Mag ik even kwijt #176

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door deadlock »

22:20 toen je dat vroeg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Thom91 »

Oh echt? :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door deadlock »

Ja. Het grapje is natuurlijk dat ik niet wilde vertellen hoe laat dat in AM/PM is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Z2N »

Nu de problemen met de IC Berlijn weer eens verlengd zijn (het duurt nu ten minste tot en met zaterdag) vroeg ik me af: hoe staat het in Baisieux?

En wat blijkt: de verstoring bij Baisieux-Frontière (op de route tussen Lille (Fr) en Tournai (Be)), waarbij NMBS-treinen spontaan vlam vatten is nu nog steeds onopgelost! :!: De storing op deze route is al gaande sinds 16 februari, en al die tijd hebben er geen Belgische treinen kunnen rijden op deze route. Toen ik in maart langs dit punt moest was het al vervelend, maar als dit zo doorgaat moet ik mijn zomerplannen gaan wijzigen. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Suus »

Een bedrijf genaamd "Abellio Rail Südwest GmbH" heeft een offerteaanvraag uitstaan voor nieuwe elektrische treinstellen: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... XT:DE:HTML

Er waren al langere tijd geruchten dat Abellio van plan is mee te doen met een aantal grote aanbestedingen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg en hoewel deelname natuurlijk nog niet zeker is, kan nu wel zo goed als zeker geconcludeerd worden dat het bedrijf deelname aan een aantal aanbestedingen in die hoek van Duitsland in overweging heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door baladid »

Südwest slaat in Duitsland lang niet altijd op Baden-Württemberg. Vaak is ook Rheinland-Pfalz/Saarland de daarmee bedoelde regio.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Suus »

Dat klopt, alleen lopen er in Rheinland-Pfalz en Saarland op dit moment geen aanbestedingen waarbij elektrische treinstellen benodigd zijn. De eerstvolgende aanbesteding met elektrisch materieel in de "echte" regio Südwest is voor het Elektronetz Saar Regionalbahn, daarvan zijn de aanbestedingsprocedures voor de twee deelpakketten nog niet gestart.

In Baden-Württemberg zijn de procedures voor de diensten Franken-Enz, Neckartal en Rems-Fils al wel gestart (is al gepubliceerd op TED) waardoor het waarschijnlijker is dat de marktuitvraag voor deze concessies is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Hainje »

Thom91 schreef:hont
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hont
Geert schreef:Hoe laat is het?
Kwartier later dan een kwartier geleden.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Z2N »

Ik zit straks om 20:00 bij Ekko in Utrecht voor het concert van Circa Waves *O* *O* *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Aking »

Zitten bij Ekko? Zetten ze stoeltjes neer ja? :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Ronald »

Z2N schreef:maar als dit zo doorgaat moet ik mijn zomerplannen gaan wijzigen. :X
Vanuit NL is via Kortrijk toch ook een goede optie?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Z2N »

Ik had de route via Brussel en Tournai naar Lille nog niet gedaan, en wou dat deze zomer dan alsnog gaan doen. Maar als dit zo doorgaat gaat dat dus niet... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Ronald »

Ah, ok. Het zou zo maar eens heel erg lang kunnen gaan duren is mijn vage vermoeden. De dienstregeling past trouwens wel goed bij de rest van Frankrijk: onregelmatige treindienst met onregelmatige busdiensten er tussendoor...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Suus »

Zolang men denkt dat het probleem veroorzaakt kan worden door een serie locomotieven waarvan er een paar ongeïdentificeerde locs een technisch defect zouden hebben kan het nog wel even duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Hainje schreef: Bad luck is STF's middle name. :X
Dat kun je wel zeggen ja; het nieuwe motorblok voor de zitmaaier is geleverd met een defecte temperatuursensor (geeft permanent 20 graden aan) en na inbouw van de nieuwe motor kroop de zitmaaier als een slak over de camping en wist de messen nauwelijks draaiende te houden. M'n vader had al het een en ander nagekeken maar kon zo snel de oorzaak niet achterhalen, een kennis van ons is nogal een expert op het gebied van motoren en is vandaag langs gekomen; de 2e cilinder bleek een defecte inspuiting te hebben, kreeg dus geen diesel binnen. Ja nogal logisch dat ie dan totaal geen snelheid en kracht heeft als die cilinder gewoon stil staat...
Gelukkig kon dat onderdeel omgewisseld worden met die van het oude motorblok.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Hendrik »

Als je een defect motorblok geleverd krijgt, zou ik bij de leverancier om garantie vragen i.p.v. zelf te gaan prutsen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Dat kan in ons geval niet want je kunt hem met of zonder garantie kopen, wij hebben voor zonder gekozen omdat het prijsverschil echt gigantisch is. Je koopt ongeveer drie motoren zonder garantie voor de prijs van eentje met garantie.
Maar goed we hebben vandaag alsnog de oorzaak gevonden; er zat een klein stukje metaal ergens in klem waardoor de dieseltoevoer naar de 2e cilinder geheel afgesloten werd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door ODRAIL »

En de grasmaaiersoap gaat gewoon verder :wink: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Natuurlijk, het seizoen is toch pas begonnen! :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door ODRAIL »

Ja oké maar met een andere maaier / motor zou je toch wel mogen verwachten dat er geen problemen meer moeten optreden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Dat zou wel iets teveel geluk hebben, vind je ook niet. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door ODRAIL »

Nou ja ... na zo'n hoop ellende met de vorige mag dat wel van mij hoor :wink: . Een product hoor immers gewoon goed te zijn.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Goede producten bestaan er volgens mij vandaag de dag niet meer... Een vriendin van me kocht laatst een nieuwe heggenschaar van een duur merk, hield er al na een uur mee op, motor met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door Daniel »

Goede producten zijn er best nog wel, maar als je iets van een duur merk koopt betekend dat simpelweg niet dat het ook goed is.
Ik heb een aantal maanden geleden een cirkelzaag aangeschaft en ondanks dat die aanzienlijk goedkoper was dan de echte merkexemplaren (voor de prijs daarvan had ik er zes kunnen kopen van het type dat ik nu heb) is dat ding niet onveilig ofzo en functioneert hij nog altijd uitstekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #176

Bericht door STF »

Goedkoop gereedschap is hier op de camping meestal niet zo zeer snel defect maar eerder extreem snel versleten, door het vele gebruik.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten