OVer je reiservaringen in april 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Jurre »

In een flits vanuit de trein zag ik zeker twee bussen in Arriva Brabant-kleurstelling op de A27 rijden ter hoogte van Hollandsche Rading. De bussen gingen richting het zuiden, meen dat het Citea's waren. Ex-VDL Heerenveen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hainje »

Kunnen ook Amba's zijn geweest die vanuit Heerenveen met vers ingebouwde airco terug keerden naar Brabant.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

Geert schreef:
JWM schreef:Als ik nou achterin ga zitten en via de tunnel naar de halte Neude ga, zou ik dan een hogere slagingskans hebben? Dat geslalom om de bouwputten voor de bus gaat vaak niet zo vlot.
Wandelen van station naar Neude valt qua tijd altijd tegen...
(Ik weet trouwens niet waar in Zeist je moet zijn, maar ik herken de frustraties. Heb vroeger aan de Warande gewoond in Zeist en dat is precies bij Kromme-Rijnlaan waar de lijnen in Zeist splitsen (74 naar rechts, 52/53 naar links etc.) Altijd een gok welke lijn het snelste is en of je de overstap haalt inderdaad :)
Beetje suf van mij, maar ik bedoelde eigenlijk de halte Vredenburg maar dat is blijkbaar geen halte van lijn 74. Neude lijkt me sowieso niet echt haalbaar :mrgreen:

Hoewel het 's middags redelijk goed gaat was het vandaag bal. De busrit schoot niet op, eerst een passagier die een foutmelding kreeg bij het uitchecken en eiste dat de chauffeur dat maar ter plekke op moest lossen... Even later vond hij in een andere jaszak blijkbaar de juiste chipkaart. Verder traag rijden door Utrecht, dus ik was prima op tijd voor de volgende. Helaas reed die niet, volgens de omroep door een sein- en wisselstoring maar in de NS app stond geen enkele verstoring. Zeer plaatselijke blijkbaar.

De daaropvolgende trein dan maar, die van even voor 6. Dat was slechts een VIRM-4 wat staanplaatsen in het gangpad opleverde. De conducteur bood na vertrek wel excuses aan voor de grote drukte omdat de trein in kortere samenstelling reed dan gebruikelijk. Wat hoort hier dan normaal te rijden, een 6?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Wat er hoort te rijden is lastig te zeggen zonder tijd en richting erbij :P Maar streekbussen stoppen inderdaad niet op halte Vredenburg.

Vanmorgen dus voor ´t eerst de t1718 op vrijdagmorgen kunnen uitproberen. Veelzeggend dat ik 1 minuut voor vertrektijd instapte in het voorste stel en alsnog kon kiezen welke privé vierzit ik zou nemen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

De intercity van Utrecht naar Schiphol van even voor 6 uit Utrecht :-P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Gezien hoe vaak ´t voorkomt in de logs van OVTijden.com is het inderdaad een VIRM-6 planmatig. Alle werkdagen in april staat hij er met VIRM-VI in, met uitzondering van gisteren (VIRM-IV) en eergisteren (2x VIRM-IV).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Hendrik »

Ik zit nu in t1920. Omdat-ie een kwartier vertraging heeft opgelopen, wordt-ie op Den Haag HS gesplitst. Alleen het voorste treinstel gaat door naar Den Haag Centraal. Bijzonder!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Spoor 18a in Utrecht stond vanochtend om kwart voor tien vol met trollen, feeën en druïden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door nvdw »

Elfia in Haarzuilens.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag met twee vrienden naar de Keukenhof geweest. :)
Vanaf Leiden Centraal hadden we de 854, de directe shuttle naar de Keukenhof. De dienstregeling werd niet meer gehanteerd, maar wel het beginsel van 'bus vol = bus weg'. We waren praktisch de enige Nederlanders in de bus. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Gisteren er achter gekomen dat de Ov-fiets verhuur in Enschede al om 19:00 gesloten is. Lekker pauper dus. :(
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Iets dergelijks had ik ooit ook in Ede-Wageningen maar dan met het terugbrengen, maar gelukkig was mij vooraf verteld wat de oplossing was: namelijk de fiets met de ketting vastmaken aan het hekje van de hellingbaan naar de 24/7-fietsenstalling en daarna de sleutel in een speciale brievenbus deponeren. Een paar dagen later zag ik dat mijn fiets netjes de (zon)dag erna om half negen was ingenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Inleveren kan wel 24/7 maar op eigen risico.. Wij moesten er 1 ophalen :X
Ik vind het echt maar schraal..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door webguy »

In Ede zitten er overigens twee he, aan de zuidkant zit er een met 25 fietsen die 24/7 is.

Enne, openingstijden staan (enigszins verstopt :X ) in de app.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door ODRAIL »

Dus die openingstijden moeten beter zichtbaar worden gemaakt :idea: .
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door webguy »

Je meent het :idea:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door JWM »

Een paar dagen later zag ik dat mijn fiets netjes de (zon)dag erna om half negen was ingenomen.
Goh, is er dan toch iets open op zondag in Ede?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door marvinkok »

Thom91 schreef:Gisteren er achter gekomen dat de Ov-fiets verhuur in Enschede al om 19:00 gesloten is. Lekker pauper dus. :(
Drienerlo heeft een automaat meen ik. Dat zal toch wel gewoon 24/7 zijn?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Thom91 »

Drienerlo heeft geen fietsen.. Plus dat ik naar de campus moest, dan kan foekie ook wel achterop.
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
Thom91 schreef:Gisteren er achter gekomen dat de Ov-fiets verhuur in Enschede al om 19:00 gesloten is. Lekker pauper dus. :(
Drienerlo heeft een automaat meen ik. Dat zal toch wel gewoon 24/7 zijn?
die hele locatie is verdwenen van de website, hoewel die automaat er volgens mij nog wel staat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Daniel »

Volgens mij was dat ook een van de locaties die maandenlang tussen de verhuurlocaties met storing stond. Net als Duiven en Arnhem Zuid daar al maanden bij staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Suus »

Vandaag voor het eerst gereisd met U-OV omdat ik een etentje had in Zuilen. De prestaties van U-OV waren echter om te huilen!

Ik kwam tien over half zes aan bij de bushalte van lijn 3 op Utrecht Centraal. Er was al vrij lang geen bus meer geweest, er stonden meerdere chauffeurs op hun bus te wachten de halte zag zwart van de mensen. Een buschauffeur aan de overkant van de weg schreeuwde dat de bus ergens anders stond. Uiteindelijk kwamen er pas na tien minuten twee bussen aan waar iedereen zich in kon proppen. De omroep in de bus was niet te verstaan en de tijden op het scherm liepen een kwartier achter op de werkelijke tijd. Volstrekt waardeloos dus.

Na het etentje wilde ik de bus die bij de halte in Zuilen om 22:33 moest vertrekken. Die bus had zestien minuten vertraging, gelukkig kwam er een 34 met maar tien minuten vertraging aanrijden die ook naar CS ging. Deze bus was vol en sloeg meerdere haltes over terwijl de stopknop brandde, maar als er op de halte niemand stond stopte hij niet. Een jongen werd terecht boos toen hij vier haltes te laat werd afgezet. Vanaf de eennalaatste halte heeft de bus vervolgens 20 minuten bijkomende vertraging opgelopen tot centraal. Daarbij heeft de bus een keer een groen verkeerslicht gemist omdat hij op een plek waar geen halte was twee mensen liet instappen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Z2N »

Welkom in Utrecht zou ik zeggen! (A)

Wat betreft de vertraging: er zou bij een kwartier vertraging "+15" bij de tijd moeten staan, alhoewel mijn eigen ervaring is dat als de vertraging zo ver oploopt dat nog wel eens ontbreekt. En als je lijn 3 hebt is het vaker bonje, die lijn is op het CS gekoppeld aan lijn 9 uit Overvecht, en die route heeft nogal eens opstoppingen...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Zugführer »

Die koppeling is volgens mij verbroken, de problemen op lijn 3 zitten met name op het stuk Amsterdamsestraatweg volgens mij en de kruising bij het Paardeveld die al maanden lang permanent verbouwd wordt
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2015

Bericht door Etienne »

Lijn 3 en 9 rijden gewoon nog als elkaar verder, maar er is extra stilstand ingeroosterd op Utrecht Centraal. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten