Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Het zou overigens best fijn zijn als er over een tijd een zak geld komt om minimaal in beide richtingen een uurdienst met sneltreinen over dit traject te kunnen rijden. De tijd om van Zwolle naar Enschede te komen mag best ietsje korter.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Sorry hoor, maar dit is echt gebral.deadlock schreef:Het is geen gebral. Ik vind het prima hoor maar dan ga ik een rechtszaak beginnen tegen de lokale overheid omdat ik het bedrag wil hebben wat verspild wordt met de exploitatie van een nutteloze spoorlijn.Statler Rail schreef:Ja, tuurlijk. Bral maar lekker verder...
Veel succes met je "rechtszaak tegen de lokale overheid" (??), laat je ons even weten hoe het gegaan is?
Met alle respect, maar wat je in dit topic (en eerdere topics over het Kamperlijntje) schrijft slaat echt helemaal nergens op.
In tegenstelling tot wat Deadlock beweert is het Kamperlijntje populair en laat een grote groei zien. Het ombuigen van lijnen naar Kampen-Zuid is niet aan de orde en zou ook onlogisch zijn: het station ligt in de "middle of nowhere" waardoor je verzorgingsgebied aanzienlijk kleiner wordt, de reistijd wordt er ook niet korter door en voor verbindingen richting Lelystad ben je vanuit Emmeloord sneller met de Qliner en vanuit Kampen-centrum kan je zo ongeveer beter lijn 143 naar Dronten nemen dan via Kampen-Zuid reizen.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ik hoop dat de besparing van de stoptrein niet meer diesel rijden genoeg geld vrijspeelt om minimaal in de spits een halfuursdienst sneltrein te rijden. De reizigersgroei die dit tot gevolg kan hebben, kunnen geld opleveren om dit langzaam uit te breiden tot dagdekkende bediening 2x stoptrein/2x sneltrein. We maken dus een groeimodel ervoor om langzaam deze verbinding te laten groeien.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Waar heb ik beweerd dat dat niet zo is?Statler Rail schreef:In tegenstelling tot wat Deadlock beweert is het Kamperlijntje populair
Cijfers alstublieft?en laat een grote groei zien.
Zoals ik al eerder heb gezegd is dit de grootste bullshit die er bestaat. GA naar Kampen, FIETS die afstand, het stelt geen fuck voor. Het gaat hier niet om de afstand tussen Almere West en Oost (+/- 18KM) maar om een heel klein dorpje met net 50.000 inwoners.Het ombuigen van lijnen naar Kampen-Zuid is niet aan de orde en zou ook onlogisch zijn: het station ligt in de "middle of nowhere" waardoor je verzorgingsgebied aanzienlijk kleiner wordt,
De reistijd blijft aantoonbaar voor het grootste gedeelte van de inwoners gelijk of neemt af, voor iedereen in IJsselmuiden neemt deze zoals eerder gezegd inderdaad toe. NOU EN. Mensen uit Berkum moeten twee keer zo ver om bij een station te komen.de reistijd wordt er ook niet korter door en voor verbindingen richting Lelystad ben je vanuit Emmeloord sneller met de Qliner en vanuit Kampen-centrum kan je zo ongeveer beter lijn 143 naar Dronten nemen dan via Kampen-Zuid reizen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Als je de lijn ook maar énige kans wil geven dan is hoogfrequent vervoer (liefst zes keer per uur) met doortrekking naar de scholen noodzakelijk.CamilleKreemers schreef:Ik hoop dat de besparing van de stoptrein niet meer diesel rijden genoeg geld vrijspeelt om minimaal in de spits een halfuursdienst sneltrein te rijden. De reizigersgroei die dit tot gevolg kan hebben, kunnen geld opleveren om dit langzaam uit te breiden tot dagdekkende bediening 2x stoptrein/2x sneltrein. We maken dus een groeimodel ervoor om langzaam deze verbinding te laten groeien.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Overigens mag ik toch echt hopen dat er op Zwolle-Kampen de laatste jaren (sinds 2011 ofzo) reizigersgroei is geweest... Het dagdekkende alternatief (lijn 141) is daar immers opgeheven...
Bij twijfel: gebruik beton.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Als je kijkt naar de locatie van de huidige stations in Kampen ten opzichte van waar de mensen wonen kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat het oude station Kampen vele malen gunstiger ligt dan het nieuwe Kampen Zuid.
Mocht je station Kampen helemaal sluiten, dan is het aantal mensen dat verder dan 2 kilometer naar het enige station dat overblijft moet reizen toch aanzienlijk. Nou zeg ik niet dat dat onoverkoombaar is, maar ik denk dat je een grote groep reizigers de trein uit jaagt. De fietsafstand Kampen - Kampen Zuid is tegen de 5 kilometer, een kwartiertje fietsen als je een beetje doortrapt, maar dus een verdubbeling van de reistijd naar Zwolle voor een groot deel van de huidige reizigers.
Disclaimer: ik heb geen belangen bij een station in Kampen of IJsselmuiden, wat mij betreft gooien ze de hele boel plat, ik had gewoon zin om een kaartje te maken om wat input te geven voor de discussie rond het Kamperlijntje
Mocht je station Kampen helemaal sluiten, dan is het aantal mensen dat verder dan 2 kilometer naar het enige station dat overblijft moet reizen toch aanzienlijk. Nou zeg ik niet dat dat onoverkoombaar is, maar ik denk dat je een grote groep reizigers de trein uit jaagt. De fietsafstand Kampen - Kampen Zuid is tegen de 5 kilometer, een kwartiertje fietsen als je een beetje doortrapt, maar dus een verdubbeling van de reistijd naar Zwolle voor een groot deel van de huidige reizigers.
Disclaimer: ik heb geen belangen bij een station in Kampen of IJsselmuiden, wat mij betreft gooien ze de hele boel plat, ik had gewoon zin om een kaartje te maken om wat input te geven voor de discussie rond het Kamperlijntje
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
50.000 inwoners een heel klein dorpje noemen gaat mij veel te ver: zoiets heet een middelgrote stad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ah leuk, nog meer cijfertjes *O*
Inwoners 2014:
Kampen: 51.278
IJsselmuiden: 11.870
Samen: 63.148
Inwoners 2014:
Kampen: 51.278
IJsselmuiden: 11.870
Samen: 63.148
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
De 71 kern van Nederland en samen de 56e net na Veenendaal :') Wel echt de Geerdijk onder de middelgrote steden dus.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Die Qliner rijdt er al ff niet meer ;)Statler Rail schreef:de reistijd wordt er ook niet korter door en voor verbindingen richting Lelystad ben je vanuit Emmeloord sneller met de Qliner en vanuit Kampen-centrum kan je zo ongeveer beter lijn 143 naar Dronten nemen dan via Kampen-Zuid reizen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Oftewel de Veenendaallijn moet ook gesloten worden want ze hebben nog een station aan de Rheinspoorweg namelijk Veenendaal-De Klomp.deadlock schreef:De 71 kern van Nederland en samen de 56e net na Veenendaal :') Wel echt de Geerdijk onder de middelgrote steden dus.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Hehehe ja zo werkt het :')
Kom op zeg je kan toch zelf wel bedenken dat dat niet te vergelijken is.
Kom op zeg je kan toch zelf wel bedenken dat dat niet te vergelijken is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Nooou zou dat niet te hard zeggen. Veenendaal Centrum ligt in het centrum, net als Kampen. Veenendaal De Klomp ligt net buiten de kern, net als Kampen Zuid.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
En Rhenen dan?
Tevens niet te vergelijken zoals deadlock al zei.
Tevens niet te vergelijken zoals deadlock al zei.
Ik doe ook maar wat
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ach en zelfs als het vergelijkbaar is; prima; spoorlijn dicht tenzij een private operator er zonder een cent subsidie winst op kan maken. Ik ben de beroerdste niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Je telt dubbel, IJsselmuiden valt onder "Kampen".Zugführer schreef:Ah leuk, nog meer cijfertjes *O*
Inwoners 2014:
Kampen: 51.278
IJsselmuiden: 11.870
Samen: 63.148
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Oh wauw inderdaad, "De stad Kampen zelf telt 34.775 inwoners."
Haha, een stad van dezelfde categorie als Grave of Goor. Het is dus echt Een Durp.
Haha, een stad van dezelfde categorie als Grave of Goor. Het is dus echt Een Durp.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Oh goh ja, sorry ;)
Neemt niet weg dat station Kampen vele malen gunstiger ligt ten opzichte van waar de mensen wonen dan Kampen Zuid. Dorp of niet
Neemt niet weg dat station Kampen vele malen gunstiger ligt ten opzichte van waar de mensen wonen dan Kampen Zuid. Dorp of niet
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Kamperlijn moet gewoon open blijven, al zou ik de Kamperlijn wel als proeftraject willen instellen voor automatische exploitatie, dat voor mij wel het antwoord is voor het behoud van het OV in Kampen.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Ja, laten we Rick Visser uitnodigen voor dit topic! *O*
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Hooguit 1,3 keer, dat is niet vele malen.Zugführer schreef:Oh goh ja, sorry ;)
Neemt niet weg dat station Kampen vele malen gunstiger ligt ten opzichte van waar de mensen wonen dan Kampen Zuid. Dorp of niet
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Als de technieken verder vorderen kun je over 10 jaar zelfrijdende treinen over de Kamperlijn laten rijden. Ook de stations Zwolle en Kampen afsluiten met poortjes en je hebt vrijwel geen personeel meer nodig. Scheelt enorm in de kosten, waarmee winstgevende exploitatie mogelijk is.
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Het gaat hier om de bussen uit (met name) Emmeloord. Deze moeten dan wel naar Kampen Zuid, omdat die reizigers er anders nog een extra overstap bij krijgen.deadlock schreef:Zoals ik al eerder heb gezegd is dit de grootste bullshit die er bestaat. GA naar Kampen, FIETS die afstand, het stelt geen fuck voor. Het gaat hier niet om de afstand tussen Almere West en Oost (+/- 18KM) maar om een heel klein dorpje met net 50.000 inwoners.Statler Rail schreef:Het ombuigen van lijnen naar Kampen-Zuid is niet aan de orde en zou ook onlogisch zijn: het station ligt in de "middle of nowhere" waardoor je verzorgingsgebied aanzienlijk kleiner wordt,
Of de bus uit Emmeloord moest als vanouds doorrijden naar Zwolle, dat is wellicht een nog betere optie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen
Klein beetje offtopic, maar dat moet juist andersom: de Rheinspoorweg tussen De Haar en Ede moet dicht en verlegt worden via Veenendaal CentrumBerk-24 schreef:Oftewel de Veenendaallijn moet ook gesloten worden want ze hebben nog een station aan de Rheinspoorweg namelijk Veenendaal-De Klomp.deadlock schreef:De 71 kern van Nederland en samen de 56e net na Veenendaal :') Wel echt de Geerdijk onder de middelgrote steden dus.
Ontopic: het is uiteraard niet vergelijkbaar, aangezien de Veenendaallijn nog door gaat naar Rhenen en daar aansluiting biedt richting de Betuwe.
Voor de Kamperlijn is er weliswaar aansluiting, maar die aansluitende verbinding naar Emmeloord zou niets langzamer zijn (volgens mij juist iets sneller) als die via Kampen Zuid zou gaan.
Maar ze hebben destijds bij de aanleg gewoon een blunder gemaakt door de Hanzelijn niet op het Kamperlijntje aan te sluiten (met een station ter hoogte van de Kamperstraatweg, wat wel bij bebouwing ligt). Daardoor zit je nu met dubbele onderhoudskosten en exploitatiekosten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten