Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door waldo79 »

Dat gesleep met reizigers in bussen begrijp ik niet. De spoorlijn komt vlak langs de Keukenhof.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Bovendien komt de spoorlijn die bij Lisse komt niet langs het grootste vertrekpunt, Schiphol. Je zal daarom altijd met bussen moeten rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door waldo79 »

Maar aanvoer uit Amsterdam en Leiden kun je per trein bedienen. Dat scheelt flink; niet iedereen stapt direct vanuit het vliegtuig de Keukenhof binnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

De grote bulk richting de Keukenhof komt juist vanuit Schiphol (858 rijdt niet voor niets elke 5 minuten), vanuit Leiden is de stroom veel beperkter en vanuit de riching Haarlem (daarvoor rijdt een pendelbus aansluitend op lijn 50) helemaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Jelmer »

volgende week zaterdag zal de chaos nog wel groter worden, want dan is het bloemencorso in de bollenstreek.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door verfmeer »

Daniel schreef:De grote bulk richting de Keukenhof komt juist vanuit Schiphol (858 rijdt niet voor niets elke 5 minuten), vanuit Leiden is de stroom veel beperkter en vanuit de riching Haarlem (daarvoor rijdt een pendelbus aansluitend op lijn 50) helemaal.
Maar komen al die mensen die via Schiphol reizen echt vanaf Schiphol of komen ze uit Amsterdam? Als ze uit Amsterdam komen kan een directe trein meer mensen trekken dan een eerst een bus/trein naar Schiphol om daar een bus te pakken.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door waldo79 »

Schiphol is van zichzelf geen toeristische bestemming, de reiziger zal voor 99% elders vandaan komen. Vanuit Haarlem en Amsterdam lijkt me dat daar veel reizigers vandaan komen. Oftewel; als je een trein laat stoppen bij de Keukenhof komen die reizigersstromen er totaal anders uit te zien.

Kijk ik naar mijn eigen herkomst, dan kan ik zowel kiezen voor Schiphol als Leiden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Persoonlijk zou ik als toerist niet erg veel zin hebben om 20 minuten te lopen vanaf het spoor naar de ingang van de keukenhof... En verder zou ik niet begrijpen waarom dat ook beter zou zijn, als Lisse al een station zou hebben zou het maximaal een sprinterverbinding hebben, en een sprinter zou 33-35 minuten doen vanuit Amsterdam Centraal, met de looptijd kom je uit op 53-55 minuten. De snelste reistijd vanuit Amsterdam Centraal via Schiphol is 53 minuten, er is dus geen tijdwinst, en omdat er maximaal een kwartiersdienst per Sprinter past tussen Haarlem en Leiden, heb je dus ook minder reisopties (en dus méér reistijd).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Er zijn trouwens ook genoeg toeristen waarvoor een bezoekje aan Nederland bestaat uit uitsluitend de Keukenhof bezoeken, die gaan dus rechtstreeks vanuit het vliegtuig daar naartoe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Ronald »

Z2N schreef:Persoonlijk zou ik als toerist niet erg veel zin hebben om 20 minuten te lopen vanaf het spoor naar de ingang van de keukenhof... En verder zou ik niet begrijpen waarom dat ook beter zou zijn, als Lisse al een station zou hebben zou het maximaal een sprinterverbinding hebben, en een sprinter zou 33-35 minuten doen vanuit Amsterdam Centraal, met de looptijd kom je uit op 53-55 minuten. De snelste reistijd vanuit Amsterdam Centraal via Schiphol is 53 minuten, er is dus geen tijdwinst, en omdat er maximaal een kwartiersdienst per Sprinter past tussen Haarlem en Leiden, heb je dus ook minder reisopties (en dus méér reistijd).
Als je geen zin in lopen hebt moet je niet naar de Keukenhof gaan. Of anders doe je een pendeldienstje vanaf dat station. Die 53 minuten haal je nu blijkbaar bij lange na ook niet, gezien de lange wachtrijen voor de bus in Schiphol (en terug...?), en het feit dat die talloze bussen zich hopeloos vastrijden tussen al het autoverkeer.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Globetrotter »

verfmeer schreef:
Daniel schreef:De grote bulk richting de Keukenhof komt juist vanuit Schiphol (858 rijdt niet voor niets elke 5 minuten), vanuit Leiden is de stroom veel beperkter en vanuit de riching Haarlem (daarvoor rijdt een pendelbus aansluitend op lijn 50) helemaal.
Maar komen al die mensen die via Schiphol reizen echt vanaf Schiphol of komen ze uit Amsterdam? Als ze uit Amsterdam komen kan een directe trein meer mensen trekken dan een eerst een bus/trein naar Schiphol om daar een bus te pakken.
Of je laat een bus vanuit Amsterdam rechtsreeks naar de Keukenhof rijden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Dat is opzich ook niet echt nodig, want sinds vorig jaar zijn de Buskaarten + Toegang tot de Keukenhof ook geldig in lijn 197 naar het Centrum van Amsterdam.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Ronald »

Mm, dat is wel een snelle route ja :S
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Er is een afspraak gemaakt tussen Zuid-Holland en de Stadsregio Amsterdam, dat er maximaal 2x/uur een bus van Amsterdam naar Schiphol en vanaf daar verder Zuid-Holland in mocht rijden, maar zodra een vervoerder dit recht vrijwillig zou opgeven, niet meer opnieuw mag introduceren. Connexxion heeft in de laatste jaren van de concessie vrijwillig het doorrijden van lijn 370 naar Amsterdam Marnixstraat opgegeven en daarmee mag ook Arriva niet doorrijden naar Amsterdam Marnixstraat. Er zijn veel particuliere bedrijven die in dit gat gesprongen zijn met met touringcars vanaf de Amsterdamse Prins Hendrikkade.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Globetrotter »

Bee schreef:Er is een afspraak gemaakt tussen Zuid-Holland en de Stadsregio Amsterdam, dat er maximaal 2x/uur een bus van Amsterdam naar Schiphol en vanaf daar verder Zuid-Holland in mocht rijden, maar zodra een vervoerder dit recht vrijwillig zou opgeven, niet meer opnieuw mag introduceren. Connexxion heeft in de laatste jaren van de concessie vrijwillig het doorrijden van lijn 370 naar Amsterdam Marnixstraat opgegeven en daarmee mag ook Arriva niet doorrijden naar Amsterdam Marnixstraat. Er zijn veel particuliere bedrijven die in dit gat gesprongen zijn met met touringcars vanaf de Amsterdamse Prins Hendrikkade.
Weet je ook welke?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Tour & Tickets rijdt in april minstens zes keer per dag vanaf de Prins Hendrikkade naar de Keukenhof, daarnaast zijn er nog extra excursies via een tulpenboer of zelfs nog via Haarlem. Ik weet niet of ze zelf bussen rijden of deze charteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

In het keukenhofseizoen rijdt Arriva zelf rechtstreekse bussen. ik heb ze wel eens gezien in het brugrestaurant bij schiphol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sirvinniei »

Mag dat volgens de wet personenvervoer? Een vaste route rijden op vaste tijden?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

Arriva heeft ze volgens mij gewoon in de dienstregeling zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sirvinniei »

Sorry, ik doelde op tour and tickets
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

sirvinniei schreef:Mag dat volgens de wet personenvervoer? Een vaste route rijden op vaste tijden?
de 3 Keukenhoflijnen rijden in deze periode rechtstreeks naar de keukenhof vanaf Lisse, Leiden en Schiphol en in een frequente, vaste dienst.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Je weet dat je nu nogal offtopic praat? ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:
sirvinniei schreef:Mag dat volgens de wet personenvervoer? Een vaste route rijden op vaste tijden?
de 3 Keukenhoflijnen rijden in deze periode rechtstreeks naar de keukenhof vanaf Lisse, Leiden en Schiphol en in een frequente, vaste dienst.
We hadden nu even een discussie over Tickets & Tours. Niet over het aanbod van Arriva waar we bekend mee zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:Je weet dat je nu nogal offtopic praat? ;)
Ik dacht dat dit een algemeen topic was.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Een gesprek onderbreken met een willekeurige opmerking helpt niet voor het gesprek... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten