Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Trolley0144
Berichten: 64
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Trolley0144 »

Ik zag vanmorgen op Alteveer een ambassador rijden met een Blauwe Bovenkant en een Witte onderkant zonder Logo's.
Weet iemand wat hij daar deed en van wie hij is
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

Is een ex Breng Ambassador. Ik dacht dat die bij Betuwe Express rijdt.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ex-Twents bus 9155 vandaag gespot in Arnhem.

Hij reed een van de supportersritten naar Gelredome.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Freek »

Als aanvulling daarop en als antwoord op Ezra's vraag vandaag alleen (nijmeegse) man aardgas bussen op de pendel tussen station en stadion. Op de andere stadion pendeldienst reed o.a. een nijmeegse gelede aardgasbus en oude cxx hoge vloer gelede bus.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dennistd »

SuperGhost schreef:Ex-Twents bus 9155 vandaag gespot in Arnhem.

Hij reed een van de supportersritten naar Gelredome.
Een Breng-Amba met blauw dak (86xx) stond dan weer in Enschede vanmiddag, er zullen wel wat chauffeurs meegedaan hebben aan de marathon.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Globetrotter »

Freek schreef:Als aanvulling daarop en als antwoord op Ezra's vraag vandaag alleen (nijmeegse) man aardgas bussen op de pendel tussen station en stadion. Op de andere stadion pendeldienst reed o.a. een nijmeegse gelede aardgasbus en oude cxx hoge vloer gelede bus.
Dankje, die gelede hogevloer was zeker een Duvedec?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Jurre »

Connexxion 8328, een zilveren Ambassador, stond vrijdag 17 april tegen het hek in de stalling aan de Westervoortsedijk. Ook reed er die dag een MAN op (trolley)lijn 7 naar Geitenkamp.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Nijmegen kent sinds vandaag de nieuwe halte Poort Neerbosch. Weet iemand waar deze exact ligt? Uit google hits bij de Gelderlander begrijp ik dat men een nieuwe halte voor lijn 12 bij de Limastraat wilde (waar lijn rijdt, vlakbij bij eindpunt Neerbosch). Maar volgens Breng.nl stoppen er ook de lijnen 7, 11 en 89 en de enige plek waar dit kan is het nieuwe verkeersplein bij Lindenholt. Dat is het enige punt in Nijmegen buiten CS waar al vier deze lijnen komen.

Overigens geeft de Brengsite nu ook aan dat lijn 12 nog maar rijdt tot Druten, Scharenburg/N322. Dit is een fout. Breng heeft al bevestigd op Twitter tegenover Grumpy Cat dat die gewoon naar het busstation gaat. Dus mogelijk is de vermelding van een of meer lijnen bij de nieuwe halte ook fout. Vraag heb ik nog uit staan, maar misschien weet iemand het hier al.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Fogeltje, even zoeken op Poort van Neerbosch levert me dit op:
Gemeente Nijmegen schreef:De herinrichting van de kruising Neerbosscheweg–IJpenbroekweg –Hogelandseweg is ondertussen ruim op weg. Onder de projectnaam Poort Neerbosch wordt deze kruising opnieuw ingericht om de verkeersdoorstroming te verbeteren. Ook komt er een fietstunnel voor de snelfietsroute Nijmegen-Beuningen en een P&R-locatie.
Bron

Kortom: het noordwestelijk eindpunt van de Neerbosscheweg, waar deze overloopt in Rijksweg783 (=zijtak A73) aan de noordkant van Lindenholt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Dat is inderdaad het nieuwe verkeersknooppunt. Ben er met de rijlessen veel geweest. Niet echt een uitnodigende plek voor een halte. Daarbij wilden reizigers ook liever een halte op de Neerbosscheweg.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik kwam er gister nog langs met lijn 7. Ik dacht opeens van is hier een nieuwe halte. Sinds wanneer? :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Dus toch op die plek, vind het een beetje een rare plek, hoewel een deel van Lindenholt nu extra buslijnen krijgt. Volgens mij was er namelijk kritiek dat lijn 12 niet meer op de IJpenbroek weg stopte, schijnbaar zouden scholieren dat doen. Dus daarvoor is het nuttig. Maar ik had op de Neerbosscheweg dan ook nog wel een halte verwacht.

Ik zie op de wiki ook een nieuwe halte Voerweg voor lijn 8 na de Waalkade (staduitwaartsgezien). Zijn er nog meer nieuwe haltes gespot?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik reis regelmatig met lijn 11/12. Vind het niet zo fijn dat lijn 12 niet meer via Dukenburg gaat. Nu heb je een halfuurdienst met lijn 11. Vroeger kwartierdienst met lijn 11/12.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:Zijn er nog meer nieuwe haltes gespot?
Niet meer, wel minder. De haltes Fruitlaan, Kruidenstraat en Oude Groenestraat in Oosterhout van lijn 3 zijn opgeheven.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

fogeltje schreef:Dat is inderdaad het nieuwe verkeersknooppunt. Ben er met de rijlessen veel geweest. Niet echt een uitnodigende plek voor een halte. Daarbij wilden reizigers ook liever een halte op de Neerbosscheweg.
Maar dan kon lijn 11 er niet stoppen en dat was ook de bedoeling.
fogeltje schreef:Ik zie op de wiki ook een nieuwe halte Voerweg voor lijn 8 na de Waalkade (staduitwaartsgezien). Zijn er nog meer nieuwe haltes gespot?
Dat is dan zodat lijn 8 ook bij het Valkhof stopt, aangezien hij net voor de halte 'Valkhof' af slaat de Hertogstraat in.

Maar er zou ook nog een halte komen op de kruising Neerbosscheweg/Rosa de Limastraat voor lijn 12 (waar fogeltje eerder aan verwees).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Waarom rijdt lijn 12 opeens niet meer naar Druten Busstation? Volgens de site van Breng? Zie hier
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Lijn 12 rijdt nog gewoon naar busstation, dat is een fout van Breng, ze zijn al bezig die te herstellen.
regenmaker schreef:Ik reis regelmatig met lijn 11/12. Vind het niet zo fijn dat lijn 12 niet meer via Dukenburg gaat. Nu heb je een halfuurdienst met lijn 11. Vroeger kwartierdienst met lijn 11/12.
Die was er al langer niet meer, want lijn 12 reed vlak achter lijn 11 aan (of omgekeerd), ongeveer 3 of 4 minuten uit elkaar. Alleen bij invoering van lijn 12 is die kwartierdienst er geweest.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

SuperGhost schreef:
fogeltje schreef:Dat is inderdaad het nieuwe verkeersknooppunt. Ben er met de rijlessen veel geweest. Niet echt een uitnodigende plek voor een halte. Daarbij wilden reizigers ook liever een halte op de Neerbosscheweg.
Maar dan kon lijn 11 er niet stoppen en dat was ook de bedoeling.

Maar er zou ook nog een halte komen op de kruising Neerbosscheweg/Rosa de Limastraat voor lijn 12 (waar fogeltje eerder aan verwees).
Ik had inderdaad verwacht dat ze dan allebei doen. Voor lijn 11 en 7 vind ik die nieuwe halte niet zo interessant overigens, die stoppen al in Lindenholt, dus veel extra toevoeging heeft het niet. Voor lijn 89 is het ook niet zo boeiend eerlijk gezegd, vanaf de Energieweg komt immers ook lijn 7 en vanuit Druten komt lijn 89 (en volgens mij rijden die vlak na elkaar). Maar goed, nu die halte eenmaal daar ligt, kun je er ook beter alles laten stoppen, wel zo duidelijk.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

SuperGhost schreef:Wat dacht je van de overstapunctie?
Niet zoveel, zie verhaal. Het voegt juist weinig toe. Vanaf de Energieweg kun je gewoon lijn 7 pakken om in Lindenholt te komen, overstappers uit Dukenburg naar Druten zullen er niet zoveel zijn en die kunnen eventueel ook bij de Goffert overstappen. Vanuit Druten zullen er ook niet veel mensen overstappen, hooguit misschien een enkeling naar Dukenburg, maar er waren vooral klachten van mensen die in Lindenholt moeten zijn, die lopen vanaf daar.
SuperGhost schreef:Was die er de hele tijd, of alleen in de spits? Lijn 12 reed destijds in de spits nog een kwartiersdienst.
Toen lijn 12 werd ingevoerd reden lijn 11 en 12 samen altijd een kwartierdienst. Later is dat verschoven en reden ze vlak achter elkaar. Volgens mij heeft lijn 12 nooit extra ritten ritten, alleen een enkele korte rit Krekelstraat - CS in de betreffende spitsrichting (die waren wederom gekoppeld aan de spitsritten Weezenhof - CS van lijn 331, leeg van Weezenhof naar de Krekelstraat in de middag, in de ochtend andersom). Maar dit ging slechts om 2 ritten volgens mij zodat je niet van een volwaardige kwartierdienst kunt spreken en dus ook alleen gericht op het traject Heyendaal - CS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Wacht, antwoordt SuperGhost nou op vragen van SuperGhost? :')

Maar goed: misschien kan lijn 2 ook nog verlengd worden naar dat verkeersplein zodat er nog betere overstapmogelijkheden komen?
Het eindpunt van lijn 2 ligt nu een beetje onhandig t.o.v. de andere haltes in Lindenholt, zodat reizigers uit Lindenholt-West altijd vanaf de eindhalte naar een halte van lijn 7 of 11 moeten lopen, ofwel via Dukenburg (of Goffert) moeten reizen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Oh f... Volgens mij heb ik op edit ipv quote gedrukt. Excuses Superghost.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Wacht, antwoordt SuperGhost nou op vragen van SuperGhost? :')

Maar goed: misschien kan lijn 2 ook nog verlengd worden naar dat verkeersplein zodat er nog betere overstapmogelijkheden komen?
Het eindpunt van lijn 2 ligt nu een beetje onhandig t.o.v. de andere haltes in Lindenholt, zodat reizigers uit Lindenholt-West altijd vanaf de eindhalte naar een halte van lijn 7 of 11 moeten lopen, ofwel via Dukenburg (of Goffert) moeten reizen.
Denk niet dat het mogelijk is, lijn 2 kan daar niet keren en heeft niet genoeg tijd een ander keerpunt te zoeken. Maar een punt heb je wel. Moest ooit van Energieweg naar Lindenholt-West. Ben uiteindelijk maar gaan lopen vanaf de IJpenbroekweg.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Meltrain schreef:Wacht, antwoordt SuperGhost nou op vragen van SuperGhost? :')
wtf? :shock:
fogeltje schreef:Oh f... Volgens mij heb ik op edit ipv quote gedrukt. Excuses Superghost.
Ah, dat verklaard het. Ik dacht al dat iemand mijn account :') gehackt had ofzo.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Vanwege een afsluiting in Weurt (nabij Nijmegen) rijden de lijnen 5, 11 en 85 ongeveer drie maanden een omleiding.
De omleiding van lijn 85 is prima, maar van die van lijn 5 (en daaraan gekoppeld lijn 11) snap ik niks. :?
Niet alleen is de route (en dienstregeling) nodeloos gecompliceerd, ook komt er in een deel van Beuningen-West ineens geen bus meer.
Als lijn 5 nu gewoon dezelfde omleiding had gekregen als lijn 85 (met een kleine aanpassing van de vertrektijden), had het volgens mij veel beter geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Misschien is dat infrastructureel niet mogelijk of kost dat dusdanig veel tijd dat lijn 5 niet genoeg tijd overhoudt om te keren. Lijn 85 heeft een langere route en kan wellicht de tijd nog inhalen. Dat sommige delen van een dorp verstoken blijven bij werkzaamheden is verder heel normaal hoor. Toen bij ons in het dorp verschillende straten in fases op de schop gingen bleef een deel van het dorp een half jaar verstoken van OV, je moest even iets verder lopen. Dat is nu eenmaal zo.

Ik snap de nieuwe halte Poort Neerbosch nu iets beter want er lijkt ook een P&R punt te komen. Dat op het oog hebbende zou het wellicht wenselijk zijn dat een bus vanaf ook rechtstreeks naar het centrum rijdt om zo mensen nog sneller te verleden de auto daar te dumpen en verder te gaan met bus.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten