was ontstond er toch een opstopping van auto's, bussen en trams :o
Laatst was ik op de Kop van Zuid. Ging de Erasmusbrug ook omhoog. Ondanks dat het 13.30 uur was ontstond er toch een opstopping van auto's, bussen en trams :o
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Gister vanwege het weer maar met het OV naar stage gegaan; toen ik 's middags bus 190 van 16:55 van schiphol oost-zuideinde naar plaza wilde nemen, was deze in geen velden of wegen te bekennen, dus maar een busje later, de 207 van 17:05.. In de file op de loevesteinse randweg, waardoor we met +10 op plaza aankwamen.. Na een opgepropt ritje in de stoppert naar Hilversum, op zuid de 51 genomen die weer eens uit één stelletje bestond...
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Zat vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd in een combino op lijn 5, en wel de 2202.
Vanaf Stadionplein werd de blokkendoos 801 de Beethovenstraat opgesleept, erachter een tram 24 die dus ook niet veel snelheid kon maken. :)
Vanaf Stadionplein werd de blokkendoos 801 de Beethovenstraat opgesleept, erachter een tram 24 die dus ook niet veel snelheid kon maken. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Vanmorgen rond 7.40 uur stond er een Mercedes Cito bij de bushaltes aan de achterzijde van Den Haag HS, die was ook wel 'n beetje verdwaald
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Potver, wat had ik gisterenavond om 22.30 natte voeten toen ik het pontje nam van de NSDM-werf in Amsterdam Noord naar Centraal... De golven op het IJ beukten tegen de ijzeren platen, onder de abri... en het hielp ook niet echt dat er in mn rechterzool een gaatje zat....
Het valt me trouwens op dat bij lijn 53 van Utrecht CS naar Zeist, vertrek 23.49 te Utrecht CS altijd stampvol zit... vraag me toch elke keer af waarom ....
Het valt me trouwens op dat bij lijn 53 van Utrecht CS naar Zeist, vertrek 23.49 te Utrecht CS altijd stampvol zit... vraag me toch elke keer af waarom ....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Daarnet een leuk voordeeltje gehad. Ik stapte op het station in Dordrecht op de bus (Lijn 3, omdat lijn 5 net wegreed en ik geen zin had om een kwartiertje te wachten ) naar de Oudelandshoek (2 zones) en de chauffeur stempelt er maar één :) Bij m'n moeder die achter me liep en zei "hetzelfde" stempelde hij 2 zones
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Toevallig eveneens in lijn 3, maar dan 'n paar uur later, hoorde ik nog 'n leuk verhaal... de chauffeur trof enkele dagen geleden een reiziger met verlopen eurokaartje, waarop die wist te melden dat de chauffeur van de vorige bus dan verkeerd gestempeld had.
Vervolgens kijkt de chauffeur nog even goed naar het kaartje, herkent z'n stempelnummer, en antwoordt "de volgende keer een andere smoes uit je smoezenboek nemen, want deze heb ik net zelf gestempeld"
Edit: en owja: afgelopen nacht is voor de tweede keer een hufterproof bushokje in de Hoeksche Waard tot de grond toe afgebrand. Dit keer een exemplaar in 's-Gravendeel hoorde ik van een bekende chauffeur, die het gisteravond op weg naar huis na z'n dienst nog zag staan. Vanmorgen was er bij die halte echter alleen nog een zwartgeblakerd haltebord aanwezig...
Vervolgens kijkt de chauffeur nog even goed naar het kaartje, herkent z'n stempelnummer, en antwoordt "de volgende keer een andere smoes uit je smoezenboek nemen, want deze heb ik net zelf gestempeld"
Edit: en owja: afgelopen nacht is voor de tweede keer een hufterproof bushokje in de Hoeksche Waard tot de grond toe afgebrand. Dit keer een exemplaar in 's-Gravendeel hoorde ik van een bekende chauffeur, die het gisteravond op weg naar huis na z'n dienst nog zag staan. Vanmorgen was er bij die halte echter alleen nog een zwartgeblakerd haltebord aanwezig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Kennelijk een populaire uithoek van Zeist... ;-)Justin schreef:Het valt me trouwens op dat bij lijn 53 van Utrecht CS naar Zeist, vertrek 23.49 te Utrecht CS altijd stampvol zit... vraag me toch elke keer af waarom ....
Het scheelt natuurlijk wel dat de NoordOost, 8800, 3000 uit Nm, en nog wat stopgrut mooi aansluit op die lijn ;-)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
De lijn 53 van 23.19 zat donderdag trouwens ook stampvol (gevalletje mensen voor binnen Utrecht doorverwijzen naar de stadsbus), vrijdag was ie erg rustig...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
En donderdagavond is sowieso altijd drukker in Utrecht, eerst koopavond en dan studentenuitgaansavond
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Vandaag zag ik op RET-Tramlijn 2 de Citadis 2017 rijden met vlak onder de bestemmingsdisplay de tekst 'Im kreukel' in het wit. Dit was de enige Citadis die ik gezien heb met deze tekst. Ik heb geen idee wat ermee bedoeld wordt.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Gisteren zat er een zwartrijder die niet wilde betalen in lijn 20, dus wachtte de tram bij de Beijerlandselaan op het controleteam, aan wie de jongen €37,70 moest betalen. Blijkbaar is deze jongen wel vaker de fout inegeegaan, want de controleur zei dat het voorlopig nog bij boetes bleef, maar dat er ooit een moment komt waarop hij definitief uit het OV geweerd kan worden.
Hierdoor had de tram ongeveer 10 minuten vertraging, maar de bestuurder riep om dat er rekening mee zal worden gehouden bij mensen die op een strippenkaart reizen.
Verder ging deze lijn 20 na de Erasmusbrug rechtdoor over de Schiedamsedijk in plaats van rechtsaf het Vasteland op. :?
@mb90: Klopt, die heb ik ook al enige malen gezien. Geen idee waar het voor is.
Hierdoor had de tram ongeveer 10 minuten vertraging, maar de bestuurder riep om dat er rekening mee zal worden gehouden bij mensen die op een strippenkaart reizen.
Verder ging deze lijn 20 na de Erasmusbrug rechtdoor over de Schiedamsedijk in plaats van rechtsaf het Vasteland op. :?
@mb90: Klopt, die heb ik ook al enige malen gezien. Geen idee waar het voor is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Dat ie in de kreukels ligt, door een botsing? Kennelijk moet die botsing nog komen ;)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Vanmorgen gesignaleerd in Groningen, een Amba op lijn 6 :) (rijden normaal gelede Citaro's)
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Wat netjes! Formeel gezien hoeft dat niet, lijkt me.meltrain schreef:Hierdoor had de tram ongeveer 10 minuten vertraging, maar de bestuurder riep om dat er rekening mee zal worden gehouden bij mensen die op een strippenkaart reizen.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Great vandaag kwam lijn 63 (Dokkum busstation - Buitenpost station) niet opdagen waardoor ik niet naar school kon en aangezien ik niet veel les had blijf ik dus thuis maar dan nog.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Pff er ligt zowat geen sneeuw, en toch is de busdienstregeling in Apeldoorn knudde vandaag. Heb dik 15 minuten op mijn bus moeten wachten (terwijl er een kwartierdienstregeling op die lijn geldt) en op de tijd dat de volgende bus bijna had moeten komen, kwam die bus er eindelijk aan. Vervolgens heb je ergens op de route een verkeerslicht waarbij de bus meestal gewoon in het voorsoorteervak voor rechtsafslaande auto's gaat staan, ipv het lijnbussenvak helemaal aan de linkerkant. Dat vak heeft namelijk bijna altijd groen, en nu ook, gaat die doos toch links voorsoorteren. Eerst moesten linksaf en rechtsaf dan nog op rood, voordat mijn bus verder kon...net aan de trein kunnen halen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Wat een chaos vandaag: door één centimeter sneeuw en een wissel- en elektrastoring. Vanaf zeven tot iets over acht uur constant gebeld met mensen om steeds over de meest actuele informatie te beschikken: dat werkt best goed eigenlijk. Ik moest vanuit Krimpen aan den IJssel naar Breda.
Kreeg om 07:00 te horen dat de Algerabrug (mensen die in het gebied bekend zijn noemen 'm ook wel de brug der zuchten, daar rijdt elke vijf minuten een bus overheen) helemaal volstond en er bijna geen bussen rijden. Kreeg de tip om met de fiets naar Capelsebrug Metro te fietsen.
Iets over zeven: studiegenoot die bij Lombardijen op zou stappen gesmst over hoe-en-wat: snel- en stoptreinen reden nog wel.
Iets voor half acht: een half uur eerder dan gepland van huis vertrokken richting Capelsebrug Metro, de Algerabrug stond inderdaad helemaal vast en er reden geen bussen. Onderweg het bericht gekregen dat er nu ook minder treinen reden tussen Den Haag en Breda, eerst alleen tussen Rotterdam en Gouda.
Kwart voor acht: via een spekgladde ijsbaan wat normaal als fietspad functioneert op Capelsebrug aangekomen, de metro's reden nog. Na drie minuten kwam er een metro: stampvol.
Voor Kralingse Zoom (07:55): studiegenoot wist te melden dat er geen stop- en sneltreinen reden tussen Rotterdam en Dordrecht. Hij zou met de auto gaan, al stond de A16 ook helemaal vast. Ik ging proberen om over Beurs en Centraal te reizen met de IC naar Venlo.
Tussen Kralingse Zoom en Blaak (07:55 - 8:00): andere studiegenoot gebeld die op Rotterdam Centraal was gestrand. Op de hoogte gebleven, ongeveer alles was uitgevallen. Trein van 08:17 zou nog rijden, maar die zou ik niet halen. Ondertussen enkele metroreizigers via mijn studiegenoot op Centraal geinformeerd over de toestand.
Oostplein: telefoon uitval vanwege overbelast netwerk.
Blaak (08:05): niet uitstappen, de 2200 van 8.06 naar Centraal zou niet rijden evenals de geplande trein van 07:57, maar over Beurs reizen.
Beurs (08:10): drukte op het perron, naar de Erasmuslijn gaan en daar de metro gemist. Drie minuten wachten. Studiegenoot op Centraal wist te melden dat de trein vertraging had. Ik zou gesmst worden bij meer informatie.
Centraal (08:20): Nog geen smsje gekregen over de 1900 naar Venlo, toch maar naar de treinen willen sprinten. Ging echter niet vanwege de drukte op het stationsplein en de rotzooi die men sneeuw noemt. Op spoor 4 stond een Thalysstel als 'Extra trein' op de CTA vermeld. Ondertussen een smsje gekregen dat de trein naar Venlo op spoor 6 stond en ging vertrekken, daar heen gegaan. De trein stond nog even stil en vertrok om 08:25, iets na de Thalys.
Breda (08:55): iets te laat in Breda aangekomen, streekbus was uitgevallen (bij Veolia krijg je helemaal geen informatie)? De volgende streekbus had vertraging, toen mijzelf en studiegenoot in een stadsbus gepropt. Ondertussen telefoon gekregn van de auto-studiegenoot die weer op Lombardijen stond, de Ruit stond helemaal vast evenals toeleidende wegen. Hij nam een trein naar Dordrecht en had daar pas de 1900 van 10.01 die +10 of +15 had. In ieder geval was hij telaat voor het tentamen, ondanks alles. :')
Terugreis verliep vrij goed. Alleen ging de trein van 11.09 (1900 naar Gvc) alleen 'planmatig' (stond op bord in de hal en CTA) dat 'ie om 11.14 vertrok. De trein vertrok inderdaad om 11.14. In Dordrecht werd van alles omgeroepen, er was dus nog steeds overal vertraging. In Rotterdam met +5 aangekomen, maar toch nog de stoptrein richting Dordrecht kunnen nemen vanwege het gebrek aan een machinist, die moest uit een vertraagde trein komen.
Gedetailleerder kunnen jullie niet krijgen, denk ik.
Kreeg om 07:00 te horen dat de Algerabrug (mensen die in het gebied bekend zijn noemen 'm ook wel de brug der zuchten, daar rijdt elke vijf minuten een bus overheen) helemaal volstond en er bijna geen bussen rijden. Kreeg de tip om met de fiets naar Capelsebrug Metro te fietsen.
Iets over zeven: studiegenoot die bij Lombardijen op zou stappen gesmst over hoe-en-wat: snel- en stoptreinen reden nog wel.
Iets voor half acht: een half uur eerder dan gepland van huis vertrokken richting Capelsebrug Metro, de Algerabrug stond inderdaad helemaal vast en er reden geen bussen. Onderweg het bericht gekregen dat er nu ook minder treinen reden tussen Den Haag en Breda, eerst alleen tussen Rotterdam en Gouda.
Kwart voor acht: via een spekgladde ijsbaan wat normaal als fietspad functioneert op Capelsebrug aangekomen, de metro's reden nog. Na drie minuten kwam er een metro: stampvol.
Voor Kralingse Zoom (07:55): studiegenoot wist te melden dat er geen stop- en sneltreinen reden tussen Rotterdam en Dordrecht. Hij zou met de auto gaan, al stond de A16 ook helemaal vast. Ik ging proberen om over Beurs en Centraal te reizen met de IC naar Venlo.
Tussen Kralingse Zoom en Blaak (07:55 - 8:00): andere studiegenoot gebeld die op Rotterdam Centraal was gestrand. Op de hoogte gebleven, ongeveer alles was uitgevallen. Trein van 08:17 zou nog rijden, maar die zou ik niet halen. Ondertussen enkele metroreizigers via mijn studiegenoot op Centraal geinformeerd over de toestand.
Oostplein: telefoon uitval vanwege overbelast netwerk.
Blaak (08:05): niet uitstappen, de 2200 van 8.06 naar Centraal zou niet rijden evenals de geplande trein van 07:57, maar over Beurs reizen.
Beurs (08:10): drukte op het perron, naar de Erasmuslijn gaan en daar de metro gemist. Drie minuten wachten. Studiegenoot op Centraal wist te melden dat de trein vertraging had. Ik zou gesmst worden bij meer informatie.
Centraal (08:20): Nog geen smsje gekregen over de 1900 naar Venlo, toch maar naar de treinen willen sprinten. Ging echter niet vanwege de drukte op het stationsplein en de rotzooi die men sneeuw noemt. Op spoor 4 stond een Thalysstel als 'Extra trein' op de CTA vermeld. Ondertussen een smsje gekregen dat de trein naar Venlo op spoor 6 stond en ging vertrekken, daar heen gegaan. De trein stond nog even stil en vertrok om 08:25, iets na de Thalys.
Breda (08:55): iets te laat in Breda aangekomen, streekbus was uitgevallen (bij Veolia krijg je helemaal geen informatie)? De volgende streekbus had vertraging, toen mijzelf en studiegenoot in een stadsbus gepropt. Ondertussen telefoon gekregn van de auto-studiegenoot die weer op Lombardijen stond, de Ruit stond helemaal vast evenals toeleidende wegen. Hij nam een trein naar Dordrecht en had daar pas de 1900 van 10.01 die +10 of +15 had. In ieder geval was hij telaat voor het tentamen, ondanks alles. :')
Terugreis verliep vrij goed. Alleen ging de trein van 11.09 (1900 naar Gvc) alleen 'planmatig' (stond op bord in de hal en CTA) dat 'ie om 11.14 vertrok. De trein vertrok inderdaad om 11.14. In Dordrecht werd van alles omgeroepen, er was dus nog steeds overal vertraging. In Rotterdam met +5 aangekomen, maar toch nog de stoptrein richting Dordrecht kunnen nemen vanwege het gebrek aan een machinist, die moest uit een vertraagde trein komen.
Gedetailleerder kunnen jullie niet krijgen, denk ik.
Het is een spectrum.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Graag nog precies de GPS coordinaten van waar je liep :)
Vanmorgen was Arnhem ook een lichte ramp... Het station is weer eens veranderd, maar alle buslijnen in Presikhaaf zijn omgelegd doordat er een straat uit gaat. Bus 5 rijdt nu een voor mij voordeligere route: aan de noordkant van 't Winkelcentrum Presikhaaf (wat weer aan de Hogeschool grenst) in plaats van de Zuid kant.
Vanmorgen was Arnhem ook een lichte ramp... Het station is weer eens veranderd, maar alle buslijnen in Presikhaaf zijn omgelegd doordat er een straat uit gaat. Bus 5 rijdt nu een voor mij voordeligere route: aan de noordkant van 't Winkelcentrum Presikhaaf (wat weer aan de Hogeschool grenst) in plaats van de Zuid kant.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Over die planmatig-op-tijd-maar-toch-ook-weer-niet vertrekkende 1900: dat heb ik ook al mogen aanschouwen, maar dan op Rotterdam.Karl schreef:Terugreis verliep vrij goed. Alleen ging de trein van 11.09 (1900 naar Gvc) alleen 'planmatig' (stond op bord in de hal en CTA) dat 'ie om 11.14 vertrok. De trein vertrok inderdaad om 11.14. In Dordrecht werd van alles omgeroepen, er was dus nog steeds overal vertraging. In Rotterdam met +5 aangekomen, maar toch nog de stoptrein richting Dordrecht kunnen nemen vanwege het gebrek aan een machinist, die moest uit een vertraagde trein komen.
Die trein (de 1934) staat op de gebruikelijke vertrekstaten met een vertrektijd in lijn met de andere tijden (zeg maar de gebruikelijke .xx, de 11.09 in jouw geval). In werkelijkheid en op Planner Plus rijdt dat ding echter op een andere tijd, afhankelijk van het station zo tussen de 5 en 10 minuten later...
Maar erg gedetailleerd was het
Daantje had ik vanochtend overigens ook een paar keer aan de telefoon. Ze zal het zelf beter kunnen vertellen, maar het reisje naar Rotterdam verliep niet helemaal zoals gepland
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
In de vorige dienstregeling had ik het ook een keer, maar dan was het die van iets na half één en scheelde het twee minuten (+2), deze stond op de vertrekstaten ook 'normaal aangegeven'. Ik heb ook geen flauw idee of het elke week op dinsdag is, want meestal heb ik dan nog college (en nu tentamen).Chauf21 schreef: Over die planmatig-op-tijd-maar-toch-ook-weer-niet vertrekkende 1900: dat heb ik ook al mogen aanschouwen, maar dan op Rotterdam.
Die trein (de 1934) staat op de gebruikelijke vertrekstaten met een vertrektijd in lijn met de andere tijden (zeg maar de gebruikelijke .xx, de 11.09 in jouw geval). In werkelijkheid en op Planner Plus rijdt dat ding echter op een andere tijd, afhankelijk van het station zo tussen de 5 en 10 minuten later...
Het is een spectrum.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008
Ah, dat verklaart alle storingen en vertragingen in RotterdamChauf21 schreef:Daantje had ik vanochtend overigens ook een paar keer aan de telefoon. Ze zal het zelf beter kunnen vertellen, maar het reisje naar Rotterdam verliep niet helemaal zoals gepland
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten