deadlock schreef:Waarom zou hij dat erbij moeten zeggen precies?
Moet niet, maar dan moet je het niet gek vinden als iemand conclusies trekt die je niet aanstaan.
Ja, als ervaren reiziger weet ik dat ze het vaker wel dan niet doen. Ze beginnen tegenwoordig vaker wel dan niet 30 seconden voor vertrek te fluiten.
ja, omdat reizigers al moord en brand schreeuwen als de trein 3 of meer minuten vertraagd is. Als de HC begint te fluiten op exacte vertrektijd en dat op ieder station, dan heb je die vertraging van 3 minuten of meer zo te pakken. En als dan de rijtijden verlengd worden (om vertraging tegen te gaan) dan schreeuwt de reiziger weer moord en brand.
En als je het niet eens bent over de wijze waarop HC's fluiten, wat let je om bij NS een klacht in te dienen?
Zoals ik al zei, bij dit soort dingen neemt NS echt wel contact op met de betreffende HC en bij meerdere klachten die gegrond worden verklaard volgen er sancties.
deadlock schreef:Met andere woorden; vijf seconden te laat; krijg de tering en flikker maar mooi op ook al is het een overstap die je volgens de reisplanner zou moeten kunnen halen?
Als jij langer over je overstap doet omdat je zware bagage mee moet sjouwen, dan is het niet de schuld van NS dat jij de overstap niet haalt. Dan zul je zelf extra overstaptijd in moeten plannen (kan via NS Reisplanner). Je kunt onmogelijk van NS verwachten dat zij treinen langer laten wachten omdat er een enkeling wellicht wat langer overstaptijd nodig heeft.
Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je besluit om zware bagage mee te nemen, je weet zelf dat je dan langer doet om op een ander perron te komen. Blijkbaar vind jij het dan terecht dat die verantwoordelijkheid naar NS wordt geschoven? Dat vind IK nogal wat...