Mag ik even kwijt #175

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door deadlock »

Zo, eindelijk thuis. Wat is het toch fijn om op de brommer te zijn vanaf het station. In 8 minuten thuis en het grootste gedeelte van de tijd kwijt zijn met lopen naar de desbetreffende brommer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:Verder metro 1 & 14 (Banden + Volautomagisch).
Lijn 14 vond ik (als 14-jarige) wel vet ja, vooral tussen Gare du Nord en Châtelet: dat is een vrij lang traject en nog op best hoge snelheid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door ODRAIL »

De eerste (en ook meteen de laatste) keer dat ik in Parijs geweest ben is alweer 22 jaar geleden :? :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:
Thom91 schreef:Verder metro 1 & 14 (Banden + Volautomagisch).
Lijn 14 vond ik (als 14-jarige) wel vet ja, vooral tussen Gare du Nord en Châtelet: dat is een vrij lang traject en nog op best hoge snelheid.
Ye
In de spits kan je de voorgaande of achteropkomende metro zien als je van La Defense naar Etoile reist of andersom. Super vet.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Suus »

Niet om het een of ander, maar metrolijn 14 komt toch niet bij Gare du Nord :P
KM46 schreef:De eerste (en ook meteen de laatste) keer dat ik in Parijs geweest ben is alweer 22 jaar geleden :? :wink: .
Waar wacht je nog op. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je groene kreeft geserveerd krijgt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Thom91 »

Het zal ongetwijfeld Gare de Lyon moeten zijn ;)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Michael »

Vandaag 2 maanden samen met mijn vriendin *O*
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door JWM »

Opmerkelijk dat de dagkoersen mee stijgen met de profileringscampagne van Halbe Zijlstra: http://www.ipsos-nederland.nl/ipsos-pol ... -deze-week

Het zou mij niet verbazen als het volgende kabinet uit VVD. CDA en D66 gaat bestaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Ardan »

Zo. Zes weken mijn beste vriend opgevangen bij mij thuis, maar nu heeft hij weer een eigen huisje :) En ik mijn Residentie weer voor mezelf :) Zal wel even omschakelen worden xD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door isadora »

Sterkte, gelukgewenst,.......ik weet even niet, wat ik nu precies moet zeggen. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Michael »

Zo, ik heb nu ook Android 5.0 op mijn Samsung Galaxy S4 staan.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door chemie »

JWM schreef:Opmerkelijk dat de dagkoersen mee stijgen met de profileringscampagne van Halbe Zijlstra: http://www.ipsos-nederland.nl/ipsos-pol ... -deze-week

Het zou mij niet verbazen als het volgende kabinet uit VVD. CDA en D66 gaat bestaan.
Nog meer marktwerking *bus* *bus* *bus* Wat een feest.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door JWM »

Zolang links bestaat uit de PvdA die met alle winden mee waait, GroenLinks die met zichzelf in de knoop zit en de SP die veel te ideologisch is om een echt grote kiezersmassa aan te trekken zijn er straks weinig andere opties.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:Het zal ongetwijfeld Gare de Lyon moeten zijn ;)
Ehm, ja. :wink:
JWM schreef:Opmerkelijk dat de dagkoersen mee stijgen met de profileringscampagne van Halbe Zijlstra: http://www.ipsos-nederland.nl/ipsos-pol ... -deze-week

Het zou mij niet verbazen als het volgende kabinet uit VVD. CDA en D66 gaat bestaan.
Ik snap niet dat de PvdA zo veel verliest, terwijl de VVD nagenoeg gelijk (en de grootste partij) blijft. :?
Ze zijn toch beide verantwoordelijk voor het huidige beleid?! :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Vinny »

JWM schreef:Zolang links bestaat uit de PvdA die met alle winden mee waait, GroenLinks die met zichzelf in de knoop zit en de SP die veel te ideologisch is om een echt grote kiezersmassa aan te trekken zijn er straks weinig andere opties.
De SP is de enige politieke partij die wezenlijk links is. De PVV is de enige politieke partij die wezenlijk rechts is. De andere politieke partijen komen qua inhoudelijke standpunten voor 95% met elkaar overeen. Ik definieer dat als "het grote midden".
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door AppleMoose »

En zolang die partijen voor 95% met elkaar eens zijn en dus makkelijk met elkaar samenwerken, is het voor hen heel makkelijk te blijven volhouden met te zeggen dat de SP niet bereid is compromissen te sluiten. Hoewel het wel steeds moeilijker wordt om dat vol te blijven houden nu de SP in steeds meer gemeenten, steden (waaronder Amsterdam en Utrecht) en provincies meebestuurt. Juist ook met die partijen die het hardst roepen dat met de SP niet te praten valt. Terwijl, als je met de lokale vertegenwoordigers van die partijen spreekt, zij best enthousiast zijn over de SP. "Je weet wat je aan ze hebt" en "Bij de SP geldt afspraak is afspraak" zijn veel gehoorde complimenten.

Ja, ik realiseer me dat lokaal besturen anders is dan landelijk besturen, maar ik ben er van overtuigd dat er qua mentaliteit en bereidheid om te besturen landelijk niet minder is dan lokaal en dat er genoeg kwaliteit is binnen de partij om ook echt mee te kunnen regeren.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Suus »

Hoe goed lokaal bestuur functioneert hangt ook heel erg af per gemeente. Als de verhoudingen verziekt zijn dan komt er van besturen gewoon niet zo veel terecht. Wat dat betreft is dat echt een probleem wat in veel gemeentes de kop op steekt en ook de Tweede Kamer heeft er een handje van tegenwoordig. Hoeveel afsplitsingen hebben we daar tegenwoordig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door AppleMoose »

De Tweede Kamer wordt ook steeds meer als springplank gezien voor een verdere carrière en als een makkelijke manier om geld binnen te harken (riante vergoeding en wachtgeldregelingen). Die motieven zul je minder snel bij SP-leden vinden wegens de afdrachtregeling (flink deel van je loon gaat naar de partij) en je sowieso niet zo heel snel op een verkiesbare plaats terecht komt.

Maar eigenlijk zijn die afsplitsingen en hele kleine one-issuepartijtjes (50-plus o.a.) een perfecte afspiegeling van de maatschappij waar het steeds meer om eigen belang draait en je jezelf steeds meer moet profileren en het algemene belang steeds meer uit het oog wordt verloren of als "minder belangrijk" beschouwd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: De PVV is de enige politieke partij die wezenlijk rechts is.
Dat ben ik niet met je eens, want op sociaal/economisch vlak is de PVV een stuk linkser dan de VVD en vaak ook D66.

"Ronaldussen: In Zuid-Holland is er ook een coalitie van VVD, SP, D66 en CDA, dus regeren met de SP kan prima. Sterker nog: het is gewoon de vorige coalitie en blijkbaar beviel de samenwerking voor alle vier partijen zo goed, dat ze nog vier jaar met elkaar verder willen. :wink:
Aangezien de VVD in (zover ik kan zien) elke provincie in de coalitie zit, zitten er ook best wat samenwerkingen tussen de VVD en SP bij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door AppleMoose »

Klopt. In de provincies waar ze tot nu toe hebben bestuurd, is dat samen met de VVD geweest. Zuid-Holland gaan ze dus door, ook in Brabant wordt wederom een coalitie geadviseerd met zowel de VVD als de SP. In Groningen is de SP de grootste geworden maar kan ik over eventuele coalities nog niets vinden. Helaas valt de SP in Gelderland buiten boot.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:De SP is de enige politieke partij die wezenlijk links is. De PVV is de enige politieke partij die wezenlijk rechts is. De andere politieke partijen komen qua inhoudelijke standpunten voor 95% met elkaar overeen. Ik definieer dat als "het grote midden".
De PVV is zo links als de tyfus man :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:"Bij de SP geldt afspraak is afspraak"
Want rigiditeit is precies wat we nodig hebben in een landschap dat ontzettend snel verandert.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Thom91 »

Dat moment dat er een politieke discussie is en Deadlock nog niet gereageerd heeft weet je dat hij gaat reageren.
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door Hendrik »

Met ten minste twee posts na elkaar! 8-)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #175

Bericht door MdJ »

Ben ik nou de enige met een rokje aan vandaag? :(
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten