Het grote computertopic! #16

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

150kb/s is ruim 8 mb per minuut. Dat lijkt mij heel redelijk voor het ophalen van e-mail of het bezoeken van een website. Als je wil streamen ga je maar lekker ergens anders heen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Het is en blijft waanzinnig pauper. Verder zit er namelijk ook een fair-use policy op wat betreft dataverbruik..
Komt wel goed schatje.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Prima dat jij het pauper vindt! Dan gebruik jij lekker je eigen 4G-verbinding en ik de wifi-verbinding van NS. Allebei blij! :lol:

Gaat het trouwens om kb of kB?
Laatst gewijzigd door Hendrik op vr 10 apr 2015, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

kbytes
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Thom91 schreef:Het is en blijft waanzinnig pauper. Verder zit er namelijk ook een fair-use policy op wat betreft dataverbruik..
Gast, het is gratis...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:Hallo 4G en immense databundels..
De 4G wifi van NS wordt beperkt tot max 150 kb/s per apparaat, dat is toch waanzinnig pauper..
Nee?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Het is en blijft waanzinnig pauper. Verder zit er namelijk ook een fair-use policy op wat betreft dataverbruik..
Gast, het is gratis...
De laatste keer dat het me überhaupt gelukt is om een verbinding met het internet te krijgen via die wifi in de trein kan ik niet meer herinneren.
Sowieso gebruik ik die wifi tegenwoordig hooguit nog op m'n tablet (die heeft niet anders) en dan is 't hopen dat de verbinding heel de rit Rotterdam - Amersfoort blijft werken bijvoorbeeld. Meestal niet dus...
Op m'n mobiel gebruik ik hooguit thuis nog weleens wifi om de updates binnen te halen, maar verder is 700 MB 4G zat (en in de trein ook een stuk sneller, zelfs op Utrecht Centraal, dan de NS wifi)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

We hebben het niet over het oude internet, maar over het nieuwe 4G-internet dat NS gaat uitrollen en waar nu al een paar anonieme testtreinen voor zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Sowieso heb ik de indruk dat de NS-wifi de laatste weken of maanden duidelijk beter presteert dan voorheen. OK, de snelheid is veelal erg laag, maar het lukt eigenlijk altijd om verbinding te maken en er worden tenminste bits en bytes verzonden! :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:
Thom91 schreef:Het is en blijft waanzinnig pauper. Verder zit er namelijk ook een fair-use policy op wat betreft dataverbruik..
Gast, het is gratis...
Ik gebruik het gelukkig ook niet :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daantje »

Buiten de spits is de wifi vaak heel redelijk. Bij de RET in de trams en metro ook steeds beter.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Hendrik schreef:Sowieso heb ik de indruk dat de NS-wifi de laatste weken of maanden duidelijk beter presteert dan voorheen. OK, de snelheid is veelal erg laag, maar het lukt eigenlijk altijd om verbinding te maken en er worden tenminste bits en bytes verzonden! :lol:
Dat komt door de FUP, die is als het goed is wel al overal live. Hadden ze jaren geleden moeten doen...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Er was toch altijd al een FUP of andersoortige begrenzing? :?:
Daantje schreef:Buiten de spits is de wifi vaak heel redelijk. Bij de RET in de trams en metro ook steeds beter.
Ik reis dagelijks tussen Zuidplein en Rotterdam Centraal met de metro, en het valt me op dat de wifi ondergronds duidelijk beter presteert dan bovengronds. :) Behalve bij Rotterdam Centraal dan, daar lijkt echt helemaal geen bereik te zijn...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

Zelf heb ik een telefoon gehad die het bovengronds beter deed dan in de metrotunnel. Heb het toestel maar snel ingeruild. voor een betere.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door waldo79 »

Doe jij dan aan internetten via een telefoon, KM46 :shock:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Hendrik schreef:Er was toch altijd al een FUP of andersoortige begrenzing? :?:
Ik geloof het niet, dat was het hele probleem. Wat er daardoor gebeurde is dat de bytes van de laatste niet bij de aanmeldserver kwamen en je dus er uberhaupt niet op kwam...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Aha! Dat had men inderdaad direct al moeten doen... :roll:

Edit: Goede timing van deze discussie:

NS gaat wifi in de trein sneller maken
Wifi in de trein wordt binnenkort in een groot deel van Nederland stabieler en sneller. De NS begint deze maand met het vervangen van de netwerkapparatuur in alle intercity's. In de loop van juli moet de klus klaar zijn.
[...]
http://nos.nl/artikel/2029673-ns-gaat-w ... maken.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

waldo79 schreef:Doe jij dan aan internetten via een telefoon, KM46 :shock:
Nee dat niet. Maar ik heb een vier jaar oude telefoon gehad die eind maart naar z'n grootje ging en daarmee had ik ondergronds zeer slecht verbinding mee met het bellen. Heb inmiddels een ander toestel en daar ben ik zeer blij mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Ik vind het niet vreemd dat een mobiel toestel onder de grond slechter werkt dan boven de grond. Er zitten dan meer hindernissen tussen jou en de zendmast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

Ja dat weet ik ook wel. Maar met mijn vier jaar oude toestel kreeg ik ondergronds (zowel in metrovoertuigen als op stations) kreeg ik op het laatste helemaal geen verbinding meer. En dat terwijl eerst bovengronds de verbinding prima was kreeg de laatste week dat ik hem gebruikte ook slecht verbinding. Dus vorige week maar een nieuw toestel gekocht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daantje »

Hendrik schreef:Er was toch altijd al een FUP of andersoortige begrenzing? :?:
Daantje schreef:Buiten de spits is de wifi vaak heel redelijk. Bij de RET in de trams en metro ook steeds beter.
Ik reis dagelijks tussen Zuidplein en Rotterdam Centraal met de metro, en het valt me op dat de wifi ondergronds duidelijk beter presteert dan bovengronds. :) Behalve bij Rotterdam Centraal dan, daar lijkt echt helemaal geen bereik te zijn...
Ik ging met lijn E van Rotterdam Centraal naar Leidschendam dus dat is bijna alleen maar bovengronds dus kan niet vergelijken. Op Rotterdam CS heb ik nog het beste bereik op de wifi van volgend mij de DE cafe in nationale nederlanden.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Ja maar die halen maar 'gewoon' rond de 100K aan IOPS. Ik heb hier bedrijfsmatig trouwens wel problemen mee omdat er geen controllers zijn die daar mee overweg kunnen. 100K tot 200K is wel de max ongeveer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Afbeelding
Afbeelding
Dit is dan nog via wifi. Ben benieuwd hoe het straks is als mijn desktop op het glasvezel is aangesloten. Afbeelding

(Heb abo voor 60Mb/s overigens)
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten