OVer je reiservaringen in april 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

Volgensmij is het niet zo heel complex. Doordeweeks koppelen ze in Utrecht, in het weekend op Gouda.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Idd
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

En doordeweeks rijdt de s2800 gewoon (splitst zoals gezegd in Utrecht af), in het weekend blijft het de s12800 vanaf Gouda.

Inmiddels heeft NS de reisinfo ook wat beter voor elkaar trouwens: de koppeling is nu ook buiten InfoPlus bekend en verschijnt daarmee ook in de reisplanner, de AV van de NS-app en op de OBIS-schermen in de trein. Die laatsten gaven al wel aan dat er in Utrecht gesplitst werd, maar toonden daarbij ten onrechte dat dat deel niet verder reed en laten nu dus zien dat het naar Rotterdam gaat. Ook de koersdisplays van de voorste treindelen (Enschede -> Utrecht) kloppen daarmee nu.
Alleen op Utrecht Centraal zelf moddert men nog wat aan met twee treinen achter elkaar die op heel spoor 8 aangekondigd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Gisteren in Rotterdam op een haar na de tram gemist. Kon ik mooi een half uur wachten. De volgende twee waren uitgevallen. Gelukkig werd dit aangegeven op de infoborden. De benenwagen was vlugger.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hendrik »

KM46 schreef:De benenwagen was vlugger.
Met dit weer is dat geen probleem, toch? :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Met dit weer niet nee :wink: . En ik kon bovendien nog een stukje afsteken met de benewagen, dus het ging nog sneller ook dan met de tram.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door gliderfighter »

De 4427 van vanochtend had 1 of 2 stellen Mat'64 minder. Extreem druk in de vroege warmte. Met ongeveer +8 kwam hij aan op Rosmalen, waarna we met ongeveer 40-50 km/h doorreden naar Hto en Ht.

Daar zijnde naar 4b om de 828 te pakken. Onderaan de roltrap stond al een meisje, blijkbaar met haar jurk vast in de roltrap. Ze werd door iedereen voor mij als object beschouwd dat in de weg stond. Op mijn roep om op de noodstop te drukken werd niet gereageerd, dus zelf die knop ingedrukt. Lachmomentje om de mensen op de roltrap, die opeens tot stilstand kwamen met een hoop geschreeuw :lol:
Daarna maar de jurk kapot getrokken zodat het meisje eindelijk verder kon.

Zo apart dat mensen gewoon niet even kunnen helpen.. Zelfs met kinderwagens doet niemand zijn mond open, of ben ik nu te hulpzaam?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?

Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?

Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Boven en onderaan de roltrap, as usual.
Komt wel goed schatje.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hageneis »

VIRM schreef:Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren. :mrgreen:
Om welke rit gaat het precies? Ik neem twee keer per week de t2116 en stap dan over te Ledn. Meestal rijdt 8 bakken VIRM met 50% bezetting tussen Gvc en Ledn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Etienne »

Ik vraag me wel eens af welke treindienstleider achter de knoppen zit. De t9252 en t950 stonden keurig op tijd langs de perrons 15a resp. 15b te Amsterdam C., vervolgens kwam de t2650 ook op tijd binnen. Maar laatstgenoemde mocht wel als eerste weg, en de Benelux en ICD kregen daardoor +15 en +10 aan hun broek.

Gebeurt dit vaker eigenlijk?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Wubbo »

Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Hageneis schreef:
VIRM schreef:Opvallend: de s2100 is in de ochtendspits vaak lekker knus. De HC riep gisterochtend na Leiden ook om dat mensen met de NS Reisplanner Xtra App dit maar even moesten melden, en dan duimen dat er iets mee zou gebeuren. :mrgreen:
Om welke rit gaat het precies? Ik neem twee keer per week de t2116 en stap dan over te Ledn. Meestal rijdt 8 bakken VIRM met 50% bezetting tussen Gvc en Ledn.
De t2129. Die trein, en de daaropvolgende t2131 worden volgens mij meestal gereden met VIRM6.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Etienne »

Wubbo schreef:Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
Goeie vraag eigenlijk. :@

Maar desalniettemin blijf ik het een vreemde situatie vinden. Want de Beneluxtrein zadel je nu op met een vertraging en de erachter rijdende ICD net zo.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hageneis »

Terug heb ik meestal ook een VIRM6 in de t2169. Tussen Ledn en Gvc voldoet dat prima, maar volgens is het vanaf Asd geen pretje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Valt wel mee, zo druk is dat stuk niet..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Mijn vader reist dagelijks met de t2169 tussen Asd en Ledn en heeft geen klachten over de drukte in deze trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Geert »

Etienne schreef:
Wubbo schreef:Hoe weet je dat dat aan de treindienstleider lag?
Goeie vraag eigenlijk. :@

Maar desalniettemin blijf ik het een vreemde situatie vinden. Want de Beneluxtrein zadel je nu op met een vertraging en de erachter rijdende ICD net zo.
Misschien een probleem in/bij de Benelux waardoor deze pas met vertraging kon vertrekken? Als een s2600 dan ondertussen 14 bezet houdt is er voor de ICD ook niet veel keus meer behalve afwachten...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door gliderfighter »

Thom91 schreef:
VIRM schreef:Waar zitten die noodknoppen van de roltrap precies?

Sowieso goed dat je behulpzaam bent. *O* Maar de gemiddelde forens is erg in zichzelf gekeerd: telefoontje, krantje, of wil zo snel mogelijk de trein/aansluiting halen of het station uit en boeit hem/haar niet veel. Af en toe houd ik wel eens de tel bij hoeveeel botsingen ik op stations heb/struikelpartijen over mijn blindenstok...
Boven en onderaan de roltrap, as usual.
Ze zitten inderdaad boven en beneden, in de paaltjes.

Het waren alleen vooral dagjesmensen.. Altijd leuk zo de eerste directe trein naar Amsterdam rond deze tijd van het jaar buiten de spits..(0923)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

In die paaltjes met de rode en groene lampjes (dus of je wel vanaf dat punt naar boven/beneden kunt of niet)?

Wat betreft die s2100: Amsterdam-Haarlem en Den Haag-Leiden zijn volgens mij daar toch wel de drukste stukken, ook afhankelijk van of het ochtend of avondspits is. 'S ochtends is het op Sloterdijk al beleefd voordringen voor een zitplaats en heb al diverse malen helemaal tot aan Den Haag mogen staan. Vooral als er ineens VIRM4 wordt voorgeschoteld is het lekker sardientjes. Twee stellen VIRM8 zouden best handig zijn in de spits, denk ik zo...
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Jurre »

Op een twitterfoto zag ik de VDL Citea MLE rondrijden op Schiphol Plaza, schijnbaar hangt 'ie nu daar uit.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

Wat is het en waarom is het bijzonder?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Z2N »

Een mini-Citea, die rijdt ondertussen alweer een tijdje rond op Schiphol als Hotelshuttle.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door SLToilet »

Tbr: sprinter naar Breda van 7:22 vertrekt van spoor.... 2!!!
Spoor defect.

Hij is uiteindelijk rond 7:34 vertrokken, zoals gezegd van spoor 2 :mrgreen:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten