OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

NS-Reiziger schreef:Sinds wanneer heet het hier Ask Fles?
Ik zit thuis BTW...
Sorrykes hee ;) Ik had al op ns.nl en traphic.nl gekeken, maar niks relevants daar :|
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Sorrykes hee ;) Ik had al op ns.nl en traphic.nl gekeken, maar niks relevants daar :|
Nee precies. Mijn pa had dat ding willen nemen, dus ff achterhalen wat er nu weer fout ging. Klinkt als defect mat dus...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Mikos »

Over die geweigerde GtbV's: Ja, ik heb er ook één gehad die geweigerd werd. Ik had een kopie van mijn OV-Studentenkaart van 2008 erbij gestopt, terwijl dat natuurlijk net die ene GtbV was van december 2007... Netjes met een markeerstift hebben ze de datum op het GtbV omcirkelt, en vervolgens het geldigheidsjaar van mijn OV gemarkeerd. :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

t2825 met een erg volle losse ICM-IV vandaag. Op Rtd was hij iets meer dan zitvol, op Rta de eerste staanplaatsen in de gangpaden dus dat gaat nog leuk worden straks op Gd.

Edit: op Gd dus volle gangpaden en zowaar een hoop mensen die toch maar op de volgende trein bleven wachten. Op Utrecht Centraal nog een erg originele actie om 'm wat te versterken: de t1723 die met +15 vlak achter de t2825 aan reed werd hiermee gecombineerd en vervolgens weer gesplitst zodat een t1723 met een stelletje minder en een t2825 met een stelletje meer ontstond.
CTA voor de 1723 stond op 11a op "vooraan instappen" en voor de 2825 op 11b op "achter instappen" dus of er ook echt iemand in de stellen is gaan zitten die in het midden stonden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Geert »

Tja, wat betreft Gd: 4 minuten later gaat de s2000 :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

In dit geval zat de vertraagde s1700 daar zelfs nog voor, zullen dus vast ook een heel stel reizigers zijn geweest die eigenlijk die trein hadden willen nemen en nu de s2800 namen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Hmm, dan zal eerst wel de s1700 zijn gekomen, dan de s19800 en dan de s2000 pas. Die s2000 zal dus ook wel een flinke vertraging hebben gehad, met het gehang achter de stoptrein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Nee, de t19825 zag ik nog net vertrekken toen mijn trein Gouda binnenreed dus die is op een of andere manier voor de t1723 beland. Die zal dan wel met een kleine vertraging achter de stoptrein aan uit Den Haag vertrokken zijn.

Ging zowiezo niet echt lekker want de t2825 kwam voor Vleuten en Utrecht Terwijde tot stilstand omdat de t9825 vlak voor ons zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

De mcn van trein 12561 reed te Amf te ver door en kwam met vrijwel de gehele voorste bak buiten het perron. Deuren bleven vervolgens zo'n 3-4 minuten dicht maar gingen uiteindelijk wel open. Vertrek met +8. In Zwolle stond bij binnenkomst, op sp 5 nog de vertraagde 7900 van 18:06 ri Es, maar werd om 18:22 alsnog opgeheven, reden onbekend. Trein 561 vertrok met +8 uit Zl ri Gn en trein 12561 volgde 2 minuten later (=+7), aankomst in Leeuwarden met +7
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Vandaag via Hilversum en Overvecht van Amsterdam naar Utrecht. Er was een defecte trein bij Muiderpoort. Spannendste deel van de dag gemist: een presentatie over de calamiteitenorganisatie van ProRail :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Spannendste deel van de dag gemist: een presentatie over de calamiteitenorganisatie van ProRail
Mmz, wij hadden de Prorail vitaal- Roadshow op bezoek :D
Dat omrijden via Hvs is wel geteld 20 minuten aan de orde geweest. (stond een t4000 stuk)

Verder: zag IRM 9583 en 9584 voorbij rijden vanmiddag op Asd die zojuist hun beproevingsritten hadden gereden :D Ik kon vanuit mijn stoel alleen de daken van de treinen zien, en deze zagen er zo nieuw uit compleet met nog glimmende pantografen, dat ik toch maar even op was gestaan om te kijken 8-)
Benelux t9272 reed vandaag met +28 vanaf Asd naar Brussel. Door wat rangeerproblemen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Benelux t9272 reed vandaag met +28 vanaf Asd naar Brussel. Door wat rangeerproblemen.
Ow, is dat +28 geworden :lol: / :(
Hoorde om kwart voor Magdaleen al roepen dat 'ie in omgekeerde rijtuigvolgorde zou rijden. Toen ik de s2100 instapte stond de CTA op +10, maar kwam de omroep dat 'ie +15 had. Heb er niet meer op gewacht ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Caspar »

Heb dat bandje op Shl maar niet meer gedraaid (na al 3 omroep berichten te hebben geplaatst, begon zelf al meteen met +20 te omroepen) zal me ook niets verbazen als ie uiteindelijk niet meer gedriehoekt was.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond 12:30 uur kwam loc 2225 ineens door Gouda in de richting van Den Haag of Rotterdam. :) Ik heb er geen foto van, want ik zat na 4x proberen sinds de eerste dag eindelijk in een SLT als Stoptrein t9845. Dit was de 2603 en ik vond hem beter zitten dan een SGMm. Hij was ook lekker stil en de infoschermen binnenin zien er netjes uit. Wel leuk dat ze de bekende omroeptune die op de stations te horen is gebruiken voor het omroepen van het volgende station in de trein.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

Die loc vertrok rond half vier vanaf Rotterdam C. door de Willemsspoortunnel in zuidelijke richting, over het IC-spoor.
Het is een spectrum.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Mark »

t7037 met een losse V. Hiepholadiee wat een drukte. Gelukkig gaat dat over een maandje wel allemaal in een SGMm passen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

mb90 schreef:Vanmiddag rond 12:30 uur kwam loc 2225 ineens door Gouda in de richting van Den Haag of Rotterdam. :)
De loc kwam van Amsterdam Centraal waar deze om 11:31 vertrok. Door even een conditietraining te doen van west naar oostzijde kon ik nog een foto maken:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

t12565 met losse ICMm-II. En jawel: weer ICK in de t1965 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Goed het is weer Vrijdag de 13e. Wederom werd het geen succes.

Bovenleidingbreuk bij Ermelo dus maar weer gebruik gemaakt van het ommetje via Dv. Trein t241 was overvol, maar het leek alsof iedereen mee kon (de t1561 zal ook niet rustig zijn geweest). In Dv overgestapt op de s3600 ri Zl van 18:20. Deze vertrok met +10 ongeveer en daar bleven wel mensen achter. Wel zou er een extra trein een paar minuten later rijden naar Zl om die mensen ook mee te kunnen nemen. Aankomst in Zl was ook +10 en daar zou de IC naar Lw nog klaar staan, maar nee die reed ons vrolijk voorbij op het moment dat wij moesten wachten op een vrij spoortje (oftewel wissel was bezet door de trein naar Lw). Aankomst uiteindelijk met +65 in Lw.

Waarom de IC naar Lw van 18:50 die dus met +5 vertrokken is ofzo niet nog 1 minuut kon wachten op de overstappers is mij volstrekt een raadsen en leverde ook een hoop pissed off reacties op. Die extra trein uit Dv trouwens niet meer zien aankomen, dus dat zal wel een lokkertje zijn geweest daar om te zorgen dat niet meer mensen probeerden in te stappen en de deuren iig dicht konden.

Ben benieuwd hoe het de volgende vrijdag de 13e gaat :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Je hebt in ieder geval even rust dan: de volgende vrijdag de 13e valt in november dit jaar :wink:

Vrijdag 13 februari was voor mij nog een dag met aardige vertraging door een ontbrekende machinist, deze vrijdag 13 maart leek eerder een geluksdag. Werkelijk alles was zo goed als op tijd en de grootste vertraging was een +2 voor de t12723 bij aankomst in Utrecht... de andere 75% van de treinen die ik vandaag had kwam echter juist te vroeg op z'n bestemming aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Mikos »

JeePee schreef:Die extra trein uit Dv trouwens niet meer zien aankomen, dus dat zal wel een lokkertje zijn geweest daar om te zorgen dat niet meer mensen probeerden in te stappen en de deuren iig dicht konden.
Nee, er reed wel degelijk een extra trein tussen Zwolle en Deventer. Maar vanwege het grote aanbod van reizigers reed deze met ongeveer +10 rond
(waarbij ik moet zeggen dat dat niet verkeerd is als je niet in Olst en Wijhe stopt en dan dus doodleuk in Olst zou moeten gaan wachten op de tegentrein uit Deventer...).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Onder het motto "hoe maak ik het lastig voor de reizigers": op beide Maastrichtse stations hingen de affiches voor de werkzaamheden van morgen.

Op de affiches in Maastricht staat aangegeven dat reizigers gebruik kunnen maken van lijn 4 of 1. Lijn 1 stopt niet bij station Randwyck, maar bij de halte Forum MECC zo'n 300m van het station. En waarom lijn 1 wel en 3 niet, die rijdt immers hetzelfde stuk als lijn 1.

In Maastricht Randwyck hingen twee affiches. Die van NS gaf aan dat reizigers alleen met lijn 4 konden reizen, eronder hing er eentje van Veolia (inclusief kaart), deze gaf aan dat reizigers gebruik konden maken van lijn 4, 8 en met stift stond lijn 10 erbij (die vertrekt inderdaad om de hoek bij het station).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Het verschil in de lijnen die gebruikt mochten worden tussen de affiche van NS en Veolia kan weleens te maken hebben met voor welke lijnen er een contract is afgesloten. Toen NS nog op de lijn Dordrecht - Geldermalsen reed mocht je bv. ook alleen met lijn 4 naar station Dordrecht Stadspolders bij werkzaamheden terwijl voor treinreizigers die aan de westzijde van het station moesten zijn lijn 3 veel praktischer was.
Tegenwoordig, nu het toch dezelfde vervoerder is, wordt bij een storing gewoon een algemene mededeling naar de chauffeurs gestuurd dat treinreizigers met de bus mee mogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Freek »

Vrijdag vertrok de s7600 van 15.53 uit Ah naar Zp met een +12. De s3600 zat er dus strak achter, overigens was deze met slechts een kleine plus in Zp. En ondanks de net vertrokken sprinter zou het dus rustiger moeten zijn in de s3600. Niets was minder waar, het VIRM-4tje leverde de nodige staanplaatsen op.

Verder de laatste weken gaan opvallendheden, de NS & ProRail werken goed mee, geen plussen, 's ochtends kom ik juist aan met een min, niet verkeerd dus.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2009

Bericht door Marc »

Nog een aanvulling op m'n verhaal hierboven: Op Maastricht Randwyck was er vandaag een 2e blaadje geplakt over het affiche van gisteren (inclusief satellietfoto van internet met de plaatsen waar de haltes zijn). Ook op dit blaadje stonden de lijnen 4, 8 en 10. Op Maastricht was er nog niets gewijzigd: het affiche had het over de lijnen 4 en 1, het omroepbericht over de lijnen 4 en 8 en de "mobiele borden" (of hoe die dingen ook mogen heten) over de lijnen 4, 8 en 10.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten