Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Jasper073 schreef:
datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)
Bedankt voor de info! Ik ben eens op internet gaan lezen over deze proef en ik las ook dat er 3 kleine electische 220Xpress-bussen zijn aangeschaft voor een proef in Den Bosch. Ik heb een foto ervan gevonden.

Afbeelding

Weet jij hoe die proef is afgelopen met deze kleine busjes?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Dat kleine busje rijdt nog steeds een rondje door de binnenstad.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zit nu in de 8123(Stad Den Bosch) en er zit een goede werkende Wi-Fi in!
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Jasper073 schreef:
datm schreef:Ik heb even naar foto's gekeken over de bus waar jij het over hebt. Ik denk dat die het inderdaad was! Veolia had dat type bussen rijden dus vandaar dat ik dacht dat hij van Veolia was.
Ik zal je effe wat over deze miskoop / test bus vertellen ;)
Veolia reed idd met deze bussen alleen dan waren het 3 deurs bussen.
De Volvo waar jij het over hebt was een test bus voor Den Bosch voor op de Lijn 80 Transferium P+R: Pettelaarpark Parade v.v
Deze bus heeft in totaal 4x gereden op dienst toen in brand gevlogen en toen niet meer in onze straatbeeld gezien.
Al met al weg gegooid geld in mijn ogen, hij stond meer in de garage dan zijn tets ritten rijden.
Hierbij de foto om de bus in kwestie ;)
Ik weet nu wat er met deze test bus gaat gebeuren. TCR gaat hem binnenkort inzetten op Vlieland en heeft daar al enkele test ritten meegereden.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
De haltevoorzieningen voor deze lijn zijn inderdaad inmiddels geplaatst op het station van Den Bosch
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

gliderfighter schreef:Ik zit nu in de 8123(Stad Den Bosch) en er zit een goede werkende Wi-Fi in!
De Brabantbussen in stalling Schelluinen hebben nu ook allemaal wifi.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Gewoon elke dag tot noodgeval uitroepen
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.
Waarom is dat?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:
Michael 1988 schreef:Alle drie de busjes rijden nog steeds rond. Ze worden ingezet op lijn 10 en lijn 70.
Zal ik jouw meteen nieuwe info geven, die kleine busjes mogen niet meer op Lijn 70
Dat hoorde ik vandaag bij Arriva, alleen in noodgeval mag het anders niet.
Waarom is dat?
Omdat ze anders voor Lijn 10 z'n klein bussie missen mocht een van die andere 2 kapot zijn misschien ??
Heb niet naar gevraagd waarom dat is, dit leek mij wel een goede reden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Arriva gaat heel slordig te werk in Den Bosch vind ik.
Gisteren reed er een Volans op Lijn 90 uit Grave door Hintham naar Den Bosch Centraal Station
Ook reed er een Volans op 158 naar Veghel, en vandaag de stadsbus Citea 8108 op Lijn 158 Veghel
En een Volans bus op de Lijn 90, en de stad Citea 8101 op de Lijn 90.

In mijn ogen vind ik dit heel slordig en verwarrend overkomen.
Dacht dat ze nu echt genoeg bussen hadden bij ons na hun eerste blunder in begin 2007 (ook al was het niet hun schuld)
Van mij mag Arriva zo snel mogelijk paar extra gloednieuwe Citea stad en streek aanschaffen.

2 foto's van vandaag de 8108 als Lijn 158 Veghel
Afbeelding
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Ik vind het niet zo'n groot probleem, als het bijvoorbeeld vanwege defecten e.d. een stadsbus op de streek rijdt heb ik dat liever dan dat de hele rit uitvalt.

Qua volans heeft het twee kanten als er een volans op de streekdienst rijdt lijkt me dit alleen maar mooi meegenomen voor ze reiziger. Anderzijds mocht er een gewone streek of stadsbus op een volanslijn rijden is het verhaal anders, aangezien het dan een grote stap achteruit is.

Ik snap je punt! Het staat voor het totaal plaatje mooier als alles klopt
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Ederveen »

Vandaag zag ik in Eindhoven op de kruising Geldropseweg/Piuslaan, in zuid-westelijke richting over de Rondweg een bus in Brabant-wit/rood rijden waar de linkerachterzijde er half af leek te liggen (reed verder wel op eigen kracht). Ik dacht dat het een Citea was, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Iemand die weet wat ik bedoel?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

jwalk1 schreef:Ik vind het niet zo'n groot probleem, als het bijvoorbeeld vanwege defecten e.d. een stadsbus op de streek rijdt heb ik dat liever dan dat de hele rit uitvalt.

Qua volans heeft het twee kanten als er een volans op de streekdienst rijdt lijkt me dit alleen maar mooi meegenomen voor ze reiziger. Anderzijds mocht er een gewone streek of stadsbus op een volanslijn rijden is het verhaal anders, aangezien het dan een grote stap achteruit is.

Ik snap je punt! Het staat voor het totaal plaatje mooier als alles klopt
Natuurlijk ! een andere bus is 100x beter dan helemaal geen bus en de dienst uitvalt waardoor geen bus rijd.
Maar het mag eigenlijk niet gebeuren een stad op streekdienst. De stadsbussen hebben minder zitplaatsen door het staande motor achterin de bus qua een normaal streek Citea met liggende motor onder de bus.
Het is gewoon een schande dat Arriva nu nog elke keer weer bussen te kort komt. Ik hoor ze nog roepen bij Arriva
"Nee nu gaan we genoeg stad en streek bussen krijgen" zodat alles goed blijft rijden en geen verkeerde bussen op dienst gaan rijden. En wat blijkt ze hebben "weer" niet genoeg bussen :neg:
Heb zelfs vorige maand nog in een Volans mee gereden op Lijn 1 AAwijk via Zuid een Volans op stad !
Heerlijk voor mij maar mag eigenlijk helemaal niet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik ben het eens met Jasper het komt als een rommeltje over. Een keer is niet erg maar dit gebeurt regelmatig. Het is een wonder dat ze nog geen Brabant Liners gaan inzetten op streek of stad diensten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Misschien ooit gedacht dat de schuld ook bij de chauffeurs kan liggen? Zij zijn de personen die de bus pakken en ook besturen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Wat is daar erg aan? Zolang er geen niet HOV-bus op een HOV-lijn rijdt maakt het in mijn optiek niets uit. Kijk naar Nijmegen, daar is dat sinds 2010 standaard, alles wordt gewoon door elkaar gegooid. De enige eis die daar is dat op Breng-direct lijnen ook Breng-direct bussen rijden (en zelfs daar zondigen ze regelmatig tegen :') ).

Zolang een 3xx niet gereden wordt met een Amba/Citea/Citaro zal het allemaal wel loslopen. Dat je dan een keer een bus met minder zitplaatsen op een streeklijn hebt is balen. Als maar genoeg mensen minimaal 15 minuten moeten staan en claims gaan indienen, dan houdt dat vanzelf een keer op.

Vanwaar dit bustekort nu overigens? Structureel te weinig gekocht? Wegens inbouw airco/wifi in oude bussen? Veel defect? Tekort doordat extra bussen ingezet worden omdat de dienstregeling verkeerd ingeschat was?
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef:Wat is daar erg aan? Zolang er geen niet HOV-bus op een HOV-lijn rijdt maakt het in mijn optiek niets uit. Kijk naar Nijmegen, daar is dat sinds 2010 standaard, alles wordt gewoon door elkaar gegooid. De enige eis die daar is dat op Breng-direct lijnen ook Breng-direct bussen rijden (en zelfs daar zondigen ze regelmatig tegen :') ).

Zolang een 3xx niet gereden wordt met een Amba/Citea/Citaro zal het allemaal wel loslopen. Dat je dan een keer een bus met minder zitplaatsen op een streeklijn hebt is balen. Als maar genoeg mensen minimaal 15 minuten moeten staan en claims gaan indienen, dan houdt dat vanzelf een keer op.

Vanwaar dit bustekort nu overigens? Structureel te weinig gekocht? Wegens inbouw airco/wifi in oude bussen? Veel defect? Tekort doordat extra bussen ingezet worden omdat de dienstregeling verkeerd ingeschat was?

Ik denk dat Arriva te weinig bussen heeft besteld toen ze op 14 Dec 2014 begonnen.
Dat het in het alle begin rommelig oogt oke, maar het is nu bijna elke dag een zooitje.
Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Extra bussen kopen zullen ze denk ik niet snel doen. Dan zal Arriva namelijk ook extra geld van de provincie willen zien.

De eisen van de provincie kunnen ook te hoog zijn geweest met het beschikbare budget.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Maurice Hooikammer »

Een bus is een bus. Wat een probleem dat er een bus met wat extra plastic bestikkering op een normale lijn rijdt. Daar word je als bedrijf echt niet voor gestraft.

Daarnaast is het logisch om met deze inzetten de km-standen gelijk te houden, zodat je de streek Citea's niet direct compleet afragt, zodat we straks niet weer hoeven te gaan zeuren om die bussen die al zo piepen en kraken...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Ik zie op dit moment de nodige verschuivingen met standaard Citea's. Kwam er gisteren twee tegen op de A27 met groene platen en in de stalling Schelluinen zijn er ook weer een paar geruild (de ex-Friese 8610 rijdt nu hier).

Volgens mij is de tijd dat een busmaatschappij een complete 'mottenballenvloot' had al jaren voorbij. Het aantal reservebussen is zo klein mogelijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Die Citea's op de A27 werden niet geruild, maar gingen naar Heerenveen voor aanpassingen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Michael 1988 schreef:Misschien ooit gedacht dat de schuld ook bij de chauffeurs kan liggen? Zij zijn de personen die de bus pakken en ook besturen.
Dat ben ik inderdaad op het forum al eens tegengekomen, schandalig dat het voorkomt.
datm schreef:Ik ben het eens met Jasper het komt als een rommeltje over. Een keer is niet erg maar dit gebeurt regelmatig. Het is een wonder dat ze nog geen Brabant Liners gaan inzetten op streek of stad diensten.
Brabantliners op de streek komen zelfs structureel voor :')
Maurice Hooikammer schreef:Een bus is een bus. Wat een probleem dat er een bus met wat extra plastic bestikkering op een normale lijn rijdt. Daar word je als bedrijf echt niet voor gestraft.
Deel de mening van Fogeltje, een HOV of Brabantliner mag niet gereden worden met een laagwaardige bus.(verschil in comfort is duidelijk merkbaar en is meer dan een sticker) Andersom is geen probleem. Wat mij betreft wordt een verkeerde bus meegenomen in de uitgevallen ritten boete, bijvoorbeeld 0,5 tellen per keer, dan is het snel afgelopen.
Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.
Volans op lijn 135 is niet zo erg, zeker als hij doorrijdt naar Gorinchem want over het algemeen zitten reizigers lang in die bus. Verder staat het Arriva vrij bij welke busbouwer ze een eventuele extra busserie bestellen zolang ze maar aan de concessie-eisen voldoen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten