Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto's)

Bericht door Mr-W »

Mijn dag begon relatief laat met de s1900 naar Breda. Had dezelfde conducteur als tussen Alphen aan de Rijn en Gouda en hij herkende mij nog *O*
In Breda kwam ik een paar niet nader te noemen medeforumers tegen en maakte ik nog wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Na te hebben bijgepraat scheidde onze wegen weer en ging ik door naar Roosendaal. Meteen bij het vertrek van de s3600 was er S&V controle, in de DDZ motorbak alleen al zaten 2 zwartrijders :')
Afbeelding
In Roosendaal maakte ik nog een foto van de Varkensneus naar Kapellen.
Afbeelding
En even later kwam de Zeelandexpress binnen rijden.
Afbeelding
In Middelburg uitgestapt en nog wat foto's gemaakt in het centrum.
CXX 8860
Afbeelding
De Lange Jan gezien vanuit de Nieuwstraat.
Afbeelding
De Londensekaai
Afbeelding
Helaas waren de winkels dicht in Middelburg, waaronder de bolusleverancier van plan-v444 :(
Dus daarom maar de s2600 weer verder genomen naar Vlissingen
Afbeelding
Met mooi uitzicht over de Westerschelde ben ik naar Vlissingen gelopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vlissingen kent een bewogen geschiedenis door de strategische ligging aan de Westerschelde, wat zichtbaar is in de stad. Tijdens de Tweede Wereldoorlog is er hard gevochten om de stad en op de Westerschelde om de strategisch gelegen haven van Antwerpen te bevrijden. Als herinnering aan de bevrijders is het ''Uncle Beach" monument neergezet.
Afbeelding
Een paar meter verderop staat de Oranjemolen (<1699) en de enig overgebleven molen in Vlissingen. Tevens is het de dichtst bij zee gelegen molen van Nederland. Diverse malen heeft de molen last gehad van oorlogsgeweld. Zo bevind zich een kogel afkomstig van de Engelse vloot in 1809 zich in de zuidwestkant van de molen bevinden. Ook zijn er sporen van de Tweede Wereldoorlog te vinden.
Afbeelding
De Jachthaven van Vlissingen
Afbeelding
Hierna liep ik naar het standbeeld van Michiel de Ruyter. De bekendste zeeheld uit de Nederlandse geschiedenis en geboren in Vlissingen.
Afbeelding
Dit geinig treintje rijdt voor touristen rond met gratis wifi 8-)
Afbeelding
Even later kwam er een optocht voorbij van mensen in traditonele klederdracht ter ere van het 700 jarig bestaan van Vlissingen.(was er op de 4e dag)
Heb er geen foto's van gemaakt. Maar wel van de St Jacobskerk uit 1308, waar Michiel de Ruyter is gedoopt en getrouwd.
Afbeelding
Na nog even te hebben rond geslenterd was het tijd om weer naar huis te gaan. Op het Scheldeplein net naast de drukke Coffeeshop en de Domino's nam ik bus 56 naar Middelburg en samen met mij stapte nog 4 andere de bus in.
Afbeelding
In Middelburg zette ik mijn bus nog op de foto. Had een fijn ritje in een voor Zeeuwse begrippen drukke bus.
Afbeelding
Afbeelding
In de trein was het zeer druk door de combinatie van 6 bakken VIRM, Studenten en toeristen die weer terug naar huis gingen.
In Breda nog een foto gemaakt van lijn 19 en het treinvervangend vervoer naar Noorderkempen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de s1900 viel het me op dat er veel Duitsers waren die moesten overstappen op de ICE of de Euroregiobahn.
Afbeelding
In Helmond ben ik uitgestapt na een relaxt dagje Zeeland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door isadora »

Een mooi dagje Zeeland, een leuk verslag met mooie kiekjes.
En gelukkig ook een paar van het schitterende Middelburg. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door Timon91 »

Leuk verslag, leest lekker weg :) Goed werk :pos:
Mijn Flickr account.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door Mr-W »

isadora schreef: En gelukkig ook een paar van het schitterende Middelburg. :pos:
Zeker,ergens was het wel fijn dat de winkels in Middelburg dicht waren, hierdoor was het lekker rustig en kon ik beter fotograferen :pos:.
Timon91 schreef:Leuk verslag, leest lekker weg :) Goed werk :pos:
isadora schreef:Een mooi dagje Zeeland, een leuk verslag met mooie kiekjes.
Beide bedankt voor de complimenten :) :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door julsteren »

Leuk :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door Cookie »

Mooi verslag :pos:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Vlissingen, een 700 jaar en 4 dagen oude stad. (25 foto'

Bericht door Zugführer »

Leuk verslagje, afwisselende foto's :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten