Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik kijk net op die site en klik eens op Boekel. Zie daar het volgende staan bij de buurtbus:

Opstappen
De buurtbus rijdt volgens een vaste dienstregeling Dienstregeling Arriva
Lijn 468: Boekel - Deurne.

Die bus is dus van Hermes :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Vandaag weer een specifiek probleem: lijn 2 in Tilburg rijdt in de ochtendspits tot 7:30 nog niet volgens een tienminutendienst tussen de Heyhoef en de Middeldijkdreef. Er is geen bus die rijdt tussen 7:24 en 7:33 tussen de genoemde haltes die dan een perfecte aansluiting biedt richting Breda als lijn 4 op Tbr om 7:52. Dus kon ik kiezen tussen bijna twintig minuten wachten of hopen dat de trein van 7:52 vertraagd is en anders de trein missen. Niet handig.

Sowieso is de dienstregeling erg afgestemd op de 13600 richting Ht - Ut terwijl die busreizigers vaak binnendoor (kunnen) gaan terwijl dat richting Bd niet het geval is.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

meldt het bij de klantenservice. Ook gaat er 4x/uur een IC-trein naar Breda.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het eigenlijk met Oss? Was daar nu een vervanging voor de vervallen stadsdienst gekomen die openbaar toegankelijk is? Of is er alleen nog besloten vervoer voor inwoners van Oss? Ik moet vanavond in Ussen zijn en pakte in voorheen vanaf "CS" lijn 2. Als er niks rijdt, dan is lopen vanaf West een redelijk alternatief, maar als het op de heenweg niet hoeft, zou dat mijn voorkeur hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

fogeltje schreef:Hoe zit het eigenlijk met Oss? Was daar nu een vervanging voor de vervallen stadsdienst gekomen die openbaar toegankelijk is? Of is er alleen nog besloten vervoer voor inwoners van Oss? Ik moet vanavond in Ussen zijn en pakte in voorheen vanaf "CS" lijn 2. Als er niks rijdt, dan is lopen vanaf West een redelijk alternatief, maar als het op de heenweg niet hoeft, zou dat mijn voorkeur hebben.
Helaas is het busje wat er nu rijdt alleen toegankelijk voor Ossenaren. Het lopen is dus het enige wat resteert. Ik vraag mezelf weleens af wat het nou goedkoper/rendabeler maakt om anderen uit te sluiten van bepaalde vervoersmiddelen.
CamilleKreemers schreef:meldt het bij de klantenservice. Ook gaat er 4x/uur een IC-trein naar Breda.
Naar het centrum? Da's een flinke omweg vanaf de Bijsterveldenlaan (en dan weer langs de Reeshof razen, flinke omweg van 2*7km!)


Overig: gisteren wederom: bij Arriva is de halte bij de Johanna van Brabantlaan nog steeds een mannelijke "Johan"!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

SLToilet schreef:
fogeltje schreef:Hoe zit het eigenlijk met Oss? Was daar nu een vervanging voor de vervallen stadsdienst gekomen die openbaar toegankelijk is? Of is er alleen nog besloten vervoer voor inwoners van Oss? Ik moet vanavond in Ussen zijn en pakte in voorheen vanaf "CS" lijn 2. Als er niks rijdt, dan is lopen vanaf West een redelijk alternatief, maar als het op de heenweg niet hoeft, zou dat mijn voorkeur hebben.
Helaas is het busje wat er nu rijdt alleen toegankelijk voor Ossenaren.
Is het dan nog openbaar vervoer?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:Overig: gisteren wederom: bij Arriva is de halte bij de Johanna van Brabantlaan nog steeds een mannelijke "Johan"!
Op het schermpje van de CiCo's? Of ook echt op het haltebord?
Ezra schreef:Is het dan nog openbaar vervoer?
Nope.
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

fogeltje schreef:Hoe zit het eigenlijk met Oss? Was daar nu een vervanging voor de vervallen stadsdienst gekomen die openbaar toegankelijk is? Of is er alleen nog besloten vervoer voor inwoners van Oss? Ik moet vanavond in Ussen zijn en pakte in voorheen vanaf "CS" lijn 2. Als er niks rijdt, dan is lopen vanaf West een redelijk alternatief, maar als het op de heenweg niet hoeft, zou dat mijn voorkeur hebben.
Je moet inwoner zijn van de gemeente Oss én je moet lid zijn van de wijkbus. Het is misschien beter dan niets, maar het gaat natuurlijk nergens over.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Krijgen die Mercedes Citaro's echt nog passagiersairco? Daarover had ik hier een tijdje terug gelezen. Zou het sowieso niet in alle opzichten eerlijker zijn geweest de Citaro's gelijk te verdelen over Den Bosch, Tilburg en Breda? Breda valt wel onder een andere concessie, maar dat maakt niet eens uit toch?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Hainje schreef:
SLToilet schreef:Overig: gisteren wederom: bij Arriva is de halte bij de Johanna van Brabantlaan nog steeds een mannelijke "Johan"!
Op het schermpje van de CiCo's? Of ook echt op het haltebord?
De omroepstem. De schermen in de bus korten het netjes af tot Joh. 8-)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

buschauffeur schreef:Krijgen die Mercedes Citaro's echt nog passagiersairco? Daarover had ik hier een tijdje terug gelezen. Zou het sowieso niet in alle opzichten eerlijker zijn geweest de Citaro's gelijk te verdelen over Den Bosch, Tilburg en Breda? Breda valt wel onder een andere concessie, maar dat maakt niet eens uit toch?
Er is bewus gekozen om de Citaro's in Tilburg te laten rijden omdat dit een drukke stadsdienst is en de Citaro's 3 in-/uitstapdeuren hebben. Maar omdat er niet voldoende Citaro's zijn om de hele stadsdienst Tilburg te rijden rijden er ook een aantal Citea's SLF
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Een paar weken geleden werd door het Brabants Dagblad met groots vertoon bekendgemaakt dat vanaf 3 mei lijn 143 weer op zaterdag gaat rijden op het traject Reusel - Hilvarenbeek.
Tot dusver nog geen aankondiging van de zijde van Arriva... Weet iemand hier iets van?
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Een paar minuten geleden het volgende gezien:
Lijn 13 ri Rosmalen, daarachter een bus met 999 Geen Dienst en daarachter reed weer lijn 3 ri Rosmalen, maar met Den Bosch via Hintham.

Volgens mij is er weer wat misgegaan..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

@reacties over Oss: bedankt. Ik had van te voren al besloten sowieso maar te gaan lopen. Mij viel in Ussen op dat de halte en Abri nog bestaat en daar hing ook de dienstregeling plus info over dat busje. Toen herinnerde ik me dit verhaal opeens weer, want ik wist dat dit op het forum al voorbij was gekomen (maar wist dus niet meer hoe het zat). Nu viel het lopen ook reuze mee, ik dacht dat het 18-20 minuten lopen was onder normale omstandigheden naar mijn eindbestemming, maar het was 13-15 minuten en MET brakke knie (bus stopt een steenworp afstand...naja, je moet wel even flink uithalen).
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Een paar minuten geleden het volgende gezien:
Lijn 13 ri Rosmalen, daarachter een bus met 999 Geen Dienst en daarachter reed weer lijn 3 ri Rosmalen, maar met Den Bosch via Hintham.

Volgens mij is er weer wat misgegaan..
Er zal wel een nieuwe chauffeur de rit fout gereden hebben.
Ik zag in Rosmalen op de Oude-Baan tijdens carnaval in eens Lijn 13 die uit de Groote Wielen kwam naar Centraal Station Den Bosch op de route van Lijn 3 die daar eigenlijk rijd. En stukje verder met m'n auto kwam ik idd die Lijn 3 tegen.
Dus ik denk dat er een chauffeur de verkeerde afslag heeft genomen waardoor jij die 3 bussen zag rijden.
Of er is iets anders aan de hand geweest maar zo ver heb ik niets gehoord....wie weet.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jorn »

Wat vinden jullie van de Volvo 8900 Volans/Brabantliners die rondrijden? Comfortabel? Beter/minder goed dan een hogevloers Qliner?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Wat bedoel je nu?
a) Volvo 8900 (Volans)
b) Mercedes-Benz Intouro (Brabantliner)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jorn »

De Volvo 8900, omdat die Low Entry is.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Jorn schreef:Wat vinden jullie van de Volvo 8900 Volans/Brabantliners die rondrijden? Comfortabel? Beter/minder goed dan een hogevloers Qliner?
Zal op beide types een antwoord geven.
Volvo 8900 zit het interieur goed in elkaar, alleen jammer dat de usb zo hoog zit en een klaptafeltje ontbreekt. De rijeigenschappen vind ik zeker vergeleken de Volvo 8700 van CXX/Veolia slechter, het optrekken gaat trager. Als cijfer zou het een 7 geven.
Een Solaris InterUrbino met Low Entry, Volvo 8900 met 390 pk :lol: of een Setra Multiclass S 416 LE waren beter geweest.

Mercedes-Benz Intouro : Duidelijk beter dan de Volvo8700. Interieur heeft betere stoelen met klaptafeltje en beter bereikbare usb poorten. Als cijfer zou ik ze een 7,5 geven.
Maar ik vind de Intrego duidelijk beter. (Man Lion's Regio heb ik nooit ingezet)
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jorn »

En voordelen/nadelen lage vloer tov hoge vloer?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

De hogevloer is voor de afstand Breda-Utrecht is geen probleem,de uitstapdeuren zijn breed en voor rolstoelers is er een rolstoellift. Heb het vanuit comfort oogpunt liever een hoge vloer op dit soort lijnen.

Tussen Bergen op Zoom en Rotterdam en Eindhoven-Oss had ik zelf liever Brabantliners gezien dan Volvo's vanwege de route over de snelweg.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rdaalwil »

Sinds wanneer rijdt 8610 in Roosendaal? Dacht dat deze in de stalling van Breda stond
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Sinds kort dan. Heeft eerst vanuit Breda gereden. Daarna vanuit Schelluinen. Nu dus in Roosendaal.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef:De hogevloer is voor de afstand Breda-Utrecht is geen probleem,de uitstapdeuren zijn breed en voor rolstoelers is er een rolstoellift. Heb het vanuit comfort oogpunt liever een hoge vloer op dit soort lijnen.

Tussen Bergen op Zoom en Rotterdam en Eindhoven-Oss had ik zelf liever Brabantliners gezien dan Volvo's vanwege de route over de snelweg.
Dan zouden er wel op meer volanslijnen brabantliners ingezet moeten worden. De overige lijnen rijden ook (deels) over de snelweg.
Gest
Berichten: 25
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 11:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gest »

De binnenstadsbus in Den Bosch rijdt tegenwoordig een nieuwe route: http://goedbezigbus.nl/ckfinder/userfil ... 202015.pdf

Leuk initiatief met potentie. Wat ik wel een nadeel vind is de tijd die het kost om van het station tot de markt te komen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten