Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door Fles »

Tientallen gewonden bij trambotsing
Uitgegeven: 11 maart 2009 15:51
Laatst gewijzigd: 11 maart 2009 15:51
AMSTERDAM - Ongeveer dertig trampassagiers zijn woensdag gewond geraakt bij een kop-staartbotsing tussen twee trams in Rotterdam.

Dat gebeurde rond 14.30 uur bij het Mathenesserplein in het westen van de stad, laat de politie weten.

Verwondingen

De aard van de verwondingen is nog onduidelijk, maar volgens een woordvoerder kampen vijf personen met ernstige verwondingen. De overigen hebben verwondingen die ter plaatste behandeld kunnen worden.

Ongeluk

Nog niet bekendgemaakt is hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. De politie vermoedt dat een tram die vanuit de Vierambachtsstraat kwam op een stilstaande tram is gebotst. Een woordvoerder van vervoersbedrijf RET is woensdagmiddag niet bereikbaar voor een toelichting.

bron
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door mb90 »

Best heftig. :shock: Het ongeluk is gebeurd bij een halte, dus ik heb een vermoeden dat de achterste tram te laat remde of niet kon remmen. Bij dit artikel op Rijnmond.nl staat een foto:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... ing%20tram
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door Geert »

Het gaat om een tram van lijn 23 die op een tram van lijn 21 is gebotst volgens het geüpdate artikel op Nu.nl.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door M57 »

Heftig ongeluk. Bijzonder jammer voor alle reizigers, met name voor de gewonden. En wie denkt er in de consternatie nog aan uitchecken? Dág 4 euro!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door Fles »

M57 schreef:Heftig ongeluk. Bijzonder jammer voor alle reizigers, met name voor de gewonden. En wie denkt er in de consternatie nog aan uitchecken? Dág 4 euro!
Je moet toch IETS overhebben voor het bijtijds shredden van 2 playmobiels :pos: 4 euro vind ik nog wel een schappelijk bedrag. Maar waar vind ik de formulieren Geld Terug bij Brokken? :?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door mb90 »

M57 schreef:En wie denkt er in de consternatie nog aan uitchecken? Dág 4 euro!
Als ze die 4 euro nog terug willen, kunnen ze die denk ik wel terughalen bij de RET. Bij de bon met laatste transacties is namelijk te zien in welk voertuig je in hebt gecheckt, dus het valt zo te controleren. Of iedereen hieraan denkt is natuurlijk weer een ander verhaal...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door Geert »

Ik denk dat dat niet de eerste zorg zal zijn van de reizigers.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door mb90 »

Inderdaad, in zo'n geval zal ik ook niet aan die 4 euro denken, maar eerder aan dat ongeval zelf.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tientallen gewonden bij trambotsing Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Mijn opa en oma zaten ook in de tram die botste. :(
Met mijn oma was niet veel mis, behalve dat haar bril op half zeven hing, maar mijn opa kwam met zijn hoofd op de stoel voor hem terecht. Voor de zekerheid is hij maar naar het ziekenhuis gebracht, maar gelukkig was er niks ernstigs, dus mocht hij weer naar huis. :D
Maar toch vreemd dat zo'n ongeluk nu ineens heel dichtbij komt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten