Het grote computertopic! #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Het grote computertopic! #16

Bericht door Hainje »

Ga je mond spoelen met groene zeep! >:(
Laatst gewijzigd door Hainje op di 31 mar 2015, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Ik wil ook glasvezel. Gbit up :bob:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Hainje schreef:Ga je mond spoelen met groene zeep! :@
Hou je muil :D Ziggo is fantastisch :D 200Mbit en ik haal meestal meer dan dat LIEFDE <3
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Hou zelf je waffel dicht :D
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Hainje schreef:Hou zelf je waffel dicht :D
Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Ga je mond spoelen met groene zeep! >:(
Ziggo heeft de boel duizend keer beter voor elkaar dan UPC. Dat bedrijf denkt doden tot leven te kunnen wekken en is in staat twee tv-abonnementen op één fysieke aansluiting toe te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

UPC en Ziggo zijn toch één bedrijf inmiddels?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Sinds 18 minuten zou de merknaam UPC niet meer moeten bestaan als het goed is.

Maar zover ik het begrijp is het nu de Ziggo-administratie op het UPC-netwerk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Bee schreef:
Hainje schreef:Ga je mond spoelen met groene zeep! >:(
Ziggo heeft de boel duizend keer beter voor elkaar dan UPC. Dat bedrijf denkt doden tot leven te kunnen wekken en is in staat twee tv-abonnementen op één fysieke aansluiting toe te staan.
Dat is niet alleen technisch mogelijk maar zelfs verplicht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Deze post is geplaatst met behulp van Spartan. :)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door isadora »

En deze met behulp van Rennies.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Geert schreef:Ik zou graag zien dat in Den Haag eens glasvezel wordt aangelegd. Hier is het ook maar een 15 Mbit ADSL-lijntje, en voorlopig heeft KPN ook nog geen upgradeplannen :(
Er is hoop: http://tweakers.net/nieuws/102229/kpn-b ... twerk.html :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Ronald »

Weet iemand een goede fotoviewer voor Android? Bij mij deugt er niet één: Bij de een kun je niet doorbladeren, de ander vindt "Zwaagwesteinde.jpg" - "Zwolle_1.jpg" - "Amersfoort.jpg" een goede alfabetische volgorde (waarbij "Zwolle.jpg" ook in de map zit) en weer een andere opent de foto "Enghien.jpg" als je "Aalst.jpg" aantikt (eigenlijk bij alle foto's in de map België opent 'ie "Enghien.jpg", welke van de 500 foto's je ook kiest :-( ).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Ik mag hopen dat er de komende jaren niet tot nauwelijks meer iets bij hoeft te komen aan stopcontacten, netwerkapparatuur en kabels want het enige stukje vrije wand in ons kantoortje begint zo langzamerhand wel erg vol te raken (verder omlaag werken kan niet i.v.m. hoogwater).

Afbeelding

In een tweetal technische kasten op het veld heb ik vorige week ook al tamelijk zitten puzzelen om de extra apparatuur en kabels er bij te krijgen.

Tja, haast het enige wat kampeerders vandaag de dag belangrijk vinden is betrouwbaar en snel internet op de kampeerplaats...

Dat is overigens volgens mij echt een verschil tussen Nederland en Luxemburg; ik geloof dat zo'n beetje elk Nederlands huis naast de voordeur een meterkast heeft waar elektra, telefoon, TV, water, etc. gebundeld binnen komen. Hier in Luxemburg zie je zo'n ruimte vrijwel nooit. Het komt gewoon zomaar ergens binnen, in elke hoek van het gebouw zit wel iets van een meter o.i.d.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Stéphane schreef:Is er ook een kabelnetwerk in Luxemburg?
Kabel-TV en eventueel internet via diezelfde kabel is hier en daar wel mogelijk ja, o.a. bij ons in het dorp maar van een landelijke dekking kun je absoluut niet spreken, het zijn voornamelijk de steden die het hebben.
Wij hebben jaren geleden het abonnement (TV) opgezegd want ze sloten ons al vijf jaar achtereen gemiddeld zo'n drie keer per jaar af omdat we zogenaamd weer al maanden niet hadden betaald, het waren veelal dezelfde monteurs die de opdracht kregen onze kabel af te sluiten, die kregen er op het laatst echt de slappe lag van; op maandag ons afsluiten omdat we al meer dan drie maanden niet zouden hebben betaald, op dinsdag ons weer aansluiten omdat we al jaren keurig op tijd bleken te betalen.
In die tijd was internet via de kabel nog helemaal niet mogelijk maar je begrijpt wel dat we via zo'n maatschappij nooit en te nimmer internet zouden willen hebben...

Een van die monteurs begon er overigens na een tijdje niet eens meer aan, die kwam alleen nog binnenstappen om te zeggen dat ie van zijn chef ons eigenlijk moest afsluiten maar hij het onderhand wel best vond met die onzin.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Welja, omdat het kennelijk nog niet vol genoeg was kwam een monteur van onze internetprovider vanmorgen ook nog eens met drie apparaten binnen stappen, om de snellere internetverbinding in bedrijf te kunnen stellen. Een bonding modem, een of ander raadselachtig kastje en een grote switch (die switch heb ik er nadat hij vertrokken was gelijk weer tussenuit gehaald, dat ding diende nergens voor). Zal ik maar vast de bouwvergunning voor een dakkapel aanvragen? Zodat we eventuele uitbreidingen aan apparatuur tot extra hoog aan de wand kunnen hangen? :Y

De downloadsnelheid is keurig rond de 100 Mbps wat ze beloven maar de uploadsnelheid komt niet boven de 35 Mbps uit, vreemd dat ie niet wat meer richting de beloofde 50 Mbps gaat. Nou ja, het zal evengoed wel voldoende zijn. We verkeren sowieso zoals reeds gezegd al in een luxe positie ten opzichte van de meeste andere campings.

De hoeveelheid dataverkeer is nu ook afgekocht, voorheen was alles boven de 30 GB per maand tegen bijbetaling.
Haha, die 30 GB is in het hoogseizoen zelfs op de meest zonnige dag (=zeer weinig internetverkeer) binnen de twee dagen verbruikt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Het internet in het treinstel waar ik nu in zit (m8746) is zo snel dat ik het er stiekem van verdenk dat het een testtrein is voor het nieuwe 4G-internet waarmee NS nu bezig is :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Geloof niet dat dat een van de nummers was :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Welke treinen zijn testtrein dan? :P
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Heb helaas ook geen lijstje, en al helemaal niet een die ik kan delen :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

:(
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Het internet in het treinstel waar ik nu in zit (m8746) is zo snel dat ik het er stiekem van verdenk dat het een testtrein is voor het nieuwe 4G-internet waarmee NS nu bezig is :P
Waarom zou je dat gebruiken?
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Om te internetten natuurlijk.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Hallo 4G en immense databundels..
De 4G wifi van NS wordt beperkt tot max 150 kb/s per apparaat, dat is toch waanzinnig pauper..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Ik heb helemaal geen databundel. Maar ik maak wel regelmatig dankbaar gebruik van wifi in bus, metro of trein.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 28 gasten