Zelf heb ik Märklin, om de zeer simpele reden dat mijn vader en opa dat ook al hadden en ik er dus 'ingerold' ben.

Märklin bouwt nog steeds H0...STF schreef:Komt nog bij dat Marklink HO niet meer gemaakt wordt, toch?
BR628 schreef:Bouw je dan je loks allemaal om naar het andere systeem? Want Roco en Märklin gaan niet samen op 1 baan..
Daantje schreef:Wij hadden thuis vooral Fleischmann maar ook wel wat Lima en Roco. Wij hadden dat en bewust geen Marklin omdat je op zo'n baan dan ook echt alleen Marklin kan laten rijden. Allemaal H0 overigens.
Ik ook niet hoor, afgezien van zo'n houten dingwebguy schreef:'t Lijkt wel alsof ik de enige ben zonder modeltreinen (of -geschiedenis)
Daan schreef:Märklin bouwt nog steeds H0...
deadlock schreef:Nee hoor. Als je de goede K-Rails koopt, kan je het zelfs (met een beetje creativiteit en soldeerwerk) vrij eenvoudig combineren. Op Märklin M-rails lieten wij altijd gelijkstroom e-locs de bovenleiding gebruiken en wisselstroom alle andere locs stroom van de rails halen. Op die manier heb je nooit en te nimmer lus-problemen
Daantje schreef:Maar waarom zou je zoveel moeite doen om een Marklin-treintje te kunnen laten rijden als je probleemloos en zonder extra inspanningen niet-Marklin treinen samen kan laten rijden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten