Als dat technisch kan (spanning op bovenleiding enzo) dan ben ik daar ook wel voor. De vraag is alleen, als het kon, hadden ze dat dan al niet allang gedaan?Vinny schreef:Ik denk zelf dat het beter is om de IC uit de Randstad door te trekken (eens per uur) naar Luik met tussenstops te Eijsden en Visé, zodat voor de bediening van deze grensplaatsjes er geen stoptrein hoeft te worden ingelegd.
Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
🍉
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Er is op dit moment geen geschikt materieel beschikbaar dat zowel de enorme reizigersvraag tussen Amsterdam en Utrecht kan verstouwen en bij Maastricht de grens over kan. In de de toekomst (ICNG?) kan dat natuurlijk anders zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
De NS en multicourant materieel is niet echt een gelukkig huwelijk. Vroeger werden de Ardennen-expressen natuurlijk gewoon met ICR gereden. Dan pleur je een andere loc voor je trein bij de grens en kan je weer verder rijden.
Maar goed de bediening van zowel Luik als Aken met Nederlandse intercity's is een wensbeeld voor de concessie hoofdrailnet. We weten allemaal wat er gebeurd als je deze concessie onderhands aan de NS gunt: Die wensen doen het leuk voor onder de kerstboom.
Maar goed de bediening van zowel Luik als Aken met Nederlandse intercity's is een wensbeeld voor de concessie hoofdrailnet. We weten allemaal wat er gebeurd als je deze concessie onderhands aan de NS gunt: Die wensen doen het leuk voor onder de kerstboom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
12 rijtuigen dubbeldeks is misschien weer een beetje veel en als ik het goed begrijp kan Nederlands materieel niet zomaar op de hogere Belgische spanning rijden. Misschien is het lonend voor nmbs als ze met een eigen (kleinere) trein een verbinding Eindhoven - Maastricht - Luik zonder tussenstops mogen starten. Die zal zijn eigen publiek trekken. Zeker als tussen Amsterdam en Eindhoven zonder.dienstregeling gereden gaat worden. Dat zal tegen het zere been van NS zijn. Maar NS heeft vele jaren Eindhoven (2e economische regio van Nederland) zonder een enkele internationale verbinding laten zitten. Dus tijd voor wat concurrentie op dat traject.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Hoezo?Vinny schreef:De NS en multicourant materieel is niet echt een gelukkig huwelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Juist als je de PHS frequenties hanteert tussen Amsterdam en Eindhoven - dan is op die as ook niet structureel 12 bakken VIRM nodig. Wel is het zo dat je het een beetje uit moet kienen. Echter met de verschuivingen van de treinseries de laatste tijd wordt een opvolger van de Ardennen express wel steeds moeilijker inpasbaar.rfranken schreef:12 rijtuigen dubbeldeks is misschien weer een beetje veel en als ik het goed begrijp kan Nederlands materieel niet zomaar op de hogere Belgische spanning rijden. Misschien is het lonend voor nmbs als ze met een eigen (kleinere) trein een verbinding Eindhoven - Maastricht - Luik zonder tussenstops mogen starten. Die zal zijn eigen publiek trekken. Zeker als tussen Amsterdam en Eindhoven zonder.dienstregeling gereden gaat worden. Dat zal tegen het zere been van NS zijn. Maar NS heeft vele jaren Eindhoven (2e economische regio van Nederland) zonder een enkele internationale verbinding laten zitten. Dus tijd voor wat concurrentie op dat traject.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Krijg ik ook nog antwoord, Vinny?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Zeg maar gerust niet. Als men in een Nederlands treinstel of loc een brand wil moet men doorrijden ten zuiden van Rsd of Mtr (A)rfranken schreef:12 rijtuigen dubbeldeks is misschien weer een beetje veel en als ik het goed begrijp kan Nederlands materieel niet zomaar op de hogere Belgische spanning rijden.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Voor de NMBS is niets lonend. NMBS is alleen gevoelig voor een zak met geld (subsidie) of een politieke opdracht.rfranken schreef:. Misschien is het lonend voor nmbs ...
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Je vergeet vakbonden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Een zak subsidie uit Nederland dus.ICE105 schreef:Voor de NMBS is niets lonend. NMBS is alleen gevoelig voor een zak met geld (subsidie) of een politieke opdracht.rfranken schreef:. Misschien is het lonend voor nmbs ...
Als je kijkt hoeveel belastinggeld NS aan Breda - Antwerpen heeft verprutst mag er ook wel een beetje naar Maastricht - Luik.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
je zult Virm dus moeten ombouwen. Dat is ook het antwoord op Deadlock: De NS heeft nauwelijks materieel dat de grens over kan.waldo79 schreef:Zeg maar gerust niet. Als men in een Nederlands treinstel of loc een brand wil moet men doorrijden ten zuiden van Rsd of Mtr (A)rfranken schreef:12 rijtuigen dubbeldeks is misschien weer een beetje veel en als ik het goed begrijp kan Nederlands materieel niet zomaar op de hogere Belgische spanning rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Maar je snapt toch dat, op de manier waarop jij het op hebt geschreven, je net doet alsof de NS faalt in multicourant materieel. Terwijl ik daar geen bewijs van heb gezien, volgens mij zijn ze alle vier redelijk succesvol (Fyra niet meegerekend want dat had denk ik een iets andere oorzaak).Vinny schreef:je zult Virm dus moeten ombouwen. Dat is ook het antwoord op Deadlock: De NS heeft nauwelijks materieel dat de grens over kan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Mja als je zorgt dat je tools de feature niet hebben dan kun je het falen niet aan de bug toeschrijven.
In gewone mensentaal: ik bedoelde dat de NS simpelweg steeds minder materieel heeft waarmee buitenlandse stations kunnen worden bediend zonder vonkenregen. Een beetje jammer in een Europa waarin grenzen sinds 1992 minder belangrijk zijn geworden.
In gewone mensentaal: ik bedoelde dat de NS simpelweg steeds minder materieel heeft waarmee buitenlandse stations kunnen worden bediend zonder vonkenregen. Een beetje jammer in een Europa waarin grenzen sinds 1992 minder belangrijk zijn geworden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Steeds minder? Ze hebben juist steeds meer materieel wat de grens over kan. Ze hebben net nog wat, 19 quadrocourante locomotieven bijgekocht?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Sowieso was eigenlijk al jaren ICR het enige wat het buitenland in kon verder dan het grensstation, maar dan wel met locwissel danwel met buitenlandse loc ervoor want locs die de grens over konden heeft men tot de komst van de Traxxen eigenlijk niet gehad.
Recent ontstane beperkingen betreffen eigenlijk vooral materieel dat sowieso maar tot het grensstation kwam en daar nog op Nederlandse spanning kon rijden. Zoals bv. ICM dat na revisie enige tijd niet meer naar Bad Bentheim mocht. En bij Emmerich ontstonden beperkingen doordat de Duitse spanning tot Zevenaar werd doorgetrokken.
Recent ontstane beperkingen betreffen eigenlijk vooral materieel dat sowieso maar tot het grensstation kwam en daar nog op Nederlandse spanning kon rijden. Zoals bv. ICM dat na revisie enige tijd niet meer naar Bad Bentheim mocht. En bij Emmerich ontstonden beperkingen doordat de Duitse spanning tot Zevenaar werd doorgetrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Zevenaar-Emmerich heeft nu nog een hele andere beperking en dat is niet 15KV of 25KV maar de buitendienststelling van ATB en indienststelling van ERTMS zodat treinen die vanaf de Maasvlakte komen geen ATB meer hoeven te hebben om via Emmerich naar Duitsland te kunnen. In de praktijk hebben al die locs natuurlijk nog een Benelux-pakket maar dat is dus niet meer nodig.
Dat ICM niet naar Bad Bentheim en Emmerich was een technisch verhaal ook. Leuk dat een ICE uitvalt en wordt omgewisseld voor een Plan T of V
Dat ICM niet naar Bad Bentheim en Emmerich was een technisch verhaal ook. Leuk dat een ICE uitvalt en wordt omgewisseld voor een Plan T of V
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Beetje en en. Er kon inderdaad altijd al maar een bepaalde deelserie van ICM naar de Duitse grensstations, maar na de revisie is er een korte periode geweest waarin er helemaal geen ICM de grens over mocht. Naar Bad Bentheim mag een deelserie ICMm inmiddels echter weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Je hebt gelijk maar toch niet? Moet ik dit zo lezen?Daniel schreef:Beetje en en. Er kon inderdaad altijd al maar een bepaalde deelserie van ICM naar de Duitse grensstations, maar na de revisie is er een korte periode geweest waarin er helemaal geen ICM de grens over mocht. Naar Bad Bentheim mag een deelserie ICMm inmiddels echter weer.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Zo te horen heb ji het nu over een Klassiek motorstel, maar de "Intercity" Maastricht - Liège (- Hasselt) ([wiki]Treinserie 5350 (België 2015)[/wiki]) rijdt tegenwoordig toch met MS80 ("Break")?rfranken schreef:Daar staat dan een trein van net na de oorlog, gedeeltelijk opgeknapt,dat wel, maar gedeeltelijk nog met bankjes voor 5 naast elkaar, en zo kort op elkaar dat je je knieën niet kwijt kan zonder seksueel intiem te worden met je overbuurman.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Dat maakt voor dit verhaal toch geen verschil? In een Break zitten ook (deels) van die ouderwetse 2+3 bankjes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Kwam dit zojuist tegen
Waarvoor Nederland?
http://www.railjournal.com/index.php/si ... hannel=532More than €3.5m will be given to Luxembourg operators to equip 85 locomotives with ETCS levels 1 and 2 and baselines 2 and 3 to allow them to operate in Belgium, Germany and the Netherlands.
Waarvoor Nederland?
Komt wel goed schatje.
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Rotterdamse Haven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
inea.ec.europa.eu/en/ten-t/ten-t_projects/ten-t_projects_by_country/luxembourg.htm
Het gaat dus om goederenlocs die eigendom zijn van in Luxemburg gevestigde leasemaatschappijen.
Het gaat dus om goederenlocs die eigendom zijn van in Luxemburg gevestigde leasemaatschappijen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Rechtstreekse trein Maastricht-Brussel weg
Zat Alpha Trains niet in Luxemburg?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten