Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start
Ik nam aan dat dat uit de berichten wel op te maken viel, maar dat is (nu) dus ook 15.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start
Zwolle-Kampen is trouwens in echte kilometers iets minder dan 13,2km (van juk tot juk).
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start
Dat was mijn punt inderdaad. Reizigers die van kampen gebruik maken moeten meer betalen om Kampen Zuid niet uitde markt te prijzen. Een andere vervoerder dan NS op het kamperlijntje is juist gebaat bij een concurrentievoordeel.
Overigens zal Kampen Zuid altijd nog veel sneller zijn voor de richting Lelystad.
Overigens zal Kampen Zuid altijd nog veel sneller zijn voor de richting Lelystad.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen van start
Dat is dan ook de voornaamste reizigerstroom vanaf Kampen Zuid. Het aantal passagiers richting Zwolle is vaak op 1 hand te tellen.starx schreef:Dat was mijn punt inderdaad. Reizigers die van kampen gebruik maken moeten meer betalen om Kampen Zuid niet uitde markt te prijzen. Een andere vervoerder dan NS op het kamperlijntje is juist gebaat bij een concurrentievoordeel.
Overigens zal Kampen Zuid altijd nog veel sneller zijn voor de richting Lelystad.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Vraag me eigenlijk ook af wanneer ze gaan beginnen met de elektificatie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Zal deze concessie ook last krijgen van de machtspositie van de NS? In Limburg schijnt NS misbruik te hebben gemaakt van het feit dat ze de stations beheren.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ook daar zal NS koste wat kost willen winnen. Ze kunnen het zich niet veroorloven dat een andere vervoerder op een deel van het HRN zal gaan rijden (Es-Aml). Alleen om die reden al kan je ook hier een onrealistisch bod van hun verwachten en zijn andere vervoerders bij voorbaat al kansloos. Zou tijd worden dat er maatregelen genomen worden, bijvoorbeeld door NS uit te sluiten op regionale concessies. Hopelijk dat het ACM rapport de ogen van een ieder eens opent.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Maar moeten we dan bijv. Arriva ook niet van alle regionale aanbestedingen uitsluiten? Want als NS geld naar Albellio zou kunnen overmaken om zo'n concessie te kunnen winnen, kan DB dat natuurlijk ook doen met Arriva.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Arriva wil een vrije markt, maar als bepaalde partijen ook op die markt gaan deelnemen omdat het kan en mag wordt het boos. Raar concept eigenlijk toch, dat marktwerking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Met dát verschil dat NS het HRN onderhands gekregen heeft. Daar wringt de schoen nou net. Om die reden mag bv Arriva ook niet in Duitsland meedoen. Maar NS hier dus wel.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Arriva noemt het vrije marktwerking, maar in werkelijkheid willen ze zelf alle concessies hebben. Zodra ze een concessie verliezen, stappen ze direct naar de rechter. Dat was in de tijd van Qbuzz in GD al zo en sindsdien is er niet veel veranderd.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Het is Abellio, niet NS. En dat maakt voor veel zaken heel veel uit..BR628 schreef:Met dát verschil dat NS het HRN onderhands gekregen heeft. Daar wringt de schoen nou net. Om die reden mag bv Arriva ook niet in Duitsland meedoen. Maar NS hier dus wel.
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Maar in Duitsland doet DB zelf volop mee met dochterbedrijven als DB Regio NRW, DB Regio Nord, etc.BR628 schreef:Met dát verschil dat NS het HRN onderhands gekregen heeft. Daar wringt de schoen nou net. Om die reden mag bv Arriva ook niet in Duitsland meedoen. Maar NS hier dus wel.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ik vraag me ook af van wie Arriva niet in Duitsland zou mogen meedoen, volgens mij is dat een besluit van DB, niet van de overheden.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Toen DB Arriva kocht moest het Duitse bedrijfsonderdeel van Arriva afgestoten worden door de kartelwaakhond, dat is verkocht aan de Italiaanse Spoorwegen. Verder zijn er geen beperkingen voor DB Regio. Het zijn eerder regionale autoriteiten die er opmerkelijke aanbestedingspraktijken op na houden die DB in Duitsland het leven zuur maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ik heb het idee dat Arriva Duitsland niet gekocht mocht worden omdat DB anders door het opkopen van kleinere spelers een monopolie positie zou kunnen verkrijgen. Dat is natuurlijk wat anders dan dat ze die zou verkrijgen door het winnen van concessies.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Precies, dat is dan de reden. Zo zou Connexxion ook niet Arriva Nederland mogen overnemen (of v.v.), omdat het nieuwe bedrijf dan een te groot aandeel zou krijgen.dennistd schreef:Ik heb het idee dat Arriva Duitsland niet gekocht mocht worden omdat DB anders door het opkopen van kleinere spelers een monopolie positie zou kunnen verkrijgen. Dat is natuurlijk wat anders dan dat ze die zou verkrijgen door het winnen van concessies.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
De sluitingstermijn voor het indienen van de inschrijving wordt verschoven naar 22 april 2015, 12.00 uur. Aldus de provincie.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 07 jan 2013, 19:18
- Locatie: Zwolle
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Het wordt als volgt gemotiveerd:Buzzer schreef:De sluitingstermijn voor het indienen van de inschrijving wordt verschoven naar 22 april 2015, 12.00 uur. Aldus de provincie.
NB. De aanbesteding is gerectificeerd en de termijn voor het indienen van de inschrijving is uitgesteld vanwege de volgende wijzigingen:
1. De Concessieverlener heeft besloten om de vervoervraag in 2014 zélf vast te stellen. In Bijlage B1.47 (Referentie Vervoervraag) heeft de Concessieverlener per halfuurblok het aantal reizigers vermeld.
2. De Concessieverlener heeft bijlage D4 - financiële bepalingen aangepast
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Vandaag sluit de inschrijving, ben benieuwd wie zich inschrijven voor deze concessie.Buzzer schreef:De sluitingstermijn voor het indienen van de inschrijving wordt verschoven naar 22 april 2015, 12.00 uur. Aldus de provincie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Syntus, Arriva, Abellio en misschien Connexxion.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Een oplossing zou kunnen zijn om de stations weg te halen bij de NS en onder te brengen bij Prorail. Zo schep je wel gelijke kansen voor alle vervoerders en kan de NS geen buitensporige tarieven rekenen aan concurrenten voor het gebruik van de infrastuctuur...BR628 schreef:...Zou tijd worden dat er maatregelen genomen worden, bijvoorbeeld door NS uit te sluiten op regionale concessies. Hopelijk dat het ACM rapport de ogen van een ieder eens opent.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Dan is ProRail ook meteen verantwoordelijk voor voorzieningen op stations. Lijkt me dan een stuk lastiger als bijvoorbeeld een lokale vervoerder zonder conducteurs wil rijden en daarvoor in de plaats poortjes wil plaatsen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Dat is nu ook al lastig, want dat zijn de regionale vervoerders (want NS moet verplicht met conducteur rijden) en NS staat nu niet echt bekend om met de regionalen mee te denken.sirvinniei schreef:Dan is ProRail ook meteen verantwoordelijk voor voorzieningen op stations. Lijkt me dan een stuk lastiger als bijvoorbeeld een lokale vervoerder zonder conducteurs wil rijden en daarvoor in de plaats poortjes wil plaatsen.
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Kan je die authoriteit dan niet beter aan de vervoerder geven die het station bedient i.p.v. prorail? of de gemeente of provincie?
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten