Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Berk-24 »

sirvinniei schreef:Ik vind het gek dat deze concessie zo verlieslatend is, want buiten de spits is de bediening redelijk uitgekleed, veel kernen worden in het weekend en savonds niet aangedaan terwijl dat in veel concessies een vereiste is.
Als ik zo op de wiki kijk worden de kernen van een redelijke omvang (>5000 inwoners) ook 's avonds en op zondag bedient, hetzij met een tragere bus of slechtere aansluitingen. Redelijk vergelijkbaar met andere concessies. Alleen Zeeland, Oost-Brabant en Veluwe springen er op een negatieve manier uit. De eerste twee door te weinig vervoer in de stille uren, de laatste door teveel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Ik vind het gek dat deze concessie zo verlieslatend is, want buiten de spits is de bediening redelijk uitgekleed, veel kernen worden in het weekend en savonds niet aangedaan terwijl dat in veel concessies een vereiste is.
Welke kernen dan? In het oostelijk deel kom ik zogauw alleen op Austerlitz op zondag. Verder komt overal wel altijd een bus maar worden niet alle verbindingen geboden. (Bv. Elst - Veenendaal rijdt niet altijd, maar beide kernen zijn wel altijd per bus te bereiken).
En in het westen rijden alleen de taxibuslijntjes helemaal niet op sommige momenten. Maar een lijn als 73 is in het nieuwe PvE nieteens verplicht meer meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Berk-24 »

Ik denk dat het probleem zit in de inzet van taxibusjes in plaats van buurtbussen. Taxibussen zijn erg duur in vergelijking tot buurtbussen. Daar valt gemakkelijk op te bezuinigen en veel reizigers merken daar overigens niks van.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Berk-24 schreef:
sirvinniei schreef:Ik vind het gek dat deze concessie zo verlieslatend is, want buiten de spits is de bediening redelijk uitgekleed, veel kernen worden in het weekend en savonds niet aangedaan terwijl dat in veel concessies een vereiste is.
Als ik zo op de wiki kijk worden de kernen van een redelijke omvang (>5000 inwoners) ook 's avonds en op zondag bedient, hetzij met een tragere bus of slechtere aansluitingen. Redelijk vergelijkbaar met andere concessies. Alleen Zeeland, Oost-Brabant en Veluwe springen er op een negatieve manier uit. De eerste twee door te weinig vervoer in de stille uren, de laatste door teveel.
en friesland ;) (in Zeeland zijn trouwens alle dorpen met ov/haltitaxi 16/7 te bereiken)
Maar ja, jullie hebben inderdaad gelijk, ik reis vooral in Gelderland en Utrecht dus ik vergelijk het waarschijnlijk te veel met de Veluwe.
Berk-24 schreef:Ik denk dat het probleem zit in de inzet van taxibusjes in plaats van buurtbussen. Taxibussen zijn erg duur in vergelijking tot buurtbussen. Daar valt gemakkelijk op te bezuinigen en veel reizigers merken daar overigens niks van.
maar legaal gezien mag je betaald personeel niet vervangen door vrijwilligers
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Berk-24 schreef:Ik denk dat het probleem zit in de inzet van taxibusjes in plaats van buurtbussen. Taxibussen zijn erg duur in vergelijking tot buurtbussen. Daar valt gemakkelijk op te bezuinigen en veel reizigers merken daar overigens niks van.
Alleen rijden er relatief heel weinig taxibusjes in verhouding tot het totale lijnennet: alleen lijn 21 (Stadsbus Soest), 71 Soest - Soesterberg, 72 Soest - Bunschoten en 73 Soest - Eemnes. Allen dus ook nog eens vrij korte lijntjes met een vrij beperkte bedieningsperiode. Lijn 19 in Amersfoort is dan weer een vrij bijzonder geval.

Wat mij ook duur lijkt: de niet-hoofdlijnen in het oostelijk deel van de provincie rijden buiten de spits door met grote bussen terwijl het reizigersaanbod dat eigenlijk niet rechtvaardigt. En daarnaast is de stadsdienst van Amersfoort relatief traag, buiten de spits matig bezet en nogal fijnmazig. Maar ondanks de fijnmazigheid is 'ie ook sterk gericht op verbindingen van de wijk naar het station waardoor woon-werkverkeer binnen de stad relatief grote omwegen moet maken (als de werkplek überhaupt al met een bus bereikbaar is).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

In het westen rijden ook nog wat taxibusjes ;-)

Welke lijnen doel je op? 81/82/83?

Misschien is het een idee om net als in Apeldoorn in Amersfoort met lussen van 28 minuten te rijden. Apeldoorn en Amersfoort zijn vergelijkbaar in grootte. Dit geeft goede overstappen tussen alle stadsbussen. Daarnaast kan in mijn ogen de Stadsdienst van Amersfoort ook wel redelijk versobert worden qua aantal lijnen, waarmee er misschien meer over grotere wegen gereden kan worden.
Ik heb geen onderschrift
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Ronald »

Probleem is dat een lus al snel langer dan een half uur duurt, omdat het station niet in het midden van de stad ligt. Verder liggen de grotere wegen in het noorden van de stad niet dusdanig handig dat je de wijken er goed en snel mee bedient.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Berk-24 »

Daarbij is Apeldoorn door haar ruimtelijke, circelvormige en symmetrische structuur zonder veel barrières een van de fijnste niet-geplande steden voor een stadsdienst. Amersfoort heeft deze voordelen niet, dus een stadsienst is daar lastiger op te zetten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:In het westen rijden ook nog wat taxibusjes ;-)
Ook maar drie lijntjes he.
Welke lijnen doel je op? 81/82/83?
Inderdaad, waarbij ik dan nog het meest m'n twijfels bij de levensvatbaarheid van 81 heb.
Misschien is het een idee om net als in Apeldoorn in Amersfoort met lussen van 28 minuten te rijden. Apeldoorn en Amersfoort zijn vergelijkbaar in grootte. Dit geeft goede overstappen tussen alle stadsbussen.
Het probleem zijn eigenlijk niet de overstappen (de stadsbussen zijn toch nog heel redelijk rond dezelfde tijd bij het centrum of station waar je kunt overstappen) maar eerder de omwegen die je moet maken als je een bestemming hebt die niet op de lijn waar je aan woont ligt. Om maar een willekeurig voorbeeld te nemen: als je woont in Schuilenburg en werkt op De Hoef ben je met de auto in 6 minuten op je werk. Met het OV doe je hier maarliefst 27 minuten over, da's net 5 minuten sneller dan gaan lopen :shock: Net zoiets is dat ik vanuit de rand van het centrum op de fiets sneller in Vathorst ben dan wanneer ik eerst naar de Varkensmarkt loop en dan lijn 5 pak.
Daarnaast kan in mijn ogen de Stadsdienst van Amersfoort ook wel redelijk versobert worden qua aantal lijnen, waarmee er misschien meer over grotere wegen gereden kan worden.
Als je de stadsdienst optimaler wilt maken moet je juist niet puur over de grote wegen gaan rijden en heb je eigenlijk eerder meer lijnen nodig. Sommige lijnen zijn nu bv. suboptimaal omdat je zit met veel geslinger om overal een beetje in de buurt te komen. De huidige lijn 8 was bijvoorbeeld zinvol toen de ziekenhuislocatie Elisabeth er nog was, maar nu voegt een verbinding tussen het Vermeer-/Leusderkwartier en Schuilenburg niet zoveel toe. Maargoed, dat gaat al meer richting een hersenspinseltopic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:
Welke lijnen doel je op? 81/82/83?
Inderdaad, waarbij ik dan nog het meest m'n twijfels bij de levensvatbaarheid van 81 heb.
Als wekelijks gebruiker van 81 kan ik daarmee instemmen. In de spits heeft deze bus nog wel een groot aantal reizigers, maar deze reizen in een sterke spitsrichting. Buiten de spitsrichting zit hij vaak (bijna) leeg. Ik zie hem liever ingekort worden tot Doorn-Veenendaal en met kleiner materieel gereden worden, en dan voor de bediening van Austerlitz een bus die naar woudenberg gaat doortrekken over de traayweg naar driebergen(-zeist) deze route biedt een snellere verbinding voor reizigers Austerlitz/Woudenberg-Driebergen Zeist.

Over stadsdiensten gesproken, ik snap niet dat ze in Utrecht zoveel stadsdiensten hebben voor kleine plaatsen. Hiermee doel ik op Driebergen, Vleuten, Bilthoven en Soest.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Daarvan valt er maar eentje in deze concessie overigens, maar om 't in Soest nu een stadsdienst te noemen is een groot woord. 't gaat daar om welgeteld één lijn want 70 en 74 zijn immers gewoon streeklijnen die ook de bediening van Soest verzorgen. Kennelijk is er vraag naar want lijn 74 rijdt op bepaalde momenten vaker binnen Soest dan tussen Soest en Amersfoort.
Zowel in Driebergen en Bilthoven zijn het stukjes die van een streeklijn afgeknipt zijn vanwege het verschil in vraag waardoor los exploiteren gunstiger was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

De stadsbus in Driebergen hoort de volgende concessieperiode bij Provincie Utrecht Bus.
Het ging mij eigenlijk om lijn 21. Die wordt met 8-persoonsbusjes gereden en rijdt redelijk parallel aan lijn 70.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

21 bedient vooral het bedrijventerrein in Soest, het doorrijden naar Soest-Zuid (redelijk parallel inderdaad) zit 'm in de aansluitingen. Een inkorting tot dat bedrijventerrein heeft ook weinig zin omdat je dan de helft van de tijd stilstaat op Soestdijk Noord.
Je had voorheen ook nog een stadslijn 22 in Soest trouwens, maar die is al een aantal jaren met lijn 74 samengevoegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

Daniel schreef:Zowel in Driebergen en Bilthoven zijn het stukjes die van een streeklijn afgeknipt zijn vanwege het verschil in vraag waardoor los exploiteren gunstiger was.
Die lijn in Driebergen (75) is nu in de praktijk in de spits weer gekoppeld aan andere streeklijnen, omdat een grote bus nodig was. Dat er buiten de spits met de huidige frequentie (2x per uur) soms teveel reizigers zijn voor het 8-persoonsbusje zegt toch wel wat over deze lijn. Ik ben bang dat het succes van deze lijn snel voorbij zal zijn als de lijn binnen de provinciale aanbesteding gaat vallen...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Buzzer schreef:
Ezra schreef:
Statler Rail schreef:Bussen in de nieuwe concessie Utrecht mogen maximaal 12 jaar oud zijn en moeten aan EEV voldoen. Voor de scholierenlijnen geldt de leeftijdsgrens niet.

Het betekent dus dat er niet per se bussen gekocht moeten worden; de bestaande bussen kunnen blijven rijden, of er kunnen bussen uit andere concessiegebieden worden doorgeschoven. Ook de komende jaren komen er nog genoeg bussen vrij in de diverse concessies in Nederland. Materieel telt ook niet zo zwaar mee in de gunningscriteria: inclusief duurzaamheidsplan gaat het om slechts 10 procent van de punten. Deze aanbesteding draait om kwantiteit, niet kwaliteit.
In het PvE hebben bussen die Euro VI gas hebben de hoogste wegingsfactor (5,0 ten opzichte van Euro VI diesel (4,7), EEV gas (2,3) en EEV diesel (0)). De kans is dus het grootst dat er Euro VI gasbussen worden aangeschaft. Wat zou dan kunnen: MAN, Mercedes..........
De emissieberekening van de busvloot:
Emissiecategorie = wegingsfactor
EEV diesel = 0
EEV gas = 2,3
Euro VI diesel = 4,7
Euro VI gas = 5
Hybride = 5
Elektrisch = 5
Ja..............

sirvinniei schreef:Ik vind het gek dat deze concessie zo verlieslatend is, want buiten de spits is de bediening redelijk uitgekleed, veel kernen worden in het weekend en savonds niet aangedaan terwijl dat in veel concessies een vereiste is.
Het probleem bij deze concessie is dat bepaalde gebieden een basisbediening moeten hebben (Volgens mij wordt dat kernnet genoemd), terwijl er weinig mensen van de bus gebruik maken.
Berk-24 schreef:Daarbij is Apeldoorn door haar ruimtelijke, circelvormige en symmetrische structuur zonder veel barrières een van de fijnste niet-geplande steden voor een stadsdienst. Amersfoort heeft deze voordelen niet, dus een stadsienst is daar lastiger op te zetten.
Ondanks deze niet- ringstructuur rijden de lijnen 2,3,4 en 6 toch in een ringvorm door de wijken die zij bedienen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

matti93 schreef:
Daniel schreef:Zowel in Driebergen en Bilthoven zijn het stukjes die van een streeklijn afgeknipt zijn vanwege het verschil in vraag waardoor los exploiteren gunstiger was.
Die lijn in Driebergen (75) is nu in de praktijk in de spits weer gekoppeld aan andere streeklijnen, omdat een grote bus nodig was. Dat er buiten de spits met de huidige frequentie (2x per uur) soms teveel reizigers zijn voor het 8-persoonsbusje zegt toch wel wat over deze lijn. Ik ben bang dat het succes van deze lijn snel voorbij zal zijn als de lijn binnen de provinciale aanbesteding gaat vallen...
Vroeger was deze lijn gekoppeld aan een van de twee ritten van lijn 74 (BRU, geel) die tot Driebergen reed en werden deze ritten dus gereden met een grote bus.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:21 bedient vooral het bedrijventerrein in Soest, het doorrijden naar Soest-Zuid (redelijk parallel inderdaad) zit 'm in de aansluitingen. Een inkorting tot dat bedrijventerrein heeft ook weinig zin omdat je dan de helft van de tijd stilstaat op Soestdijk Noord.
Je had voorheen ook nog een stadslijn 22 in Soest trouwens, maar die is al een aantal jaren met lijn 74 samengevoegd.
Kan je 70 dan niet omleggen naar het industrieterrein?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Berk-24 schreef:Daarbij is Apeldoorn door haar ruimtelijke, circelvormige en symmetrische structuur zonder veel barrières een van de fijnste niet-geplande steden voor een stadsdienst. Amersfoort heeft deze voordelen niet, dus een stadsienst is daar lastiger op te zetten.
Dat is ook de reden dat het lijnennet de laatste jaren eigenlijk niet verandert is in Apeldoorn. Maar in Amersfoort deze stadsdienstvorm toepassen wordt nogal lastig. Maar denk dat een hervisie van het lijnennet in Amersfoort wel nodig is. Sowieso een frequentie van 4x/uur van sommige lijnen in de vakantie. Zag bijna alle stadsbussen (half) leeg rijden, zonde van het geld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

sirvinniei schreef:
Daniel schreef:21 bedient vooral het bedrijventerrein in Soest, het doorrijden naar Soest-Zuid (redelijk parallel inderdaad) zit 'm in de aansluitingen. Een inkorting tot dat bedrijventerrein heeft ook weinig zin omdat je dan de helft van de tijd stilstaat op Soestdijk Noord.
Je had voorheen ook nog een stadslijn 22 in Soest trouwens, maar die is al een aantal jaren met lijn 74 samengevoegd.
Kan je 70 dan niet omleggen naar het industrieterrein?
Lijn 70 omleggen naar een route via het industrieterrein lijkt geen optie:
- De route is langer
- Dierenpark Amersfoort verliest zijn busverbinding
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lees het bericht dat ik quote, ik bedoel het industrieterrein van Soest. Niet Isselt.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Ook dat is geen optie want dan heb je weer een andere lijn nodig om de noordwestelijke wijken in Soest te bedienen. Het bedrijventerrein in Soest ligt namelijk precies op het stuk waar 21 en 70 de minste parallelliteit hebben.
De situatie in Soest is nu juist redelijk ideaal qua knopen omdat alle routes tussen Soest Zuid en Soestdijk Noord ongeveer evenveel tijd kosten. Daarom is inkorten van lijn 21 tot bedrijventerrein - Soestdijk Noord ook nooit echt optimaal te krijgen: In de tijd die je over houdt staat die bus dan alleen maar te wachten en kan je ´m niet ergens anders nuttig gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zonnig »

sirvinniei schreef:Lees het bericht dat ik quote, ik bedoel het industrieterrein van Soest. Niet Isselt.
Sorry, inderdaad niet goed gelezen.

Is het misschien een optie om de in Soestdijk Noord eindigende ritten van lijn 70 te verleggen via het industrieterrein Soest? Ik Schiet maar wat in.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

regenmaker schreef:
Berk-24 schreef:Daarbij is Apeldoorn door haar ruimtelijke, circelvormige en symmetrische structuur zonder veel barrières een van de fijnste niet-geplande steden voor een stadsdienst. Amersfoort heeft deze voordelen niet, dus een stadsdienst is daar lastiger op te zetten.
Dat is ook de reden dat het lijnennet de laatste jaren eigenlijk niet verandert is in Apeldoorn. Maar in Amersfoort deze stadsdienstvorm toepassen wordt nogal lastig. Maar denk dat een hervisie van het lijnennet in Amersfoort wel nodig is. Sowieso een frequentie van 4x/uur van sommige lijnen in de vakantie. Zag bijna alle stadsbussen (half) leeg rijden, zonde van het geld.
Dit was een eis in de huidige PvE geloof ik. Ik vind deze concessie beter gemaakt, dan de concessie ZuidOost-Brabant als het gaat om vraagafhankelijk aanbod. Ben benieuwd of je ook mag voorstellen als vervoerder om combilijnen met Stad Utrecht te maken (voorbeeld lijn 51 doortrekken naar Veenendaal met een gestrektere route in de dorpen door de route van lijn 50 standaard te nemen).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

CamilleKreemers schreef:Dit was een eis in de huidige PvE geloof ik. Ik vind deze concessie beter gemaakt, dan de concessie ZuidOost-Brabant als het gaat om vraagafhankelijk aanbod. Ben benieuwd of je ook mag voorstellen als vervoerder om combilijnen met Stad Utrecht te maken (voorbeeld lijn 51 doortrekken naar Veenendaal met een gestrektere route in de dorpen door de route van lijn 50 standaard te nemen).
Je bedoelt dat stadsbussen in de vakanties minder vaak rijden een eis is in het PvE?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

CamilleKreemers schreef:
regenmaker schreef:
Berk-24 schreef:Daarbij is Apeldoorn door haar ruimtelijke, circelvormige en symmetrische structuur zonder veel barrières een van de fijnste niet-geplande steden voor een stadsdienst. Amersfoort heeft deze voordelen niet, dus een stadsdienst is daar lastiger op te zetten.
Dat is ook de reden dat het lijnennet de laatste jaren eigenlijk niet verandert is in Apeldoorn. Maar in Amersfoort deze stadsdienstvorm toepassen wordt nogal lastig. Maar denk dat een hervisie van het lijnennet in Amersfoort wel nodig is. Sowieso een frequentie van 4x/uur van sommige lijnen in de vakantie. Zag bijna alle stadsbussen (half) leeg rijden, zonde van het geld.
Dit was een eis in de huidige PvE geloof ik. Ik vind deze concessie beter gemaakt, dan de concessie ZuidOost-Brabant als het gaat om vraagafhankelijk aanbod. Ben benieuwd of je ook mag voorstellen als vervoerder om combilijnen met Stad Utrecht te maken (voorbeeld lijn 51 doortrekken naar Veenendaal met een gestrektere route in de dorpen door de route van lijn 50 standaard te nemen).
Ik snap je niet helemaal. Bedoel je als qbuzz de aanbesteding wint?
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten