Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Okee, drie inschrijvers dus.
Arriva viel te verwachten. NS ook wel, maar niet dat ze niet via Abellio inschrijven. Syntus is ook te begrijpen omdat diens "gebied" vooral Overijssel beslaat.
Connexxion schittert door afwezigheid. Zouden die het niet aandurven of hebben ze het te druk met andere aanbestedingen?
Arriva viel te verwachten. NS ook wel, maar niet dat ze niet via Abellio inschrijven. Syntus is ook te begrijpen omdat diens "gebied" vooral Overijssel beslaat.
Connexxion schittert door afwezigheid. Zouden die het niet aandurven of hebben ze het te druk met andere aanbestedingen?
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Opvallend inderdaad dat NS onder eigen naam mee doet en niet met dochter Abellio.
Blijf het toch vreemd vinden dat ze niet alleen een bod op het Kamperlijntje hebben gedaan.
Met provincie Utrecht en Amstelland-Meerlanden in het vooruitzicht zullen ze het niet bepaald rustig hebben op het hoofdkantoor..starx schreef: Connexxion schittert door afwezigheid. Zouden die het niet aandurven of hebben ze het te druk met andere aanbestedingen?
Blijf het toch vreemd vinden dat ze niet alleen een bod op het Kamperlijntje hebben gedaan.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Antwoord volgens OV Magazine:Opvallend inderdaad dat NS onder eigen naam mee doet en niet met dochter Abellio.
Volgens NS heeft dit te maken met de samenloop van de dienst op het hoofdrailnet tussen Wierden en Enschede.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Op Alphen-Gouda heeft NS ook geboden onder NS Reizigers en niet onder Abellio terwijl er daar geen sprake is van overlapping. Waarschijnlijk vanwege busvervoer heeft in Limburg NS geboden onder Abellio.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Alphen - Gouda is aan Abellio gegund,dus ze hebben ook onder Abellio meegedaan..
Komt wel goed schatje.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Gouda - Alphen is een combinatie van Abellio Rail NRW en NSR. Abellio zorgt voor het materieel uit een vervolgorder van het Niederrhein-Netz en NSR zal zeer waarschijnlijk het personeel aanbrengen.
Wat betreft deze aanbesteding, de drie biedingen lagen eigenlijk toch volledig in de lijn van ieders verwachting hier?
Wat betreft deze aanbesteding, de drie biedingen lagen eigenlijk toch volledig in de lijn van ieders verwachting hier?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Wellicht dat bij Alphen-Gouda ook NSR zit, zodat die trein probleemloos door zou kunnen naar Leiden, aangezien Alphen-Leiden van NSR is.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Zelf denk ik, dat NSR de concessie wint, omdat NSR ook tussen Wierden en Enschede rijdt
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Dat kan en mag nooit een reden zijn om de concessie te winnen.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Inderdaad, dat zou niet mogen. Maar het gebeurt wel vrees ik. Net als in Limburg wil NS koste wat kost voorkomen dat andere vervoerders op het hoofdrailnet gaan rijden. Dus wat doe je dan, je koopt de concessie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Dat is wat Arriva "denkt" ja. Ze vergeten daar dat je een concessie ook gewoon op kwaliteit kunt winnen zonder dat je een onrealistisch bod hoeft te doen. De ene OV-autoriteit is daar echter gevoeliger voor dan de andere.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Bewijs alstublieft.BR628 schreef:Inderdaad, dat zou niet mogen. Maar het gebeurt wel vrees ik. Net als in Limburg wil NS koste wat kost voorkomen dat andere vervoerders op het hoofdrailnet gaan rijden. Dus wat doe je dan, je koopt de concessie.
En niet komen met dat NS veel kapitaalkrachtiger is dan Arriva of Veolia, dat zijn beiden bedrijven met een omzet van het tienvoudige van NS.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
En Arriva heeft zich in het verleden net zo schuldig gemaakt aan dergelijke praktijken. Dat krijg je in een systeem waar alleen naar geld wordt gekeken terwijl we allemaal weten goedkoop = duurkoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Is dat met Alphen - Gouda niet zo dat de concessie gegund is aan NS Reizigers, maar die de uitvoering hebben uitbesteed aan Abellio (hetzelfde verhaal als toen met Almelo-Marienberg, concessie aan Connexxion, de uitvoering uitbesteed aan Syntus)?Thom91 schreef:Alphen - Gouda is aan Abellio gegund,dus ze hebben ook onder Abellio meegedaan..
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Nee, in dat geval is de concessie aan de combinatie gegund.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Veolia in Limburg ook (y)Bee schreef:En Arriva heeft zich in het verleden net zo schuldig gemaakt aan dergelijke praktijken. Dat krijg je in een systeem waar alleen naar geld wordt gekeken terwijl we allemaal weten goedkoop = duurkoop.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Kan zo snel geen bestek vinden, maar vermoedelijk wordt er in de provinciekleuren gereden, ala Vechtdallijnen?
Bij het bericht op het intranet van Syntus staat namelijk een artiest impression van een Flirt (volgens mij) in Overijssel-stijl op een geëlektrificeerd Nijverdal.
Bij het bericht op het intranet van Syntus staat namelijk een artiest impression van een Flirt (volgens mij) in Overijssel-stijl op een geëlektrificeerd Nijverdal.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ja, de bekende blauwe kleur is een eis van de provincie.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Zou je die ook hier kunnen plaatsen?marvinkok schreef: Bij het bericht op het intranet van Syntus staat namelijk een artiest impression van een Flirt (volgens mij) in Overijssel-stijl op een geëlektrificeerd Nijverdal.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 24 apr 2015, 11:22
- Locatie: Landsdeel oost
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Mvg, iemand...
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Thanks! :pos:
Die Flirt ziet er goed uit :D
Die Flirt ziet er goed uit :D
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Damn, dat ziet er goed uit
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
waarom zijn die deuren wit?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten