Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Oké dank je. Het is helder.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Het was is de spits vanavond weer haring in ton vervoer in de metro. Dit omdat er een wagendienst met een metrostel reed in plaats van twee (SG3).
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

KM46 schreef:Gaan deze RSG3-rijtuigen nog aangevuld worden zodat het tekort wordt opgeheven?
Wat ik denk is dat als de 5700-serie komt, er een aantal 5500's vrijkomen. Misschien kun je die herprofileren naar RR-maatstaven.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Ik heb zelfs plannen gehoord over de 5717 t/m 5722. Maar dit zijn plannen die nog voor geen enkele % waar kunnen worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Wanneer wordt de 57 serie verwacht?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Thom91 »

Wie post de eerste selfie met de Trampoes? http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-04-201 ... -kralingen
Komt wel goed schatje.
Keio
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Keio »

Thom91 schreef:Wie post de eerste selfie met de Trampoes? http://www.rijnmond.nl/nieuws/15-04-201 ... -kralingen
Die had ik al jaren geleden :P
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Hoe lang gaat die al met de tram
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Op ns station Rotterdam Centraal hangen grote posters en aanplakbiljetten met de mededeling dat de poortjes op 1 mei 2015 dicht gaan.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Fijn zeg... ik ga al bijna nooit met de trein en dat wordt dan vrijwel nooit meer als alle poortjes dicht gaan :x
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Want? Er verandert nauwelijks iets, behalve dat je een seconde langzamer bent omdat je even moet wachten tot het poortje open gaat ..

Ik ben wel benieuwd of er nu inderdaad een effect gevonden gaat worden (vooral dus op het humeur van de reizigers) als de poortjes op het eerste CS dichtgaan.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Het wordt inmiddels ook al een paar weken op allerlei manieren aangekondigd. Bovendien vergeet je nooit meer in- en uit te checken als de poortjes dicht zijn.
Keio
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 16:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Keio »

Wat een onnodig heisa om die poortjes zeg.
Prima dat zij er zijn. Ben die daklozen op het station wel zat.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Ik merk dat op een station als Leiden C waar nu alle poortjes open staan (ik kom nauwelijks op Rotterdam C), dat ik in de volle spits vaak niet zeker weet of ik wel of niet uitgecheckt ben. Er lopen zoveel mensen achterelkaar door de poortjes, dat ik niet meer kan achterhalen of het piepje van mijn poortjes was of van een poortjes naast mij. Dichte poortjes zijn dan een voordeel, aangezien je bij een gemiste check-uit het alarm zal laten afgaan. :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Ik let momenteel nog wel vaak op ´t schermpje waardoor wel te zien is of ik daadwerkelijk in- of uitcheck. Behalve dan in het zeldzame geval dat er nog iemand met een TrajectVrij voor me loopt, maar dat gebeurde me tot op heden zelden.
Desondanks ook weleens terug mogen lopen omdat ik vergeten was in te checken ja, daar schelen dichte poortjes wel in.

Sowieso zal het wel schelen door het éénrichtingsverkeer door die dingen, dat botst nogal eens in de spits bij de paaltjes van perron 1/2 in Amersfoort nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Dat laatste zal naar mijn idee sowieso schelen, ik zie op Leiden ook vaak wat geïrriteerde mensen weer uit een poortje lopen om iemand anders door te laten.

Bij dat eerste punt: voordeel van een Traject Vrij, met mij stappen vaak hordes studenten uit, dus dat schermpje blijft vaak vijf reizigers achter elkaar hetzelfde aangeven..
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Somoht »

Thom69 schreef:Ik merk dat op een station als Leiden C waar nu alle poortjes open staan (ik kom nauwelijks op Rotterdam C), dat ik in de volle spits vaak niet zeker weet of ik wel of niet uitgecheckt ben. Er lopen zoveel mensen achterelkaar door de poortjes, dat ik niet meer kan achterhalen of het piepje van mijn poortjes was of van een poortjes naast mij. Dichte poortjes zijn dan een voordeel, aangezien je bij een gemiste check-uit het alarm zal laten afgaan. :-)
Mwah mijn ervaring is dat het nog net zo lastig te zien is als toen ze nog open waren maar nu is de kans groot dat je een klap krijgt van die poortjes als je fout handelt. Qua gebruiksvriendelijkheid zijn deze poortjes rampzalig, zeker als je ze afzet tegen wat ze in het buitenland hebben

Overigens met je SOV kaart kan je eigenlijk gewoon doorlopen, bij niet uitchecken wordt je kaart toch niet geblokkeerd ;)
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Thom69 schreef:Bij dat eerste punt: voordeel van een Traject Vrij, met mij stappen vaak hordes studenten uit, dus dat schermpje blijft vaak vijf reizigers achter elkaar hetzelfde aangeven..
Inderdaad. Een kleine knippering in het scherm zou een prettige toevoeging wezen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Thom69 schreef:Ik merk dat op een station als Leiden C waar nu alle poortjes open staan (ik kom nauwelijks op Rotterdam C), dat ik in de volle spits vaak niet zeker weet of ik wel of niet uitgecheckt ben. Er lopen zoveel mensen achterelkaar door de poortjes, dat ik niet meer kan achterhalen of het piepje van mijn poortjes was of van een poortjes naast mij. Dichte poortjes zijn dan een voordeel, aangezien je bij een gemiste check-uit het alarm zal laten afgaan. :-)
Daarom wacht ik altijd even tot het poortje dicht is, dan weet ik zeker dat het goed gaat.

Alleen bij de RET beloop je dan wel de kans dat er van de andere kant van het poortje iemand erdoor komt.

De RET begrijpt nog steeds niet dat het bij grote drukte handiger is om de poortjes in een richting te gebruiken :? .
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

MarkNL schreef:
Thom69 schreef:Bij dat eerste punt: voordeel van een Traject Vrij, met mij stappen vaak hordes studenten uit, dus dat schermpje blijft vaak vijf reizigers achter elkaar hetzelfde aangeven..
Inderdaad. Een kleine knippering in het scherm zou een prettige toevoeging wezen.
Misschien als tip doorgeven aan NS? Lijkt me vrij eenvoudig aan te passen!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Thom69 schreef:Want? Er verandert nauwelijks iets, behalve dat je een seconde langzamer bent omdat je even moet wachten tot het poortje open gaat ..

Ik ben wel benieuwd of er nu inderdaad een effect gevonden gaat worden (vooral dus op het humeur van de reizigers) als de poortjes op het eerste CS dichtgaan.
ik heb geen OV-chip, Thom. En die kaartautomaten gaan waarschijnlijk weg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Alle kaartautomaten die nog staan blijven. Er is tussen 2012 en 2014 her en der al gesneden in de hoeveelheid kaartautomaten maar wat nu staat blijft ook staan. Geen twijfel over mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Zeker? Ik merkte onlangs nog een vrij recent verdwenen kaartautomaat op (maar ben ondertussen vergeten waar die nu stond)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef:
Thom69 schreef:Want? Er verandert nauwelijks iets, behalve dat je een seconde langzamer bent omdat je even moet wachten tot het poortje open gaat ..

Ik ben wel benieuwd of er nu inderdaad een effect gevonden gaat worden (vooral dus op het humeur van de reizigers) als de poortjes op het eerste CS dichtgaan.
ik heb geen OV-chip, Thom.
Dan adviseer ik je om een OV-Chipkaart aan te schaffen. Reis je bij Ariva dan ook nog steeds met papieren kaartjes? Dat loopt (letterlijk) aardig in de papieren dan. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben 13, en ik zit gewoon in mijn woonplaats op school, dus ik ga op de fiets. ik ging wel eens met mijn opa met de trein naar Rotterdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten