NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Jef400 »

Blij dat ik pas Dinsdag naar Rotterdam moet, alhoewel. Als het op koningsdag zoveel gekloot oplevert, dan ken je er de dag erna nog last van hebben ook.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Wubbo »

JWM schreef:Is station Sciencepark morgen ook afgesloten?
Volgens de reisplanner stoppen er gewoon treinen, dus ik neem aan van niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door JWM »

Op de plattegrond van de gemeente Amsterdam staat dat het dicht is:

http://issuu.com/movement1537/docs/spec ... g_internet
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Wubbo »

Zo te zien kun je vanaf Science Park niet op Loveland komen. Er staat in ieder geval een andere tekst dan bij RAI (dat in ieder geval dicht is).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door JWM »

Niet eens gezien :oops:, op een papieren versie stond dezelfde tekst als bij RAI. Vraag me wel af hoe ze dat regelen, looproutes afsluiten ofzo?

Edit: Ook op de plattegrond op de GVB-site staat alleen gesloten: http://assets.gvb.nl/PlattegrondKoningsdag2015.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

Ook Loveland zelf communiceert dat Assp gesloten is. Reizigers voor Loveland moeten voor 5 (voorverkoop) of 8 (naverkoop) euro een shuttlebus nemen vanaf het busstation van Asa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Berk-24 »

Waarschijnlijk wil men voorkomen dat mensen en masse gebruik maken van Muiderpoort en Science Park, omdat dan de sprinters overbelast raken. Dat RAI dicht zit weet ik niet, iemand een verklaring.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

Door de verbouwing van het station is er weinig ruimte, men concentreert het verkeer liever op Asdz.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ook Loveland zelf communiceert dat Assp gesloten is. Reizigers voor Loveland moeten voor 5 (voorverkoop) of 8 (naverkoop) euro een shuttlebus nemen vanaf het busstation van Asa.
Of lopen, zoals veel mensen doen :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Hainje »

Ga je mond spoelen met groene zeep!!! :evil: :? :? :N
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Vinny »

Opmerkelijk vond ik dat vandaag station RAI is afgesloten terwijl gisteren de intercity uit Leeuwarden daar extra stopte. Ik hoop voor mezelf dat de chaos morgen verholpen is: dan reis ik weer terug...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Berk-24 »

Vinny schreef:Opmerkelijk vond ik dat vandaag station RAI is afgesloten terwijl gisteren de intercity uit Leeuwarden daar extra stopte. Ik hoop voor mezelf dat de chaos morgen verholpen is: dan reis ik weer terug...
Alle IC's stopten daar, ook die uit Arnhem/Nijmegen
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:Opmerkelijk vond ik dat vandaag station RAI is afgesloten terwijl gisteren de intercity uit Leeuwarden daar extra stopte. Ik hoop voor mezelf dat de chaos morgen verholpen is: dan reis ik weer terug...
Morgen is er geen Autorai meer dus ook geen intercity's aldaar ;)
Komt wel goed schatje.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Berk-24 »

Volgens rijden de treinen zet NS wel overal verlengde treinen in. De s5000/s5100 rijden ieder elk half uur.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Visgraatmodel »

Ik heb er niet zo veel weet van maar kan/kon de NS geen treinen doorschuiven? Naar mijn denken staan er nog een paar Lints en een paar Buffels terzijde. Als die dan naar minder drukke lijnen gaan kunnen er meer "mainline"-treinen naar de drukke trajecten. Of heb ik het helemaal verkeerd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

Materieel dat terzijde staat kan niet zomaar ingezet worden, het is dan uit de namelijk uit de onderhoudscyclus die eerst weer opgestart moet worden. De buffels buiten dienst hebben ook geen revisie gehad in 2013.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Wubbo »

Verder zie je wel (als je naar de materieelsamenstellingen kijkt) dat er allerlei materieel is doorgeschoven om zo de drukste series met zo veel mogelijk materieel te rijden. Van en naar Eindhoven reed veel SLT, de plan V's die daar normaal rijden zijn ingezet in de Sprinters rond Geldermalsen. De sprinters tussen Den Haag en Dordrecht rijden met SGM, waardoor SLT vrij was voor de sprinters tussen Amsterdam en Uitgeest. De IC's tussen Utrecht en Rotterdam/Den Haag reden met ICM, het VIRM schoof door naar de s3500 en naar de s1900. Zo was er op meer plaatsen gehusseld, en was er per saldo ook meer materieel op de baan dan in een normale spits (want de onderhoudsreserve van NedTrain wordt op zo'n dag ook ingezet).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

Het heet niet voor niets oranjedienstregeling, bijna elke trein die vandaag rijdt wordt onder handje genomen qua materieel, een klus waarvoor ze bij wijze van spreken morgen al starten voor 2016.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

JWM schreef:Niet eens gezien :oops:, op een papieren versie stond dezelfde tekst als bij RAI. Vraag me wel af hoe ze dat regelen, looproutes afsluiten ofzo?

Edit: Ook op de plattegrond op de GVB-site staat alleen gesloten: http://assets.gvb.nl/PlattegrondKoningsdag2015.pdf
Is toch niet helemaal goed gegaan. Science Park was gewoon open, reizigers hadden dat door en gingen massaal naar het station. De politie heeft daarna het station ontruimd en de treinen mochten er niet meer stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door SLToilet »

Berk-24 schreef:Volgens rijden de treinen zet NS wel overal verlengde treinen in. De s5000/s5100 rijden ieder elk half uur.
Dat was ook wel nodig vanwege de drukte, vergeet niet dat zowel Dordrecht als Breda grote feesten hadden, en daarnaast had de IC tussen Rotterdam en Breda minder ruimte over omdat de IC Direct maar 1x/uur reed (als de 1900 bij Rtd richting Bd vol zat was er in ieder geval nog een aanvaardbaar alternatief). Ook als het feest van Willem zelf volgend jaar niet in die regio is maar het 538-feest in Bd blijft zul je die tweede sprinter nodig blijven hebben richting Bd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door JWM »

Bee schreef:
JWM schreef:Niet eens gezien :oops:, op een papieren versie stond dezelfde tekst als bij RAI. Vraag me wel af hoe ze dat regelen, looproutes afsluiten ofzo?

Edit: Ook op de plattegrond op de GVB-site staat alleen gesloten: http://assets.gvb.nl/PlattegrondKoningsdag2015.pdf
Is toch niet helemaal goed gegaan. Science Park was gewoon open, reizigers hadden dat door en gingen massaal naar het station. De politie heeft daarna het station ontruimd en de treinen mochten er niet meer stoppen.
Een poging dus om met incorrecte informatievoorziening reizigers te geleiden. Geen punten voor diegene die dat bedacht heeft. Anno 2015 kiest de reiziger met een smartphone echt wel z'n eigen weg.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door waldo79 »

Maar is het nu een chaos geweest op het spoor?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS vreest voor grote chaos op Koningsdag

Bericht door Suus »

Die aanrijding is funest geweest vrees ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten