OVer je reiservaringen in april 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend voor vertrek uit huis de AV nog even gecheckt, en mijn s3300 van 07:32 uit Zaandam naar Schiphol reed op tijd. Woohoo! *O* Op Schiphol aangekomen naar spoor 5/6 gegaan voor mijn gebruikelijke overstap op de s700. Er begon iets te kriebelen toen ik merkte dat de ICM op spoor 4 (die na aankomst op Schphol leeg doorrijdt naar Hoofddorp) een tikkeltje lang bleef staan.
En ja hoor: op last van de brandweer was er geen treinverkeer mogelijk. De dame achter de omroep meldde dat we zo spoedig mogelijk zouden worden geinformeerd. Maar de omroepers bij de NS hebben vaak last van alzheimer, want dit bandje bleef een half uur lang draaien. Terwijl op de NS app 09:30 als verwachte 'eindtijd' stond weergegeven. Ietsje voor 08:30 werd er alleen in het Nederlands omgeroepen dat het probleem voorbij was, en dat de treindienst kon worden hervat.
De omroepers hielden zich toen bezig met enkele internationale treinen, Tuffy met twee vertragingsberichtjes en de rest van het volk moest het zelf maar uitzoeken waar en hoe er een trein kwam.
Ik heb de sprinter van 08:44 (met +20) naar Leiden Centraal genomen (en na meer dan een uur wachten in een koude tunnel was ik wel blij dat ik in een drukke en warme trein kon stappen :)). De aansluitende sprinter van Leiden van 09:26 (die volgens mij uit Schiphol komt) stond op Schiphol aangegeven met +3, maar was in Leiden opgeheven. De omroepster in Leiden verwees de reizigers naar Den Haag wel netjes door naar de s2100. Deze liep ook weer een beetje vertraging op, doordat een lege SGM voorlangs moest.
Geplande aankomsttijd in Den Haag Centraal: 08:26. Daadwerkelijke aankomst: 09:50.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

Bijzonder nuttige omroepdame inderdaad vanmorgen op Schiphol. Uitgebreid omroepen over de Benelux van 10.07 die +heel veel had terwijl die van 9.07 met +60 op dat moment binnen reed.
en na meer dan een uur wachten in een koude tunnel
Een brandmelding is geen reden om het station te ontruimen?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Er was wel brand: een auto die vlakbij een van de tunnelingangen stond was aan het fikken. Beetje rook richting de tunnel, en de hele tunnel slaat op hol.
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Marc »

Om 08:45 stonden twee metro's defect op Rotterdam Centraal. Alleen het middenspoor was nog vrij. Gezien de drukt was er al iets uitgevallen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hendrik »

Toen ik er kwam (tegen half 9) stond er op spoor 2 (normaal gebruikt door metro E richting Slinge) een defecte RSG3. Op de DRIM's was ook vermeld dat er een defecte metro stond op Rotterdam Centraal. Ik kwam met metro D binnen op spoor 1, terwijl metro D normaal gesproken op spoor 3 of spoor 2 binnenkomt. Eén defecte metro is al onhandig, maar twee is echt heel vervelend... :?

Op treinstation Rotterdam Centraal kwamen twee Arriva Spurts van de Merwedelingelijn voorbij. Ze moesten op spoor 8 wachten voor een rood sein. Ik zag verschillende reizigers best verbaasd kijken. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Hendrik schreef:Op treinstation Rotterdam Centraal kwamen twee Arriva Spurts van de Merwedelingelijn voorbij. Ze moesten op spoor 8 wachten voor een rood sein. Ik zag verschillende reizigers best verbaasd kijken. :P
Dat zal wel weer een gevalletje wasstraat zijn denk ik. Gebeurd wel vaker.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Onderhoudsslagje kan ook nog. De MerwedeLingeLijn Spurts zijn in onderhoud bij NedTrain Leidschendam namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Dat kan inderdaad ook ja :wink: .
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hendrik »

Een paar weken terug heeft er dagenlang een MLL Spurt gestaan bij Rtd. En dat gebeurt wel vaker! Zo lang duurt een wasbeurt toch niet? :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Misschien was de opstelruimte in Leidschendam wel vol?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Kleine onderhoudsklusjes willen ook weleens in Rotterdam gedaan worden. Dan komt een monteur uit Leidschendam daarheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Na dinsdag een doodlopende geleidelijn te hebben gehad, was de zigzagroute op Den Haag Centraal vandaag ineens heel anders door de verbouwing. Ik liep volgens mij zelfs bijna de OV Servicewinkel in.
Logica dicteert dat de NS dan even servicemedewerkers in de hal positioneert die op de medemens met een blindenstok afkomen. Dus zijn ze er natuurlijk niet. :mrgreen:

Overigens had ik vanmiddag een SLT van Amsterdam Holendrecht naar Zaandam. Bij aankomst op Amsterdam Centraal riep de automatische omroep zelf om dat de trein werd gekoppeld. Ook weer een nieuwe voor mij. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Overigens had ik vanmiddag een SLT van Amsterdam Holendrecht naar Zaandam. Bij aankomst op Amsterdam Centraal riep de automatische omroep zelf om dat de trein werd gekoppeld. Ook weer een nieuwe voor mij. :)
Helemaal nieuw is het niet. Vorig jaar heb ik dit al een keertje gehoord. Ik meen een in augustus of september als ik het mij goed herinner.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Etienne »

De machinist van de t11723 gaf bij elke overweg tussen Den Haag en Gouda een stoot op de typhoon, want het was behoorlijk mistig in de weilanden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Hmm... krijg nu opeens een mail van NS over drukke treinen die verlengd worden op "uw traject Utrecht - Almere" :? Kleinigheidje: op dat traject heb ik zelden tot nooit gereisd. Of het moet in de overlap met mijn abonnement tussen Utrecht en Utrecht Overvecht zitten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hendrik »

Benelux t9211 had vanmorgen dik 20 minuten vertraging. Opvallend was dat zowel voorop als achterop een locomotief zat. De achterste loc had sluitborden (i.p.v. sluitseinen).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Michael »

Waarschijnlijk moest er een loc van Brussel naar Amsterdam overgebracht worden. Dan is dit de meest handige manier.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Niek »

Volgensmij had vandaag een buschauffeur een afslag gemist. Ik zag een Optare Solo langs het voetbalveld in Aadorp rijden, langs de Aadorpweg terwijl deze normaal langs de albardastraat rijdt, en deze bus Aadorp (onbewust?) oversloeg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Voor de tweede zondag op rij een defecte trein op Gouda - Alphen. Ook dit keer is de vervanging een SLT, deze keer een viertje...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Ronald »

Discussie over het in- en uitchecken met WeekendVrij in de IC Berlin. Volgens mij hoeft dat niet in combinatie met een retour Amersfoort-Osnabruck met 100% korting in NL. Het kwam erop neer dat ik óf moest inchecken met WeekendVrij óf m'n WeekendVrij helemaal niet moest laten zien "om discussie te voorkomen". Snap jij het, snap ik het :S
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Als je het kaartje met 100% korting laat zien zonder kortingskaart gaan ze dat alsnog vragen. Conducteur zal dus wel slecht geslapen hebben...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Ronald »

Wel jammer dat je je best doet om alles goed te doen (inchecken met internationaal kaartje, WeekendVrij tonen, Bahncard tonen) en het best nog wel wat geld kost, krijg je toch nog gezeik :-(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door webguy »

En je doet het volgens NS International ook goed - je koopt een kaartje van begin tot eindstation met de juiste korting. De HC kan checken of WeekendVrij inderdaad geldig is.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Reiziger Delft »

Ik heb ook wel eens een toeslag in de ICE moeten kopen tegen verhoogde prijs, omdat de conducteur niet wist dat dat met een dalvrij niet hoeft. Beetje jammer dat ze hun eigen tariefsysteem niet kennen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hainje »

Mja, ik kan het ze ook niet kwalijk nemen hoor. Er zijn zoveel mitsen en maren in het tarievenhuis dat het voor een niet-autist sowieso niet allemaal bij te benen is. Als je het correcte vervoerbewijs hebt en je krijgt desondanks alsnog een boete, dan kun je altijd nog bezwaar aantekenen.

In de tijd dat ik op de bus zat verwees ik mensen vaak ook door naar de klantenservice/winkeltje als ik het niet zeker wist. Zo onoverzichtelijk vond ik het toen.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten