Korte vragen #14
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Oh, die prijs valt dan nog wel mee! Bedankt jullie allemaal voor het beantwoorden van mijn vraag/vragen! Ik ben nu weer een stukje wijzer geworden! :)
Als het goed is, heb ik nu geen vragen meer...
Als het goed is, heb ik nu geen vragen meer...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #14
Niet binnen Nederland, maarja, veek van jullie hebben er wel ervaring mee
In de meivakantie wil ik met mijn vader een dag naar NRW per trein. We wonen vlakbij de grens en willen dus wel een stukje Duitsland inrijden , dus vanaf welk station kunnen we dan het beste starten, en welk kaartje kunnen we het beste kopen? (En wat zijn echte aanraders binnen NRW )
In de meivakantie wil ik met mijn vader een dag naar NRW per trein. We wonen vlakbij de grens en willen dus wel een stukje Duitsland inrijden , dus vanaf welk station kunnen we dan het beste starten, en welk kaartje kunnen we het beste kopen? (En wat zijn echte aanraders binnen NRW )
Re: Korte vragen #14
Gronau of Coesfeld :) En waar liggen je interesses? Als je een groot druk mooi hoofdstation wil zien zou ik Köln Hbf bezoeken, de rest van de grote stations is niet echt veel soeps
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #14
30 km over de grens om 20 km.Thom91 schreef:Antwerpen is ook een stuk verder dan Luik.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
De eerste bijbehorende vraag: welke kant moet je op? Lijn 74 rijdt namelijk in twee richtingen vanaf Utrecht Centraal.JWM schreef:Ik moet aankomende week lijn 74 hebben in Utrecht. Is dat momenteel een beetje makkelijk te vinden aldaar?
In beide gevallen de bordjes naar Bushaltes B volgen. Richting Nieuwegein/Vianen staat 'ie op B3, da's een kwestie van op de groene perronbordjes af gaan (zijn er maar twee, je moet degene het dichtst op HGB-IV hebben).
Richting Zeist vindt je 'm op B11, da's een van de kleine perroneilandjes in het midden van het busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #14
Naar Zeist. Is dat op het busstation aan de stadskant of bij de Jaarbeurs?
Re: Korte vragen #14
Aan de 'stadskant'.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Centrumzijde moet je hebben. Als je de trap naar beneden vanuit de stationshal zelf neemt en vervolgens links aanhoudt kom je vanzelf goed terecht. Naast de perronnummerborden staan de lijnnummers ook nog groot bovenop het haltebordje dus dat kan bijna niet missen (zolang je de "paarse" 74 neemt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #14
Gaat vast goed komen, bedankt :)
Re: Korte vragen #14
Twee korte vragen.
1.Ik heb nog een oude Ov-kaart die het waarschijnlijk nog niet doet in de trein. Hoe kan ik dat zien en hoe kan ik de kaart geschikt maken voor de Ns?
2. Ik ga dit weekeind naar London. ik reis van het centrum van London naar Woolwich Arsanal dat is van zone 1 naar 4. Wat kan ik het beste nemen oestercard of dagabbonoment en waar ligt het omslagpunt?
1.Ik heb nog een oude Ov-kaart die het waarschijnlijk nog niet doet in de trein. Hoe kan ik dat zien en hoe kan ik de kaart geschikt maken voor de Ns?
2. Ik ga dit weekeind naar London. ik reis van het centrum van London naar Woolwich Arsanal dat is van zone 1 naar 4. Wat kan ik het beste nemen oestercard of dagabbonoment en waar ligt het omslagpunt?
Re: Korte vragen #14
1 in eenvoudig even voor een nskaartautomaat houden en kaartinfo bekijken. Ik de kaart geschikt dan staat daar iets bij in de trant van 'ns 2de klasse'. Is dat niet het geval dan even dat product laden. Moet je ook nog saldo laden dan dat gewoon doen bij een nskaartautomaat, dan krijg je namelijk automatisch het NS product.
Re: Korte vragen #14
En voor wat betreft die tweede zal je zelf moeten uitmaken wat het verstandigste is in Londen.
Hoe vaak ga je reizen?
Ga je vaak buiten de zones 1-2?
Kijk eens op deze pagina.
Overigens vind ik het geen probleem om mensen te hulp te komen, maar zo'n vraag heb je met 5 seconden zoeken op Google zelf beantwoord...
Hoe vaak ga je reizen?
Ga je vaak buiten de zones 1-2?
Kijk eens op deze pagina.
Overigens vind ik het geen probleem om mensen te hulp te komen, maar zo'n vraag heb je met 5 seconden zoeken op Google zelf beantwoord...
Re: Korte vragen #14
Zoals ik zovaak wel deed met grootmoeder:Niek schreef:Niet binnen Nederland, maarja, veek van jullie hebben er wel ervaring mee
In de meivakantie wil ik met mijn vader een dag naar NRW per trein. We wonen vlakbij de grens en willen dus wel een stukje Duitsland inrijden , dus vanaf welk station kunnen we dan het beste starten, en welk kaartje kunnen we het beste kopen? (En wat zijn echte aanraders binnen NRW )
Je plaatst met je pa de auto in Gronau neer, stapt in de trein richting Dortmund (vertrek om .22, staat er al wat eerder) trekt daar je NRW ticket uit de wand van de trein ter hoogte van het toilet. En karren maar :D , als je dan toch in Dortmund bent (tenzij je in Dülmen de aansluiting naar Essen en Düsseldorf benut) dan kun je met het zelfde treinkaartje ook de tram/metro in, geldt in heel het NRW trouwens.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #14
Nog even een vraagje voro de regelmatige (mede-)bezoekers van Den Haag Centraal: was ik vandaag heel erg scheel bezig, of zijn ze bezig om delen van de blindegeleidelijnen in de hal te verwijderen (en later opnieuw aan te leggen)?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #14
Ik zou gewoon met mijn creditcard reizen daar.waldo79 schreef:En voor wat betreft die tweede zal je zelf moeten uitmaken wat het verstandigste is in Londen.
Hoe vaak ga je reizen?
Ga je vaak buiten de zones 1-2?
Kijk eens op deze pagina.
Overigens vind ik het geen probleem om mensen te hulp te komen, maar zo'n vraag heb je met 5 seconden zoeken op Google zelf beantwoord...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #14
Wat betreft London. De prijs van een dagkaart is afhankelijk van het aantal zones. Als je reist met de Oyster Card of de contactloze chip op je betaalpas betaal je per rit. Echter zit ook hier een dagmax aan. Deze is wel iets hoger dan de prijs van een dagkaart.
Grote voordeel is de flexibiliteit. Een zone meer geen probleem. Minder ritten goedkoper uit dan een dagkaart.
Grote voordeel is de flexibiliteit. Een zone meer geen probleem. Minder ritten goedkoper uit dan een dagkaart.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Korte vragen #14
Dat is niet waar; Oyster card is altijd gelijk in prijs of voordeliger dan losse kaartjes; nooit duurder.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Ze hebben vorige week de blindegeleidelijn wel iets aangepast omdat er een nieuw scherm in de hal staatVIRM schreef:Nog even een vraagje voro de regelmatige (mede-)bezoekers van Den Haag Centraal: was ik vandaag heel erg scheel bezig, of zijn ze bezig om delen van de blindegeleidelijnen in de hal te verwijderen (en later opnieuw aan te leggen)?
Re: Korte vragen #14
ze hebben inderdaad het prijshuis aangepast. (zo vaak kijk ik niet naar de tarieven) Op dit moment is contactloos betalen altijd goedkoper dan het aanschaffen van een dagkaart.Reiziger Delft schreef:Dat is niet waar; Oyster card is altijd gelijk in prijs of voordeliger dan losse kaartjes; nooit duurder.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8602
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Als ik met een Kruidvat-dagkaart naar Luik wil reizen, dan stap ik in Maastricht over van NS naar NMBS. Moet ik in Maastricht uit- en weer inchecken en zo ja, hoe zit dat dan bij de NMBS? Of moet ik gewoon ingecheckt blijven bij NS, ondanks dat in met NMBS reis (en voor het traject Visé Grens - Luik wel een kaartje koop)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #14
Je kunt in Eijsden even in-en uitchecken. Wel even het personeel inlichten, anders rijden ze zonder jou weg (A)
Re: Korte vragen #14
Van uitchecken in Maastricht wordt ook geen probleem gemaakt, de apparatuur van de treinbegeleider(s) kan alleen MOBIB-kaarten en Belgische eID-kaarten uitlezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #14
Dat is waar, de treinbegeleiders reageerden schouderophalend op mijn Weekend Vrij
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Formeel gezien stap je in Maastricht over van NS naar NS (pas vanaf de grens is NMBS de vervoerder), dan hoef je dus niet uit/in te checken.Milco schreef:Als ik met een Kruidvat-dagkaart naar Luik wil reizen, dan stap ik in Maastricht over van NS naar NMBS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #14
Op je begin station inchecken, en op de terugweg op je eindstation weer uitchecken. Wel een internationaal vervoersbewijs kopen voor je gehele traject, met het Nederlandse gedeelte 100% korting.Milco schreef:Als ik met een Kruidvat-dagkaart naar Luik wil reizen, dan stap ik in Maastricht over van NS naar NMBS. Moet ik in Maastricht uit- en weer inchecken en zo ja, hoe zit dat dan bij de NMBS? Of moet ik gewoon ingecheckt blijven bij NS, ondanks dat in met NMBS reis (en voor het traject Visé Grens - Luik wel een kaartje koop)?
http://www.nsinternational.nl/nl/ticket ... -chipkaart
Hier staat voor alle kaartsoorten hoe je moet handelen als je naar het buitenland reist.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten