Korte vragen #14
Re: Korte vragen #14
Vraagje aan de busfappers hier, ik had net in Enschede op lijn 4 van de Stroinkslanden naar 't CS een rode Twents ambassador met blauwe stoeltjes. Uit welke concessie kwam die oorspronkelijk?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Als ik me niet vergis zijn het voornamelijk ex-ZHO (Zutphen-Hengelo-Oldenzaal) bussen die er nu in het rood in Twente rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #14
Untitled by deotten1, on Flickr
Ik wil geen zeurkous zijn, maar ik heb deze stoeltjes toch nog nooit gezien in de jaren dat ik door ZHO gereisd heb, ik vind ze er ook te nieuw voor.
Ik wil geen zeurkous zijn, maar ik heb deze stoeltjes toch nog nooit gezien in de jaren dat ik door ZHO gereisd heb, ik vind ze er ook te nieuw voor.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Ah die was ik vergeten ja. Was een extra voor Zwolle bestelde stadsbus die amper in Zwolle gereden heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #14
Daar rijden er 2 van, van voren herkenbaar aan de "make-up" onder koplampen en rond de nummerplaat wat erg goed staat.
Re: Korte vragen #14
De 3255-3256 zijn de ex 4155-4156 nieuw bestelde ambassadors voor lijn 1 te Zwolle (en daarmee de laatste 12-meter ambassadors). Deze zijn rood en hebben geen zwarte accenten rond de koplampen, maar geheel rood. Deze twee bussen hebben grijs interieur, en de indeling zoals de Citea's, inclusief vierzitter met (luxe) klapstoelen tegenover de achterdeur en 2x 1,5 stoel tussen de voordeur en de achterdeur. Stabalkon aan de deurzijde, net voor de achterdeur.
De 3248-3250 zijn de ex 4148-4150 (ex streekbussen!), hebben zwarte accenten rondom de kentekenplaat+koplampen en doen daar als het ware een Citea na. Indeling zoals de Veluwe/Zwolse/Deventer stadsbussen met 4x een enkele stoel aan de deurzijde tussen de voordeur en deurdeur en een stabalkon (+2 luxe klapstoelen) tegenover de achterdeur. Alleen de 3248 heeft nog blauw interieur, de 3249 en 3250 hebben wel grijs interieur.
De 3248-3250 zijn de ex 4148-4150 (ex streekbussen!), hebben zwarte accenten rondom de kentekenplaat+koplampen en doen daar als het ware een Citea na. Indeling zoals de Veluwe/Zwolse/Deventer stadsbussen met 4x een enkele stoel aan de deurzijde tussen de voordeur en deurdeur en een stabalkon (+2 luxe klapstoelen) tegenover de achterdeur. Alleen de 3248 heeft nog blauw interieur, de 3249 en 3250 hebben wel grijs interieur.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #14
Is dit dan nou een ex-stadsbus of ex-streekbus? Ik dacht stadsbus want één stoel voorin, maar die uitleg hierboven slaat op streekbussen..
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #14
Het is idd een ex-streekbus die is omgebouwd naar stadsbus
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #14
Ligt het aan mij dat ik in de NSInternational-app niet heel erg kan vinden wat de prijzen zijn en hoe ik tickets moet boeken...?
Re: Korte vragen #14
Misschien een domme vraag:
Waarom rijdt de s9700 eigenlijk aalleen in de spitsuren en niet van maandag tot vrijdag tot 20:00? Is dat omdat daar niet genoeg vraag voor is of omdat het niet in de dienstregeling past? Mij lijkt in het grootstedelijk gebied van Rotterdam een kwartiersdienst voor Schollevaar, Nieuwekerk en Rdam Noord geen overbodige luxe maar misschien zit ik ernaast.
Waarom rijdt de s9700 eigenlijk aalleen in de spitsuren en niet van maandag tot vrijdag tot 20:00? Is dat omdat daar niet genoeg vraag voor is of omdat het niet in de dienstregeling past? Mij lijkt in het grootstedelijk gebied van Rotterdam een kwartiersdienst voor Schollevaar, Nieuwekerk en Rdam Noord geen overbodige luxe maar misschien zit ik ernaast.
Re: Korte vragen #14
Je hebt er eigenlijk alleen voordeel mee richting Nieuwerkerk, omdat Capelle & Alexander goed bedient worden door de metro vanuit het centrum en Noord met de tram. Aangezien alle drie de metrolijnen ook op zowel Blaak als Schiedam C komen is het vaak sneller & goedkoper om dat stuk met de metro te doen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #14
Die treinserie past overdag ook in de dienstregeling. Er is dus kennelijk niet genoeg vraag naar.
Re: Korte vragen #14
weet iemand of treinserie 700 / 12700 in Den Haag keert op zichzelf?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #14
Nee, kan alleen online op de "mobiele site" - schijnt er o.a. mee te maken hebben dat SNCF en DB belachelijk veel geld vragen om prijzen in te zien.Ronald schreef:Ligt het aan mij dat ik in de NSInternational-app niet heel erg kan vinden wat de prijzen zijn en hoe ik tickets moet boeken...?
Re: Korte vragen #14
Die keert op de s2100.cassie127 schreef:weet iemand of treinserie 700 / 12700 in Den Haag keert op zichzelf?
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #14
Wat is er eigenlijk gebeurt met het prototype van de Protos? Connexxion had de GTW en toen is niemand over het prototype gaan beginnen. Zit het nog steeds bij Dessau?
Re: Korte vragen #14
Dat prototype is verbouwd naar een gewoon treinstel in de kleuren van de Valley Line en tuft nu z'n rondjes tussen Amersfoort en Ede-Wægeningue.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #14
Als je al vreemde talen wilt na doen, doe het dan goed ;-) Het is Wageningue in het Frans, niet Wægeningue ;-)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #14
Onzin. Dat prototype zat in de inboedel van het failliete FTD en is daarna naar Roemenië gestuurd om verbouwd te worden bij CFT voor de dienst bij Connexxion. Daar zijn ze nooit aan de verbouwing begonnen waarna Connexxion het contract met CFT heeft opgezegd en een GTW heeft besteld bij Stadler.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #14
Dus in zekere zin: het prototype zit ergens op een Roemeens opstelterreintje te niksen?
Re: Korte vragen #14
Gisterenavond zag ik een bus van Meinfernbus rijden over de N207/Oostkanaalweg in Alphen. Lag het aan mij, of was de bus erg uit zijn route op dat moment?
Re: Korte vragen #14
weet niet of ik hier goed zit maar de spoordeelweken komen er weer aan! http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Trein Groningen-Vlissingen
Laatst stapte ik op een zondagavond te Gn in de trein naar de Randstad, die overigens een stuk langer was dan normaal, en zag ik dat deze als eindbestemming Vs had. Een klein onderzoekje leert dat het hier om treinserie s12600 gaat. Deze zou 's ochtends en 's avonds tussen Vs en Gn/Lw enkele ritten van Intercity s700, s2600 en s12700 vervangen. Uit eigen ervaring weet ik echter dat dat niet zo is; de trein rijdt zeker niet elke dag, volgens mij ook niet wekelijks, maar slechts zeer sporadisch. Ik vroeg me af of iemand de regelmaat in het rijden van deze trein weet.
Deze verbinding wordt vaak genoemd als de langste van Nederland, maar ja, dan moet ie wel rijden...
Deze verbinding wordt vaak genoemd als de langste van Nederland, maar ja, dan moet ie wel rijden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten