Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door waldo79 »

Hoewel ik voorstander ben van een juiste uitvoering van de concessie wordt hier wel erg moord en brand geschreeuwd. Schiet mij maar lek, maar in andere gebieden zie je veel minder onderscheid in stad, streek en HOV :@
shjw
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 14:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door shjw »

Ach, aan het feit dat jaspers stoornis dat niet aan kan, kan Arriva ook niets doen. Het inzetten van HOV op streeklijnen gebeurt zelfs planmatig, zoals bijvoorbeeld 156 Den Bosch op 17.06 vanuit Eindhoven. Deze zit dan precies vol, wat geresulteerd heeft in het niet meer hoeven uitversterken van deze dienst door een externe touringcar.

Kortom zijn deze beslissingen geen fouten, maar zeer waarschijnlijk bedrijfskundig zeer sterk te onderbouwen keuzes.
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

Ik heb nu een aantal keer op vrijdag en verleden maandag een keer de 156 van 7.00 (Sint-Michielsgestel Schijndelseweg) gepakt, en dat lijkt steeds planmatiger met een Volans Volvo gereden te worden.

Opzich maakt het inzetten van stad op streek, vice versa en het inzetten van volans op streek en vice versa niet zoveel uit, zolang ze er maar voor zorgen dat deze 'vreemdgang' plaatsvindt op tijdstippen dat het kan lijen. Volans op streek tijdens de spits is een slimme zet, stad op streek tijdens de spits is not-done. Dan pas mag er in mijn ogen écht geklaagd gaan worden.

Zijn de 80xx bussen overigens uit dienst? Ik heb er van de week geen gezien in ieder geval.
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Timmie »

Eerlijk gezegd maak ik er me niet zo druk om. Uiteraard valt er iets te zeggen om de juiste bus bij de juiste lijn te zetten, maar indien dit niet mogelijk/gewenst is dan beter een bus dan geen bus. Het gaat er uiteindelijk om dat de reiziger van A naar B komt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

RvdG94 schreef:Ik heb nu een aantal keer op vrijdag en verleden maandag een keer de 156 van 7.00 (Sint-Michielsgestel Schijndelseweg) gepakt, en dat lijkt steeds planmatiger met een Volans Volvo gereden te worden.

Opzich maakt het inzetten van stad op streek, vice versa en het inzetten van volans op streek en vice versa niet zoveel uit, zolang ze er maar voor zorgen dat deze 'vreemdgang' plaatsvindt op tijdstippen dat het kan lijen. Volans op streek tijdens de spits is een slimme zet, stad op streek tijdens de spits is not-done. Dan pas mag er in mijn ogen écht geklaagd gaan worden.

Zijn de 80xx bussen overigens uit dienst? Ik heb er van de week geen gezien in ieder geval.
Ze zijn (nog) niet uit dienst. Sommige rijden op dit moment in de Achterhoek.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Geloof me, je wil echt niet 45+ minuten op een houten plank zitten in een stads citea. As we speak zit ik er nu net 11 minuten op en ik verschuif steeds een beetje om de last te verdelen.
Ik heb het meegemaakt dat een chauffeur de verkeerde bus pakte en dat hij dus niet kwam opdagen. Ik geef de voorkeur aan ieder voertuig met 4 wielen.
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Timmie »

gliderfighter schreef:Geloof me, je wil echt niet 45+ minuten op een houten plank zitten in een stads citea. As we speak zit ik er nu net 11 minuten op en ik verschuif steeds een beetje om de last te verdelen.
Ik heb het meegemaakt dat een chauffeur de verkeerde bus pakte en dat hij dus niet kwam opdagen. Ik geef de voorkeur aan ieder voertuig met 4 wielen.
Zit echt wel wat in jouw redenering. Het meest eenvoudige zou zijn één soort bus (en dan met voorkeur Volans/Brabantliner) en daar alle diensten mee rijden. Maar dit is waarschijnlijk technisch en economisch niet mogelijk. Helaas heb je waarschijnlijk te maken met een krap budget, waarmee je dit niet kunt realiseren.

In dat geval is het belangrijkst dat de reiziger vervoerd wordt, al is het niet op de meest comfortabele manier
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Daarnet een hele parade aan bussen gezien op de andere rijbaan van de A58 ze reden richting Breda. Ik kwam 6 rode ambassadors tegen met Twents erop en 2 ambassadors met Veluwelijn erop en nog 2 Connexxion ambassadors allemaal reden ze met groene kentekenplaten. Iemand een idee waar ze naar toe gaan?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Syntus Twents of Connexxion Twents?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SuperGhost »

Heeft Connexxion nog oude Twents bussen over dan?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

De eerste bussen van Twents rijden inmiddels in Ivoorkust. Dus ik schat dat deze bussen onderweg waren naar Womy.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

huibe schreef:Die Citea's op de A27 werden niet geruild, maar gingen naar Heerenveen voor aanpassingen.
Die zijn wel degelijk geruild. De 8610 en 8926 en 8927 van Breda naar Schelluinen en de 8990, 8991 en 8992 van Schelluinen naar Breda.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Michael 1988 schreef:Syntus Twents of Connexxion Twents?
Ja, niet alle bussen zijn geexporteerd. Maar ze zijn wel allemaal uit dienst.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.

Afbeelding
Eerlijk gezegd zit ik naar de Kromme Nol (naar waar dan ook eigenlijk) liever in een 8900 dan in een Citea.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

shjw schreef:Ach, aan het feit dat jaspers stoornis dat niet aan kan, kan Arriva ook niets doen. Het inzetten van HOV op streeklijnen gebeurt zelfs planmatig, zoals bijvoorbeeld 156 Den Bosch op 17.06 vanuit Eindhoven. Deze zit dan precies vol, wat geresulteerd heeft in het niet meer hoeven uitversterken van deze dienst door een externe touringcar.

Kortom zijn deze beslissingen geen fouten, maar zeer waarschijnlijk bedrijfskundig zeer sterk te onderbouwen keuzes.
ik vertel hier alleen wat ik van andere die ik ken hoor, Er is niets met mijn stoornis.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 18 apr 2015, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ezra schreef:
Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.

Afbeelding
Eerlijk gezegd zit ik naar de Kromme Nol (naar waar dan ook eigenlijk) liever in een 8900 dan in een Citea.

8900 zijn Citea's !!
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:
Ezra schreef:
Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.
Eerlijk gezegd zit ik naar de Kromme Nol (naar waar dan ook eigenlijk) liever in een 8900 dan in een Citea.
8900 zijn Citea's !!
Hij bedoelde Volvo 8900 !! ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Michael schreef:
huibe schreef:Die Citea's op de A27 werden niet geruild, maar gingen naar Heerenveen voor aanpassingen.
Die zijn wel degelijk geruild. De 8610 en 8926 en 8927 van Breda naar Schelluinen en de 8990, 8991 en 8992 van Schelluinen naar Breda.
Kleine rectificatie: De 8927 zag ik van het weekend nog in Breda rondrijden. Maar ook de 8993 zag ik in Breda. Dat betekent dat vrijwel de hele vloot Citea's van Schelluinen naar Breda verhuisd is. De vraag is nu welke bussen heeft Schelluinen ervoor teruggekregen. In ieder geval de 8610 want daar zag ik een foto van voorbij komen gemaakt in Gorinchem.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Milco »

Afgelopen zaterdagavond zag ik in 's-Hertogenbosch een TCR Ambassador (4xx-nummering). Ik weet niet meer op welke lijn hij reed, maar hij kwam voorbij op de Koningsweg.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Die reed dan waarschijnlijk op de Efteling pendel
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Milco schreef:Afgelopen zaterdagavond zag ik in 's-Hertogenbosch een TCR Ambassador (4xx-nummering). Ik weet niet meer op welke lijn hij reed, maar hij kwam voorbij op de Koningsweg.
Zondagavond reden er minstens 2 HWGO ambassadors op de Eftelingpendel en een Mercedes Benz Intrego in Brabantkleuren 8-)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Ik las net op de Twitter pagina van TCR dat er een klacht was binnen gekomen over de Efteling pendel. Deze rit zou veel te druk zin geweest.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

De Efteling pendel te druk? :P
Kan mij er niets bij voorstellen eigenlijk.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Het gaat blijkbaar nog een halfjaar duren voor de informatiepanelen in Tilburg weer werkzaam zijn.
Ze hebben (eindelijk) toch maar besloten om alle panelen te vervangen.

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgev ... -1.4858965
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael 1988 schreef:
Jasper073 schreef:
Ezra schreef:
Jasper073 schreef: Nu net vandaag de Volans 7231 op Lijn 135 Kromme Nol, oke beter een bus dan helemaal geen maar kom op
Of verander de dienstregeling of ze moeten extra bussen bij bestellen bij VDL.
Eerlijk gezegd zit ik naar de Kromme Nol (naar waar dan ook eigenlijk) liever in een 8900 dan in een Citea.
8900 zijn Citea's !!
Hij bedoelde Volvo 8900 !! ;)
Ik snap de verwarring. Ik bedoelde idd Volvo 8900.

Nadat er een aantal lijnen zijn verdwenen in Brabant zijn er allerlei busvervoer- initiatieven ontstaan in Brabant. Deze initiatieven zijn nu gebundeld op een site:
http://www.ikwilvervoer.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten