OVer je OV-Chipkaart #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Naar een plastic OV-Chipkaart hoesje ben ik ook nog opzoek. Waar zijn deze verkrijgbaar?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daantje »

De RET heeft hoesjes waar twee pasjes in kunnen die je dubbel kan vouwen en NS heeft die gele insteek hoesjes.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Freek schreef:Als het goed is, is op elke station minimaal 1 paaltje of poortje 'aangelijnd'. De geleide lijn zou er langs moeten lopen. Als dat niet het geval, zou je dat misschien aan NS kunnen doorgeven. Nu moet je geloof ik via Den Haag CS en is het daar door die verbouwing niet goed geregeld, maar dat zou geen smoes moeten en mogen zijn.
ProRail is daar inderdaad mee ezig, maar dat is nog een project in uitvoering. De stations in de Randstad zijn pas later dit jaar aan de beurt. Overigens is dit iets was ze al jaren geleden hadden kunnen doen, maar dat is een andere discussie. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

KM46 schreef:Naar een plastic OV-Chipkaart hoesje ben ik ook nog opzoek. Waar zijn deze verkrijgbaar?
Bij Tickets en Service van de NS zijn plastic hoesjes verkrijgbaar. Niet van die oude plastic dingetjes voor je abonnement waar twe ekaarten in kunnen, maar stevige plastic hoesjes. Maar in Zaandam had ik gisteren de laatste, dus geen idee hoe de voorraad is bij andere vestigingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:De RET heeft hoesjes waar twee pasjes in kunnen die je dubbel kan vouwen en NS heeft die gele insteek hoesjes.
VIRM schreef:Bij Tickets en Service van de NS zijn plastic hoesjes verkrijgbaar. Niet van die oude plastic dingetjes voor je abonnement waar twee kaarten in kunnen, maar stevige plastic hoesjes. Maar in Zaandam had ik gisteren de laatste, dus geen idee hoe de voorraad is bij andere vestigingen.
Bedankt :wink: .

Deze week maar eens informeren.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door TomSteyl »

Of loop eens je bankkantoor binnen (als die er overigens nog is...) en vraag daar een hoesje voor je "pinpas".
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Dat is ook een mogelijkheid ja.

Bedankt :wink: .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door fogeltje »

Tot dusver stond er bij CXX bij inchecken op de Cico: Goede Reis bij een rit met vol tarief.

Ik checkte zojuist in bij Hermes 3335. Ten eerste os de piep nu anders en staat er: In OK Saldo.

Is er een software update geweest? Ik vond het overigens wel duidelijker. Ik zag net bij een inchecker ook saldo staan. Bij mij had ik daar niet op gelet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Daniel »

Dat lijkt op een update naar de standaard daarvoor, als ´t goed is zou je dan ook andere geluidjes (dezelfde als bij de NS-paaltjes) erbij moeten horen.
Qbuzz in de regio Utrecht toont, inmiddels al enkele maanden, in ieder geval precies dezelfde teksten als je op saldo incheckt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Hendrik »

Bij HTM is dat onlangs ook gewijzigd. Er stond ook een berichtje daarover op htm.nl. (De piepjes waren bij HTM al eerder gewijzigd.)
Laatst gewijzigd door Hendrik op wo 29 apr 2015, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Tristan »

De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door fogeltje »

Dank.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Op station Duivendrecht zijn vandaag de NS-poortjes definitief dicht gegaan. Goede testcase om te zien hoe het straks op Amsterdam Amstel zal gaan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door VIRM »

Vandaag met een collega even een paar rondjes over Den Haag Centraal gelopen om even kennis te maken met de nieuwe CiCo-paaltjes vlak achter de stootblokken van sporen 9 en 10. :) Dus als er iemand van NS en/of ProRail meeleest die hier iets aan kan doen: mogen die CiCo-paaltjes alsje-alsje-alsjeblieft gewoon een poosje op dezelfde plaats blijven? Pretty please?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Op station Duivendrecht zijn vandaag de NS-poortjes definitief dicht gegaan. Goede testcase om te zien hoe het straks op Amsterdam Amstel zal gaan...
En morgen zijn de poortjes op Rotterdam Centraal aan de beurt. Vandaag waren er nog flink wat poortje open.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Niek »

Donderdag een gratis rit gemaakt bij Breng/CXX door defective apparatuur. Was een ritje tussen Velperplein en Rijnstraat. Niet dat ik het erg vind.Afbeelding
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Tristan »

Niek schreef:Donderdag een gratis rit gemaakt bij Breng/CXX door defective apparatuur. Was een ritje tussen Velperplein en Rijnstraat. Niet dat ik het erg vind.
Een fout die in het voordeel van de reiziger is :shock: , zeer zeldzaam ;) Fouten in het nadeel van de reiziger zijn er in overvloed :neg:

Gisteren een tramrit gemaakt van IJsselstein Binnenstad naar Utrecht Jaarbeursplein. Ik dacht: laat ik maar weer eens gewoon 'legaal' gaan reizen, mede omdat er paaltjes op het perron staan en niet zeer foutgevoelige GPS-apparatuur in het voertuig. Ik ging er dus vanuit dat de reis probleemloos zou gaan verlopen, echter, toen ik uitcheckte werd er niet € 2,85 afgeschreven, maar maar liefst € 5,09(!). En dat terwijl een reis van begin- naar eindpunt niet meer dan € 3,- kost.

Mijn aversie jegens de ov-chipkaart blijkt dus eens te meer terecht te zijn!

#blijdatikzwartrij
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Vinny »

OMFG. Je kunt gewoon een bonnetje bij de vervoerder en concessieverlener inleveren en het te veel betaalde terugeisen. Als je echt op je strepen wilt staan. Maar in de praktijk zul je veel vaker ook wel eens minder betalen en dan zwijg je als het graf.

Ik heb het een keer bijgehouden in een excel-lijstje: 90% van de transacties verloopt precies volgens de regels, dan 8 % van de reizen die iets geks hebben zoals een niet in het systeem doorgevoerde omleiding, in 1 % heb ik zelf een domme fout gemaakt, en slechts in de overige gevallen heeft de vervoerder een paar duppies te veel gekregen. Lekker belangrijk dan. Ik slaap er geen minuut minder door. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Tristan »

Vinny schreef:Maar in de praktijk zul je veel vaker ook wel eens minder betalen
In de meer dan 100 foutieve transacties, was het bij mij slechts eenmaal in mijn voordeel, waardoor ik 4 cent minder betaalde dan gepland. Alle andere foutieve transacties waren in mijn nadeel, waarbij altijd tussen de € 1,- en € 6,-(!) te veel werd afgeschreven.

Uiteraard heb ik telkens het te veel betaalde terug geëist en ook gekregen. Maar je moet wel altijd op je hoede zijn. Het ov-chipkaartsysteem is, acht jaar(!) na de eerste kennismaking, nog steeds niet te vertrouwen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Hoe kan je nu 100 foute transacties hebben als je altijd zwart rijdt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door deadlock »

Bij mijn 30 keer in de week in de afgelopen jaren is het maar drie keer fout gegaan behalve dan hier en daar een cent teveel of te weinig. Dat vind ik afrondingsfouten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Tristan »

Bee schreef:Hoe kan je nu 100 foute transacties hebben als je altijd zwart rijdt?
Omdat ik ben gaan zwartrijden omdát het zo vaak mis ging/gaat.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door deadlock »

Oh dus omdat je moeder mij drie keer een foute bestelling brengt mag ik haar doodsteken? Met die logica word je vast heel oud.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Suus »

Ik heb eerder last van spontane vergetelheid dan dat de bedragen mis gaan, maar ik reis ook zelden met andere vervoerders dan NS en GVB en die hebben hun zaakjes gewoon op orde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #13

Bericht door Tristan »

Nee, dan hoef je de rekening niet te betalen ;) kortom: precies wat ik dus doe :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten