Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Er komen nieuwe bussen. Ook als Arriva was gebleven hadden er nieuwe bussen gekomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Ze zullen wel zo´n beetje moeten... veel van de in de afgelopen jaren overtollig geworden bussen zijn al afgevoerd en verkocht (hele reeksen Amba´s naar Ivoorkust bijvoorbeeld). Echt veel bestaand Connexxion-materieel zal er dus niet meer beschikbaar zijn. Hooguit dat wat nu tijdelijk nog in Zeeland zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De maximale leeftijd van al het materieel is 11 jaar voor bussen en 8,5 jaar voor auto's. Dan kom je al snel op nieuwe bussen uit. Althans, in elk geval voor een groot deel van het wagenpark. Bovendien is het niet aantrekkelijk om halverwege de duur van de concessie ander materieel in te zetten, aangezien dat twee maanden voorafgaand aan de inzet door de provincie moet worden goedgekeurd.

Opvallend is trouwens dat bestaande bussen die al bij aanvang van de concessie worden ingezet, aan de EEV-norm moeten voldoen, terwijl bestaande bussen die na aanvang van de concessie worden ingezet, aan de Euro VI-norm moeten voldoen. Bestaande bussen EEV en nieuwe bussen Euro VI zou ik logischer gevonden hebben.
Voor Scholierenlijnen, Versterkings- en/of Verdichtingsritten volstaat trouwens Euro 3 met actief gesloten roetfilter. Voor auto's geldt de Euro V-norm.

Tijdens de eerste periode van de concessie mag van de eisen worden afgeweken, als de provincie daarmee instemt.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Persbericht over de ondertekening van de uitvoeringsovereenkomst voor R-Net Rotterdam Zuidplein - Dirksland: http://www.zuid-holland.nl/kaart/nieuws ... et-goeree/
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Denkt men dat er veel in de dienstregeling of lijnennet veranderd gaat worden?
Denkt men hier ook dat TCR of Van Oeveren in dit gebied gaat rijden op bepaalde lijnen of als versterking?

Ik denk het eerlijk gezegd niet. Verder alleen iets met lijn 133 en 136, meer niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat is allemaal nog niet bekend. Ik verwacht in elk geval geen schokkende wijzigingen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Hooguit dat de 178 weer gecombineerd wordt met de 168.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Waarom denk je specifiek aan die lijnen?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

omdat die lijn combineren gunstig kan zijn voor 's-Gravendeel
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Waarom? Ze hebben niet voor niets de boel opgesplitst.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

even voor de goede orde, de 165 rijdt ook niet meer via 's-Gravendeel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Euh, ja... Dat komt (deels) omdat de 175 is opgeheven.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Arriva heeft zonder enige aankondiging een wijzigingsblad voor HWGO op de website gezet. Kwam het net bij toeval tegen. Het wijzigingsblad is tegelijk met de nieuwe dienstregeling ingegaan op 25 januari, maar het PDF-bestand dateert van 29 april... :') En er staan toch best essentiële dingen in, zoals een aantal vervallen ritten...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Foei arriva, niet eens melding maken ervan.

Wanneer eindigt het bezwaarperiode?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Standaard bezwaartermijn is zes weken, dus dan zou de termijn volgende week aflopen. Ik weet echter niet zeker of in dit geval ook de standaardtermijn geldt...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Welke wijzigingen kunnen ze verwachten in de nieuwe concessie?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Wat in elk geval zeker is, is dat de lijn(en) Rotterdam - Oude Tonge - Dirksland onderdeel van R-Net worden (met in elk geval in de spits een sneldienst die niet via Oude Tonge rijdt), maar of er ook nog verder wordt gereden naar Ouddorp (eventueel in een lagere frequentie) en of lijn 130 (dus via Heinenoord) blijft bestaan, is nog niet eens zeker.
Maar ook ik ben heel benieuwd naar de vervoerplannen van Connexxion.

Zou dit ook de eerste concessiewisseling sinds tijden worden waar geen rechtszaak aan te pas hoeft te komen? :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat laatste zou te hopen zijn! :)
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Volgende week dinsdag verloopt het bezwaartermijn. En ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Arriva bezwaar gaat maken want ze zijn maar al te blij dat ze in december van deze verlieslatende concessie af zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Wordt lijn 133 weer doorgetrokken naar Rotterdam Zuidplein? Zou wel handig zijn, aangezien de meeste mensen in Oude Tonge toch overstappen richting Rotterdam.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Ik zou niet weten waarom dat niet mag? Concessie Zeeland, Voorne-Putten en nu ook Hoekse Waard/Goeree Overflakkee zijn allemaal van Connexxion dalijk. En daarkomt bij dat er altijd grens overschrijdende lijnen rijden van andere vervoerders dan de vervoerder die rijdt in een concessie. Verder kan er gewoon materieel opgedeelt worden, iedere concessie/garage levert 33% van het materieel :wink:

Kan iemand mij zeggen of lijn 104 - Hellevoetsluis-Renesse nu ook weer onder Connexxion vlag gaat vallen? :D
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Natuurlijk zijn er altijd grensoverschrijdende lijnen (zoals bijv. Interliner 395 Zierikzee - Rotterdam), maar die zijn dan expliciet toegestaan.

Lijn 104 hoort bij concessie HWGO, dus uiteraard gaat Connexxion die ook rijden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Hendrik schreef:Natuurlijk zijn er altijd grensoverschrijdende lijnen (zoals bijv. Interliner 395 Zierikzee - Rotterdam), maar die zijn dan expliciet toegestaan.

Lijn 104 hoort bij concessie HWGO, dus uiteraard gaat Connexxion die ook rijden.
Dan kan lijn 133 dus dalijk weer doorgetrokken worden naar Rotterdam Zuidplein :wink:

Mooi om te zien dat lijn 104 weer terug gaat naar Connexxion. Deze kustlijn werd ooit gereden door de voorganger van Connexxion, namelijk ZWN. Van Spijkenisse Centrum naar Vlissingen Sluizen! 3 uur in de bus, dat waren nog is tijden! *bus* :D
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Gekko123 »

Hendrik schreef:Dat is al vaker gevraagd, maar dat is allemaal nog niet bekend...
Ik vraag me trouwens af of het doortrekken van lijn 133 naar Rotterdam nu nog wel mag. Dan rijdt lijn 133 immers in een andere concessie. En als lijn 133 ter 'vervanging' van lijn 136 rijdt op dat stuk, wordt er ook nog met materieel uit een andere concessie gereden. Mijn indruk is dat dat tegenwoordig allemaal wat gevoelig ligt...
Dat niet alleen, ook bestaat er een mogelijkheid dat andere vervoerders naar de rechter stappen als een vervoerder besluit om concessiegrens-overschrijdende verbindingen aan te bieden omdat ze toevallig beide concessies hebben. Dat wordt dan namelijk gezien als concurrentievervalsing.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 78 gasten