Korte vragen #14

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Suus »

Nee. Laatste check was vorige week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen #14

Bericht door Z2N »

Hmm, da's jammer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door webguy »

Internet kan je het meeste ook bestellen als Eticket toch?
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen #14

Bericht door MarkNL »

Ja, dat werkt prima. Wel een creditcard nodig (of heb een optie over het hoofd gezien).
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #14

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Nee. Laatste check was vorige week.
Zijn daar sowieso plannen voor dan? De Belgische automaten verkopen trouwens alleen maar binnenlands assortiment. Luxemburg is bijvoorbeeld ook niet te koop.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door reisthijs »

Er zijn al jaren plannen voor een NMBS automaat in Roosendaal. Juist met het idee dat je dan vanaf Roosendaal het Belgische binnenlands assortiment kan gebruiken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Korte vragen #14

Bericht door SLToilet »

Was er ooit een loket in Rsd om Belgische treinkaartjes te kopen? Of wanneer is deze gesloten?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #14

Bericht door VIRM »

Toen NS en ProRail bezig waren met Proefstation Leiden, werd het idee gelanceerd om op het perron met verlichting op de grond aan te geven hoe lang de trein zou zijn (en wellicht aan te geven waar de eerste klas is). Daarna lijkt dit idee een zachte dood te zijn gestorven. Weet iemand of het toevallig ooit weer eens uit de ijskast wordt gehaald?
Als vertrektijden.rijdendetreinen.nl de lengte en materieeltype van een NS-bron kan plukken, lijkt het mij toch niet zo moeilijk om dit ook op een perron weer te geven?
Beul van de blindegeleidelijn
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #14

Bericht door Somoht »

Die data komt juist ook uit de datastroom InfoPlus voor die borden. Waarom ze dat niet doen, ik gok omdar er soms fouten instaan en dat fixen geen prio heeft omdat andere zaken voor gaan en die info toch nergens getoond word.

Aka hoe meer goede ideen een onterechte dood sterven in grote organisatie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #14

Bericht door microshit »

En dat terwijl er momenteel toch weer een proef loopt op de stations Geldermalsen t/m Utrecht Lunetten en Den Bosch waar in ieder geval de minimum treinlengte staat aangegeven. In Den Bosch weer een aanapssing in de proef die daar men eerder gedaan heeft.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen #14

Bericht door gliderfighter »

In Den Bosch wordt ri Utrecht spoor 4 ipv 4b gebruikt. Zo staat de trein onder de LED borden die iets aan zouden moeten geven. Ik heb alleen nog niets gezien.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door webguy »

Het zou geloof ik maandag van start moeten zijn gegaan maar er waren wat issues.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #14

Bericht door VIRM »

Wat oudt die proef precies in, en wat geven die LED-lampjes precies weer? :)

Ik vraag het, omdat ik meermalen per week zie dat door een korte trein en slechte reizigersspreiding er opstoppingen bij een beperkt aantal deuren ontstaat, waardoor de trein eigenlijk nodeloos wordt opgehouden.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #14

Bericht door Tochjo »

Zie deze pagina voor meer informatie.

Overigens heeft volgens mij alleen de proef in 's-Hertogenbosch echt nut. De andere proef, met instapzones, lijkt me vrij zinloos: met die bordjes wordt slechts de plek van een stoppende SLT4 (kortst mogelijke materieelinzet) aangeduid.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Korte vragen #14

Bericht door Berk-24 »

Ik heb een vraag: weet iemand hoe je zo goedkoop mogelijk van Mannheim naar Straatsburg kan met het Nahverkehr? Het SchönesWochende-Ticket of Baden-Württemburg-Ticket is namelijk niet geldig in Frankrijk en ook niet op het kleine stuk tussen Kehl en Straatsburg.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #14

Bericht door baladid »

Tot Kehl gewoon met het BaWü-Ticket. Kehl-Straatsburg is 4,10 bij DB. Voor 6,60 krijg je een dagkaart voor Kehl en Straatsburg. Daarmee kun je dus ook de hele dag trams in Straatsburg gebruiken en ook weer terug naar Kehl als je dat wilt. Heet "Europass Mini" en kun je al bij het overstappen in Appenweier uit de automaat trekken.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Korte vragen #14

Bericht door Berk-24 »

Ok, dankje. Weet je anders nog andere interessante plaatsen in Baden-Württemburg? Ik zat al te kijken naar Basel of Konstanz, maar beide zijn wel erg ver van Mannheim af gelegen (meer dan 4 uur enkele reis).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Suus »

Je kan bij een VRN dagkaart preisstufe 6-7 (Netz) een dagkaart voor de treinen van de TER Alsace (TICKETPLUS Alsace) bijkopen.

De VRN dagkaart is voor één persoon 17,20 euro en het supplement 6 euro. Let wel dat bij deze prijscombinatie alleen een reisroute via Wissembourg of Louterbourg is toegestaan. Dat is niet zeer problematisch, er gaan bijvoorbeeld in het weekend een aantal rechtstreekse treinen vanaf Neustadt (Weinstraße) naar Strasbourg en Neustadt is vanaf Mannheim snel te bereiken met de S-Bahn en de RE1 en op andere momenten is er een korte (3 minuten) cross-platform overstap in Wissembourg voorzien

VRN = Verkehrsverbund Rhein-Neckar waarin Mannheim en de ruime omgeving in gelegen zijn.

Links naar meer informatie (in het Duits):
VRN dagkaart: http://www.vrn.de/vrn/tickets/einzelfah ... ges-karte/
VRN TICKETPLUS Alcase: http://www.vrn.de/vrn/tickets/einzelfah ... index.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Suus »

In Baden-Württemberg is overigens ook Heidelberg aan te raden, een leuke universiteitsstad waar de binnenstad niet is getroffen door bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat voor een stad van die omvang redelijk uniek is in Duitsland. Als je van auto's houdt is Stuttgart aan te raden met het Porsche-museum en het Mercedes-Benz-museum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #14

Bericht door Mr-W »

Hoeveel mensen kunnen achter elkaar door een poortje lopen?
Was op koningsdag zeer komisch om te zien hoe er hele groepen achter elkaar aan door t poortje liepen. Er ging alleen een alarm af maar verder gebeurde er weinig :')
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen #14

Bericht door Marc »

Heeft iemand nog digitale lijnennetkaarten van de regio Leiden uit de CXX-tijd? Ik wou eens kijken hoe in die tijd gereden werd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #14

Bericht door JWM »

Is het online mogelijk bij NSinternational of DB om twee tickets naar Duitsland te boeken waarbij het herkomststation in Nederland niet hetzelfde is maar de bestemming wel zodat de zitplaatsreserveringen bij elkaar zijn?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door Geert »

Telefonisch moet dat vast lukken, op internet denk ik niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Korte vragen #14

Bericht door deadlock »

Ik heb het telefonisch bij DB en via email bij de treinreiswinkel voor elkaar gekregen om later nog iemand toegevoegd te krijgen bij onze zitplaatsen. Dat was wel 2006/2008 maar het zou dus moeten kunnen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen #14

Bericht door JWM »

Maar telefonisch is dus +7,50 boekingskosten per persoon?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten