OVer je reiservaringen in april 2015
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Volgensmij is het niet zo heel complex. Doordeweeks koppelen ze in Utrecht, in het weekend op Gouda.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
En doordeweeks rijdt de s2800 gewoon (splitst zoals gezegd in Utrecht af), in het weekend blijft het de s12800 vanaf Gouda.
Inmiddels heeft NS de reisinfo ook wat beter voor elkaar trouwens: de koppeling is nu ook buiten InfoPlus bekend en verschijnt daarmee ook in de reisplanner, de AV van de NS-app en op de OBIS-schermen in de trein. Die laatsten gaven al wel aan dat er in Utrecht gesplitst werd, maar toonden daarbij ten onrechte dat dat deel niet verder reed en laten nu dus zien dat het naar Rotterdam gaat. Ook de koersdisplays van de voorste treindelen (Enschede -> Utrecht) kloppen daarmee nu.
Alleen op Utrecht Centraal zelf moddert men nog wat aan met twee treinen achter elkaar die op heel spoor 8 aangekondigd worden.
Inmiddels heeft NS de reisinfo ook wat beter voor elkaar trouwens: de koppeling is nu ook buiten InfoPlus bekend en verschijnt daarmee ook in de reisplanner, de AV van de NS-app en op de OBIS-schermen in de trein. Die laatsten gaven al wel aan dat er in Utrecht gesplitst werd, maar toonden daarbij ten onrechte dat dat deel niet verder reed en laten nu dus zien dat het naar Rotterdam gaat. Ook de koersdisplays van de voorste treindelen (Enschede -> Utrecht) kloppen daarmee nu.
Alleen op Utrecht Centraal zelf moddert men nog wat aan met twee treinen achter elkaar die op heel spoor 8 aangekondigd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Gisteren in Rotterdam op een haar na de tram gemist. Kon ik mooi een half uur wachten. De volgende twee waren uitgevallen. Gelukkig werd dit aangegeven op de infoborden. De benenwagen was vlugger.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Met dit weer is dat geen probleem, toch?KM46 schreef:De benenwagen was vlugger.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Met dit weer niet nee . En ik kon bovendien nog een stukje afsteken met de benewagen, dus het ging nog sneller ook dan met de tram.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
De 4427 van vanochtend had 1 of 2 stellen Mat'64 minder. Extreem druk in de vroege warmte. Met ongeveer +8 kwam hij aan op Rosmalen, waarna we met ongeveer 40-50 km/h doorreden naar Hto en Ht.
Daar zijnde naar 4b om de 828 te pakken. Onderaan de roltrap stond al een meisje, blijkbaar met haar jurk vast in de roltrap. Ze werd door iedereen voor mij als object beschouwd dat in de weg stond. Op mijn roep om op de noodstop te drukken werd niet gereageerd, dus zelf die knop ingedrukt. Lachmomentje om de mensen op de roltrap, die opeens tot stilstand kwamen met een hoop geschreeuw
Daarna maar de jurk kapot getrokken zodat het meisje eindelijk verder kon.
Zo apart dat mensen gewoon niet even kunnen helpen.. Zelfs met kinderwagens doet niemand zijn mond open, of ben ik nu te hulpzaam?
Daar zijnde naar 4b om de 828 te pakken. Onderaan de roltrap stond al een meisje, blijkbaar met haar jurk vast in de roltrap. Ze werd door iedereen voor mij als object beschouwd dat in de weg stond. Op mijn roep om op de noodstop te drukken werd niet gereageerd, dus zelf die knop ingedrukt. Lachmomentje om de mensen op de roltrap, die opeens tot stilstand kwamen met een hoop geschreeuw
Daarna maar de jurk kapot getrokken zodat het meisje eindelijk verder kon.
Zo apart dat mensen gewoon niet even kunnen helpen.. Zelfs met kinderwagens doet niemand zijn mond open, of ben ik nu te hulpzaam?
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?
Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Boven en onderaan de roltrap, as usual.VIRM schreef:Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?
Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Om welke rit gaat het precies? Ik neem twee keer per week de t2116 en stap dan over te Ledn. Meestal rijdt 8 bakken VIRM met 50% bezetting tussen Gvc en Ledn.VIRM schreef:Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Ik vraag me wel eens af welke treindienstleider achter de knoppen zit. De t9252 en t950 stonden keurig op tijd langs de perrons 15a resp. 15b te Amsterdam C., vervolgens kwam de t2650 ook op tijd binnen. Maar laatstgenoemde mocht wel als eerste weg, en de Benelux en ICD kregen daardoor +15 en +10 aan hun broek.
Gebeurt dit vaker eigenlijk?
Gebeurt dit vaker eigenlijk?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
De t2129. Die trein, en de daaropvolgende t2131 worden volgens mij meestal gereden met VIRM6.Hageneis schreef:Om welke rit gaat het precies? Ik neem twee keer per week de t2116 en stap dan over te Ledn. Meestal rijdt 8 bakken VIRM met 50% bezetting tussen Gvc en Ledn.VIRM schreef:Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Goeie vraag eigenlijk. :@Wubbo schreef:Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
Maar desalniettemin blijf ik het een vreemde situatie vinden. Want de Beneluxtrein zadel je nu op met een vertraging en de erachter rijdende ICD net zo.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Terug heb ik meestal ook een VIRM6 in de t2169. Tussen Ledn en Gvc voldoet dat prima, maar volgens is het vanaf Asd geen pretje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Valt wel mee, zo druk is dat stuk niet..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Mijn vader reist dagelijks met de t2169 tussen Asd en Ledn en heeft geen klachten over de drukte in deze trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Misschien een probleem in/bij de Benelux waardoor deze pas met vertraging kon vertrekken? Als een s2600 dan ondertussen 14 bezet houdt is er voor de ICD ook niet veel keus meer behalve afwachten...Etienne schreef:Goeie vraag eigenlijk. :@Wubbo schreef:Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
Maar desalniettemin blijf ik het een vreemde situatie vinden. Want de Beneluxtrein zadel je nu op met een vertraging en de erachter rijdende ICD net zo.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Ze zitten inderdaad boven en beneden, in de paaltjes.Thom91 schreef:Boven en onderaan de roltrap, as usual.VIRM schreef:Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?
Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Het waren alleen vooral dagjesmensen.. Altijd leuk zo de eerste directe trein naar Amsterdam rond deze tijd van het jaar buiten de spits..(0923)
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
In die paaltjes met de rode en groene lampjes (dus of je wel vanaf dat punt naar boven/beneden kunt of niet)?
Wat betreft die s2100: Amsterdam-Haarlem en Den Haag-Leiden zijn volgens mij daar toch wel de drukste stukken, ook afhankelijk van of het ochtend of avondspits is. 'S ochtends is het op Sloterdijk al beleefd voordringen voor een zitplaats en heb al diverse malen helemaal tot aan Den Haag mogen staan. Vooral als er ineens VIRM4 wordt voorgeschoteld is het lekker sardientjes. Twee stellen VIRM8 zouden best handig zijn in de spits, denk ik zo...
Wat betreft die s2100: Amsterdam-Haarlem en Den Haag-Leiden zijn volgens mij daar toch wel de drukste stukken, ook afhankelijk van of het ochtend of avondspits is. 'S ochtends is het op Sloterdijk al beleefd voordringen voor een zitplaats en heb al diverse malen helemaal tot aan Den Haag mogen staan. Vooral als er ineens VIRM4 wordt voorgeschoteld is het lekker sardientjes. Twee stellen VIRM8 zouden best handig zijn in de spits, denk ik zo...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Op een twitterfoto zag ik de VDL Citea MLE rondrijden op Schiphol Plaza, schijnbaar hangt 'ie nu daar uit.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Wat is het en waarom is het bijzonder?
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Een mini-Citea, die rijdt ondertussen alweer een tijdje rond op Schiphol als Hotelshuttle.
Re: OVer je reiservaringen in april 2015
Tbr: sprinter naar Breda van 7:22 vertrekt van spoor.... 2!!!
Spoor defect.
Hij is uiteindelijk rond 7:34 vertrokken, zoals gezegd van spoor 2
Spoor defect.
Hij is uiteindelijk rond 7:34 vertrokken, zoals gezegd van spoor 2
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten