(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik een Wright op lijn 3 in Dordrecht, wat op zich al uitzonderlijk is. Nog een stukje uitzonderlijker was dat ik er vanmiddag weer eentje had en er onderweg nog eentje tegen kwam...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

In de serie Sorry Geen Dienst, Vandaag de volgende getallen:
RET: 6, 10, 14 en 15
RET Tram: lijn 25 :shock:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Meltrain »

Die laatste is dan gewoon een tram die buiten dienst was, nadat hij ervoor of eventueel erna op lijn 25 reed. :wink:
Overigens was er vanmiddag rond 16:00 wel wat mis met lijn 25 naar Carnisselande: bij de halte Breeplein kwamen er drie achter elkaar, terwijl ze normaal om de 6 à 7 minuten rijden. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

meltrain schreef:Overigens was er vanmiddag rond 16:00 wel wat mis met lijn 25 naar Carnisselande: bij de halte Breeplein kwamen er drie achter elkaar, terwijl ze normaal om de 6 à 7 minuten rijden. :shock:
Dat is toch standaard bij de RET? :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Etienne »

Vanochtend had de Randstadrail richting Den Haag een vertraging van +13. :evil: Met het gevolg dat de Randstailmetro's tot de nok toe gevuld waren.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daan »

Vanmiddag zat ik weer eens in een bus die zo hier en daar een halte omriep. Ik weet niet hoe dat zit bij Arriva, maar soms heb ik een bus die dat doet. Logica zit er niet in iig...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Een metro op de Rotterdamse Calandlijn had een omroep die elk station te laat aankondigde, zo werd Kralingse Zoom Capelsebrug en Voorschoterlaan Kralingse Zoom. Gerdesiaweg (wat hier dus Voorschoterlaan zou zijn) werd niet omgeroepen en tussen Gerdiasaweg en Oostplein klonk opeens "Station Gerdesiaweg... Station Oostplein", zo liep de omroep dus weer correct.

Wat ik mij nu afvroeg, hoe werkt dit systeem eigenlijk? Hoe komt zo'n fout er in en hoe werkt dat dan met correctie?
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Hier gaat 't anders, als je lijn 139 rijdt richting Ouddorp wordt er bij de Vaanweg in Rotterdam al vrolijk "Provincialeweg N215" omgeroepen. De halte zit slechts een kleine 40 km verderop.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Een metro op de Rotterdamse Calandlijn had een omroep die elk station te laat aankondigde, zo werd Kralingse Zoom Capelsebrug en Voorschoterlaan Kralingse Zoom. Gerdesiaweg (wat hier dus Voorschoterlaan zou zijn) werd niet omgeroepen en tussen Gerdiasaweg en Oostplein klonk opeens "Station Gerdesiaweg... Station Oostplein", zo liep de omroep dus weer correct.

Wat ik mij nu afvroeg, hoe werkt dit systeem eigenlijk? Hoe komt zo'n fout er in en hoe werkt dat dan met correctie?
Volgens mij begin de omroep als de metro onder een bepaalde snelheid met omroepen. Zo kan de omroep voor komen te lopen. In de cabine kan de bestuurder dit echter weer handmatig goedzetten. Ik had dit namelijk ook toen ik een ritje in de metrosimulator maakte en ik ergens stil kwam te staan.

Iets anders: Vandaag rijdt de TCR 87 op Qliner lijn 396 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland v.v.) i.p.v. een Integro (ik vermoed de TCR 96). De 87 is een lagevloers Alliance, dus dat is geen slechte keus van TCR. 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

In de serie Sorry Geen Dienst, Vandaag de volgende getallen:QBUZZ met 204.
(iemand al bingo :))
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

BINGOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

De bingo is goedgekeurd. U kunt de prijs (een geheel onverzorgde voetreis naar Rome) komen ophalen in Rotterdam :mrgreen:.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Vanmiddag zag ik een oud buurtbusje door Amsterdam rijden. Hij was in de Westnederland of Gado-huisstijl (geel wit met van due schuine banen achteraan) en had een interliner-logo aan de zijkant :shock: Opvallendste: hij had een Pools kenteken en tekst van een loodgietersbedrijf op de zijkant :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

tsov schreef:Vanmiddag zag ik een oud buurtbusje door Amsterdam rijden. Hij was in de Westnederland of Gado-huisstijl (geel wit met van due schuine banen achteraan) en had een interliner-logo aan de zijkant :shock: Opvallendste: hij had een Pools kenteken en tekst van een loodgietersbedrijf op de zijkant :mrgreen:
Spijker me even bij wil je: Wat is "Loodgietersbedrijf" in het Pools? :?:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Dat stond er in het Nederlands :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Als je 's avonds rond 19:15 vanuit het centrum van Rotterdam met de metro naar Nesselande moet, kun je bijna wortelschieten.
Normaal gaan de metro's:

Nesselande
Ommoord
Capelle Aan Den IJssel

Maar rond het bovengenoemde tijdstip gaat het als volgd:

Nesselande
Capelle Aan Den IJssel
Capelse Brug
Capelle Aan Den IJssel
Ommoord
Nesselande

Iemand enig idee waarom dit zo is?
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 10 mar 2009, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Loodgieter is in het Pools Hydraulik. Zie regelmatig een Nederlands/Pools busje rijden hier in de omgeving met die tekst erop.

@KM46: Inrukkers? Volgens mij gaat op dat moment de dienst van 10 minuten naar 15 minuten, waardoor je een vreemde sprong in de dienstregeling krijgt.

En ik heb ook nog in de aanbieding bij Connexxion: 187 Geen Dienst
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Wetterskip Fryslân verbetert het zuidelijke deel van de waterkering in Harlingen. Daarom kunnen de treinen vanuit Leeuwarden van maart 2009 tot begin juni 2010 niet verder rijden dan station Harlingen. Voor het laatste stukje van de reis, naar station Harlingen Haven, zet Arriva bussen in. Op de tweede dag van de buitendienststelling mocht de speciaal bestickerde Arriva Touring 6387 (ex stadsbus Drachten van het type Berkhof MAN) op en neer pendelen tussen station Harlingen en de Veerbootterminal.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Vlak voor aankomst van de boot uit Terschelling, arriveert Den Oudsten B95, ex Arriva 5574, vanaf het langparkeerterrein bij de Tjerk Hiddessluizen in Harlingen. Rechts daarvan de lokale vervoerder, in de vorm van Ambassador 1777 en de Mercedes Integro 2947 als QLiner 351 naar Heerenveen.

Afbeelding
Al weer enkele weken rijdt in Friesland de Den Oudsten Alliance B91, ex-Midnet, 2326 rond. Met een geweldig heerlijke kick-down rijdt de bus enkele slagen op Lijn 97 tussen Leeuwarden en Harlingen en is hier op de plaat gezet vlak voor het eindpunt, de Veerbootterminal Harlingen.
Laatst gewijzigd door BR628 op di 10 mar 2009, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Er schijnt trouwens ook een O405G met die Spurt-bestickering rond te rijden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door STF »

Echt grappig gedaan die bestickering! :pos:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Raymond »

Er ging vanmorgen in Eindhoven iets niet helemaal goed op de dienst. In de spits is er op dat gedeelte van de lijn een 10 minuten dienst. Ik kom aanlopen bij de halte en zie vervolgens aan de overkant drie bussen achter elkaar, allen goed gevuld met passagiers de rotonde afdraaien.. De bussen hadden daar respectievelijk +25, +15 en +5. Toen ze weer terug richting station gingen had ik de bus met +5, uiteindelijk de bus ingehaald met +15 en die met +25 zal wel gelijk door zijn gereden richting garage.. Best uitzonderlijk op een lijn die in de ochtendspits eigenlijk altijd op tijd is.
JeroenV
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 mar 2009, 20:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeroenV »

Reiziger Ddrs schreef:Er schijnt trouwens ook een O405G met die Spurt-bestickering rond te rijden!
Klopt! Dat is de Arriva 152... Rijd nu ook voor Touring!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Ik op 1 maart schreef:Vandaag eens de OV-chipkaart op saldo uitgeprobeerd (...) Er is nu 2x €4,- afgeschreven :x
Mailtje gestuurd en vandaag een brief in de bus met excuses, uitleg en terugstorting van €7,25. Ik vind die €7,25 wel een vaag bedrag, want ik was €8,- kwijt en dat ritje wat ik heb gemaakt was echt wel duurder dan 75 cent... :roll: Maar wel mooi! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

Vandaag helemaal geen BTM reiservaringen: men staakt :neg:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Etienne »

Hier was gelukkig niks aan de hand. Maar wel wat anders:

Om 13.40 trad er een wisselstoring op in de Randstadrail. Alle voertuigen tussen Leidschenveen en Den Haag CS kwamen stil te liggen.

Pas om 14.30 konden de eerste treinen weer gaan rijden. En er werd ook niks omgeroepen over de Erasmuslijn, alleen over HTM-lijnen 3 & 4.

Die verdomde Randstadrail tog !!! :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten